Mode & Beauty alle pijlers

Het leed dat bh's heet

20-07-2019 22:39 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: allen,

Het afgelopen jaar heb ik diverse cupmaten doorlopen wegens zwangerschap/bv/ontzwangeren etc. (Van bescheiden B cup naar maatje D/E) en terug naar A.

Bh's shoppen is nooit een hobby van me geweest maar nu is het dieptepunt wel bereikt. Ik heb al honderden euro's gespendeerd, diverse winkels doorlopen, advies gehad, alle maten/cup varianten wel gehad maar de conclusie blijft dat ik geen geschikte bh kan vinden. Meestal neem ik niet eens wat mee, en alles wat ik een kans geef wil ik na een uur al gillend uittrekken. Want; de beugel drukt pijnlijk op mijn borstbeen/beugel trekt over mijn cup heen na een poos dragen en de beugel duwt dan op een plek waar dat niet hoort/omvangdeel snijdt in huid/laat striemen achter of de cups wijken enorm en zijn aan de bovenkant leeg.

Met mijn huidige maat ben ik dus maar overgestapt naar bralettes. Daar ben ik tevreden over en doen bovenal geen zeer. Ik ben ook comfortabel met het feit dat mijn cup geslonken is. Maar ik wil toch een uiterste poging wagen tot het vinden van een beugel bh.. puur omdat dat soms net mooier/praktischer is voor onder bepaalde kleding.

Misschien kunnen jullie me helpen met tips voor ultieme pasvorm goeroes of een merk waar ik nog niet aan heb gedacht misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Momenteel heb ik door borstvoeding cup F waar ik eerst een volle B had dus straks ongetwijfeld nieuwe bhs nodig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook opgegeven 😋
Maar ik heb gehoord de bh voor onder T-shirt bij HEMA zitten goed.
Waarom zou je jezelf met een A-cup martelen met cups?

Als je dan toch iets aan wil zou ik gaan voor sport-topjes of andere soortgelijke elastische dingen.
Ik draag al jaren prima donna/ l’aventure. Dat zijn best duren bh’s maar ze zitten als gegoten, en ze gaan lang mee. Nooit last van de beugels, zelfs nooit dat ik ze uit wil trekken zodra ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Bh's vd Hema vallen af. Ook al geprobeerd. Ik vind het niet erg om een bak geld uit te geven voor iets dat comfort biedt. Al heb ik dat al een paar keer gedaan zonder blijvend resultaat. Maar bij de nog niet bezochtte wil ik zeker een poging wagen! Dank!
Marnamai schreef:
20-07-2019 22:46
Waarom zou je jezelf met een A-cup martelen met cups?

Als je dan toch iets aan wil zou ik gaan voor sport-topjes of andere soortgelijke elastische dingen.
Daarom martel ik mezelf in principe niet meer en ben ik overgestapt op zulke topjes/bralettes. Maar er zijn enkele uitzonderingen waar ik toch een oplossing voor zoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag sinds een paar jaar de sportbh's van de Hunkemöller.... Ik heb het opgegeven.... Ik heb dan niet dat m'n borsten groeien en krimpen, maar voor de rest is jouw verhaal heel herkenbaar....
Ik draag deze: https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 08059.html

Dan maar niet sexy of zo. Ze zitten heerlijk en ik krijg een mooi decoleté.

(mijn man zegt hierover: "je bent sexy als je je comfortabel voelt. Bovendien; het gaat niet om de verpakking, het gaat om de inhoud" )
Alle reacties Link kopieren
Edit maar wil niet lukken in mijn originele post.

Daarom martel ik mezelf in principe niet meer en ben ik overgestapt op zulke topjes/bralettes. Maar er zijn enkele uitzonderingen waar ik toch een oplossing voor zoek. (*Oh en sport bh's zijn redelijk seksloos, ik wil iets waar ik zelf en man nog blij van worden en daar valt een sport of voedingsbh niet onder :clown: )
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tegenwoordig ook beugelloze bh's met padding of voorgevormde cup, als het je daar om gaat. Sloggi heeft dat, h&m, en vast wel meer merken.
Voor beugelbh's ben ik fan van Calvin Klein, dat merk heeft bh's met een heel zacht materiaal onder de beugel dat fijn voelt tegen de huid.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
20-07-2019 22:57
Ik draag sinds een paar jaar de sportbh's van de Hunkemöller.... Ik heb het opgegeven.... Ik heb dan niet dat m'n borsten groeien en krimpen, maar voor de rest is jouw verhaal heel herkenbaar....
Ik draag deze: https://www.hunkemoller.nl/hkmx-the-all ... 08059.html

Dan maar niet sexy of zo. Ze zitten heerlijk en ik krijg een mooi decoleté.

(mijn man zegt hierover: "je bent sexy als je je comfortabel voelt. Bovendien; het gaat niet om de verpakking, het gaat om de inhoud" )
Comfort is zeker het allerbelangrijkst! En ik ben het eens met je man, en toch wil ik mezelf niet enkel hullen in sport bh's. Mede omdat ik door die dingen vaak helemaal geen cup meer overhoudt. Mooie lingerie doet wat voor me. Dus ik behoud dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag sportbeha's. En niks anders.
Mijn lijf is niet gebouwd voor bh's. Of eigenlijk, zolang ik kaarsrecht sta en oppervlakkig adem zit alles goed. Zodra ik beweeg alleen bh's van meer dan 140 euro. En met 75h is bhloos geen echte optie.
Tot ik de f inging was een beugel bh prima. Daarna, was het meestal alleen voor buiten.

Ik neem aan dat je je onderwijdte hebt opgemeten of laten opmeten? En dat je verschillende vormen cups hebt geprobeerd? Ook al in een winkel geweest die geen deel uitmaakt van een keten? De Livera en de Hunkemöller heeft bij mij nooit goed gezeten..HEMA en consorten was nog erger.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
20-07-2019 23:00
Er zijn tegenwoordig ook beugelloze bh's met padding of voorgevormde cup, als het je daar om gaat. Sloggi heeft dat, h&m, en vast wel meer merken.
Voor beugelbh's ben ik fan van Calvin Klein, dat merk heeft bh's met een heel zacht materiaal onder de beugel dat fijn voelt tegen de huid.
Nee, daar gaat het me niet perse om. Ik ben absoluut niet onzeker over de cupmaat. Als in, het hoeft niet meer te lijken dan het is. Maar minder is ook weer jammer (gevalletje sportbh)..

Vind het alleen onder strakke shirts of jurkjes mooier staan met een beugel bh.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen zeggen, laat je eens goed adviseren in een GOEDE lingeriewinkel. En dan niet de hunkemoller.
Weet niet waar je vandaan komt, maar Superbra in Rotterdam is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de Gwen lift?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 70D en draag Sapph bh’s, die zitten bij mij echt goed.
Ook Marlies Dekkers zit erg goed maar dat is gelijk weer een stuk duurder.
Prima-donna of Marie jo zijn ook goede merken.

Bij de Hunkemöller koop ik nooit iets, heb vaak wat gepast daar maar het zit gewoon nooit goed
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
20-07-2019 23:03
Ik draag sportbeha's. En niks anders.
Mijn lijf is niet gebouwd voor bh's. Of eigenlijk, zolang ik kaarsrecht sta en oppervlakkig adem zit alles goed. Zodra ik beweeg alleen bh's van meer dan 140 euro. En met 75h is bhloos geen echte optie.
Tot ik de f inging was een beugel bh prima. Daarna, was het meestal alleen voor buiten.

Ik neem aan dat je je onderwijdte hebt opgemeten of laten opmeten? En dat je verschillende vormen cups hebt geprobeerd? Ook al in een winkel geweest die geen deel uitmaakt van een keten? De Livera en de Hunkemöller heeft bij mij nooit goed gezeten..HEMA en consorten was nog erger.
Nee ik heb dan nog de mazzel dat ik zonder bh kan. Of af kan met een niet ondersteunend stukkie stof. Ik begrijp je keuze voor een sport bh volledig!

Ja, zelf gemeten, laten opmeten, advies opgevolgd en zelf aangeklungeld. Diverse modellen en diverse speciaalzaken. Volgens mij heb ik alleen de marlies dekker nog niet gehad.. omdat ik altijd dacht dat dat voor grotere maten was en ik niet helemaal tot de doelgroep hoor. Al die twintig euro bh shops zijn sowieso kansloos inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Stanton schreef:
20-07-2019 23:09
Ik zou willen zeggen, laat je eens goed adviseren in een GOEDE lingeriewinkel. En dan niet de hunkemoller.
Weet niet waar je vandaan komt, maar Superbra in Rotterdam is fijn.
Ik ben al in hele goede winkels geweest. Arm en nog geen succes. Maar je adres onthoud ik. Dank!
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
20-07-2019 23:03
Ik draag sportbeha's. En niks anders.
Mijn lijf is niet gebouwd voor bh's. Of eigenlijk, zolang ik kaarsrecht sta en oppervlakkig adem zit alles goed. Zodra ik beweeg alleen bh's van meer dan 140 euro. En met 75h is bhloos geen echte optie.
Tot ik de f inging was een beugel bh prima. Daarna, was het meestal alleen voor buiten.

Ik neem aan dat je je onderwijdte hebt opgemeten of laten opmeten? En dat je verschillende vormen cups hebt geprobeerd? Ook al in een winkel geweest die geen deel uitmaakt van een keten? De Livera en de Hunkemöller heeft bij mij nooit goed gezeten..HEMA en consorten was nog erger.
Mag ik vragen welk merk BH s je dan gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Prima donna kun je ook overslaan hoor, fantastisch merk, maar gericht op grote cupmaten dus ik snap niet waarom die in dit topic meermaals wordt genoemd.

Ik zou toch nog eens op zoek gaan naar advies in een goede lingeriezaak. Duur hoeft niet per se goed te zijn, denk dat het bij jou vooral gaat om een model wat bij je bouw past. Beugels moeten zo vallen dat ze niet in je oksel of borstbeen prikken, en voldoende strak zitten dat ze niet gaan schuiven of cups laten kiepen.
Wat is je omvangsmaat? Want als je verder ook petite bent is het wellicht een idee om te kijken naar franse merken?
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het tot nu toe op laten meten dan?
Het moet, als je de goede maten weet, toch eigenlijk wel kunnen lukken om een passende BH te vinden.
Goedkoop is overigens niet per se slecht. Ik draag bijv. BH's van onder andere bonprix.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Toen ik nog kleine cups had (heel lang terug) slaagde ik prima in de zeeman. Daar hadden ze een zachte beugel bh die echt lekker zat.
Ik vond van Triumph de beautifull darling tot cup D heel goed zitten. Verder hebben ze nu een bepaald model, de darling spotlight, die me wel wat voor je lijkt.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-07-2019 22:44
Ik heb het ook opgegeven 😋
Maar ik heb gehoord de bh voor onder T-shirt bij HEMA zitten goed.
Deze van de Hema heb ik ook. Zitten heerlijk :lol:
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
20-07-2019 23:12
Nee ik heb dan nog de mazzel dat ik zonder bh kan. Of af kan met een niet ondersteunend stukkie stof. Ik begrijp je keuze voor een sport bh volledig!

Ja, zelf gemeten, laten opmeten, advies opgevolgd en zelf aangeklungeld. Diverse modellen en diverse speciaalzaken. Volgens mij heb ik alleen de marlies dekker nog niet gehad.. omdat ik altijd dacht dat dat voor grotere maten was en ik niet helemaal tot de doelgroep hoor. Al die twintig euro bh shops zijn sowieso kansloos inderdaad.
Marlies Dekkers maakt juist onderscheid in kleinere en grote maten. Al vaker meegemaakt dat ik een modelletje leuk vind maar dat het alleen in kleine cupmaten te krijgen is. Juist om het comfort en de pasmaat (grotere maten zijn vaak wat lomper/robuuster/breder, hebben ook andere bandjes... simpelweg omdat je met grotere borsten dus ook iets anders nodig hebt).

Ik draag alleen nog Marlies Dekkers. Simpelweg omdat de rest niet fatsoenlijk zit (of ik ze te duur vind).

En dan gooi ik deze er nog maar eens in: dutchdesignersoutlet(.nl)! Ik betaal nooit het originele bedrag voor mijn bh's...
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
20-07-2019 23:11
Ik heb zelf 70D en draag Sapph bh’s, die zitten bij mij echt goed.
Ook Marlies Dekkers zit erg goed maar dat is gelijk weer een stuk duurder.
Prima-donna of Marie jo zijn ook goede merken.

Bij de Hunkemöller koop ik nooit iets, heb vaak wat gepast daar maar het zit gewoon nooit goed
Zie linkje in mijn vorige bericht. Marlies Dekkers bh's voor Sapph prijzen ;-) Ik droeg ook altijd Sapph maar vind de kwaliteit in vergelijking met MD echt niks meer...
Alle reacties Link kopieren
BH heb je in merken, modellen, maten collecties.
Begin met een goed merk.
kies dan je juiste model en maat.
Wedden dat je nergens meer last van hebt?
Ik heb het wel over merken als Marlies Dekkers en niet de Hunkemoller.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven