Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
hoiii, ja stil hier zeg! succes Sjulia, ik ben heel benieuwd... denk je dat er onmiddelijk resultaat is of ook geleidelijker?

ik ben even op vakantie geweest en meestal neem ik uit het buitenland vanalles mee maar dit was duidelijk geen cosmeticaland...

in de categorie asjemenou;
enige dat ik toe te voegen heb momenteel is dat ik die teleurstellende 'hairstroke wenkbrauwpen' eens voor de grap ondersteboven heb gebruikt (dus niet zoals je een marker zou hanteren maar andersom) en sindsdien ben ik redelijk blij met het resultaat
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
01-10-2019 20:36
Ik ben erg tevreden over Yves Saint Laurent (encre de peau all hours) en Lancôme (teint idole ultra wear) foundations. Uit jouw lijstje ken ik de double wear light, die heeft een matte en sterke cover. De foundations die ik noem hebben veel pigment en daardoor heb je er weinig van nodig voor een mooi effect. Ook bare minerals (bare pro) heeft dat.

Clinique vond ik niet fijn, die trekt in de lijntjes.
Dank je wel :-]
Ik zat inderdaad ook aan Bare Minerals te denken. Ik gebruik de poeder maar heb hun vloeibare foundation nooit geprobeerd. Recensies zijn wisselend.
Gebruik nu alweer een paar dagen The Ordinary en eigenlijk bevalt die weer prima (en spotgoedkoop natuurlijk). Poeder voor de zomermaanden en vloeibaar voor de koudere maanden voor mij denk ik.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
02-10-2019 09:00
hoiii, ja stil hier zeg! succes Sjulia, ik ben heel benieuwd... denk je dat er onmiddelijk resultaat is of ook geleidelijker?

ik ben even op vakantie geweest en meestal neem ik uit het buitenland vanalles mee maar dit was duidelijk geen cosmeticaland...

in de categorie asjemenou;
enige dat ik toe te voegen heb momenteel is dat ik die teleurstellende 'hairstroke wenkbrauwpen' eens voor de grap ondersteboven heb gebruikt (dus niet zoals je een marker zou hanteren maar andersom) en sindsdien ben ik redelijk blij met het resultaat
Tijdens de intake zei ze dat ze gelooft dat er maar 1 behandeling nodig is, dan is er wel meteen resultaat. Soms heb je pech en heb je twee behandelingen nodig. Maar je vertrekt niet met een mooi huidje, er komt een helingsproces bij kijken. Ze vernietigen een stukje huid zodat je lichaam zelf een nieuw stukje aanmaakt. Zal een voor en na foto plaatsen tegen die tijd. Of het de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
oef jeetje spannend!! wat voor producten ga je gebruiken tijdens het helingsproces... vitamine e olie of iets dergelijks?

ik heb me vandaag weer eens in het donker opgemaakt zo te zien :roll: zucht...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hoi...

Ik was afwezig omdat mijn moeder terminaal ziek was...zij blies eergisteren pijnloos en in vrede haar laatste adem uit.

Een dag voordat ze word begraven zal ik haar mooi opmaken.
Alle tips zijn welkom.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Jane-Ice. Zelf afleggen is heftig maar ik vond het ook heel erg ‘helend’ op een niet-zweverige manier. Bij mij ging het om mijn vader dus een full face was niet nodig. In het mortuarium zelf hebben ze speciale make-up (de uitvaartondernemer kan ook iemand sturen als je thuis wil opbaren en afleggen). Ik moest wel twee ‘lijkvlekken’ camoufleren en ik vond de Mac concealer (die crème in zo’n minipotje) goed werken. Ik zou vooral veel met crèmes werken (rouge, lippenstift, oogschaduw of wat maar typisch voor jouw moeder is). Dat werkt het makkelijkste uit op de huid van een overledene (door de koeling enzo).

Heel veel sterkte.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
ow jane-ice... dikke :hug: jeetje...

ik zou haar eigen make-up tasje zo veel mogelijk gebruiken om haar niet ineens heel anders uit te laten zien, maar wel een extra concealer palette met veel kleurcorrectie opties meenemen ook.

veel sterkte
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Jane wat erg. Heel veel sterkte... Ik heb totaal geen ervaring hiermee, maar ik zou idd opdoen wat ze zelf vaak opdeed. Hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie advies!
Mijn moeder gebruikte eigenlijk nooit make up, ze tekende haar wenkbrauwen bij en heel af en een lipstifje thats all maar ik wil haar toch een beetje opmaken ook omdat ze haar eigen kleur op haar gezicht anders uit ziet.
Hopelijk kan ik er wat mooist van maken anders ga ik letterlijk nog harder huilen.

Het gaat oke met mij, alles is nog zo vers.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
07-10-2019 21:40
Bedankt voor jullie advies!
Mijn moeder gebruikte eigenlijk nooit make up, ze tekende haar wenkbrauwen bij en heel af en een lipstifje thats all maar ik wil haar toch een beetje opmaken ook omdat ze haar eigen kleur op haar gezicht anders uit ziet.
Hopelijk kan ik er wat mooist van maken anders ga ik letterlijk nog harder huilen.

Het gaat oke met mij, alles is nog zo vers.
Gecondoleerd.

Mijn vriendin doet dit als werk, opmaken van overleden mensen. Ze heeft op mij mogen oefenen, vandaar dat ik weet dat ze speciale make-up gebruiken, zelfs op de armen en handen omdat het er ‘naar’ kan gaan uitzien. Ook mannen krijgen make-up die je niet ziet. De make-up is op oliebasis omdat het anders niet blijft zitten.

Het is een vak, een “no make-up”-look bij een overledene, ik ben daarom best wel verbaasd dat je het zelf gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-10-2019 19:06
Het is hier doodssss. Jammer, maar al het begrip. Binnenkort laat ik mijn huid (van die gesprongen adertjes/spinnetjes) weg laseren en ik ben wel een beetje zenuwachtig. Zal hier een voor en na foto delen tegen die tijd. Ik geniet nog even van de grote rode stip op mijn neus, over een maandje is ze weg. Toch zo’n 10 jaar mee samen geleefd. :-D Ik heb een primer van estee lauder besteld, the smoother. Komt morgen binnen :cheer:
Ik laat dit regelmatig doen. Het doet alleen pijn als het dichtbij een oog zit, bij je neus voel ik niet zo. Grote aders moeten soms nog een keer en/of moeten ook wat dieper behandeld worden, daar kan ze soms niet in 1x bij maar meestal is het dan al veel minder. Korstje geneest snel. Ik ben er altijd super blij mee, ik vind het niet mooi, die rode puntjes.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
08-10-2019 09:20
Gecondoleerd.

Mijn vriendin doet dit als werk, opmaken van overleden mensen. Ze heeft op mij mogen oefenen, vandaar dat ik weet dat ze speciale make-up gebruiken, zelfs op de armen en handen omdat het er ‘naar’ kan gaan uitzien. Ook mannen krijgen make-up die je niet ziet. De make-up is op oliebasis omdat het anders niet blijft zitten.

Het is een vak, een “no make-up”-look bij een overledene, ik ben daarom best wel verbaasd dat je het zelf gaat doen.

Bedankt voor je bericht.
Ik twijfelde nadat ik je bericht had gelezen. Het is inderdaad een vak maar dit wil ik echt zelf voor mijn moeder doen, ik weet ook zeker dat ze het fijn vind dat ik het doe.

Als je nog meer tip of tricks voor me heeft, ze zijn echt welkom!!
jane-ice wijzigde dit bericht op 08-10-2019 10:17
0.06% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
08-10-2019 09:25
Ik laat dit regelmatig doen. Het doet alleen pijn als het dichtbij een oog zit, bij je neus voel ik niet zo. Grote aders moeten soms nog een keer en/of moeten ook wat dieper behandeld worden, daar kan ze soms niet in 1x bij maar meestal is het dan al veel minder. Korstje geneest snel. Ik ben er altijd super blij mee, ik vind het niet mooi, die rode puntjes.
Kunnen ze hele kleine rode adertjes ook weg krijgen? Ik heb die dus onder het oog en dat vind ik wel spannend, dat het zeer doet. Je houd er echt geen littekens aan over?
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
08-10-2019 10:17
Bedankt voor je bericht.
Ik twijfelde nadat ik je bericht had gelezen. Het is inderdaad een vak maar dit wil ik echt zelf voor mijn moeder doen, ik weet ook zeker dat ze het fijn vind dat ik het doe.

Als je nog meer tip of tricks voor me heeft, ze zijn echt welkom!!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
:heart:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
08-10-2019 10:17
Kunnen ze hele kleine rode adertjes ook weg krijgen? Ik heb die dus onder het oog en dat vind ik wel spannend, dat het zeer doet. Je houd er echt geen littekens aan over?
Ja, de kleine zijn makkelijker zelfs. Echt nooit littekens van gekregen. Het is warm en het prikt maar zeker niet ondraaglijk. Wie mooi wil zijn...
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
08-10-2019 10:17
Bedankt voor je bericht.
Ik twijfelde nadat ik je bericht had gelezen. Het is inderdaad een vak maar dit wil ik echt zelf voor mijn moeder doen, ik weet ook zeker dat ze het fijn vind dat ik het doe.

Als je nog meer tip of tricks voor me heeft, ze zijn echt welkom!!
Ik weet er verder niet zoveel van, alleen dat ze de kleuren goed matchen en dat zelfs mannen lippenstift krijgen maar dan zó, dat je niets ziet.

Je gaat haar vast heel mooi opmaken en ik hoop dat het je helpt in je rouwverwerking.
Emma95 schreef:
20-09-2019 10:03
Misschien gebruik je van één van de twee te veel.
Als ik vloeibare foundation gebruik, gebruik ik echt maar een druppel. Van serums ook.
Of de Abeille past niet bij je huid of je kunt het ‘s avonds proberen en overdag andere dagcreme.
Hier ben ik weer en inderdaad Emma, het lijkt erop dat ik teveel smeerde. Ben drastisch geminderd met het volume en nu gaat het zoveel beter 👍🏻

Gecondoleerd nog Jane 😘
Welke dag ga je mama opmaken? Sterkte!
Jane-Ice schreef:
08-10-2019 10:17
Bedankt voor je bericht.
Ik twijfelde nadat ik je bericht had gelezen. Het is inderdaad een vak maar dit wil ik echt zelf voor mijn moeder doen, ik weet ook zeker dat ze het fijn vind dat ik het doe.

Als je nog meer tip of tricks voor me heeft, ze zijn echt welkom!!

Wat knap dat je dit gaat doen, ik weet niet of ik het zou kunnen.
Heel veel kracht toegewenst de komende tijd.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
hee Jane, ik weet niet of het vandaag is maar wilde je alvast nog eens sterkte wensen
misschien gaat het niet zoals je het voor ogen hebt, maar daar draait het niet ècht om...
succes lieverd :redrose:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie condoleance en lieve woorden.

Zondag gaan we onze moeder “mooi” maken, ik heb veel vertrouwen in dat het gaat lukken. We hebben maar 30 min de tijd gekregen dus ik moet echt snel te werk gaan.

Mijn moeder is wat donkerder dan ik dus ik heb voor de zekerheid een foundationpallet van NYX besteld.
(Hopelijk werkt dat fijn)
Wenkbrauwen tekenen, blush en wat lippenstift.
Ik vind het spannend maar het gaat goed komen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben nieuw hier en ga het topic lekker lezen. Heb gelijk even een vraag; welke eyeliner is goed volgens jullie? Ik heb er nu een van maybeline de waterproof, maar deze loopt helaas uit bij mijn ooghoeken aan de buitenkant. Soms trek ik het lijntje door naar buiten. Ik wrijf niet gedurende de dag, dus snap het niet.


Ben benieuwd Of jullie tips hebben.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea, welkom.
Waterproof eyeliners zitten bij mij meestal gewoon goed, momenteel gebruik ik eentje van Essence.

Gebruik je verder nog foundation?
Even je oogleden afpoederen voordat je eyeliner opdoet misschien helpt dat wel als je dat nog niet geprobeerd hebt.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven