Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
04-10-2019 14:18

Ik ben student met een klein budget dus ik gebruik vooral wat goedkopere producten. Gister het nieuwe masker van de action gebruikt en mijn haar doet het er verrassend goed op dus ik ben blij!
Welke is dat? Ik heb ook niet zo’n groot budget en hou van budget producten. :lol:
Echt fantastisch dat korte haar met die lok, er zijn 2 groepen mensen lijkt het: of je durft eens kort en/of anders qua model of kleur te gaan of het blijft altijd hetzelfde en dat laatste vind ik een beetje saai. Ik knip m’n lok/pony ook zelf bij indien nodig. Binnenkort weer naar de kapper omdat het model er weer goed in moet. Dat is dan weer geen budget kapper.
Alle reacties Link kopieren
@nimue_iparis, het masker is: intensive hair treatment, oil therapy. Het zit in een blauwe pot met zwart deksel en is ongeveer €2 voor 500 gram. Deze is zonder proteine.
De variant met proteine heet intensive hair treatment, hot therapy (met rode peper) en zit in een paarse pot.
Als je lid bent van de facebook pagina kan je ze daar ook vinden.

Een goede kapper die niet zo duur is, is volgens mij heel lastig te vinden. Ik had een hele fijne kapper (nog bij mijn ouders in de buurt, ruim een uur reizen) maar deze is helaas gestopt...
Tot nu toe naar 3 verschillende kappers geweest maar elke keer niet echt tevreden, misschien volgende keer maar even sparen en naar een krullenkapper.
Alle reacties Link kopieren
Banaantje: Bedankt, ik heb geen fb maar met deze info ga ik ze zeker vinden. 2 euro voor een pot is echt niets!
Mijn kapper is niet de allerduurste gelukkig maar echt elke euro waard.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Daar ben ik weer eens met mijn vragen. Ik ben me aam het verdiepen in de loc methode en de lceg methode. Ik denk dat deze laatste voor mijn haar wel zou kunnen werken. Maar nu staat de e voor enhancing (gel) en de g dan voor hard hold gel. Maar hoe kom ik er nou weer achter of een gel enhancing is?

Vandaag even wat nieuws geprobeerd, want mijn haar blijft een beetje dramatisch. Ik merk dat ik niet te veel producten moet gebruiken.
En de boucleme co wash, is het echt niet voor mij :(
Jammer maar gelukkig weet ik nu weer een beetje meer.
Ik wissel producten met en zonder proteïne af en dat gaat best goed! Alle beetjes helpen :)
Maar ik blijf het best een gedoe vinden, zoveel uitzoekwerk, youtube filmpjes en reviews etc.
Alles voor het goeie doel, een mooie bos gezonde waves/krullen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan echt kroeshaar heytan? Want ik heb begrepen dat het eerder voor type 4 krullen is die methode?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds tevreden. Gisteren weer met cg shampoo gewassen, kokos boost conditioner en Bouclème super hold styler en het zit weer heel goed. Geen leave - in. Mijn haar is zacht en glanzend :)

Omdat mijn haar ondersteboven uitspoelen resulteerde in een warboel op mijn achterhoofd heb ik na een tip hier het zijdelings uitgespoeld de vorige keer maar dat werkte ook niet helaas. Rechtop is wel oké maar dan blijft het wat plat op mijn kruin.
Dus nu geprobeerd ondersteboven maar dan ook écht ondersteboven. Hoofd diep genoeg buigen zodat mijn haar loodrecht naar beneden wijst en ook zo gel erin en mijn plopdoek erover.
Na het ploppen direct - zonder eerst rechtop te komen - ondersteboven enkele minuten met de diffuser op mijn hoofdhuid die strengen wat losmaken door te drogen zodat die gemakkelijker loskomen als ik mijn hoofd rechtop hou.
En tadaaaa... gelukt. Warboel was een stuk minder! Heb wel een nekhernia nu :roll:
Alle reacties Link kopieren
Die hernia neem je er toch graag bij? ;-)
Zo leuk als je haar goed zit!
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
05-10-2019 07:04
Die hernia neem je er toch graag bij? ;-)
Zo leuk als je haar goed zit!

Geen twijfel over :P
Ik ben ook blij. Mijn haar is veel schoner en luchtiger zonder zooi. Zelfs dag 3 lijkt prima te gaan zonder wassen.
Alle reacties Link kopieren
Dag 4 hier en ik moet het echt wassen vandaag. Het begint zelfs vettig te worden. Daar heb ik normaal gesproken echt nooit last van. Ik moet zeggen dat ik er de laatste dagen ook wel aardig wat spul in gedaan heb. Krullencreme (zit olie in) en gel. Tijd om te wassen dus.

Ben nu zo'n 6 maanden bezig en mijn haar is zeker wel beter geworden maar de fijne structuur is nu ook duidelijker. Mijn haar is zo zacht en licht, het lijkt wel babyhaar. Dat zou van mij wel ietsje stugger mogen.

Refreshen is nog wel een beetje een issue. Het liefst spoel ik elke dag uit. Dat doe ik al jaren dus misschien is het vooral een kwestie van de gewoonte doorbreken want als ik het een beetje nat maak zoals Helena doet, zit het ook okay.

Qua producten zit ik goed -- alleen een goede deepco nog. Ik geef het nog een kans met die Kerastase Aura Botanica en als ik daar ook geen fantastische resultaten (wat precies weet ik niet) mee krijg dan stop ik daar gewoon mee. Ik weet ook eigenlijk niet of ik een deepco nodig heb. Ik heb tot nu toe met geen enkele ook maar enig verschil gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk juist dat die deepco’s mijn haar vaak slapper maken waardoor de krul eruit zakt. Met of zonder proteine maakt niks uit.
Ik denk dat mijn haar al overgelukkig is van cowashen en dat dat voldoende voeding is. Droog is het nooit. En pluis, daar helpt alleen gel oid tegen bij mij.
Dus Lady Day, ik neig ook naar stoppen met deepco’s. Of heel af en toe.
Lady misschien moet je juist minder verzorging nemen. Dus minder deep-co en conditioners/leave-in etc.
Je haar lijkt overvoed. Jij bent een feeder voor je haar😁
helena2 schreef:
05-10-2019 11:28
Ik merk juist dat die deepco’s mijn haar vaak slapper maken waardoor de krul eruit zakt. Met of zonder proteine maakt niks uit.
Ik denk dat mijn haar al overgelukkig is van cowashen en dat dat voldoende voeding is. Droog is het nooit. En pluis, daar helpt alleen gel oid tegen bij mij.
Dus Lady Day, ik neig ook naar stoppen met deepco’s. Of heel af en toe.
Haha Helena die gedachte had ik ook, onze post kruiste elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook aan te denken hoor, dat ik een hair feeder ben. Haha!

Een deepco hoort erbij of zo. Waarom weet ik niet maar ik lees dit overal als het op CG aankomt. Maar mijn haar voelt nooit droog - behalve dan die lok maar die is onder handen genomen. Pluis is vaak ook nog wel een ding maar met gel heb ik dat ook voldoende onder controle.

Ik heb deepco's met en zonder proteine gebruikt. Het lijkt niets uit te maken. Wellicht dat het een prima idee is om het alleen te doen nadat ik mijn haar geverfd heb.
Alle reacties Link kopieren
Lady_day klinkt als te veel verzorgende (zure) producten.
Als je haar gezond is hoeft een deepco echt niet hoor. Deepco en conditioner is voor mijn haar te veel. Heb gezond, natuurlijk haar.
Mijn routine: shampoo, weinig leave-in, weinig crème en 3 soorten gel maar ook weinig van elk.
Alle reacties Link kopieren
hair feeder, mooie nieuwe term :) het klinkt ook wel logisch. Als je haar gezond is, dan kun je snel teveel aan proteine/moisture toe voegen.
Mijn haar was erg beschadigd en droog, en ik merk echt verbetering door de deepco's. Op dit moment doe ik dit zo'n 2 keer per week. ik merk dat de onderste haren niet goed meer reageren op de deepco. daarom nu 1 keer per week nu alleen de deepco boven in mijn haar, en 1 keer per week mijn hele haar. Misschien kun jij alleen je lok een extra deep co geven zo nu en dan?

hier gaat het erg positief. ben erg blij met de camille rose producten, ik zie telkens meer vooruitgang doordat ik blijf proberen mijn routine aan te passen. ik heb net een fohn bij de action gekocht, die werd aangeraden op Facebook. voor 9 euro met diffuser en koude-stand. Mijn haar droogt op zich snel maar bij de wortels blijft het erg nat. hopelijk kan ik het zo iets sneller droog krijgen zonder het haar te beschadigen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen leven. Heb de hele dag nog niets gedaan behalve wat aangerommeld en veel online geweest.

Maarrrrr... ik moest wachten op de postbezorger die mij het ultieme haarproduct zou leveren: de Aura Botanica conditioner. Ik was mijn haar maar 1x per week met shampoo (Boucleme Hydrating Curl Cleanser) en wilde niet nog een week wachten om de conditioner uit te proberen.

De Boucleme shampoo maakt mijn haar echt stroef en het heeft de neiging te gaan klitten (alleen als ik het met CG shampoo was). Maar goed... even goed de hoofdhuid geschrobd en toen de Aura conditioner er in. Had maar een heel klein beetje nodig. Het voelde niet heel zwaar maar wel heerlijk romig. En die geur! Hmmmmmm... dat is nog eens wat anders dan de Boucleme (anti-mug). Paar minuten in laten trekken, uitgespoeld en flink wat gel (Boucleme en OM) in kletsnat haar gedaan. Daarna beetje gedept met een t-shirt en een uurtje aan de lucht laten drogen voordat ik met de diffuser a la Manes by Mell aan de slag ging.

Het zit echt goed, voelt goed en glanst heel mooi. Ik denk dat als mijn shampoo op is dat ik ook de Aura shampoo ga proberen maar dat duurt nog wel een maand of 2.

Omdat mijn haar echt wel goed gevoed is heb ik de conditioner niet als leave-in gebruikt maar dat kan dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij dan uiteindelijk niet tevreden van de Bouclème shampoo Lady?
Mijn goedkoop Dr. Organic flesje shampoo is bijna leeg en omdat ik zo tevreden ben van de paarse Bouclème gel dacht ik erover om hun shampoo te proberen.
Maar die is wel een stuk duurder uiteraard.

Is er eigenlijk echt een verschil te zien in resultaat afhankelijk van de shampoo?
Mij lijkt het vooral te liggen aan conditioner, leave- in, gel, techniek...
Of vergis ik mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de cowash van Boucleme (die groene) wel prettig. De hydrating hair cleanser (die blauwe) die maak ik op maar koop ik niet weer. Het is heel dunnig spul en ik heb er best veel van nodig (en heb fijn, dun, half lang haar).

Als deze op is ga ik de Kerastase Aura Botanica shampoo proberen. Die ruikt tenminste lekker. De Boucleme ruikt naar anti-muggenspul. De gele gel ook maar da spul vind ik zo prettig dat ik het op de koop toe neem. De Aura Botanica lijn ruikt echt heerlijk.

En of een shampoo veel uit maakt... ach, uiteindelijk denk ik dat elke CG shampoo die goed je hoofdhuid reinigt prima is.
Alle reacties Link kopieren
Mmm.... dan moet ik nog even speuren denk ik.
Co-wash werkt totaal niet voor mij dus de groene valt al af dan. En de blauwe lijkt me dan ook gevaarlijk. Ik heb ook fijn haar en dan lang.
Uiteindelijk ben ik wel tevreden van die Dr. Organic shampoo maar het kriebelt toch wat om nog te experimenteren :P
Alle reacties Link kopieren
Snap de kriebels wel hoor. Ik heb geen ervaring met de Dr. Organic. Ik gebruik de Boucleme en heb ook nog een Modern Organic Products Clean shampoo staan die ik voor de hond gekocht had. Is ook CG (zowel hond als shampoo).

Ik vind het bij een shampoo ook niet zo cruciaal als bijvoorbeeld een gel. Een gel maakt voor mij al het verschil. Een shampoo niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ik maar eens proberen mijn verstand te gebruiken :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway, ik heb vorige week een klein flesje van die blauwe boucleme shampoo gekocht om te proberen. Mijn ervaring is hetzelfde als lady Day.
Het is superdun spul, loopt al bijna uit je hand. En ik moet er veel van gebruiken omdat het niet goed lijkt te verdelen op mijn haar. En dan voelt het daarna ook nog als een stroeve zwabber.
Dus ik vind het ook niet zo fijn. Maarrrrr, ik vind de dr Organics shampoo’s ook niet zo fijn. Maken het ook droog en touwig.

Als je een goedkope variant wil: ik ben heel tevreden met de Nature Box avocado shampoo. Gewoon bij elke drogist. Maakt goed schoon, stript niet teveel en ik vind het lekker ruiken.
De conditioner is niet CG, dus die gebruik ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met CG shampoos tot nu toe is dat ze mijn haar allemaal stroef en touwig maken. Ik denk dat het komt omdat het goedje dat 'slip' geeft niet CG is. Ik heb het met mijn HelemaalShea haarzeep, de M.O.P. en de Boucleme waarbij de Boucleme inderdaad zo dramatisch dun is dat de helft bij mij op de vloer beland in plaats van op mijn hoofd en de rest zeer lastig te verdelen is.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
07-10-2019 13:58
Maarrrrr, ik vind de dr Organics shampoo’s ook niet zo fijn. Maken het ook droog en touwig.

Dat heb ik ook wel met die shampoo. Maar ik dacht dat dat zo hoorde met cg shampoo. Het voelt ruw en gestript na het wassen dus had ik wel een ‘schoon’ gevoel.
Ik heb snel last van buil - up dus ik moet wel iets reinigend hebben.
Maar dat kan dus ook met zachter gevoel samengaan blijkbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven