Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Sjulia schreef:
15-07-2019 09:13
Glamour mom :-D Snap dat je het wat minder wil. Op dagen dat ik eigenlijk alleen boodschappen doe of bezig ben met honden/in huis draag ik nauwelijks make-up. Mijn kwast set is echt een triest bij elkaar gegooide verzameling. 😅 primark kwasten, action kwasten, Etos kwasten, essence kwasten. Allemaal verschillende felle kleurtjes ook. Maar ze zijn fijn en gebruik sommige al jaren.
Heerlijk is dat .
Gisteren ook geen make up op gehad.
Fijn om dan s'avonds ook niet de make up van mijn gezicht te hoeven halen.
Maar ik vind mezelf dan echt heel kaal zonder make up.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus alleen hema kwasten. Heb toen een keer alle kwasten gekocht en ze zijn best fijn. Maar zijn aan vervanging toe.

Zonder make up voel ik me ook heel kaal. Maar ik vind het ook heel fijn soms. Maar ik ben geen natural beauty en krijg vaak de vraag of ik moe of ziek ben. :|
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Komt misschien ook gewoon omdat mensen gewend zijn je te zien met make-up op. Dan zie je er anders uit en mensen denken dan ziek/moe. Als je altijd zonder make-up zou lopen zien ze het waarschijnlijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Normaal draag ik in het weekend ook veel minder make-up (tenzij feestje/foto gelegenheid) maar mijn vriend was niet thuis dus besloot ik te experimenteren met kleuren die ik nooit gebruik. Dat werd flink paars haha. Erna kwam ik ineens een kistje tegen met make-up die ik zeker 6 jaar lang kwijt ben geweest... woahh :-o lipglosses van maybelline die super fijn waren en van alles van Bourjois blush/oogschaduw erin en nog wat mineral spul. Toen twijfelde ik wel even :-$ maar heb besloten toch te kijken hoe mijn huid erop zou reageren dus mijn gezicht eerst schoongemaakt en vervolgens bijna alles gebruikt wat erin zat en hoera vandaag geen uitslag haha.
:blob:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
15-07-2019 09:13
Mijn kwast set is echt een triest bij elkaar gegooide verzameling. 😅 primark kwasten, action kwasten, Etos kwasten, essence kwasten. Allemaal verschillende felle kleurtjes ook. Maar ze zijn fijn en gebruik sommige al jaren.
Ik vind de kwasten van Essence en Primark eigenlijk ook prima! Action wel beduidend minder... hooguit die (oogschaduw) sponsjes maar dat is eigenlijk altijd wel wegwerpmateriaal. Etos heb ik geen ervaring mee maar kan wel Make-up Revolution aanraden voor fijne betaalbare kwasten-sets die er ook nog eens heel leuk uitzien. ( https://www.revolutionbeauty.com/en/Mak ... /c-12.aspx disclaimer; uitkijken met die site hoor, veel te veel leuks... ze hebben net nieuwe blushes en highlighters in fruitige verpakkingen :love: )
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
15-07-2019 11:31
Ik vind de kwasten van Essence en Primark eigenlijk ook prima! Action wel beduidend minder... hooguit die (oogschaduw) sponsjes maar dat is eigenlijk altijd wel wegwerpmateriaal. Etos heb ik geen ervaring mee maar kan wel Make-up Revolution aanraden voor fijne betaalbare kwasten-sets die er ook nog eens heel leuk uitzien. ( https://www.revolutionbeauty.com/en/Mak ... /c-12.aspx disclaimer; uitkijken met die site hoor, veel te veel leuks... ze hebben net nieuwe blushes en highlighters in fruitige verpakkingen :love: )
Ja die van de primark zijn ook erg zacht! Die van de action zijn de slechtste en gebruik ik ook nauwelijks. Sommige voelen zelfs een beetje krassend over de huid. Zijn deze van de link vergelijkbaar met die van de primark qua feel?
Alle reacties Link kopieren
Ja die die ik heb zijn helaas niet meer te koop maar heel zacht en blijven goed in vorm. De actionbrushes die ik ruw vind bewaar ik nog wel trouwens, voor de poeders die wat minder meewerken en stijf zijn geworden na een tijdje (hardpan). Maar dus meer om het los te krijgen dan om het op mijn gezicht aan te brengen.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Veel nieuwe foundation releases! Laatste is van Charlotte tilbury. Ik wil ze allemaal proberen 😅
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie ook youtube filmpjes van Wayne Goss? Echt zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!

:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend zal ik even inhoudelijk reageren op de andere make-uplovers en mini reviews plaatsen van cosmetica’s. :love:

:hello:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane wat ik even wil zeggen is:
Ik ben dol op je reviews over je samples.
Dus blijf ze lekker hier plaatsen :heart:
No buy no buy no buy, mag je hier ook gewoon zeggen. :flag: .
Onze TO heeft geen eisen over het soort berichten wat we schrijven. :flirting:.
Hele fijne TO is het, die niet discrimineert over het soort humor wat we hebben of het soort berichten of de frequentie ervan.
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 20:13
67.60% gewijzigd
Emma ik ben niet zo thuis in de beauty bloggers.
Zag alleen laatst een beauty blogger meneer (jongen) die ik een beetje irritant vond.

Sjulia mooie foundations! Ik ben benieuwd naar de Charlotte Tilbury.
Waar ga je ze testen?
Ik vind in een winkel make up testen altijd zo irritant want dan komen ze zich gelijk zo opdringen ze je gelijk "helpen"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet thuis met beauty bloggers. Waar ik wél bekend mee ben... 'I went to the worst reviewed make up artist in my city' filmpjes op youtube. :rofl: Voor degenen die zich een keertje vervelen.

Ik vind jouw reviews leuk Jane! In het andere topic heb ik niet mee geschreven, wel mee gelezen. :biggrin:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
15-07-2019 20:19
Ik ben ook niet thuis met beauty bloggers. Waar ik wél bekend mee ben... 'I went to the worst reviewed make up artist in my city' filmpjes op youtube. :rofl: Voor degenen die zich een keertje vervelen.

Ik vind jouw reviews leuk Jane! In het andere topic heb ik niet mee geschreven, wel mee gelezen. :biggrin:
Leuk dat je hier meeschrijft :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Wat een super leuk topic.
Nu ik wat ouder word (35) en wat rimpels krijg wil ik ook beginnen met make up. Lees graag mee met tips en trucs.

Gelijk maar een vraag🤗
Hoe kies je de juiste kleur foundation of bb Cream?
Welkom Solane, meestal test je de kleur op je kaaklijn.
Het mag niet veel afwijken van je huidskleur anders krijg je het maskereffect bij je kaaklijn.

Ook is de ondertoon belangrijk.

https://www.boozyshop.nl/blogs/blog/hoe ... foundatio/

Hierboven wat informatie over je ondertoon.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
15-07-2019 18:43
Kijken jullie ook youtube filmpjes van Wayne Goss? Echt zo leuk.
Ja vroeger echt veel, ik kijk nu nooit meer zoveel filmpjes. Hij is wel echt heel erg leuk en goed.
Caaf-Dracula schreef:
15-07-2019 20:19
Ik ben ook niet thuis met beauty bloggers. Waar ik wél bekend mee ben... 'I went to the worst reviewed make up artist in my city' filmpjes op youtube. :rofl: Voor degenen die zich een keertje vervelen.

Ik vind jouw reviews leuk Jane! In het andere topic heb ik niet mee geschreven, wel mee gelezen. :biggrin:
Dit wou ik vandaag posten hier! Haha. geweldig. Echt zo erg af en toe. Ik zag er gister 1 van een meisje die deed alsof ze voor haar huwelijk makeup op moest en ze kwam echt eruit als een Gothic. Vreselijk slecht gedaan.
Eviva_83 schreef:
15-07-2019 20:08
Emma ik ben niet zo thuis in de beauty bloggers.
Zag alleen laatst een beauty blogger meneer (jongen) die ik een beetje irritant vond.

Sjulia mooie foundations! Ik ben benieuwd naar de Charlotte Tilbury.
Waar ga je ze testen?
Ik vind in een winkel make up testen altijd zo irritant want dan komen ze zich gelijk zo opdringen ze je gelijk "helpen"
Ik lees altijd heel veel reviews en als ik me een beetje kan vinden erin koop ik soms op de gok online.. Pretty vulgar ligt hier niet in de winkel en ook Charlotte Tilbury is hier niet te krijgen. Maar ben eigenlijk het meest nieuwsgierig naar die van PV en Smashbox.. Die laatste kan ik wel testen. Ik ga dan wel naar de Douglas maar niet Ici paris, die laatste weigert samples mee te geven. Dan willen ze het bij mij opdoen en mag ik daar beslissen of ik het koop of niet. Ja daag. Ik maak echt geen foundation beslissingen zonder 5 x vergroot spiegel en zonder het minimaal 8 uur te dragen.. :lol:
Alle reacties Link kopieren
-Solane- schreef:
15-07-2019 20:57
Hoi Allemaal,

Wat een super leuk topic.
Nu ik wat ouder word (35) en wat rimpels krijg wil ik ook beginnen met make up. Lees graag mee met tips en trucs.

Gelijk maar een vraag🤗
Hoe kies je de juiste kleur foundation of bb Cream?
Hee!! Leuk dat je er bent :heart: Je kan een licht dekkende of bb cream proberen, helaas is het vaak wel een beetje puzzelen voor je de juiste producten vind. Heb je een drogere of vettere huid? Ik kiest de juiste kleur tegenwoordig makkelijk, ik herken mezelf meestal in omschrijvingen. Maar vroeger ging ik altijd de winkel in en keek ik of het een goede match was. Meestal op kin of kaak. Bij mij is mijn gezicht en lichaam donker en mijn nek is super wit, dus naderhand moet ik daar wel bronzer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Oh en leuk dat je er weer bent Jane :heart: :cheer2: Dit topic heeft jouw invloed nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zo fijn een algemene make-up topic waar we een beetje gezellig mogen doen en zichzelf mogen zijn.
Top gedaan Sjulia!

Sjulia, echt pijnlijk dat ie afbrak. Had ik paar weken geleden ook met zo een uitdraaipen van Maybelline, was ook nog nieuw...bijna een klachtmail gestuurd. :@
Hopelijk breekt je nieuwe browpen niet weer anders ga ik hem niet halen.
❤️Foundations❤️

Emma, wat goed dat je met zo een wax om kan gaan, ik heb meerdere keren geprobeerd maar het lukt me helaas niet om mijn wenkbrauwen mooi te krijgen. Ik kijk regelmatig naar youtubers, leuk en leerzaam!

Due, ik deed ook niks met mijn wenkbrauwen tot 3 jaar geleden. Ik thread mijn wenkbrauwen bij de kapper om de 6 weken ongeveer. In die tussentijd hou ik het zelf bij.

Lola, wat leuk dat je ook meeschrijft! Jij en Due kennen elkaar al van een ander topic?

Evivieeee mijn ex-kerstballetje
Je no buy/ sample girl is er! :high5:
Grappig, ik had ook die poeder van Essence en vind het ook niks aan.

Caaf-Dracula, leuke nick!
Minder of meer make up, geniet van je routine en maak er een feestje van!

Mermedina, wat fijn om te horen dat je NYX pore filler goed vindt want dat is één van de eerste wat ik wil kopen na mijn no buy challenge!

Turquasi, ook leuk dat je er bent! Dus je hebt een make up schatkist terug gevonden?!
Maar ik zou ivm houdbaarheid niet meer gebruiken.

Solane, welkom!
Ik bestel mijn foundations online en gok maar wat. Meestal match het wel met mijn huidskleur zo niet meng ik het met een ander foundation.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu kwasten van Aliexpress,real techniques (2 mini’s), Hema, Primarkt, Essence.

Trouwens leuk om te horen dat jullie the samples review fijn vinden.
Voor degene die het niet zo leuk vinden, scrol lekker door. ;)
Heb nog een hoop dus jullie zijn niet 1,2,3 van me af. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Getest (Sample)
Afbeelding
Geur,lekker licht geparfumeerd.
Dekking is licht-medium.
Finish is satijn/glowy.
Teint is erg mooi.
Ligt wel zwaar en niet zo prettig op de huid.
Kopen, nee niet mooi genoeg.
jane-ice wijzigde dit bericht op 16-07-2019 08:15
0.36% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door een filmpje van Wayne Goss mijn nogal diepliggende ogen heel mooi op leren maken.

Vloeibare foundation vind ik een ramp. Bij mij gaat het altijd op mijn huid “zwemmen”. Ik voel het altijd zitten, krijg na verloop van tijd een glimmende huid of het verdwijnt gewoon. En ik houd niet can een heleboel laagjes eronder.

Ben nu verslaafd aan Bare Minerals, minerale poeder. Heb er foundations, bronzers, concealers van. Je kunt alles mengen. En het zit de hele dag mooi zonder dat je huid vet wordt en je voelt het niet zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven