Mode & Beauty alle pijlers

Gele kringen in kleding

30-07-2019 14:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kon geen recent topic hierover vinden.

Twee weken geleden heb ik een zacht roze linnen jurkje gekocht dat ik afgelopen weekend voor het eerst aan had. De volgende ochtend ontdekte ik gele kringen in het jurkje.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Twee keer gewassen met wasverzachter.
• In water geweekt met schoonmaakazijn.
• Spoelen met Vanish.

Maar tevergeefs. Het is er nog steeds niet uit. Zou er echt van balen als ik het jurkje na één keer dragen al weg moet gooien.

Heeft iemand een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn het voor kringen? Deodorantvlekken?
geen idee wat het is? het klinkt als olie ofzo.

Ik heb wel eens vetvlekken uit kleding gekregen door er een ovenreinigingsproduct op te spuiten (ja dat is agressief en had wellicht het hele kledingstuk kunnen weggooien maar dat had anders ook gemoeten).
Alle reacties Link kopieren
is het van deo/zweet? daarvoor heeft HG een middeltje, misschien kun je dat proberen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
eh... gewassen met wasverzachter en azijn? Wat dacht je van wassen met wasmiddel?
Lorem Ipsum
Ja, wasmiddel met een flinke scheut ossegalzeep.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
30-07-2019 14:45
Wat zijn het voor kringen? Deodorantvlekken?
Ja, deodorant/zweet vlekken.
Alle reacties Link kopieren
Glansspoelmiddel
Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser is het mogelijk om de vlekken er uit te krijgen. Smeer de gele vlekken in met het glansspoelmiddel, en laat dit er een paar uur intrekken. Daarna was je het shirt, gewoon in de wasmachine zoals je normaal ook doet. Je zal zien dat de vlek hierdoor sterk verminderd is, of zelfs helemaal is verdwenen.
Ossegalzeep dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan wat tips:
https://www.suitableshop.nl/vlekken-verwijderen/deo/
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
30-07-2019 15:03
Glansspoelmiddel
Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser is het mogelijk om de vlekken er uit te krijgen. Smeer de gele vlekken in met het glansspoelmiddel, en laat dit er een paar uur intrekken. Daarna was je het shirt, gewoon in de wasmachine zoals je normaal ook doet. Je zal zien dat de vlek hierdoor sterk verminderd is, of zelfs helemaal is verdwenen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
30-07-2019 15:03
Glansspoelmiddel
Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser is het mogelijk om de vlekken er uit te krijgen. Smeer de gele vlekken in met het glansspoelmiddel, en laat dit er een paar uur intrekken. Daarna was je het shirt, gewoon in de wasmachine zoals je normaal ook doet. Je zal zien dat de vlek hierdoor sterk verminderd is, of zelfs helemaal is verdwenen.
Interessant, kan dat op elke stof/kleur kleding? Of raakt dan de verf/stof aangetast?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
30-07-2019 15:03
Glansspoelmiddel
Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser is het mogelijk om de vlekken er uit te krijgen. Smeer de gele vlekken in met het glansspoelmiddel, en laat dit er een paar uur intrekken. Daarna was je het shirt, gewoon in de wasmachine zoals je normaal ook doet. Je zal zien dat de vlek hierdoor sterk verminderd is, of zelfs helemaal is verdwenen.
Heel erg mee uit kijken. Mijn witte shirt werd er grijs van :cry:
Been there, done that, got the T-shirt.
Die gele vlekken kunnen ook komen door zonnebrand. Ik heb een wit werk jasje en die zit vol gele vlekken van afgelopen zomer. Vooral bij de randen van de mouwen, bij de kraag en bij m'n oksels (in dat geval zal het wel een combi deo en zonnebrand zijn). Jasje gaat regelmatig in de was en heb um ook wel eens dagen laten weken in een sopje met ossengal en ander anti vlek spul maar nee het zit muurvast, is alleen op sommige plekken iets lichter geworden.
Hoi, andijvietopic!

Ik heb het met een wit dekbedovertrek. Bovenaan, middenin, dus waar mijn hoofd er onderuit komt is het gelig. Ik vermoed zweet? Wat te doen? Bovenste deel van het ding is effen wit, verder richting voeten zit een opdruk. Het is 100% katoen. Bleek durf ik niet. Welke zeepsoorten of andere oplossingen kan ik veilig proberen?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
30-07-2019 15:03
Glansspoelmiddel
Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser is het mogelijk om de vlekken er uit te krijgen. Smeer de gele vlekken in met het glansspoelmiddel, en laat dit er een paar uur intrekken. Daarna was je het shirt, gewoon in de wasmachine zoals je normaal ook doet. Je zal zien dat de vlek hierdoor sterk verminderd is, of zelfs helemaal is verdwenen.
Indd dit, doe ik altijd met de witte shirts van man. Daarna laten drogen in de volle zon.
Ik zou ossegalzeep proberen.
ik gebruik voor mijn witte uniform blouses een ontvetter van de action, Jumbo, Zeeman, Wibra enz.
Igg gebruik ik t op alle kleding waar vlekken inzitten
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
30-07-2019 16:04
Hoi, andijvietopic!

Ik heb het met een wit dekbedovertrek. Bovenaan, middenin, dus waar mijn hoofd er onderuit komt is het gelig. Ik vermoed zweet? Wat te doen? Bovenste deel van het ding is effen wit, verder richting voeten zit een opdruk. Het is 100% katoen. Bleek durf ik niet. Welke zeepsoorten of andere oplossingen kan ik veilig proberen?
Nachtje in de Echfawit werkt vaak erg goed. Geschikt voor alle witte kleding. De zon werkt ook goed op witte kleding.
Alle reacties Link kopieren
Dasty uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ik smeer op alles dubro/dreft. even 5 min laten inwerken. dan wassen met een schep vanish erbij. werkt bij mij echt goed. zelfs bij spaghettisaus-vlekken
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gele limonade.

Je hebt ook vlekken die pas tijdens het wassen in de wasmachine ontstaan. In bepaalde verzorgingsproducten zoals shampoo zit een stof genaamd polyquaternium. Dat stofje dient voor hechting. Het komt op de kleding door shampoo- of conditionerspetters.Tijdens het wassen trekt het kleur aan in het water en vormt daarmee keiharde opvallende vlekken die er praktisch niet meer uitgaan. Bij mij waren het altijd okergele of oranjegele vlekken. Het is me niet duidelijk welke stof aan mijn kledingstukken werd gehecht, maar het komt nooit meer voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is dus het beste om vóór het kopen de ingrediëntenlijst op de verpakking te onderzoeken op deze naam en het dan in het schap te laten staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit vlekken uit een shirtje gekregen door een mengsel te maken van citroensap en zout! Tot een dikke pap mengen en met de achterkant van een lepel over de vlek wrijven.
Daarna een tijdje laten intrekken en daarna gewassen. Vlekken waren verdwenen. Maar weet niet of dit op elke stof kan
Alle reacties Link kopieren
Azijn gebruik je om kleuren (en dus ook vlekken) te fixeren. Bijvoorbeeld een nieuw kledingstuk dat kleur afgeeft.
Vlekken van lichaamsvocht (bloed, urine, zweet) verwijder je met wasmiddel met enzymen zoals biotex, ecover,...
Je kan het nog proberen maar waarschijnlijk heeft de azijn je gele kringen al vast gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven