Mode & Beauty alle pijlers

Kosten haar verven

26-07-2019 15:54 26 berichten
Hoihoi, ik kom alweer met een topic over haar verven. Ik had een half jaar geleden mn haar lichtbruin geverfd. Inmiddels is de kleur alweer stukken lichter geworden. Aangezien het zomer is en ik weer toe ben aan iets nieuws wil ik mn haar graag weer blond verven. Nu vroeg ik me af wat de kosten ongeveer zijn om het bij de kapper te laten doen? En wat ik het beste kan doen? (kwa highlights, hele haar, balayage enz.)

Ik heb zelf lang, dik haar.
Dat is toch volkomen afhankelijk van je kapper? Heeft die geen prijslijst online?
Alle reacties Link kopieren
Hangt van je kapper af, je kan dit bij hen nagaan. Even binnen lopen en informeren.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Op zich kun je inderdaad online een prijslijst zien. Houd wel rekening met toeslag voor lang haar eventueel. Loop gewoon even binnen bij een kapper, zij kunnen je ook vertellen wat je het beste kunt doen.

Wat ik leuk vind: highlights en lowlights zodat er diepte in je haar komt. Weet niet wat voor huidskleur je hebt, maar een koper/goud kleurtje vind ik ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lang en dik haar en betaal er extra voor. Ongeveer 1,5x de normale prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik was incl knippen 170 kwijt.
Eerst volledig ontkleuren en daarna een 2 de kleuring er overheen.
Doe eens gek en bel je kapper of kijk op hun site.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou altijd voor een balayage gaan en in jouw geval met een askleurige toner, aangezien van bruin naar blond vaak geel wordt. Met een balayage kan je overigens een stuk langer doen dan je haar in gehele kleur :) Bij mijn kapper betaal je voor een balayage op lang haar 92 euro, toner 40. Als je niet laat knippen zit je dus op 132.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de combinatie van jouw haar, wat je ermee wil en de kapper en welke producten de kapper gebruikt.

Ik ga naar een Aveda-kapper die mijn haar in 4 kleuren verft (kam-coupesoleil) en knipt. Ik betaal 170 euro voor “half head” (alleen de bovenste lagen haar worden dan geverfd) en 240 euro voor “full head” (dan worden ook de onderste lagen van mijn haar helemaal gekleurd).

Ik kies meestal voor half, omdat ik dan een uur minder lang in de stoel zit. Hij zet altijd nog wel een paar extra kleurtjes in de onderste laag, zodat het er ook goed uitziet als ik mijn haar opsteek.

Oh, en ik kies voor kam-coupesoleil in 4 kleuren omdat dat er natuurlijker uitziet en bovendien valt uitgroei daarmee veel minder op.
Alle reacties Link kopieren
Maída schreef:
26-07-2019 17:04
Ik zou altijd voor een balayage gaan en in jouw geval met een askleurige toner, aangezien van bruin naar blond vaak geel wordt. Met een balayage kan je overigens een stuk langer doen dan je haar in gehele kleur :) Bij mijn kapper betaal je voor een balayage op lang haar 92 euro, toner 40. Als je niet laat knippen zit je dus op 132.
Hoe kun je dat adviseren zonder het haar van TO te kennen? Ik zelf heb een soort kroeshaar, daar zou zoiets echt niet op kunnen.
Dank voor jullie reacties. Ik ga morgen langs mn kapper om te vragen wat de prijzen ongeveer zijn. (Mijn kapper heeft geen website waar de prijzen opstaan).
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-07-2019 19:21
Ligt aan de combinatie van jouw haar, wat je ermee wil en de kapper en welke producten de kapper gebruikt.

Ik ga naar een Aveda-kapper die mijn haar in 4 kleuren verft (kam-coupesoleil) en knipt. Ik betaal 170 euro voor “half head” (alleen de bovenste lagen haar worden dan geverfd) en 240 euro voor “full head” (dan worden ook de onderste lagen van mijn haar helemaal gekleurd).

Ik kies meestal voor half, omdat ik dan een uur minder lang in de stoel zit. Hij zet altijd nog wel een paar extra kleurtjes in de onderste laag, zodat het er ook goed uitziet als ik mijn haar opsteek.

Oh, en ik kies voor kam-coupesoleil in 4 kleuren omdat dat er natuurlijker uitziet en bovendien valt uitgroei daarmee veel minder op.
Wat een geld 🙂
Alle reacties Link kopieren
Als het nu al stukken lichter is zou je kunnen overwegen om highlights erin te laten zetten. Wat de kosten zijn ligt aan de kapper en hoeveel folies erin gaan.En ofhet ook geknipt moet worden. Voor een toner rekent mijn kapper 25 euro. Maar ik las hier ook al dat iemand 40 betaalde. Een balayage kan mooi zijn ligt net aan de verfkunsten van de kapper. Zie ook weleens meiden voorbij komen en dan lijkt het of het niet af is. Dan houdt het half achterop de schedel ineens op. Vindt zelf een iets donkere aanzet mooi met highlights erin..Zou gewoon langs de kapper gaan en vragen wat het zou gaan kosten. En kijk eens of de betreffende kapper een facebookpagina heeft waar ze hun foto's plaatsen .
Krijg je een beeld erbij of ze goed werk leveren.
Superhuisvrouw schreef:
26-07-2019 21:13
Als het nu al stukken lichter is zou je kunnen overwegen om highlights erin te laten zetten. Wat de kosten zijn ligt aan de kapper en hoeveel folies erin gaan.En ofhet ook geknipt moet worden. Voor een toner rekent mijn kapper 25 euro. Maar ik las hier ook al dat iemand 40 betaalde. Een balayage kan mooi zijn ligt net aan de verfkunsten van de kapper. Zie ook weleens meiden voorbij komen en dan lijkt het of het niet af is. Dan houdt het half achterop de schedel ineens op. Vindt zelf een iets donkere aanzet mooi met highlights erin..Zou gewoon langs de kapper gaan en vragen wat het zou gaan kosten. En kijk eens of de betreffende kapper een facebookpagina heeft waar ze hun foto's plaatsen .
Krijg je een beeld erbij of ze goed werk leveren.
Ga ik zeker doen, bedankt!
NBaas schreef:
26-07-2019 15:54
Hoihoi, ik kom alweer met een topic over haar verven. Ik had een half jaar geleden mn haar lichtbruin geverfd. Inmiddels is de kleur alweer stukken lichter geworden. Aangezien het zomer is en ik weer toe ben aan iets nieuws wil ik mn haar graag weer blond verven. Nu vroeg ik me af wat de kosten ongeveer zijn om het bij de kapper te laten doen? En wat ik het beste kan doen? (kwa highlights, hele haar, balayage enz.)

Ik heb zelf lang, dik haar.
[url
Alle reacties Link kopieren
Laatst balayage gedaan (lang haar, niet laten knippen) bij een goede kapper en was €150 kwijt. Was het wel waard :)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
26-07-2019 22:00
Laatst balayage gedaan (lang haar, niet laten knippen) bij een goede kapper en was €150 kwijt. Was het wel waard :)
Eerlijk gezegt heb ik daar niet echt het geld voor maar ik kijk morgen wel even.
Alle reacties Link kopieren
Zou in ieder geval wel even op sites/social media pagina’s van kappers kijken of ze het mooi kunnen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
26-07-2019 20:51
Wat een geld 🙂
Klopt, maar deze kapper doet het zo goed dat ik gemiddeld maar eens per 4 maanden heen hoef. Dan zie je de uitgroei amper zitten en zit mijn haar nog prima in model. En als het een keer 5 maanden wordt, idem.
Beetje aardig late reactie dit. Ik ben zaterdag langs een kapper geweest en die zei dat ik voor ong 40 a 45 euro al best veel highlights kan hebben. Als ik anders mn hele haar zou laten doen dan zou het eerst nog gebleekt moeten worden, wat enorm slecht is, en dan zou ik ook nog is meer uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor 45 euro kunnen ze aardig wat folies zetten , ik zou ze er wel mooi fijn doorheen laten zetten dat oogt natuurlijker. Misschien nog een toner erover als de kleur te warm is.
Als je alles gelijk laat highlighten ben je gelijk een heel stuk blonder. En nu in de zomer licht je haar sowieso nog verder op .
Superhuisvrouw schreef:
29-07-2019 13:27
Voor 45 euro kunnen ze aardig wat folies zetten , ik zou ze er wel mooi fijn doorheen laten zetten dat oogt natuurlijker. Misschien nog een toner erover als de kleur te warm is.
Als je alles gelijk laat highlighten ben je gelijk een heel stuk blonder. En nu in de zomer licht je haar sowieso nog verder op .
Precies! Als ik de kleur te warm vind zou ik altijd nog zilvershampoo kunnen gebruiken toch?
Alle reacties Link kopieren
NBaas schreef:
29-07-2019 13:52
Precies! Als ik de kleur te warm vind zou ik altijd nog zilvershampoo kunnen gebruiken toch?
Als je van plan bent om voor een koele blond tint te gaan Is het aan te raden om na het kleuren een toner er overheen te doen.
Daar krijg je de kleur gelijk mooi koel mee. En dan 1 keer in de week wassen met zilvershampoo.
Alle reacties Link kopieren
NBaas schreef:
29-07-2019 13:52
Precies! Als ik de kleur te warm vind zou ik altijd nog zilvershampoo kunnen gebruiken toch?
Dit helpt niet op warm haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven