Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-08-2019 13:51
Douglas heeft maar een heel klein aanbod van pretty vulgar. Weet niet of ze hem überhaupt gaan verkopen.. Ik zag de Tati review ook maar zij is zo vaak positief. En ze geeft zo weinig echte info.

Wanneer ga jij hem halen? Dan krijgen we tenminste echte info :flirting:

Het zat zo mooi bij Tati (Naja wat niet met filters en ze heeft ook een mooie huid) als ze bij Douglas hadden had ik hem misschien wel in de nacht besteld :facepalm:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
18-08-2019 14:07
Wanneer ga jij hem halen? Dan krijgen we tenminste echte info :flirting:

Het zat zo mooi bij Tati (Naja wat niet met filters en ze heeft ook een mooie huid) als ze bij Douglas hadden had ik hem misschien wel in de nacht besteld :facepalm:
Haha ik kon geen website vinden waar ik hem kon kopen. Alleen sephora maar zij verzenden niet meer naar Nederland. Sephora.fr wel maar zij hadden hem niet. Van andere reviews had ik begrepen dat de foundation niet opdroogt/set en ook snel breekt. Maar als jij een website vind die Paypal accepteert en hem naar Nederland stuurt koop ik hem :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia, jij bent de foundationgoeroe dus jij zal hem wel sneller vinden dan ik...
Vraagje, heeft Paula’s Choice weleens fikse uitverkoop?!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
20 procent korting. Dat zijn de enige kortingen geloof ik. En volgens mij zijn de setjes ook nog weleens in de aanbieding maar die koop ik nooit. Echt lekker uitverkoop hebben ze nooit :-x
Alle reacties Link kopieren
Dus nooit 1+1 gratis :proud:
Jammer hoor, ik wacht dan met geduld tot ze weer 20% korting hebben voordat ik iets aanschaf.
Bedankt voor je antwoord. :heart:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Aii mensen, mijn hoofd vandaag daar kun je op smeren wat je wil maar het wordt niks meer. Dat word vroeg naar bed. Wat nog het beste resultaat had was de glimlach die een forumster gerealiseerd heeft door me een pakketje toe te sturen. Super lief!
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
19-08-2019 17:01
Aii mensen, mijn hoofd vandaag daar kun je op smeren wat je wil maar het wordt niks meer. Dat word vroeg naar bed. Wat nog het beste resultaat had was de glimlach die een forumster gerealiseerd heeft door me een pakketje toe te sturen. Super lief!
:bigkiss:
turquasi schreef:
19-08-2019 17:01
Aii mensen, mijn hoofd vandaag daar kun je op smeren wat je wil maar het wordt niks meer. Dat word vroeg naar bed. Wat nog het beste resultaat had was de glimlach die een forumster gerealiseerd heeft door me een pakketje toe te sturen. Super lief!
Heb je een wild weekend gehad?! :) .

Vanmorgen weer eens de beyond perfect foundation van Clinique getest.
Ik geloof dat ik m nog mooier vind dan de superbalanced!
Alle reacties Link kopieren
die namen ook van foundations, 'beyond perfect'... daar krijgt iemand voor betaald om die onzin te verzinnen
(al zou ik meteen solliciteren zodra er een positie vrijkomt om nagellakjes van naam te voorzien)

vandaag zo mogelijk nog slechter geslapen... de baby heeft wildere nachten dan ik... ik lig gewoon naar het plafond te kijken.
veel geregel en (huwelijks)stress

maar vandaag een goede poging gedaan tot een winged eyeliner en dat was dé lift die ik nodig had kennelijk, had ik nooit gedacht aangezien ik niet donkerder ga dan grijs of bruin doorgaans en eyeliner voor mij iets was uit de wondere wereld van youtubende beauty's...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Geen spannende make-up ontwikkelingen hier, maar wil even naar jullie zwaaien!

Turquasi, de baby zit nog van binnenuit herrie te schoppen toch? Hier is het inmiddels omgedraaid en slaapt baby als een engel en ben ik me dood aan het vervelen 's nachts. Ik had gedacht een mede radbraker te vinden maar dat valt tegen. Geen crème die tegen mijn wallen op kan. Maar wacht, misschien heeft iemand hier een ultieme tip! Toch nog een cosmetische wending in deze post! :yes:
Alle reacties Link kopieren
jup, van binnen nog voorlopig

ik heb wel eens gehoord dat aambeienzalf werkt op je wallen en die moeten we waarschijnlijk toch in huis halen.... XD
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
20-08-2019 14:50
die namen ook van foundations, 'beyond perfect'... daar krijgt iemand voor betaald om die onzin te verzinnen
(al zou ik meteen solliciteren zodra er een positie vrijkomt om nagellakjes van naam te voorzien)

vandaag zo mogelijk nog slechter geslapen... de baby heeft wildere nachten dan ik... ik lig gewoon naar het plafond te kijken.
veel geregel en (huwelijks)stress

maar vandaag een goede poging gedaan tot een winged eyeliner en dat was dé lift die ik nodig had kennelijk, had ik nooit gedacht aangezien ik niet donkerder ga dan grijs of bruin doorgaans en eyeliner voor mij iets was uit de wondere wereld van youtubende beauty's...
Goed gelukt dus de wing? Ben wel heel benieuwd :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Turquasi, moet er nog veel geregeld worden voor je huwelijk? Ik snap dat je veel stress hebt en met een onrustige baby in je buik in de nacht lijkt mij ook zwaar. Hou vol meid! :there:
Dus je hebt al met die palette gespeeld en ook een wing gemaakt lees ik?


IIlus, wat lief! :heart:

Mango!! :hello: terug!
Leuk baby, hoe oud?

Kerstbal....eh hallo Kerstbal weg?!!
Nu al zat van je nick? Kon je geen eens wachten na KERST om weer nick te changen? :hamer:
Anyway, ik vond de beyond ook beter dan Superbalanced. Wil hem wel ooit halen maar dan wel in een gewone winkel. (Die mini wat ik had was een beetje rozig)

:shout: Sjuliaaaaaa, bevallen de primers en foundations?? Heb je nog iets nieuws aangeschaft???

Hier niks spannends getest...
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
hallo makeuppers... zijn we nu allemaal afgehaakt wegens koopvrees?

@jane-ice... ik dacht dat er weinig te regelen viel maar last minute zijn er toch nog wat dingetjes en dan nog wat gedoe in de familie...

Wat een weekend, had een festivalletje en besloot all-out te gaan met glitters en eyeliner en heb zelfs nog wat kleine neptattoos gebruikt... alles smolt na een uur al natuurlijk maar damn die neptattoos blijven goed zitten

Ik zag een tip voorbij komen op instagram en dacht deel hem hier want we hebben allemaal foundation teveel, proberen wel graag dingen en willen niks meer kopen dus komt ie dan.
Foundation als mascara primer; neem een schoon (wimper) borsteltje, probeer (serieus heel moeilijk) wat foundation gelijkmatig erop aan te brengen en vervolgens dit gelijkmatig over je wimpers te verdelen. Dan je mascara aanbrengen. Tadaa dikkere wimpers.

Goed, hier nu mijn eerlijke mening tot dusver. Ik heb een lashprimer van essence en die werkt aardig, al gebruik ik hem eigenlijk alleen om flutmascara's een handje te helpen. (Ik baal wel soms wat van de witte zweem ervan) Wat ik met foundation bereikte was niet echt hetzelfde resultaat helaas. Nou wil ik wel nog wat disclaimers typen, het is namelijk heel goed mogelijk dat dat komt door de flutfoundation die al aan de oude kant was en dus een tikkie droger misschien dan goed is en dat de mascara in kwestie ook al even in gebruik was en nu zit ik dus met spinnepoten op mijn werk.
De redenen voor het gebruik van oude producten was omdat ik geen nieuwe mascara wilde 'infecteren' met oude foundation. Ik ga het misschien nog eens proberen met een nieuwe foundation met een andere structuur/ consistentie.

Hebben jullie nog van dit soort ideetjes?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Gewoon drie hele dunne laagjes mascara. Krijg ik mooie volle wimpers van.
Moet je wel zorgen dat het eerste laagje mooi separeert.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger veel met make-up bezig geweest maar minder met foundation.

Wil er nu terug mee beginnen en een hele ochtend foundation reviews gelezen met de conclusie dat elke zijn voor en tegenstanders heeft :biggrin:

Trial en error dan maar. Deze week eens stad in trekken (Bourjois healthy mix en clinique super balanced leken net iets positiever). Moest iemand nog aanraders hebben (gecombineerde huid) shoot
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Ik was erg druk met werk en familie.

Ik heb de nieuwe Charlotte Tilbury foundation binnen en die is erg mooi.
Maar mijn voorkeur blijft gaan naar de bareminerals, die is zo vloeibaar en makkelijk aan te brengen ook.

Ik twijfel of ik de nieuwe smashbox wil kopen, de reviews zijn niet zo best.

Ben dol op mijn nieuwe tarte blush :heart: Elke dag gedragen tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Net luxplus ontdekt, wat een goedkope prijzen!
Het concept is wel dat je een abbonement moet nemen. De eerste maand is echter gratis, dus je kan perfect bestellen en afzeggen (zeggen ze zelf ook).

Misschien dat er nog iemand iets aan heeft! N
Alle reacties Link kopieren
Oeh trouwens! Ik ben echt groot fan van mijn nieuwe wenkbrauw potlood van Yves Rocher. Echt heel fijn en een mooi resultaat.
Deze dus

Afbeelding
turquasi schreef:
26-08-2019 11:52
hallo makeuppers... zijn we nu allemaal afgehaakt wegens koopvrees?

@jane-ice... ik dacht dat er weinig te regelen viel maar last minute zijn er toch nog wat dingetjes en dan nog wat gedoe in de familie...

Wat een weekend, had een festivalletje en besloot all-out te gaan met glitters en eyeliner en heb zelfs nog wat kleine neptattoos gebruikt... alles smolt na een uur al natuurlijk maar damn die neptattoos blijven goed zitten

Ik zag een tip voorbij komen op instagram en dacht deel hem hier want we hebben allemaal foundation teveel, proberen wel graag dingen en willen niks meer kopen dus komt ie dan.
Foundation als mascara primer; neem een schoon (wimper) borsteltje, probeer (serieus heel moeilijk) wat foundation gelijkmatig erop aan te brengen en vervolgens dit gelijkmatig over je wimpers te verdelen. Dan je mascara aanbrengen. Tadaa dikkere wimpers.

Goed, hier nu mijn eerlijke mening tot dusver. Ik heb een lashprimer van essence en die werkt aardig, al gebruik ik hem eigenlijk alleen om flutmascara's een handje te helpen. (Ik baal wel soms wat van de witte zweem ervan) Wat ik met foundation bereikte was niet echt hetzelfde resultaat helaas. Nou wil ik wel nog wat disclaimers typen, het is namelijk heel goed mogelijk dat dat komt door de flutfoundation die al aan de oude kant was en dus een tikkie droger misschien dan goed is en dat de mascara in kwestie ook al even in gebruik was en nu zit ik dus met spinnepoten op mijn werk.
De redenen voor het gebruik van oude producten was omdat ik geen nieuwe mascara wilde 'infecteren' met oude foundation. Ik ga het misschien nog eens proberen met een nieuwe foundation met een andere structuur/ consistentie.

Hebben jullie nog van dit soort ideetjes?
Die waren een tijdje best hot :proud:
Alle reacties Link kopieren
Door collega van Sephora laten meenemen: de optical illusion primer van Urban Decay.

Het is inderdaad een illusie volgens mijn 8-jarige. Ik kan het alleen met hem eens zijn. Doet ook helemaal niets voor de houdbaarheid van make-up.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hallo beauty’s, heb een forumbreak genomen en het deed me echt goed!

Turqausi, wat fijn dat je die insta tip voor ons hebt getest! :proud: En heb je nogmaals geprobeerd met een ander foundation en mascara?

Chentolove, luxplus ken ik wel en de prijzen zijn idd erg aantrekkelijk maar nooit iets gekocht. Ga ik denk ik ook niet aan beginnen anders koop ik die hele shop leeg.
Heb je trouwens nog een foundation gevonden?

Sjulia, wat goed dat je goede producten hebt ontdekt! Yay!
Ik heb laatste tijd helaas minder geluk met foundation vinden. Altijd verkeerde kleur dus ik ben even “gestopt”

Lemoos2, zo jammer en zonde dat die primer niet werkt.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatste tijd wat minder met make up bezig, heb wel producten aangeschaft die ik nog niet ken en ook gewoon mijn vaste producten ingeslagen.
Maar allemaal budget spullen en niks spannends.

Wel ben ik veel bezig geweest met skincare producten.
Heb ook weer een exfoliant van PC gehaald en heel veel testers, vooral toners.
Maar hoe meer ik met skincare bezig ben hoe meer ik ontevreden ben met mijn huid...opeens zie ik meer rimpels/ fijne lijntjes/ vlekjes etc etc etc :@
Niet door de producten wat ik gebruik hoor daar ligt het niet aan. Zo fuserend!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi... nou ik heb het weer getest hoor... heb de andere foundation maar even naast mijn mascara gezet want vergat het steeds. Vandaag is toch geen dag waarop ik er op mijn beeldigst uit hoef te zien. Wederom ernstig knoeiwerk om foundation over borsteltje te verspreiden. Knoeiwerk om op wimpers te krijgen... dan mascara zo zien te verdelen dat er geen foundation meer zichtbaar is... toch niet echt tevreden met de structuur ondanks een kleine verbetering. Conclusie, het is veel gedoe voor weinig resultaat, een wimperprimer is een beter idee en inderdaad meerdere lagen mascara over elkaar ook een optie wellicht. (Niet voor mascara's die puur kleur geven en geen volume, dat dan weer niet) Heb je niks beters in huis en/of te doen dan is het leuk voor een keer.

Ik had wel bijna weer spinnepoten want toen ik de deur uitliep naar mijn fiets liep ik tegen een web aan met spin erin van meerdere centimeters groot op ooghoogte. Ik had hem eventjes gemist want normaal hing ie ergens anders. Dat werd een raar dansje waarbij ik flink over mijn gezicht gegraaid heb, spin heeft het overleefd, mijn make up ook... al zat een derde van mijn foundation ineens onder mijn vingernagels.

Ik moest zo lachen om je optical illusion lemoos...

Hoe bevalt de exfoliant van PC Jane-ice, ik zag geloof ik een tien euro actie voorbij komen ergens... dat is wel verleidelijk natuurlijk. Ik verheug me wel erg op het smeren van de Freeman Charcoal-sugar scrubmask hopelijk dit weekend, als ik ooit nog een moment voor mezelf voor elkaar gebokst krijg... de vorige keer dat ik in bad zat heb ik die van de kruidvat geprobeerd (herinnerde me ineens die ooit aangeschaft te hebben, geen nieuwe aankoop dus hihi) die hetzelfde belooft en de helft kost maar die dus echt niet in de buurt komt van het effect dat de Freeman versie heeft.

Verder heb ik ontdekt dat ik in tegenstelling tot wat ik eerder dacht niet persé heel gevoelig ben voor siliconen, althans niet voor Dimethicone want ik heb al 2 dagen een driedubbele laag op mijn gezicht en dat gaat goed! (Purol als dagcreme, echt ja echt, mua banana primer en maybelline foundation) het begon als een vergissing gisteren maar vandaag gewoon in de herhaling want dappere bui. Er moet iets anders zijn dat voor gevoelige kriebel wangen zorgt. Ik kan dus prima cones op mijn konen smeren.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer een berichtje van mij. Lang geduurd, ondertussen nog op vakantie geweest. Vlak voor mijn vakantie pakketje van Tarte ontvangen met daarin de timeless smoothing primer (tip van Sjulia) en een palletje (samenwerking tussen Tarte en Whitney Simmons). En ben super blij met beide producten. Primer lijkt echt optisch de rimpeltjes te verzachten. En het palletje is gewoon heel fijn in gebruik. Oogschaduw blend als een tierelier en de bijbehorende blush en highlighter zijn gewoon echt mooi. Er zat ook nog een travel size mascara bij (maneater). En deze mascara doet wat het beloofd. Mooie volle wimpers, brengt super makkelijk aan en ik krijg er geen pandaogen van. Oftewel ik ben gewoon superblij met mijn aankoop. Bedankt Sjulia!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven