Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
ninon schreef:
04-08-2019 00:21
Ik kam mijn haar met een grove kam en doe dan de leave in en vervolgens de gel in mijn haar. Daarna scrunch ik de krullen erin met een handdoek van microvezel (t-shirt kan ook). Misschien dat eens proberen? Ik heb geen last van brokjes.
Ik heb dit ook gedaan en inderdaad, dit werkt goed. Geen brokjes. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 12:09
Bedankt voor de tips Cherry! Ik heb nog twee leave ins staan van Shea moisture, de raw shea butter detanger en de multi vitamin detangler (gele en roze verpakking. Ook heb ik nog een leave in van Hair wonder. Volgens mij zit in de gele van shea geen proteïne en in de andere twee wel, mijn haar heeft nog zoveel proteïne nodig dus ik wissel wat af. Moet zeggen dat ik over geen een van de drie dolenthousiast ben haha. De gele van shea bevalt me dan nog het meeste, de roze ruikt vooral lekker maar doet niet veel voor mijn haar.

Misschien dat ik de Kinky Curly Knot today dan kan proberen maar er staat bij dat het geschikt is voor dik gekruld haar ,dat heb ik niet. Ik denk dat ik de drie die ik heb nog maar wat meer moet gaan uittesten qua hoeveelheid/ manier van gebruiken.
Die Hairwonder heb ik ook! Vind m heerlijk. Er zit glycerine in, een fijne moisturizer. Alleen opletten bij vochtig weer, omdat al dat vocht dan teveel wordt en pluis / zwaarte kan veroorzaken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
O en je hebt gelijk wat bwtreft de KCKT denk ik! Die is mogelijk te zwaar. Wist je dat As I Am ook n leave in heeft? Betaalbaar en proteine vrij. Veel mensen zijn er blij mee, ook wavy's :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Attraverso schreef:
04-08-2019 18:07
Welja, heb hierover eerder ook een vraag gesteld. Je kamt je haar enkel bij het wassen? Bij het refreshen laat je de knopen er gewoon in?
Ik kam mijn haar tussen door ook nauwelijks. Ondanks dat ik een hele wilde slaper ben valt het mee met de klitten. Ik heb sowieso eigenlijk nooit veel klitten gehad, maar als ik er met mijn vingers doorheen kan vind ik het voldoende. Ik kam mijn haar ook niet voor een staart ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 12:12
Ik kan je wel op weg helpen!
1. Je koopt Europrofit shampoo bij Kruidvat a 60 ct. Da's de Final Wash.
2. Je koopt een masker bij Kruidvat, want die moet je meteen daarna doen. Sowieso eens per week masker! Bijv Kruidvat Oil & Rescue haarmasker of Andrelon Kokosboost masker.
3. Koop daar meteen een setje CG approved shampoo en conditioner, bijv Petal Fresh Rosemary Mint.

Voor stylingprodukten verwijs ik je naar een goede webwinkel zoals myhairshop.nl
Maar om te starten kun je ook bij Kruidvat evt meenemen Syoss Keratine mousse, Wella New Wave gel (rode tube).

Verder: lezen lezen lezen. Alle stylingprodukten moeten op drijfnat haar aangebracht worden en je knijpt met een tshirt of een microvezel doek het vocht eruit en krullen erin. Diffusen op lauwe stand. Niet aan je haar zutten tot t helemaal droog is.

En dit is nog maar t topje van de ijsberg.
En tot slot: nee, co washen us niet wassen met conditioner, maar met speciaal geschikte was-conditioner :)
Ik doe nooit iets met mijn haar qua stylen of diffusen of iets dergelijks. Alles zorgt alleen maar voor meer pluis.

Mag een klei masker? Ik gebruikte vroeger wel eens een (echte brokken) ghassoul in combinatie met een beetje rosenwater en 2 druppels etherische olie en een theelepeltje argan olie.
Uurtje in laten trekken (flink werk om te malen en in je haar te doen, maar gaf wel meestal een boost)
Ik heb nog heel veel ghassoul liggen (grote weckpot vol) zonde om weg te gooien.

Heel erg bedankt voor je boodschappenlijstje :D ik zal morgen eens langs kruidvat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ah, google doet wonderen: ghassoul is goed! Mooi...ga ik dat weer oppakken :D
Waar kun je zien welk haartype je bent? Ik zie ik hier voorbij komen b1 en zo?
Oh, gevonden ik ben een 3b haha
3b/3c
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip, de neutral conditioner is heel fijn als cowash vind ik! Is ook wat dunnere substantie en reinigt ook goed. Ik doe daarna meestal nog een conditioner paar minuten inwerken.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net op z'n janboerenfluitjes begonnen met deze methode. En ik zie al wel verschil maar denk dat ik het maar eens wat serieuzer ga aanpakken met de tips uit dit topic. (Dank je wel Very_Cherry! zag door de bomen het bos niet meer mbt producten)

Volgens de afbeelding die choco gepost heeft ben ik 2c/3a. Alleen het haar bovenop wil nog niet echt mee. En het is nog erg pluizig.

Nu nog even googlen hoe ik bepaal of ik proteine of hydratatie nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Ennogwat schreef:
05-08-2019 13:06
Ik ben net op z'n janboerenfluitjes begonnen met deze methode. En ik zie al wel verschil maar denk dat ik het maar eens wat serieuzer ga aanpakken met de tips uit dit topic. (Dank je wel Very_Cherry! zag door de bomen het bos niet meer mbt producten)

Volgens de afbeelding die choco gepost heeft ben ik 2c/3a. Alleen het haar bovenop wil nog niet echt mee. En het is nog erg pluizig.

Nu nog even googlen hoe ik bepaal of ik proteine of hydratatie nodig heb.
Ha! Graag gedaan hoor.
Ik zou je ook willen adviseren lid te worden van de fb groep Curls Cult. Daar hoef je maar op bestanden te klikken en je wordt zo door alle testjes geleid!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
s-a-r-kast schreef:
05-08-2019 12:28
Ik doe nooit iets met mijn haar qua stylen of diffusen of iets dergelijks. Alles zorgt alleen maar voor meer pluis.

Mag een klei masker? Ik gebruikte vroeger wel eens een (echte brokken) ghassoul in combinatie met een beetje rosenwater en 2 druppels etherische olie en een theelepeltje argan olie.
Uurtje in laten trekken (flink werk om te malen en in je haar te doen, maar gaf wel meestal een boost)
Ik heb nog heel veel ghassoul liggen (grote weckpot vol) zonde om weg te gooien.

Heel erg bedankt voor je boodschappenlijstje :D ik zal morgen eens langs kruidvat gaan.
Klei droogt toch juist uit?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee....ik ben weer een moeilijk te typeren type natuurlijk :D
Afhankelijk van het weer, mijn gezondheid, winter/zomer, net gewassen of een dag na het wassen varieer ik tussen 2a en 3c, met alles er tussen. Ik heb ook in mijn kortere haar soms 3c terwijl ik in mijn langere haar dan op 2c zit (op hetzelfde moment).
s-a-r-kast schreef:
05-08-2019 13:17
Oh nee....ik ben weer een moeilijk te typeren type natuurlijk :D
Afhankelijk van het weer, mijn gezondheid, winter/zomer, net gewassen of een dag na het wassen varieer ik tussen 2a en 3c, met alles er tussen. Ik heb ook in mijn kortere haar soms 3c terwijl ik in mijn langere haar dan op 2c zit (op hetzelfde moment).
Dat heeft iedereen. Je haar is ook niet overal op je hoofd hetzelfde. Ik ben een 2C/3A/3B.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 12:20
O en je hebt gelijk wat bwtreft de KCKT denk ik! Die is mogelijk te zwaar. Wist je dat As I Am ook n leave in heeft? Betaalbaar en proteine vrij. Veel mensen zijn er blij mee, ook wavy's :)
Die heb ik er ook maar meteen bijbesteld. Ben benieuwd!
Mijn haartype is 2a/2b achtig.
Alle reacties Link kopieren
Op zich maakt je haartype/ krultype nog niet eens zo veel uit. Qua keuze produkten.
Het gaat vooral om 1. Porositeit en 2. Elasticiteit.
Toch heb ik me zelf nooit door die testjes geworsteld. Ik ben gewoon begonnen, heb een balans gezocht tussen produkten met en zonder proteine. Gewoon goed kijken naar je haar. Wat het doet en hoe het reageert.
Ik ben van Katja S.-haar (prachtige vrouw, maar als je goed naar haar krul kijkt, mwah)
Afbeelding
naar dit gegaan in n half jaar tijd:
Afbeelding
Dit is Sanne/ Curlsandblondies en ik heb zo'n beetje alles van haar geleerd!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 13:13
Ha! Graag gedaan hoor.
Ik zou je ook willen adviseren lid te worden van de fb groep Curls Cult. Daar hoef je maar op bestanden te klikken en je wordt zo door alle testjes geleid!
Heb ik me voor aangemeld. Nog even wachten op de goedkeuring :-) Ben ook benieuwd of er daar een lijst is met kappers in het zuiden van het land die via deze methode knippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe het kan: ik moet eigenlijk elke dag mijn haar wassen, omdat het anders de tweede dag niet haalt zonder vet te worden.
Nu heb ik 3 dagen geleden mijn haar gewassen (met nature box avocado, ik weet het: niet cg-proof). Gisteren mijn haar met conditioner gewassen en vandaag nog steeds krul en niet vet!
Zou het dan ook gaan helpen tegen mijn vette hoofdhuid? Ik hoop het zo...
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 13:46
Op zich maakt je haartype/ krultype nog niet eens zo veel uit. Qua keuze produkten.
Het gaat vooral om 1. Porositeit en 2. Elasticiteit.
Toch heb ik me zelf nooit door die testjes geworsteld. Ik ben gewoon begonnen, heb een balans gezocht tussen produkten met en zonder proteine. Gewoon goed kijken naar je haar. Wat het doet en hoe het reageert.
Ik ben van Katja S.-haar (prachtige vrouw, maar als je goed naar haar krul kijkt, mwah)
Afbeelding
naar dit gegaan in n half jaar tijd:
Afbeelding
Dit is Sanne/ Curlsandblondies en ik heb zo'n beetje alles van haar geleerd!
Wauw, wat een ongelofelijk mooie krullen heb jij :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ennogwat schreef:
05-08-2019 13:58
Heb ik me voor aangemeld. Nog even wachten op de goedkeuring :-) Ben ook benieuwd of er daar een lijst is met kappers in het zuiden van het land die via deze methode knippen.
En als er geen kant en klare lijst is, dan kun je n berichtje plaatsen! Er komen altijd veel reacties valt me op.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
05-08-2019 14:09
Wauw, wat een ongelofelijk mooie krullen heb jij :heart:
Dank je wel! Ik heb ook precies die kleur.
Ik ben ook altijd "die van dat haar". Ik val op in menigtes, wildvreemden spreken me aan, o ja en ik ben ook altijd "de gelukkige" uit het publiek die naar voren mag komen of waar de paashazen en zwarte pieten in de stad op af springen o_o >:-(
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wow VC, echt supermooie krullen zijn dat!
Ik zou al heel heel blij zijn met Katja's krullen :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven