Mode & Beauty alle pijlers

IPL AliExpress

11-07-2019 10:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Een vriendin van mij heeft onlangs een IPL apparaat gekocht en dit heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Wellicht dat ik er ook 1 wil aanschaffen.

Ik ben mij meer gaan verdiepen in verschillende apparaten en tot mijn verbazing zag ik dat aliexpress verschillende apparaten verkoopt. Misschien is het wel te mooi om waar te zijn (aanzienlijk goedkoper.) Heeft iemand hier ervaring mee?

En welke apparaten in NL zijn nou écht goed?
Ga niet klooien met goedkope apparaten.
Ik zou dit soort apparaten echt nooit bij Ali kopen. Daarnaast kun je ook nog de pech hebben dat als je eruit wordt gepikt bij de douane, je er nog allerlei rekeningen bovenop krijgt. Dan ben je dus alsnog duur uit.

Goede apparaten zijn sowieso de nieuwste versies van Braun en Philips. Ik heb een Philips, maar nog maar net gekocht dus ook nog maar 1x gebruikt. Heb wel al wat kale plekjes op m'n benen, ondanks dat ik hem maar 1x gebruikt heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van Braun, dat is een goedgekeurd apparaat voor de Europese markt. Die van Ali zijn niet goedgekeurd en je wil geen verbrande schaamlippen lijkt me :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit technische dingen zelf vanuit China bestellen. Er zit helemaal geen controle op en je weet dus niet wat je krijgt.

Hier een voorbeeld: iemand kocht een usb-stick en een harddisk en dit is wat ze kregen. En dat zie je dit niet aan de buitenkant. Als jij gewoon een lampje krijgt ipv laser heb je er dus niks aan en geen garantie.

Afbeelding
chocolol schreef:
11-07-2019 10:56
Ik zou nooit technische dingen zelf vanuit China bestellen. Er zit helemaal geen controle op en je weet dus niet wat je krijgt.

Hier een voorbeeld: iemand kocht een usb-stick en een harddisk en dit is wat ze kregen. En dat zie je dit niet aan de buitenkant. Als jij gewoon een lampje krijgt ipv laser heb je er dus niks aan en geen garantie.

Afbeelding
Dit is gewoon een oplichter geweest en je krijgt dan gewoon je geld terug via Ali als je een dispute opent. Dit gebeurt bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
11-07-2019 11:00
Dit is gewoon een oplichter geweest en je krijgt dan gewoon je geld terug via Ali als je een dispute opent. Dit gebeurt bijna nooit.

Hoe weet jij zeker dat je de sterkte van de laser krijgt die je besteld?

En bij een dispuut krijg je invoerrechten en douanekosten niet terug, dus die ben je dan al kwijt.
chocolol schreef:
11-07-2019 11:19
Hoe weet jij zeker dat je de sterkte van de laser krijgt die je besteld?

En bij een dispuut krijg je invoerrechten en douanekosten niet terug, dus die ben je dan al kwijt.
Nee maar dat is het risico wat je neemt als je dure dingen koopt uit het buitenland. Maargoed, daarom zei ik ook dat je dit soort dingen beter niet kunt kopen bij Ali, je weet helemaal niet of die apparaten veilig zijn en garantie heb je niet. Jammer voor TO dat net alle cashbackacties over zijn, er waren namelijk een hoop leuke aanbiedingen afgelopen maand.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
11-07-2019 10:56
Ik zou nooit technische dingen zelf vanuit China bestellen. Er zit helemaal geen controle op en je weet dus niet wat je krijgt.

Hier een voorbeeld: iemand kocht een usb-stick en een harddisk en dit is wat ze kregen. En dat zie je dit niet aan de buitenkant. Als jij gewoon een lampje krijgt ipv laser heb je er dus niks aan en geen garantie.

Afbeelding

Hm ik heb een DVI/HDMI-converter en Bluetoothtransmitter gekocht, werken allebei prima, voor een fractie van wat het hier kost (die eerste was zelfs nauwelijks te vinden). Maar goed, dat zijn kleine dingetjes, voor grotere apparaten zou ik het risico ook niet nemen.
.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!

Goh, ik had er helemaal niet zo over nagedacht wbt AliExpress. Ze zijn inderdaad rond de €50-100 euro en dan komen alle extra kosten er ook nog bij.
Kan ik beter kijken voor een duurdere, betere in NL zónder risico op verbrande lichaamsdelen :-D

Hoe is jullie ervaring met IPL in het algemeen?
sanne1006 schreef:
11-07-2019 16:22
Thanks voor jullie reacties!

Goh, ik had er helemaal niet zo over nagedacht wbt AliExpress. Ze zijn inderdaad rond de €50-100 euro en dan komen alle extra kosten er ook nog bij.
Kan ik beter kijken voor een duurdere, betere in NL zónder risico op verbrande lichaamsdelen :-D

Hoe is jullie ervaring met IPL in het algemeen?
Je hebt vrij weinig aan ervaringen ben ik bang. Bij de een werkt het heel goed en voor sommigen doet het niet zoveel, kwestie van uitproberen. Je moet er wel rekening mee houden dat het niet op alle huidtypes werkt. Op bijv. een donkere huid, of een lichte huid met blond haar zal het niet werken. Daarnaast kan het even duren voor je resultaat ziet en hou er vooral rekening mee dat het niet permanent is. Je hoeft het steeds minder vaak te doen (als het werkt), maar je zult het wel bij moeten houden. Er zijn enkelingen die er inderdaad niets meer aan hoeven te doen, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Alle reacties Link kopieren
Ga toch gewoon lekker epileren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Braun (wit met goud) en na een aantal keer wekelijks flitsen, heb ik vrijwel geen haar meer op mijn benen en oksels. Echt ideaal. Ik heb middenblond haar.
Ik koop best regelmatig wat op Aliexpress maar dit soort dingen vertrouw ik niet. Net zoals ik nooit verzorgingsproducten zoals creme's en make up zou kopen want dan weet je gewoon niet wat je op je gezicht smeert of wat in aanraking komt met je huid.

Kans is groot dat de laser niks doet of juist veel te sterk waardoor brandwonden krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bij Ali wel aandurven. Er staat feedback bij, dus eerst goed lezen.
En bij sommigen komt het uit hun Europese warehouse dus dan betaal je geen tax.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weleens een waardeloos product gekocht terwijl de verkoper had kunnen weten dat het niet werkte. Was een iPhone accessoire dat bij Ali slechts 1/4 van de prijs kostte. Maar het werkte totaal niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
11-07-2019 11:48
Hm ik heb een DVI/HDMI-converter en Bluetoothtransmitter gekocht, werken allebei prima, voor een fractie van wat het hier kost (die eerste was zelfs nauwelijks te vinden). Maar goed, dat zijn kleine dingetjes, voor grotere apparaten zou ik het risico ook niet nemen.
Ik heb ook weleens een DAC gekocht en die deed het wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
11-07-2019 18:39
Ga toch gewoon lekker epileren.
Waarom zou je jezelf pijnigen als het ook pijnloos kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Philips Lumea gaan! Die werkt voor mijn benen heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rossig en bij mij werkt het niet. Heb die van Braun.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Philips Lumea.

Al wat keren gebruikt inmiddels, mijn haartjes (benen, bikinilijn en oksels) zijn niet weg maar het zijn er wel veel minder en ik hoef echt veel minder te scheren.
minnimouse schreef:
14-07-2019 18:05
Ik ben rossig en bij mij werkt het niet. Heb die van Braun.
Maar er staat toch duidelijk op de verpakking dat het niet voor die kleur haar geschikt is? Zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
14-07-2019 19:46
Maar er staat toch duidelijk op de verpakking dat het niet voor die kleur haar geschikt is? Zonde van je geld.
Nee hoor, had hem gekregen om uit te testen (van Roamler). Dus heeft me niets gekost.
Het staat inderdaad op de verpakking waar hij wel en niet geschikt voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven