Mode & Beauty alle pijlers

shapeware: wat doe ik fout

02-08-2019 11:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
goed, misschien heeft iemand tips:

Het zit zo, ik heb een blubberbuikje, dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem, maar in een jurkje vind ik het niet zo mooi. Dus ik had bedacht dat shapeware een oplossing zou zijn, ik dat gekocht (hele hoge onderbroek zeg maar) zit eigenlijk niet eens vervelend, maar ik zie er precies hetzelfde uit als zonder shapeware. Ik zie gewoon geen verschil, en man ook niet. Het lijkt me dan dat ik dus iets fout doe. Koop ik het verkeerde merk? (had Maidenform gekocht want niet belachelijk duur voor iets wat ik alleen wil proberen) heb ik de verkeerde maat? of verwacht ik gewoon iets wat niet kan?

(blubberbuikje is gevolg van zwangerschap, ben verder niet te zwaar, ben net mijn ondergewicht aan het wegeten)
Verkeerde maat of je verwacht inderdaad teveel. En waarom een heel hoge onderbroek voor alleen een klein buikje?
Een merk of niet merk zegt natuurlijk niets over je vormen.
Het is vooral passen, hoe strak, wel model, welke stof. Of accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat ie dan maat te groot is.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
02-08-2019 11:39
Verkeerde maat of je verwacht inderdaad teveel. En waarom een heel hoge onderbroek voor alleen een klein buikje?
ik probeerde uit te leggen welk model shapeware ik had gekocht, dus dat bedoel ik met hoge onderbroek.

maar volgens jou zou maat kleiner dus eventueel het proberen waard zijn? (en anders dus verwachtingen bijstellen?)
Als shapeware best lekker zit dan is ie te groot. Ik heb één keer zo'n ding gedragen en had een geweldig figuur maar wat een vreselijk gevoel. Ben daarna maar gaan lijnen en 7 kilo afgevallen, was ook geen feest maar ik wil wel een beetje vrij kunnen ademen én er leuk uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
02-08-2019 11:43
Als shapeware best lekker zit dan is ie te groot. Ik heb één keer zo'n ding gedragen en had een geweldig figuur maar wat een vreselijk gevoel. Ben daarna maar gaan lijnen en 7 kilo afgevallen, was ook geen feest maar ik wil wel een beetje vrij kunnen ademen én er leuk uitzien.
ohhhh, ai, en ik was net blij dat het best lekker zat, maar dat is dus niet de bedoeling…..
Ik ga dus maar eens even kijken voor iets kleiners (wat nog best lastig is, want ik ben dus mager met blubberbuik) en even passen, want als het echt niet lekker zit dan heb ik liever blubberbuikje. Lijnen zit er echt niet in, ik mag echt niet afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar een winkel en pas je verschillende merken, maten en modellen?
Het is toch niet redelijk om te verwachten dat het eerste het beste wat je koopt meteen geweldig zit?
.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n hoge onderbroek krijg ik voor mijn gevoel zelf meer buik. Ik heb nu een hele fijne van de Hunkemöller, een soort broekje met pijpjes, en op de buik helemaal van elastiek. Dat drukt het dan een beetje plat, allemaal. Een onderbroek (dus zonder elastiek op de buik) of een hemdje corrigeert bij mij dan weer helemaal niks. Ik vind dat broekje zelf niet vervelend zitten en bij mij werkt het prima.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
02-08-2019 11:46
Waarom ga je niet naar een winkel en pas je verschillende merken, maten en modellen?
Het is toch niet redelijk om te verwachten dat het eerste het beste wat je koopt meteen geweldig zit?
bij mij is dat normaal gesproken eigenlijk wel een redelijke verwachting, ik koop een kledingsstuk of schoenen in mijn maat en dan past het. Maar ik begrijp uit jouw post dat ik daarmee eigenlijk flink verwend ben...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een shapewear hemdje van de Hema. Dat werkt goed en zit best lekker.
Je moet erin stappen want over je hoofd lukt niet.
Ik heb zo'n bodytocking van Anni Rolfi. Die zitten wat mij beteft heel goed en corrigeren zonder te knellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh god dat doet me denken aan een filmpje van een vrouw die een 'buikband' tracht aan te doen :D :D huilen van het lachen...werkelijk waar
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
02-08-2019 12:13
Oh god dat doet me denken aan een filmpje van een vrouw die een 'buikband' tracht aan te doen :D :D huilen van het lachen...werkelijk waar
Linkje graag. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
02-08-2019 12:13
Oh god dat doet me denken aan een filmpje van een vrouw die een 'buikband' tracht aan te doen :D :D huilen van het lachen...werkelijk waar
he ja, ik wil ook linkje!
Alle reacties Link kopieren
ik ga even zoeken!
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=2kgmPae2NQQ

hopelijk doe ik het zo goed :D enjoy, met geluid aan (er zitten nogal wat vloekwoorden in, dus opgelet)
s-a-r-kast schreef:
02-08-2019 12:28
https://www.youtube.com/watch?v=2kgmPae2NQQ

hopelijk doe ik het zo goed :D enjoy, met geluid aan (er zitten nogal wat vloekwoorden in, dus opgelet)
:rofl: Dat zet je toch niet op YouTube?!
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al jaren de body van Maidenform en ben heel tevreden. Doet z'n werk (heel wat meer dan ezn klein buikje wegwerken ;-) ) zonder vervelend te zitten. Wellicht heb je een maat te groot.

In de zomer vind ik de body te warm. Dan vind ik het corrigerend broekje van Zeeman een goed alternatief. Slechts 3.99€ en werkt heel goed
Tenminste als je buikje onder de taile zit. Voor een zogenaamd zwembandje boven de taille komen deze broekjes niet hoog genoeg.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Ik vind het een leuk mens...geen schaamte voor een rolletje en lekker veel zelfspot. Ik heb liever haar op internet dan al die neppe perfecte mensen.
Ik denk ook dat je een te ruime maat hebt.
Mijn ervaring met dit soort broekjes is dat het strak (en dus wat oncomfortabel) moet zitten om wat rolletjes te verdoezelen.
Alle reacties Link kopieren
Het is en blijft n drama .ook maidenform.ik draag m zelden tot nooit.en nu in de zomer al helemaal niet.
En ja het staat mooi.scheelt n maatje in het taille buik gebied.
Maar ik persoonlijk kan m geen hele dag dragen.
Ik heb n zwarte maidenform body.die niet de borsten afklemt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dan misschien een broekje gekocht die maar mild corrigeert. Ik koop alleen corrigerend ondergoed dat heel erg corrigeert (strong).

Op curveswear.com staat er bij of het mild, medium of strong corrigeert. Bij Zalando staat dat er bijvoorbeeld niet bij.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Geronimo2 schreef:
02-08-2019 11:43
Als shapeware best lekker zit dan is ie te groot. Ik heb één keer zo'n ding gedragen en had een geweldig figuur maar wat een vreselijk gevoel. Ben daarna maar gaan lijnen en 7 kilo afgevallen, was ook geen feest maar ik wil wel een beetje vrij kunnen ademen én er leuk uitzien.
Dit. Bij mij helpt het ook tegen lijnen van ondergoed dat dat niet flatteus is, daarvoor doe ik nog weleens een hoger broekje aan
Ik heb een echt bolle buik en in plaats van blubberig zie ik er dan zwanger uit.
Wil ik echt die buik weg dan moet het ook pijn doen inderdaad en dan scheelt het een beetje.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
02-08-2019 12:35
Ik draag al jaren de body van Maidenform en ben heel tevreden. Doet z'n werk (heel wat meer dan ezn klein buikje wegwerken ;-) ) zonder vervelend te zitten. Wellicht heb je een maat te groot.

In de zomer vind ik de body te warm. Dan vind ik het corrigerend broekje van Zeeman een goed alternatief. Slechts 3.99€ en werkt heel goed
Tenminste als je buikje onder de taile zit. Voor een zogenaamd zwembandje boven de taille komen deze broekjes niet hoog genoeg.

Dan heb je toch überhaupt geen taille? Of bedoel je gewoon de hoogte waar de taille in theorie zou moeten zitten?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven