Mode & Beauty alle pijlers

Op andere wijze uitgroei bijwerken?

05-07-2019 15:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb al jaren een vaste kapper waar ik heel erg tevreden over ben. Ik ga m’n vraag ook zeker aan haar voorleggen (ook eerder al eens gedaan en toen gekozen voor andere oplossing, komt later terug) maar hoor graag ervaringen, tips, ideeën van jullie.

Altijd lang haar gehad en ben al jaren blond geverfd. Ben zelf donker asblond, m’n natuurlijke haar verkleurt niet naar blond in de zon (ook de uiteinden niet) , daar is t te donker voor.

Omdat t blond geverfd wordt (dus niet geblondeerd) blijft de kleur warm (deel bij de hoofdhuid) maar ik wil graag een koele kleur. Het hoeft niet heel licht te worden (wil geen uitgebleekt wit haar) maar wel richting asblond, mag ‘middenblond’ zijn.

Toen ik aangaf dat ik de kleur bij mn hoofdhuid te warm vond heeft ze t percentage peroxide iets verhoogd, een askleur aan de verf toegevoegd en me een bepaalde zilvershampoo aangeraden. Ze is geen voorstander van blonderen op de hoofdhuid (en ik ook niet). Ze verft zonder handschoenen en ik voel tijdens het inwerken ook helemaal niets.

Ook ben ik toen van lang naar schouderlang haar gegaan (wat t minder kwetsbaar maakt, denk ik). Met het iets hogere peroxide gehalte en wat meer as (dus koel) in de verf ben ik eigenlijk nog niet happy. Als t nat is lijkt de pas bijgewerkte uitgroei warm/oranje en als t droog is lijkt het goudkleurig. De shampoo werkt helaas alleen goed op de langere delen en doet helemaal niets met de pas bijgewerkte uitgroei.

Ik overweeg nu om de uitgroei verder uit te laten groeien en dan voor coupe soleil te gaan. Ook omdat m’n onderlaag in mn eigen kleur is lijkt me dit wel ‘natuurlijk’.

Maar dan zit ik ermee dat de hele lengte van m’n haar eens per...weken/maanden een opdonder krijgt, of valt dat mee als je halflang haar hebt, of zijn er misschien andere technieken?

Iemand een idee wat ik t beste kan doen? Uitgroei groter laten worden en dan coupe soleil? Of (heb weleens high- en lowlights laten zetten met folie) Is het mogelijk om met die techniek alleen de uitgroei wat te bewerken?? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Hoor graag van jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
danique1 wijzigde dit bericht op 05-07-2019 15:47
10.61% gewijzigd
Ik doe folies ipv coupe soleil. Omdat bij een folie de verf/blondeer beter plaatselijk, alleen bij de uitgroei, gezet kan worden. Ik laat ze maar 2x per jaar zetten. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat sommige plukken te vaak een opdonder krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf asblond haar hebt kun je het toch laten uitgroeien. Ik snap niet dat als het van jezelf n koele ondertoon heeft en er asblond wordt gebruikt, je een warme kleur kunt krijgen.
Doe er wat highlights in als je het te donker vindt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens het verschil nier tussen blond verven of blonderen. Wordt bij jou toch ook waterstofperoxide gebruikt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
05-07-2019 15:43
Ik doe folies ipv coupe soleil. Omdat bij een folie de verf/blondeer beter plaatselijk, alleen bij de uitgroei, gezet kan worden. Ik laat ze maar 2x per jaar zetten. Op deze manier probeer ik te voorkomen dat sommige plukken te vaak een opdonder krijgen.
Oh dit klinkt goed, dus dan doe je alleen de uitgroei?
Ik ben nu 8 weken niet geweest, denk dat als jij 2x per jaar gaat ik nog 4 maanden moet wachten? Heb 2 cm uitgroei, dat lijkt me geen doen voor een kapper, of ben je ook wel eens met een kleine uitgroei geweest (of misschien ooit begonnen)?
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-07-2019 15:44
Als je zelf asblond haar hebt kun je het toch laten uitgroeien. Ik snap niet dat als het van jezelf n koele ondertoon heeft en er asblond wordt gebruikt, je een warme kleur kunt krijgen.
Doe er wat highlights in als je het te donker vindt.
Asblond kan heel donker zijn hoor! Ik zei zelf altijd dat ik van nature bruin haar had of noemde t peper en zout. Het heeft niets van blond.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-07-2019 15:47
Ik snap trouwens het verschil nier tussen blond verven of blonderen. Wordt bij jou toch ook waterstofperoxide gebruikt.
Precies.... dit is gewoon blonderen. Niks meer en niks minder.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-07-2019 15:47
Ik snap trouwens het verschil nier tussen blond verven of blonderen. Wordt bij jou toch ook waterstofperoxide gebruikt.
Verschil in percentage waterstofperoxide. Om te verven wordt er een lager percentage gebruikt, blonderen is ontkleuren, met een hoog percentage dus. Met coupe soleil zit er een kapje tussen zodat t niet op je hoofdhuid komt. Als ik iets lichter van kleur wil worden moet ik eerst ontkleuren en dan verven. Mijn kapper (en ik ook niet) wil geen hoog peroxide gehalte direct op de hoofdhuid smeren
danique1 schreef:
05-07-2019 15:53
Oh dit klinkt goed, dus dan doe je alleen de uitgroei?
Ik ben nu 8 weken niet geweest, denk dat als jij 2x per jaar gaat ik nog 4 maanden moet wachten? Heb 2 cm uitgroei, dat lijkt me geen doen voor een kapper, of ben je ook wel eens met een kleine uitgroei geweest (of misschien ooit begonnen)?


Daarom ga ik eens per 6 maanden inderdaad, dan is de uitgroei 6cm en makkelijker bij te werken. Omdat het highlights zijn ipv al het haar te verven is een beetje uitgroei niet erg.
Ik denk wel dat ik wat minder donker haar heb dan jij. Mijn haar is donkerblond maar wordt in de zomer flink lichter.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
05-07-2019 16:01
Daarom ga ik eens per 6 maanden inderdaad, dan is de uitgroei 6cm en makkelijker bij te werken. Omdat het highlights zijn ipv al het haar te verven is een beetje uitgroei niet erg.
Ik denk wel dat ik wat minder donker haar heb dan jij. Mijn haar is donkerblond maar wordt in de zomer flink lichter.
Dat lijkt me ook wel lekker dat de uitgroei minder opvalt! Met folie kan ze gewoon een wat hoger percentage gebruiken lijkt me
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
05-07-2019 16:00
Verschil in percentage waterstofperoxide. Om te verven wordt er een lager percentage gebruikt, blonderen is ontkleuren, met een hoog percentage dus. Met coupe soleil zit er een kapje tussen zodat t niet op je hoofdhuid komt. Als ik lichter van kleur wil worden zonder een warme kleur te houden moet ik eerst ontkleuren en dan verven. Mijn kapper (en ik ook niet) wil geen hoog peroxide gehalte direct op de hoofdhuid smeren
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-07-2019 15:47
Ik snap trouwens het verschil nier tussen blond verven of blonderen. Wordt bij jou toch ook waterstofperoxide gebruikt.
Dat valt ook niet te snappen omdat het haar van to gewoon geblondeerd wordt
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
05-07-2019 17:01
Dat valt ook niet te snappen omdat het haar van to gewoon geblondeerd wordt
Sure

Marana bedankt voor je reactie, kan ik iets mee!
Nog kappers hier?
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
05-07-2019 15:55
Asblond kan heel donker zijn hoor! Ik zei zelf altijd dat ik van nature bruin haar had of noemde t peper en zout. Het heeft niets van blond.
Ah zo. Nouja ik ben geen kapper he.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-07-2019 17:19
Ah zo. Nouja ik ben geen kapper he.
Ik ben ook geen kapper😄weet alleen dat als t percentage peroxide niet hoog genoeg is op donker haar je een warme gloed overhoudt. Blonderen (ontkleuren) en dan nog eens verven wil ik niet.
Maar ik kan wel wat met Marana’s reactie. Alleen dan moet ik erg lang wachten en t verschil tussen mijn eigen kleur en t geverfde (idd komt daar ook peroxide aan te pas, alleen een lager percentage) is erg groot. Daarom wacht ik nog even op andere reacties. Maar bedankt voor je bijdrage hoor😄
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor highlights gaan. Heb ze zelf ook en heb van nature ook donkerblond haar, de highlights zijn (licht) asblond. Je kan niet voorkomen dat sommige delen vaker mee gepakt worden en je je haar dus een opdonder geeft, zoals jij zegt. Maar je kan wel zelf bepalen hoeveel highlights je wil ( ik laat de onderlaag meestal niet mee pakken) en hoe dun gezet je ze wil hebben (mijne zijn extreem dun gezet, echt hele dunne plukjes worden gehighlight) en dat scheelt al een berg he?
Heb highlights zeker al 15 jaar, ga elke 5 maanden en mijn haar is in prima conditie. Goede verzorging doet ook een hoop hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat doen ze met een kapje Venuss?
Alle reacties Link kopieren
Nee, highlights worden gedaan met folie. En dan raakt het je hoofdhuid ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Top, dan ga ik daar voor! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven