Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
:sun:
Jane-Ice schreef:
16-07-2019 06:38
Ik heb nu kwasten van Aliexpress,real techniques (2 mini’s), Hema, Primarkt, Essence.

Trouwens leuk om te horen dat jullie the samples review fijn vinden.
Voor degene die het niet zo leuk vinden, scrol lekker door. ;) Heb nog een hoop dus jullie zijn niet 1,2,3 van me af. :proud:
:cheer2: ik kan er niet genoeg van lezen! :flirting: . Ben blij dat je er bent !
1 oktober ga ik ook weer een hoop samples scoren! Nu al zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen jullie aan al die samples? Ik vind soms die van Dior via Facebook. Kopen jullie ze dan?
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Hee CaafD, mijn truc is bestellen bij Douglas... en dan niet een paar dingen in één keer tegelijk maar één ding laten bezorgen = 2 samples. Niet heel milieuvriendelijk natuurlijk maar die methode dwingt me wel over sommige items een weekje langer na te denken. Oh en in winkels vraag ik bij het afrekenen soms of ze proefjes hebben.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
16-07-2019 07:31
Ik heb door een filmpje van Wayne Goss mijn nogal diepliggende ogen heel mooi op leren maken.

Vloeibare foundation vind ik een ramp. Bij mij gaat het altijd op mijn huid “zwemmen”. Ik voel het altijd zitten, krijg na verloop van tijd een glimmende huid of het verdwijnt gewoon. En ik houd niet can een heleboel laagjes eronder.

Ben nu verslaafd aan Bare Minerals, minerale poeder. Heb er foundations, bronzers, concealers van. Je kunt alles mengen. En het zit de hele dag mooi zonder dat je huid vet wordt en je voelt het niet zitten.
Je hebt speciale long-wear foundations, die draag je uren zonder dat die gaan zwemmen en glimmen. Toevallig draag ik ook BareMinerals! Maar wel een vloeibare foundation van ze. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ben ook groot fan van Bare Minerals. Tijdje genegeerd, maar vorige week weer 'her ontdekt'. Heb ook een voorraadje Everyday Minerals,. Is ook goed, maar niet zo goed als Bare Minerals. Het blijft bij mij goed zitten, geen poederige uitstraling oid.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
15-07-2019 21:12
Ik lees altijd heel veel reviews en als ik me een beetje kan vinden erin koop ik soms op de gok online.. Pretty vulgar ligt hier niet in de winkel en ook Charlotte Tilbury is hier niet te krijgen.
Ik woon bij een Bijenkorf in de buurt dus CT is voor mij binnen handbereik. :cheer2:
Het is ook online te bestellen maar met foundation neem ik die gok niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips

In het kader alle begin is moeilijk, heb ik mijn gezicht vanmorgen opgemaakt met foundation.
Ik zag er niet uit al zeg ik het zelf :bonk: je zag heel goed Mn lijntjes en poriën.
Nu kom ik er net achter dat je een primer moet gebruiken.

Weet iemand een goede primer die niet zo kostbaar is?
Wat vinden jullie van de Hema make up?
anoniem_387744 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 11:35
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-07-2019 08:40
Hee CaafD, mijn truc is bestellen bij Douglas... en dan niet een paar dingen in één keer tegelijk maar één ding laten bezorgen = 2 samples. Niet heel milieuvriendelijk natuurlijk maar die methode dwingt me wel over sommige items een weekje langer na te denken. Oh en in winkels vraag ik bij het afrekenen soms of ze proefjes hebben.
Dit is een goede tip 👍
Ik vind de primer van de etos erg fijn, is ook spotgoedkoop!
Alle reacties Link kopieren
De primers van de etos zijn idd best goed! Die van de Hema vond ik niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
-Solane- schreef:
16-07-2019 11:31

Weet iemand een goede primer die niet zo kostbaar is?
Wat vinden jullie van de Hema make up?
Ik kom ook even binnenvallen. :hello:

Ik ben zelf pas overgestapt van de hema/etos ed make-up naar de duurdere merken. Was even slikken, maar het is zoveel mooier. Ik vind het iedere cent waard. Wel houd ik er van om natuurlijk opgemaakt te zijn.

Ik gebruik als primer de glowing base van sensai aanrader!!!!!
De poeder, blush en foundation van chanel (les beiges)
Bruine mascara (le volume) van chanel
Mag het wat zwaarder, dan de zwarte smokey eye mascara van bobbi brown
En de setting spray dewy set van anastasia (ben hier nog niet helemaal overuit wat ik er van vind)

Ben heel blij dat ik overgestapt ben. Krijg veel opmerkingen dat ik er zo gezond en fris uitzie (begin een beetje mijn twijfels te krijgen hoe ik er eerder uitzag :wtf: :wtf: )
Ik ben trouwens 34 en er zijn al aardig wat lijntjes zichtbaar.
waaromzijndebananenkrom wijzigde dit bericht op 16-07-2019 13:38
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook twee primers van Etos, prima om mee te beginnen. Ik ben nu heel benieuwd naar de Healthy mix primer van Bourjois. Iemand daar ervaring mee?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Vraagje

Ik gebruik nu altijd maar eerst de settingspray en dan mascara. Anders wordt het altijd een rommeltje bij mij.
Hoe doen jullie dat?
En tips welke spray jullie gebruiken?
Voor een budgetprimer is de babyskin van Maybelline een erg goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Alle reacties Link kopieren
waaromzijndebananenkrom schreef:
16-07-2019 13:33
Vraagje

Ik gebruik nu altijd maar eerst de settingspray en dan mascara. Anders wordt het altijd een rommeltje bij mij.
Hoe doen jullie dat?
En tips welke spray jullie gebruiken?
Oh super leuk topic! Ik schrijf mee!!

Ik gebruik de spray van Oriflame. Bevalt mij heel goed :)
Ik doe wel eerst mascara op, bij mij loopt het gelukkig nooit uit! Misschien je ogen niet té dicht knijpen, dit deed ik eerst altijd en toen liep het inderdaad steeds uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel fijn om jullie tips te lezen en de reviews van producten.
Vandaag heb ik de setting spray van de Hema geprobeerd, deze is niet fijn.
Hij plakt en sprayt niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik echt nooit een setting spray over mijn foundation heen, het ziet er bij mij nooit mooier uit.

Ik gebruik ze wel graag onder mijn make-up. Ik gebruik Mac Fix of Becca skin love shield. Die laatste helpt trouwens wel goed om te zorgen dat je huid gladder lijkt. Het valt me op dat mijn concealer nu helemaal nooit meer creast, ook niet minimaal, wat het weleens kon doen als ik teveel had aangebracht. :-D
waaromzijndebananenkrom schreef:
16-07-2019 13:26
Ik kom ook even binnenvallen. :hello:

Ik ben zelf pas overgestapt van de hema/etos ed make-up naar de duurdere merken. Was even slikken, maar het is zoveel mooier. Ik vind het iedere cent waard. Wel houd ik er van om natuurlijk opgemaakt te zijn.

Ik gebruik als primer de glowing base van sensai aanrader!!!!!
De poeder, blush en foundation van chanel (les beiges)
Bruine mascara (le volume) van chanel
Mag het wat zwaarder, dan de zwarte smokey eye mascara van bobbi brown
En de setting spray dewy set van anastasia (ben hier nog niet helemaal overuit wat ik er van vind)

Ben heel blij dat ik overgestapt ben. Krijg veel opmerkingen dat ik er zo gezond en fris uitzie (begin een beetje mijn twijfels te krijgen hoe ik er eerder uitzag :wtf: :wtf: )
Ik ben trouwens 34 en er zijn al aardig wat lijntjes zichtbaar.
Goed te horen dat je ook echt veel verschil ziet bij het gebruik van de duurdere producten.
Hoe kwam je op het idee om te switchen van goedkoop naar duur?
En ben je dan gewoon naar de Douglas gegaan ofzo om alles uit te testen?
Ik ben wel nieuwsgierig naar de foundation van Chanel.
Als make up er echt heel mooi uitziet en erg duurzaam is, heb ik er wel geld voor over.
Ik gebruik nu Clinique foundation en bronzer.
Ben zeer tevreden, maar kan misschien altijd beter :-).
En nog op zoek naar een goede primer en highlighter ook.
Heb nu de babyskin primer en bourjous highlighter.

Ook zoek ik een goede dagcrème, die echt iets voor je huid doet.
Iemand tips?
Ik heb nu een mini van Paula's choice met spf maar ik vind m niet fijn onder make up.
Verder gebruik ik producten van Zarqa (prima producten maar doen niks extra's voor mijn huid) en heb twee serums van the ordinary waar ik tevreden over ben.

Wat is jullie routine qua gezichtsverzorging?
Alle reacties Link kopieren
De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html
Ik gebruik deze en het werkt: aan het einde van de dag zit alles er nog op.
https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Fi ... 79744.html.

Ik heb een vraag voor jullie :-). Ik heb hangende oogleden, dit is niets nieuws, die heb ik al van kinds af aan. Oogschaduw heeft nooit zin, want dat zie je amper en ik heb geen arcadeboog. Soort van aziatisch (wat ik niet ben). In elk geval: ik gebruik al 30 jaar eyeliner (mnja, zo oud dus), en dat bevalt me prima. Het maakt de modderige kleur van mn ogen enorm veel sprekender. Maar, ik lees overal dat je met dit soort ogen, vooral NIET eyeliner moet doen. Alleen, als ik alleen mascara doe, heb ik heel treurige oogjes. En, wat ik al zei, oogschaduw doet weinig, omdat er zo weinig ruimte is om er echt iets van te maken. Beetje vergelijkbaar met dit: https://behealthiers.com/files/439/1718689/2369606.jpg
En om t helemaal af te maken: de ene is iets opener dan de andere. Hoe krijg ik dat gelijk?
Hebben jullie tips?
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:03
De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html
Hiier ook een Paula-fan, ik gebruik de resist dagcreme met beschermingsfactor 50. Voor mij werkt het in combinatie met de minerale poeder van Mac, wat trouwens echt een geweldig product is.

Over de Embryolisse: is deze ook parfumvrij?
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:03
De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html
Oh joh Sjulia, die is helemaal niet zo duur .
Die gaat op mijn lijstje :) .
Gezien jij al wat primers hebt getest: heb je de primer van urban decay getest ? En van Laura Mercier?
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:08
Ik gebruik deze en het werkt: aan het einde van de dag zit alles er nog op.
https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Fi ... 79744.html.

Ik heb een vraag voor jullie :-). Ik heb hangende oogleden, dit is niets nieuws, die heb ik al van kinds af aan. Oogschaduw heeft nooit zin, want dat zie je amper en ik heb geen arcadeboog. Soort van aziatisch (wat ik niet ben). In elk geval: ik gebruik al 30 jaar eyeliner (mnja, zo oud dus), en dat bevalt me prima. Het maakt de modderige kleur van mn ogen enorm veel sprekender. Maar, ik lees overal dat je met dit soort ogen, vooral NIET eyeliner moet doen. Alleen, als ik alleen mascara doe, heb ik heel treurige oogjes. En, wat ik al zei, oogschaduw doet weinig, omdat er zo weinig ruimte is om er echt iets van te maken. Beetje vergelijkbaar met dit: https://behealthiers.com/files/439/1718689/2369606.jpg
En om t helemaal af te maken: de ene is iets opener dan de andere. Hoe krijg ik dat gelijk?
Hebben jullie tips?
Ik heb dat helaas ook!
Bij mij zie je mijn bewegend ooglid ook niet.
Hierdoor heb ik ook nooit oogschaduw op.
In tutorials zeggen ze dat je met een wing een mooi optisch resultaat kunt krijgen.
Je hebt ook ooglid stickers (wonderstripes) en je kunt een ooglid correctie overwegen.
Dat laatste twijfel ik al jaren over.
Bij mij is het ook aangeboren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven