Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja rode lippenstift! :heart:

Ik heb van yves saint lauren, niet echt lippenstift, maar ook geen gloss. Het ziet er wel uit als lippenstift, alleen breng je het vloeibaar op en blijft het heel de dag zitten. Daar heb ik rood en beetje paarsige/roze kleur van. Lastig te omschrijven die laatste. Het moest iig doorgaan voor een neutrale kleur :rofl:

En als je een goedkopere lippenstift wil, mac heeft ook mooie. Daar heb ik ook een hele mooie neutrale van. Alleen draag ik die minder. Ik hou wel van een kleurtje op je lippen.
Shiverrr schreef:
01-05-2020 21:35
Kan je niet voor een mooie kleur lippenstift kiezen die bij je kleding past? Als ik wegga draag ik bijna altijd lippenstift en kies een kleur die bij mn kleding past of een neutrale kleur.

Ja, dankjewel.
Ik hou van lipgloss, maar wil er dus niet utizien als een kind dat zich niet kan opmaken of
een clown.

Lipgloss samen met blush vind ik dus lastig omdat ik het bij anderen ook vaak niet zo mooi vind staan, al die verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Maar een blush doe je toch niet heel opzichtig op? Dat zie je toch niet als "een roze vlek" in je gezicht? Waardoor andere make up vloekt?

Persoonlijk vind ik doorzichtige lipgloss meer voor tieners eigenlijk. Je kan ook eens kijken naar een neutrale kleur lippenstift die overal bij kan? Er is genoeg kleur keuze. En als je zeker wil weten dat het staat, doe je gebruikelijke make up op en ga bijv. na douglas en laat je adviseren.
    Shiverrr schreef:
    02-05-2020 13:36
    Maar een blush doe je toch niet heel opzichtig op? Dat zie je toch niet als "een roze vlek" in je gezicht? Waardoor andere make up vloekt?

    Persoonlijk vind ik doorzichtige lipgloss meer voor tieners eigenlijk. Je kan ook eens kijken naar een neutrale kleur lippenstift die overal bij kan? Er is genoeg kleur keuze. En als je zeker wil weten dat het staat, doe je gebruikelijke make up op en ga bijv. na douglas en laat je adviseren.


    Nee. Ik ga eens wat proberen!

    Ik vind doorzichtige lipgloss helemaal niet ietd voor tieners. Ik draag het elke dag, vind het heel mooi zelfs.
    Hi!

    Ik heb hier een tester thuis liggen en toen kwam ik op het idee om dit leuke topic weer wat leven in te blazen.
    Ik heb net een primer getest, namelijk:

    Sensai glowing base

    Hier mijn review:
    Prachtige gouden glans, voelt wel wat trekkerig op gezicht.
    Heel mooi, maar €39.95 o_o , vind ik aardig aan de prijs.
    Iemand anders ervaring met deze primer ?
    Alle reacties Link kopieren
    Vandaag mn Mintenz foundation binnengekregen. Eerst met de testerset gekeken welke kleur het beste past. Top service trouwens, meteen de volgende dag in huis, leuk verpakt en met een testertje en haarbandje. Zo in de zomer vind ik een minerale foundation heel fijn (en dekt ook zeker genoeg als je dat opbouwt). Weet nog niet of ik het in de winter ook ga gebruiken. Heb een hele fijne liquid to powder.
    If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
    Dat merk ken ik niet monkeytown, maar fijn dat het een match is :)
    Ik heb nog nooit de perfecte foundation gevonden en al heel wat getest.
    Dus ben nog steeds bij mijn oude vertrouwde Clinique gebleven.
    Én nu met die warmte gebruik ik vaak bb cream, maar eigenlijk vind ik dat ik teveel glim.
    Alle reacties Link kopieren
    Ik heb van Mintenz ook een testersetje besteld een tijdje geleden.
    Gebruik al jaren Bare Minerals en dit is vrijwel hetzelfde.
    Heel handig als je kennis wilt maken met minerale poeder make up.
    Het blijft echt de hele dag mooi en je voelt het niet.
    Zelfs met dit weer.
    Alle reacties Link kopieren
    Ook fan van minerale poeder makeup. Ik heb Mintenz en Bare Minerals.
    Ik heb een week geleden NUUD binnen gekregen.
    Het helpt mij echt met de geur (die er dus nu bijna niet is).

    Maar wat vinden jullie hier van? en van de ingrediëntenlijst?

    Ik vraag mij echt af of dit nu goed is voor mijn lijf.
    Alle reacties Link kopieren
    Georgia19zoveel schreef:
    02-05-2020 18:34


      Nee. Ik ga eens wat proberen!

      Ik vind doorzichtige lipgloss helemaal niet ietd voor tieners. Ik draag het elke dag, vind het heel mooi zelfs.
      Ik ook :-D Draag zelden iets anders. Lipgloss is gewoon altijd sexy.
      Alle reacties Link kopieren
      Ik ben op zoek naar een hele lichte oogschaduw voor overdag. Ik wil eigenlijk gewoon een glitterglansje op mijn ooglid. Ik heb een hele witte huid (echt ultrableek) en heel veel oogschaduws die licht lijken zijn als ik ze opdoe al heel donker.

      Ik ben al bij de Douglas geweest (daar smeerde de mevrouw me blauwgroene oogschaduw aan, terwijl ik vroeg om een lichte oogschaduw. Hij is op zich wel mooi, maar ik vind 'm te donker voor overdag) en bij de IciParisxl (daar hielp de mevrouw me wel goed, maar toen ik thuis de oogschaduw opdeed was het toch niet helemaal wat ik zocht).

      Wie weet hele mooie, lichte oogschaduw met een glittertje erin?? Ik heb blauwe ogen. Geen rozetinten, dan lijkt het alsof ik gehuild heb.
      “We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
      Alle reacties Link kopieren
      Mac Paint Pot in Bare Study misschien?

      Of een van de Caviar Sticks van Laura Mercier, white pearl of zo?
      Alle reacties Link kopieren
      @cleopatra, dit is mijn favoriete oogschaduw palette met “nude” kleuren: https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris ... re_pdp_www. Natuurlijk maar toch genoeg pigment dat het aan het einde van de dag nog goed zit. In zou de lichtste beige kleur in de ooghoeken of oogleden doen, eventueel aangevuld met de terra kleur aan de zijkant of arcadeboog.
      If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
      Alle reacties Link kopieren
      Waarom probeer je geen lichte highlighter als oogschaduw?
      Alle reacties Link kopieren
      CleopatraVII schreef:
      25-06-2020 22:24
      Ik ben op zoek naar een hele lichte oogschaduw voor overdag. Ik wil eigenlijk gewoon een glitterglansje op mijn ooglid. Ik heb een hele witte huid (echt ultrableek) en heel veel oogschaduws die licht lijken zijn als ik ze opdoe al heel donker.

      Ik ben al bij de Douglas geweest (daar smeerde de mevrouw me blauwgroene oogschaduw aan, terwijl ik vroeg om een lichte oogschaduw. Hij is op zich wel mooi, maar ik vind 'm te donker voor overdag) en bij de IciParisxl (daar hielp de mevrouw me wel goed, maar toen ik thuis de oogschaduw opdeed was het toch niet helemaal wat ik zocht).

      Wie weet hele mooie, lichte oogschaduw met een glittertje erin?? Ik heb blauwe ogen. Geen rozetinten, dan lijkt het alsof ik gehuild heb.
      Ik heb dit palet https://www.bol.com/nl/p/rimmel-london- ... androidapp

      En de 4e kleur van links staat dus écht fantastisch bij mijn blauwe ogen.
      @ monkeytown hoe bevalt mintenz
      Ik ben nieuwsgierig geworden en heb ook allerlei testers besteld
      Alle reacties Link kopieren
      Bedankt voor de reacties op mijn vraag, ik ga eens kijken.
      “We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
      Alle reacties Link kopieren
      Deze is fijn hoor @eviva. Dat merkte ik al met het testen, het is even zoeken naar de juiste kleur maar als je die hebt dan is het resultaat heel natuurlijk en toch egaal gedekt. Dekking moet je wel opbouwen. Niet te veel per laag, zie hiervoor eerder gedeeld filmpje of op de site, anders wordt het een gepoederd geheel. Qua ingrediënten/inhoud doet deze niet onder voor die van Creative cosmetics. Bij Bare Minerals zit er nog een zonbescherming bij, maar ja, is ook dubbel zo duur voor dezelfde hoeveelheid. Ik gebruik een dagcreme met SPF geen issue voor mij. Minerale foundation is wel matter dan mijn gewone foundation voor in de zomer (Healthymix Bourjois) dus als je wil shinen is een highlighter erbij wel nodig. En het is een klein doosje (evenveel als de andere merken overigens) maar je doet er lang mee. Gister einde van de dag glimde mn kin wel iets maar had ik met andere foundation veel meer gehad in dit weer.
      If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
      Alle reacties Link kopieren
      Zinc oxide in minerale make up werkt als zonbescherming.
      Zit ook in Mintenz.
      CleopatraVII schreef:
      25-06-2020 22:24
      Ik ben op zoek naar een hele lichte oogschaduw voor overdag. Ik wil eigenlijk gewoon een glitterglansje op mijn ooglid. Ik heb een hele witte huid (echt ultrableek) en heel veel oogschaduws die licht lijken zijn als ik ze opdoe al heel donker.

      Ik ben al bij de Douglas geweest (daar smeerde de mevrouw me blauwgroene oogschaduw aan, terwijl ik vroeg om een lichte oogschaduw. Hij is op zich wel mooi, maar ik vind 'm te donker voor overdag) en bij de IciParisxl (daar hielp de mevrouw me wel goed, maar toen ik thuis de oogschaduw opdeed was het toch niet helemaal wat ik zocht).

      Wie weet hele mooie, lichte oogschaduw met een glittertje erin?? Ik heb blauwe ogen. Geen rozetinten, dan lijkt het alsof ik gehuild heb.
      Hier ook blauwe ogen, iets minder lichte maar toch lichte huid, draag al jaren baked eyeshadow van Collistar.
      Ik zoek even plaatje voor je.
      Deze draag ik altijd :

      Afbeelding
      Rosy beige kleur.

      Evt met deze nog erbij in de hoeken en als highlighter onder wenkbrauw:
      Afbeelding
      Kleur champagne.
      MonkeyTown schreef:
      26-06-2020 19:20
      Deze is fijn hoor @eviva. Dat merkte ik al met het testen, het is even zoeken naar de juiste kleur maar als je die hebt dan is het resultaat heel natuurlijk en toch egaal gedekt. Dekking moet je wel opbouwen. Niet te veel per laag, zie hiervoor eerder gedeeld filmpje of op de site, anders wordt het een gepoederd geheel. Qua ingrediënten/inhoud doet deze niet onder voor die van Creative cosmetics. Bij Bare Minerals zit er nog een zonbescherming bij, maar ja, is ook dubbel zo duur voor dezelfde hoeveelheid. Ik gebruik een dagcreme met SPF geen issue voor mij. Minerale foundation is wel matter dan mijn gewone foundation voor in de zomer (Healthymix Bourjois) dus als je wil shinen is een highlighter erbij wel nodig. En het is een klein doosje (evenveel als de andere merken overigens) maar je doet er lang mee. Gister einde van de dag glimde mn kin wel iets maar had ik met andere foundation veel meer gehad in dit weer.
      Bedankt voor je uitgebreide review!
      Ik ben blij dat het wat matter is, want ik vind dat ik in de zomer teveel glim. :) .
      Dus ik vind dat ik al wel genoeg shine van mezelf.
      Vandaag komen de testersetjes waarschijnlijk binnen.
      Ben heel benieuwd. Heb set voor lichte en normale huid gekozen.
      Ik verwacht dat ik normale huid nodig heb.
      Maar voor de zekerheid.
      Ook nog bronzer en blush testers erbij besteld :)

      Iemand tips voor dagcrème met spf die niet teveel glimt?
      Heb momenteel van de tuinen, vit E dag en nachtcrème.
      Fijne crème maar wel veel glim, dus gebruik alleen in avond.
      Alle reacties Link kopieren
      Emma95 schreef:
      26-06-2020 21:13
      Zinc oxide in minerale make up werkt als zonbescherming.
      Zit ook in Mintenz.
      Ok, bedankt. Daar adverteren ze niet mee maar mooi meegenomen :-]
      If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
      Alle reacties Link kopieren
      Staat bij de ingrediënten.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven