Mode & Beauty alle pijlers

Haar blonderen dat met (natuurlijke) henna is behandeld?

03-08-2019 10:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb ongeveer 5 maanden geleden mijn haar bruin geverfd met henna van It's pure organics. Dit schijnt 100% natuurlijke henna te zijn. Mijn haar is sindsdien een stuk lichter geworden dus ik heb wel het idee dat het er grotendeels uit is. Nu wil ik graag een balayage maar ik vraag me af of dit wel kan?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat het groen kan uitslaan maar dat het ook wel mogelijk zou zijn als het natuurlijke henna is. Ik heb een paar kappers gebeld, sommigen durven het niet aan daarom wil ik graag wat persoonlijke ervaringen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet aandurven. Het haar kan wegbranden en uitvallen.
Ik zou toch eerder naar de mening van de verschillende kappers luisteren, dan naar onbekenden op een forum.

Ik kan natuurlijk zeggen dat het bij mij heel mooi werd, maar weet jij veel dat het eigenlijk groen was?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Gewoon niet. Luister naar de kapper.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit mijn haar met henna geverfd en wilde het na een aantal maanden bij de kapper laten verven. Ze knipte een plukje haar af om te testen. Na de inwerkperiode trok ze aan beide kanten van het haarplukje wat als een soort kauwgom uit elkaar gleed. Echt kijk hiermee uit. Blonderen is nog agressiever dan verven. Wacht tot de henna er goed uit is en ga naar een goede kapper (niet nu dus)
winkelfanaat schreef:
03-08-2019 10:36
Ik heb ooit mijn haar met henna geverfd en wilde het na een aantal maanden bij de kapper laten verven. Ze knipte een plukje haar af om te testen. Na de inwerkperiode trok ze aan beide kanten van het haarplukje wat als een soort kauwgom uit elkaar gleed. Echt kijk hiermee uit. Blonderen is nog agressiever dan verven. Wacht tot de henna er goed uit is en ga naar een goede kapper (niet nu dus)

Wtf, echt waar?? Hoe kán dat? (serieuze vraag, helemaal geen ervaring mee)
Ik zou het ook eerst uit laten groeien. Natuurlijke henna wil niet zeggen dat het niet schadelijk is voor je haar. Dat is het juist wel. Citroen is ook natuurlijk en daar kun je je haar lichter mee maken maar ik raad het niet aan want dan kun je dag zeggen tegen je gezonde haren.
JonathanStrange schreef:
03-08-2019 10:43
Wtf, echt waar?? Hoe kán dat? (serieuze vraag, helemaal geen ervaring mee)
Het haar is dan gewoon kapot en kan deze behandelingen niet aan. Ik heb in een kapsalon gewerkt en wij hebben het ook wel eens getest van te voren. Wij noemden het snot ipv kauwgom.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
03-08-2019 10:53
Ik zou het ook eerst uit laten groeien. Natuurlijke henna wil niet zeggen dat het niet schadelijk is voor je haar. Dat is het juist wel. Citroen is ook natuurlijk en daar kun je je haar lichter mee maken maar ik raad het niet aan want dan kun je dag zeggen tegen je gezonde haren.
Bedoel je dat henna überhaupt schadelijk is voor je haar? Ik vraag me dan wel af wanneer het uitgegroeid is, het is al ongeveer 5 maanden geleden en het is alweer een stuk lichter geworden.
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 10:56
Bedoel je dat henna überhaupt schadelijk is voor je haar? Ik vraag me dan wel af wanneer het uitgegroeid is, het is al ongeveer 5 maanden geleden en het is alweer een stuk lichter geworden.
Hangt ervan af hoe lang je haar is hè...

Edit: en hoe vaak het is geknipt in die 5 maanden.
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 10:56
Bedoel je dat henna überhaupt schadelijk is voor je haar? Ik vraag me dan wel af wanneer het uitgegroeid is, het is al ongeveer 5 maanden geleden en het is alweer een stuk lichter geworden.

Dat het lichter wordt, je haar, betekent niet dat de henna eruit is.

Je zegt het zelf al, uitgroeien. Laat het henna deel afknippen en het is eruit gegroeid en geknipt.
I told you walking was idiotic.
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 10:56
Bedoel je dat henna überhaupt schadelijk is voor je haar? Ik vraag me dan wel af wanneer het uitgegroeid is, het is al ongeveer 5 maanden geleden en het is alweer een stuk lichter geworden.
Ja henna is schadelijk voor je haar en dat het lichter is geworden komt waarschijnlijk door de zon. Het moet dus echt uitgroeien en regelmatig laten knippen of een veel korter kapsel nemen. Haren groeien gemiddeld 1 a 1,5 cm per maand .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar ook met pure organics geverfd in een mix met Nupur henna. Onlangs opnieuw geverfd met verf kapper, wel natuurlijke en gelijk highlights gezet. Is niks gebeurd hoor. Mijn haar pakte het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Henna is niet schadelijk voor het haar hoor, juist niet! De reactie van henna op chemische middelen zorgt voor een verbranding van je haar, dus dat zou ik niet doen. Maar dat heeft puur met de reactie van deze twee middelen op elkaar te maken, niet met de henna het haar kapot zou hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet doen. Bij mij was het al lang geleden dat ik mijn haar met henna geverfd had, ongeveer een jaar. Daardoor niet meer aan gedacht, totdat ik zag dat de volledige onderkant van mijn haar (ong. 10cm) blauw/groen was uitgeslagen. Kapster heeft vanalles geprobeerd, maar kwam er op neer dat het nog steeds een beetje zichtbaar was. Dus nee, luister naar de kapper, echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
venessa schreef:
03-08-2019 11:45
Ik heb mijn haar ook met pure organics geverfd in een mix met Nupur henna. Onlangs opnieuw geverfd met verf kapper, wel natuurlijke en gelijk highlights gezet. Is niks gebeurd hoor. Mijn haar pakte het gewoon.
dan heb je misschien geluk gehad als ik zo de andere reacties lees, of is er gewoon niks aan de hand omdat die henna geen chemische zooi heeft. Vraag me dus af wat het maakt dat het groen uitslaat of je haar verbrandt..

ik neig ernaar om het niet te doen, maar ik hoopte dus op wel goede ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Maolmoire schreef:
03-08-2019 12:29
Echt niet doen. Bij mij was het al lang geleden dat ik mijn haar met henna geverfd had, ongeveer een jaar. Daardoor niet meer aan gedacht, totdat ik zag dat de volledige onderkant van mijn haar (ong. 10cm) blauw/groen was uitgeslagen. Kapster heeft vanalles geprobeerd, maar kwam er op neer dat het nog steeds een beetje zichtbaar was. Dus nee, luister naar de kapper, echt niet doen.
jeetje, welke henna was dit dan?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel goede ervaringen te vinden maar het is een gok en dus een risico. Waarom überhaupt je haar verven met henna? Ik snap het nooit zo goed. Kappersverf geeft altijd een mooier effect en met henna is de kleur(resultaat) altijd afwachten.
Sjulia schreef:
03-08-2019 14:01
Er zijn wel goede ervaringen te vinden maar het is een gok en dus een risico. Waarom überhaupt je haar verven met henna? Ik snap het nooit zo goed. Kappersverf geeft altijd een mooier effect en met henna is de kleur(resultaat) altijd afwachten.


Omdat het ' natuurlijk ' is en mensen verwachten dat natuurlijk minder schadelijk is dan chemisch. Wat niet zo is.


TO, ik zou echt heel erg lang wachten met blonderen, het liefst tot al het haar wat ooit met henna is behandeld afgeknipt is (of kan worden).
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
03-08-2019 10:43
Wtf, echt waar?? Hoe kán dat? (serieuze vraag, helemaal geen ervaring mee)
Hier staat het beschreven:


Door voor henna te kiezen is je haar nu wel donker, maar henna kan metalen (lood, of zilvernitraat) bevatten, als het niet gegarandeerd 100% pure henna is. bevat bepaalde metalen die het helaas bijna onmogelijk maken om je haar nog met gewone kleuring te kleuren. Wil je daarna je haar bijvoorbeeld met een normale haarkleuring oplichten kan er (bij een niet zuivere henna) een oxidatie ontstaan waarbij het haar groenig of blauwig uitslaat. Andersom is dat ook het geval: als je eerst normale haarkleuring deed en dan met henna wilt gaan verven.

Het is dus ook heel belangrijk dat je je kapper vertelt wat je hebt gebruikt voor je haar. Je kapper kan dan heel voorzichtig met kleine plukjes kijken hoe het uitwerkt.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
03-08-2019 10:43
Wtf, echt waar?? Hoe kán dat? (serieuze vraag, helemaal geen ervaring mee)
Henna bevat metaalzouten. Die kunnen gaan oxideren bij het blondeerproces. Resultaat is totaal onvoorspelbaar. Kan goed gaan, kan ook totaal kapot oxideren. Je weet het niet. De henna is niet verdwenen, ook al is de kleur vervaagd. Zeker in je punten niet, waar de blondering geplaatst zal worden. Ik zou het niet durven.
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 10:56
Bedoel je dat henna überhaupt schadelijk is voor je haar? Ik vraag me dan wel af wanneer het uitgegroeid is, het is al ongeveer 5 maanden geleden en het is alweer een stuk lichter geworden.
Henna is niet schadelijk. Zolang je geen blondering of permanent erover heen zet is er niets aan de hand. Originele henna is geen chemische behandeling en op zichzelf niet schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mmm. Ik zie nu dat ik al tamelijk mosterd ben....
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 13:21
dan heb je misschien geluk gehad als ik zo de andere reacties lees, of is er gewoon niks aan de hand omdat die henna geen chemische zooi heeft. Vraag me dus af wat het maakt dat het groen uitslaat of je haar verbrandt..

ik neig ernaar om het niet te doen, maar ik hoopte dus op wel goede ervaringen :)
Ik vond het ook wel spannend hoor. Kapster heeft klein plukje van m'n haar geknipt en dat in de verf gezet. Na een tijdje gekeken hoe of wat en toen zei ze dus: we gaan het doen! Misschien kan jij het ook zo proberen?
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle83 schreef:
03-08-2019 13:22
jeetje, welke henna was dit dan?
Van Lush

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven