Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hej ontbijtkoekje, wat fijn om je verhaal te lezen, super dat het zo werkt!

ik heb me er afgelopen weken in verdiept en net deze week begonnen. Ik had een hekel aan mijn haar en heb het afgelopen jaren elke keer stijl geföhnd. Nou had ik door flinke slagen/krullen al droog haar, maar het föhnen en verven (want langzamerhand grijs) helpt echt niet mee. Ik heb twee weken geleden besloten om te stoppen met het föhnen, heb bij de kapper mijn haar in laagjes laten knippen en daarna begonnen met de cg methode.

Ik vind het nog erg zoeken, het is lastig. Maar ik ga er mee door, het zit al een stuk beter (minder droog) dan in het begin!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
03-08-2019 17:11
Hej ontbijtkoekje, wat fijn om je verhaal te lezen, super dat het zo werkt!

ik heb me er afgelopen weken in verdiept en net deze week begonnen. Ik had een hekel aan mijn haar en heb het afgelopen jaren elke keer stijl geföhnd. Nou had ik door flinke slagen/krullen al droog haar, maar het föhnen en verven (want langzamerhand grijs) helpt echt niet mee. Ik heb twee weken geleden besloten om te stoppen met het föhnen, heb bij de kapper mijn haar in laagjes laten knippen en daarna begonnen met de cg methode.

Ik vind het nog erg zoeken, het is lastig. Maar ik ga er mee door, het zit al een stuk beter (minder droog) dan in het begin!
Leuk dat je er ook mee begonnen bent! Welke producten gebruik je zoal?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook de cg methode sinds mei 2018. Groot verschil in mijn haar bereikt.
Ik had stijl haar en nu 2b-2c haar en het is veel voller. Ik had altijd een dun bosje haar maar nu gelukkig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Was misschien handig geweest als je deze methode ook even toelicht, of moeten we eerst allemaal googlen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sinds een paar weken echt begonnen met de cgm. Langere tijd volgde ik deels de methode(wel cg producten, alleen wassen met conditioner) echter niet met de juiste producten voor mij. Ondertussen gebruik ik producten die beter bij mijn haar passen. Ben er nog niet helemaal, maar het wordt beter! Ik gebruik syoss curl me conditioner, of co-wash van cantu. Aunt jackies leave in, syoss keratin mousse en wella gel.
Ik sinds een maandje of 2!
Ik had altijd droog pluishaar waar jk alleen wat van kon maken met de föhn en de stijltang, lekkere combi op geblondeerd haar.
Mijn nekhaar was sinds een tijdje al aan het krullen en mijn kapster stelde voor om te kijken of we die krullen verder erin konden krijgen. Verder gaan lezen over krulhaar aangezien ik er geen ervaring mee had en zo op de curlygirlmethode gekomen.
Het is nog even puzzelen voor mij wat werkt maar voorlopig worden mn krullen steeds mooier. Ik laat later nog wel weten wat ik gebruik enzo, leuk om jullie ervaringen te lezen ook!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-08-2019 17:33
Was misschien handig geweest als je deze methode ook even toelicht, of moeten we eerst allemaal googlen?
Oh sorry, zal 'm inderdaad even toelichten :)

Curly Girl method is een methode om droog (krullend) haar weer shiny te krijgen. In de eerste plaats kijk je naar je haarproducten. Daar mogen geen siliconen en sulfaten in zitten. Die ingrediënten zijn namelijk funest voor droog haar.

Volgens de methode was je je haar met conditioner en 1 x in de 3 weken/maand met een passende shampoo. Na het wassen gebruik je weer een crème spoeling, maar dan om je haar te voeden en uit te kammen met je vingers. Borstels zijn uit den boze en als je echt een kam moet gebruiken, dan een hele grove kam. Cremespoeling uitspoelen en daarna ga je een (zo doe ik het) leave-in conditioner door je haar doen en daarna opnieuw eventjes met je vingers 'detanglen'. Om je haar te drogen zijn wat manieren. Of je laat het aan de lucht drogen of je gebruikt een T-shirt/hydrofiele doek. Daarmee ga je je haar 'scrunchen'. In je haar knijpen zoals je er krullen in knijpt. Net zo lang er geen vocht meer uit je haar komt. Of (en dat doe ik) je gaat ploppen. Je vouwt op een speciale manier een T-shirt om je haar om zo het maximale wat betreft volume en krullen uit je haar te krijgen.

Maar ik vergeet nog een hoop hoor,het is best uitgebreid :)
Alle reacties Link kopieren
    Abbyscutio schreef:
    03-08-2019 17:42
    Ik ben ook sinds een paar weken echt begonnen met de cgm. Langere tijd volgde ik deels de methode(wel cg producten, alleen wassen met conditioner) echter niet met de juiste producten voor mij. Ondertussen gebruik ik producten die beter bij mijn haar passen. Ben er nog niet helemaal, maar het wordt beter! Ik gebruik syoss curl me conditioner, of co-wash van cantu. Aunt jackies leave in, syoss keratin mousse en wella gel.
    Ik gebruik ook de leave in van Aunt Jackie en sinds kort ook curl la la, ook van Aunt Jackie. Superspul!
    Alle reacties Link kopieren
    Ik ben nu ongeveer 6 maanden bezig. Ik merk zeker wel een verschil.

    Wat ik wel lastig vind is dat ik mijn haar verf (want het is erg grijs) en dat is niet CG approved. Ik loop nu dan ook met ernstig grijze uitgroei want ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...
    Alle reacties Link kopieren
    Mijn haar is 2b, fijn haar maar wel veel haar, erg poreus en weinig elasticiteit. Ik ben op zoek gegaan naar spullen zonder proteine.
    - shampoo van Shea
    - conditioner van Shea
    - masker van novex
    - Leave in van novex
    - mousse van John frieda

    De mousse doet niet veel naar mijn idee. Ik was al nooit zo weg van John frieda eerlijk gezegd.
    En wat ik vreemd vind, ik zag het masker van novex nu ook staan bij de maskers met proteine. Het is maar net welke site/Facebook site je op kijkt lijkt wel 🤔
    The past may be in tatters
    But today is all that matters
    Alle reacties Link kopieren
    Lady_Day schreef:
    03-08-2019 17:56
    Ik ben nu ongeveer 6 maanden bezig. Ik merk zeker wel een verschil.

    Wat ik wel lastig vind is dat ik mijn haar verf (want het is erg grijs) en dat is niet CG approved. Ik loop nu dan ook met ernstig grijze uitgroei want ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...
    https://youtu.be/9HMCA0KIZ34

    Ik heb vooral in de beginperiode heel veel filmpjes van haar bekeken.
    Alle reacties Link kopieren
    ontbijtkoekje schreef:
    03-08-2019 18:01
    https://youtu.be/9HMCA0KIZ34

    Ik heb vooral in de beginperiode heel veel filmpjes van haar bekeken.
    Super! Dankjewel!
    Alle reacties Link kopieren
    ontbijtkoekje schreef:
    03-08-2019 17:52
      Ik gebruik ook de leave in van Aunt Jackie en sinds kort ook curl la la, ook van Aunt Jackie. Superspul!
      De curl la la is niet cg , daar zitten silikonen in. Maar misschien reageert jouw haar minder hierop. Mijn haar vind dit echt niet fijn, silikonen
      Alle reacties Link kopieren
      Rosetrea schreef:
      03-08-2019 18:38
      De curl la la is niet cg , daar zitten silikonen in. Maar misschien reageert jouw haar minder hierop. Mijn haar vind dit echt niet fijn, silikonen
      Dat is een bummer, ik wist dat niet. Het geeft me wel mooie krullen na het wassen en scrunchen, dus zit in dubio wat te doen. Plus dat de pot net open is :')
      Alle reacties Link kopieren
      ontbijtkoekje schreef:
      03-08-2019 17:50
      Oh sorry, zal 'm inderdaad even toelichten :)

      Curly Girl method is een methode om droog (krullend) haar weer shiny te krijgen. In de eerste plaats kijk je naar je haarproducten. Daar mogen geen siliconen en sulfaten in zitten. Die ingrediënten zijn namelijk funest voor droog haar.

      Volgens de methode was je je haar met conditioner en 1 x in de 3 weken/maand met een passende shampoo. Na het wassen gebruik je weer een crème spoeling, maar dan om je haar te voeden en uit te kammen met je vingers. Borstels zijn uit den boze en als je echt een kam moet gebruiken, dan een hele grove kam. Cremespoeling uitspoelen en daarna ga je een (zo doe ik het) leave-in conditioner door je haar doen en daarna opnieuw eventjes met je vingers 'detanglen'. Om je haar te drogen zijn wat manieren. Of je laat het aan de lucht drogen of je gebruikt een T-shirt/hydrofiele doek. Daarmee ga je je haar 'scrunchen'. In je haar knijpen zoals je er krullen in knijpt. Net zo lang er geen vocht meer uit je haar komt. Of (en dat doe ik) je gaat ploppen. Je vouwt op een speciale manier een T-shirt om je haar om zo het maximale wat betreft volume en krullen uit je haar te krijgen.

      Maar ik vergeet nog een hoop hoor,het is best uitgebreid :)
      Bedankt
      Ik ben nogal allergisch, dus ik zie het niet zitten om conditioner te gebruiken of in het haar te laten zitten. Ik was het gewoon 1x per week met de gewone sanex douchelotion en daar blijft het bij

      Fijn dat het voor jullie werkt.
      Later is nu
      Alle reacties Link kopieren
      ontbijtkoekje schreef:
      03-08-2019 19:29
      Dat is een bummer, ik wist dat niet. Het geeft me wel mooie krullen na het wassen en scrunchen, dus zit in dubio wat te doen. Plus dat de pot net open is :')
      Als het voor jou werkt en je krijgt er mooie krullen van, gewoon doen. Alleen dan ben je niet meer cg. Of je moet telkens een final wash doen voor je een masker erin doet. Ik lees zoveel mensen die nadat ze cg zijn gegaan moeite hebben met hun haar. Dan denk ik ook, probeer dan je oude produkten weer. Best vreemd dat sommige zo een moeite blijven houden met wel of niet proteine , terwijl ik de indruk krijg dat ze dat voor cg niet hadden. :-D
      Alle reacties Link kopieren
      Ik ben jaren geleden al begonnen met cgm. Toen was het nog niet zo’n hype in Nederland en moest je goed zoeken naar producten die cgm waren. Stond ik in de winkel etiketten te lezen en te googelen :sherlock:

      Ik gebruik Cantu (co-wash, deep treatment mask en curl refresher), Blueberry bliss (leave in) en Bounce curl (cream gel). Voor mij de producten die werken. Ik heb 3a/b krullen en mijn haar is veel sterker gaan krullen door cgm en Ziegler’s er gezonder uit. Ik ben er erg blij mee al kan het nog beter (nog steeds frizz). Ik föhn mijn haar altijd omdat het te lang duurt om aan de lucht te laten, dus heatdamage :whip:
      Alle reacties Link kopieren
      Ninon, ik gebruik ook die leave in en die gel -- maar dan niet samen. Als ik ze in mijn handen meng en het goedje dan aanbreng in mijn haar krijg ik witte brokjes en stukjes (klinkt een beetje goor maar zo ziet het er ook uit). Hoe breng jij dit aan?
      Alle reacties Link kopieren
      Lady_Day schreef:
      03-08-2019 21:09
      Ninon, ik gebruik ook die leave in en die gel -- maar dan niet samen. Als ik ze in mijn handen meng en het goedje dan aanbreng in mijn haar krijg ik witte brokjes en stukjes (klinkt een beetje goor maar zo ziet het er ook uit). Hoe breng jij dit aan?
      Ik kam mijn haar met een grove kam en doe dan de leave in en vervolgens de gel in mijn haar. Daarna scrunch ik de krullen erin met een handdoek van microvezel (t-shirt kan ook). Misschien dat eens proberen? Ik heb geen last van brokjes.
      Alleen de op gelezen dus sorry als ik in herhaling val. Ik heb altijd dik en golvend haar gehad. Ik kon er altijd heel weinig mee, pluizend, geen model in te krijgen en de rest van de ellende die jullie wel kennen. Vanaf vorig jaar met de cg methode begonnen en ik heb nu echt een prachtige bos met glanzende krullen. Ik gebruik kokos boost van verschillende merken en kneed daarna heel licht mijn haar in met de goedkoopste wet gel. Ik laat het aan de lucht drogen en knijp regelmatig de krullen erin. Zelfs met fohnen, wat ik niet graag doe, krijg ik hiermee mooie krullen die niet pluizen.
      Alle reacties Link kopieren
      Ik wil na de vakantie ermee gaan beginnen. Ik heb haar met, afhankelijk hoe het geknipt is, slag.
      Alle reacties Link kopieren
      ontbijtkoekje schreef:
      03-08-2019 17:52
        Ik gebruik ook de leave in van Aunt Jackie en sinds kort ook curl la la, ook van Aunt Jackie. Superspul!
        Curl la la is niet cg. Jammer want heb hem in mijn beginperiode ook gekocht.
        Ik ben nu iets meer dan twee maanden bezig met de cg-methode. Ik heb wavy hair, 2b/2c, veel last van pluis en vooral een gebrek aan volume bovenop. Sinds de cg-methode zie ik echt verschil! Stuk minder pluis, krijg complimenten ook van collega's enzo dus kennelijk is het voor anderen ook zichtbaar.

        Ik gebruik dr Organic Argan oil shampoo, conditioner en deepconditioner. Verder gebruik ik Aunt Jackie's quench en Andrélon pink collection curl crème, óf Manes by Choice Ancient Egyptian leave in en Manes by Choice Pink Lemonade & Coconut mousse. De Andrélon lijkt het minst te doen voor mijn haar van deze producten, maar in het kader van duurzaamheid enzo vind ik het zonde om zo'n tube weg te gooien, dus ik maak het gewoon op.
        Vooral die mousse is supergoed voor mijn haar (volume!!). Die ga ik echt weer, weer en weer kopen :-D .
        Als refresh / styling gebruik ik Eco Styler olive oil gel.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik wil ook aan deze methode beginnen.
        Maar zit al weken in dubio, hoe ik moet beginnen.

        Zoals ik het lees, moet ik eerst een shampoo gebruiken zonder siliconen.
        Bij de volgende wasbeurt een shampoo cg proof, of het liefst no poo.

        Nu zie ik no poo niet perse zitten, maar ik vind de shampoo en conditioner heel moeilijk te vinden. Zijn er ook wat reguliere merken wat ik kan gebruiken?
        Ik las net dat iemand Sanex douchegel gebruikt?

        Hoe vaak wassen jullie? 1x in de week shampoo? Hoevaak alleen met conditioner? En leave in?

        Pfff, vind het echt lastig. Maar ik wil graag van mijn pluis af.

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven