Mode & Beauty alle pijlers

Spijt van blauw haar

17-07-2019 13:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de colorista washout denim blue gebruikt op mijn blonde haar. Eerst was het heel mooi, maar nu is er een viezige kleur blauw die ik er echt echt echt niet meer uitkrijg.

* met gewone shampoo gewassen.
* met anti roos shampoo van head en shoulders gewassen tot ik lamme armen kreeg.
* met ketchup gewassen.
* met vitamine c en shampoo.
* geprobeerd er over heem te verven met blond.
* ik ben naar de kapper geweest en die zeiden dat ze er niks aan konden doen.

ENZ...
Ik ben echt ten einde raad en begin er heel veel stress van te krijgen.
Ga naar een Kinki Kapper.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 15:23
Reden: Kinky ook echt *facepalm*
4.00% gewijzigd
Heb geduld, eens zal het eruit gegroeid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-07-2019 13:45
Ga naar een Kinky Kapper.
Goede tip. Dat zijn echte meesters op het gebied van kleur.
Als zíj er niets mee kunnen, kan niemand het.
Alle reacties Link kopieren
Dan werkt alleen zwart verven nog.
Dit probleem heb ik vaker gehoord, dat dit soort kleuren er soms best moeilijk helemaal uit gaan als je blond haar heb, en helemaal als het beschadigd is.
Weet niet hoe lang die kleur er al in zit nu maar volgens mijn kapper blijven dat soort kleurtjes maar 2 weken mooi als je het goed verzorgd.

Ik denk dat je niet veel opties hebt naast deze:
-Geduld en wachten tot het vervaagd of uit groeit.
- De schaar erin.
- Andere kleur erover heen (en geen blond want dat is te licht denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-07-2019 13:45
Ga naar een Kinky Kapper.
Yup, dit
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens de ontkleuring van kruidvat. Die trekt zelfs zwarte verf eruit.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
kinky kapper, echt doen! Zij zijn expert op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
17-07-2019 13:55
Dit probleem heb ik vaker gehoord, dat dit soort kleuren er soms best moeilijk helemaal uit gaan als je blond haar heb, en helemaal als het beschadigd is.
Weet niet hoe lang die kleur er al in zit nu maar volgens mijn kapper blijven dat soort kleurtjes maar 2 weken mooi als je het goed verzorgd.

Ik denk dat je niet veel opties hebt naast deze:
-Geduld en wachten tot het vervaagd of uit groeit.
- De schaar erin.
- Andere kleur erover heen (en geen blond want dat is te licht denk ik).

Bij beschadigd haar zal de kleur intenser zijn en makkelijk uit te wassen. Bij beschadigd haar staan de haarschubben open vandaar dat je de kleur makkelijk eruit wast. Doordat het beschadigde haar poreus is zal een subtiele lilakleur al snel echt paars uitvallen.

Mijn kapper zei het laatst nog; de spoelingen van colorista zijn niet zo heel tijdelijk als je zou denken. Het is gewoon een permanente haarkleuring. Het zal wel oplichten maar verder moet het uitgroeien. Ik had namelijk ook een tijdelijk kleurtje bij dochter erin laten zetten bij een andere kapper. Dat was een zgn kleurconditioner die met drie wasbeurten weg zou zijn. Het was paars, werd blauw en daarna groen. Nu hebben we het er maar afgeknipt.

De tip van kinky kapper vind ik een hele goede. Die kunnen jou vast wel verder helpen TO. Succes!
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Kinki (grappig dat iedereen kinky schrijft :mrgreen: ) je echt niet zou kunnen helpen. Er moet iets overheen kunnen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter hetzelfde gehad. Mooi blond haar met denim blauwe colorista gekleurd. Veel geprobeerd om de kleur er uit te krijgen maar het ging er niet meer uit. Uiteindelijk werd het een groene kleur.
Volgens de kapper heeft het te maken met de poreusheid van blond haar.

We hebben met L'Oréal gebeld en een ontlleuringsmiddel toegestuurd gekregen. Dit middel heeft de kleur er ook niet uit kunnen halen, maar was wel een heftig middel om op je haar te gebruiken. Dit middel kun je in Nederland niet in de winkel kopen.

L' oreal kent het probleem en doet er verder niets mee. Het staat op hun site aangegeven welke kleuren verf voor welke kleur haar geschikt is.

De oplossing bij mijn dochter was afknippen, tot een korte bobline. Wat erg zuur was want haar haar groeit heel erg langzaam en ze wilde graag lang haar.
The past may be in tatters
But today is all that matters
De Hema heeft een ontkleuringsshampoo. De moeite waard om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel stress lijkt mij lichtelijk overdreven. Ik snap dat het balen is, maar het was ook wel te verwachten. Knal er een donkere kleur overheen, dan zie je er niets meer van.

Je had vast niet verwacht dat die kleuring ineens als sneeuw voor de zon verdween toch?

Dus uitzitten of verven.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een Kinki kapper.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een (tijdelijke) spoeling erover heen doen juist, paars als dat haar leuk lijkt, of wat natuurlijker warm bruin
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Misschien hiermee: malibu c cpr. Daar wilde kapster mijn haar mee behandelen nadat ik het met henna had gekleurd. Was gelukkig niet nodig, verf pakte gewoon over m'n henna. Maar misschien een oplossing voor jou.
Delor SOS Colour Remover. Kruidvat eigen merk heeft ook zoiets. Werkte bij mij goed!
Alle reacties Link kopieren
up4more schreef:
17-07-2019 14:03
Probeer eens de ontkleuring van kruidvat. Die trekt zelfs zwarte verf eruit.
Mijn zoon werkt bij Kruitvat en die leren, ontkleuren, raadt Head & shoulders aan, denk dat, dat dus beter werkt.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
17-07-2019 15:16
Mijn zoon werkt bij Kruitvat en die leren, ontkleuren, raadt Head & shoulders aan, denk dat, dat dus beter werkt.

Werkt voor geen meter.
LoveDobby schreef:
17-07-2019 15:16
Mijn zoon werkt bij Kruitvat en die leren, ontkleuren, raadt Head & shoulders aan, denk dat, dat dus beter werkt.
Die van de Hema werkte bij mij iig perfect terwijl head en schouders weinig doet vind ik.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
17-07-2019 15:16
Mijn zoon werkt bij Kruitvat en die leren, ontkleuren, raadt Head & shoulders aan, denk dat, dat dus beter werkt.
Mijn dochter is zo’n wandelende eenhoorn en heeft alle trucs na mislukte kleuringen geprobeerd. Het enige effect wat zij krijgt met Head & Shoulders is dat ze wel heel schoon haar heeft maar de kleur nog steeds niet weg is.

De ontkleuring van Kruidvat gebruikt ze nu het meest. Ik ook want ik switch graag tussen rood en zwart haar. Mijn zwarte haar verdwijnt altijd binnen 20 minuten. Alleen het stinkt zo.. alsof je het riool op je hoofd smeert.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
up4more schreef:
17-07-2019 16:56
Mijn dochter is zo’n wandelende eenhoorn en heeft alle trucs na mislukte kleuringen geprobeerd. Het enige effect wat zij krijgt met Head & Shoulders is dat ze wel heel schoon haar heeft maar de kleur nog steeds niet weg is.

De ontkleuring van Kruidvat gebruikt ze nu het meest. Ik ook want ik switch graag tussen rood en zwart haar. Mijn zwarte haar verdwijnt altijd binnen 20 minuten. Alleen het stinkt zo.. alsof je het riool op je hoofd smeert.
Ben zelf gelukkig geen ervaringsdeskundige, maar wel raar dat ze dat leren dan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wandelt net binnen dus ff gevraagd. Ze zei dat er twee opties zijn .. de eerste is wat te rigoureus hihi, tondeuse. En de tweede is dat (het blauwe gaat er niet uit en als je het blondeert dan komt het blauw gewoon netto hard terug) je eerst een rood bruine kleur verft. En daarna langzaam terug gaan naar blind door middel van highlights.

Ze zei ook... als je haar je lief is verf het dan nooit blauw. Maar daar heb je nu niets meer aan.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
LoveDobby schreef:
17-07-2019 16:59
Ben zelf gelukkig geen ervaringsdeskundige, maar wel raar dat ze dat leren dan.

Vroeger was het ook echt zo dat H&S hielp ontkleuren, toen was het een agressief bijtmiddel om die roos maar aan te pakken. Maar de laatste jaren is H&S ook doorontwikkeld en steeds milder geworden.
Als bij Kruidvat iemand niet met de tijd is meegegaan en het de jeugd nog steeds leert gaat dat praatje nooit de wereld uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven