Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
09-10-2019 12:41
Een föhn met ionen technologie is wel essentieel als je geen pluis wil
Ja, die heb ik... maar nog steeds wel wat pluis hoor.
Het enige dat ik nu nog wens is minder pluis.

Ik was 1x week. De ene week shamppo+deep-co, de andere week co-wash. Soms was ik nog een keer extra met co-wash.

Als ik naar mijn werk ga en ik douche in de ochtend, dan ga ik douchen, stylen, ploppen. Dan omkleden, ontbijt maken, lunch maken, kind klaarmaken voor school. Als dat allemaal klaar is, dan haal ik de doek van mijn hoofd, knijp nog een beetje droger en dan ga ik in de auto naar mijn werk. Een 40min later is mijn haar zo goed als droog. Op de parkeerplaats (in de auto) scrunch ik de cast eruit en ben ik klaar.

Voorheen had ik ook regelmatig een coupe chaos. Dat is nu niet anders.

Vandaag heb ik mijn haar gewassen en gedeep-cood. Dan duurt het hele proces wel lang. Het drogen lijkt trouwens wel steeds langer te duren. Ik ga komend weekend eens experimenteren met styling op half-nat haar. Ik doe het nu op kleddernat haar. Dat scheelt misschien in de droogtijd.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
09-10-2019 13:32
Vandaag heb ik mijn haar gewassen en gedeep-cood. Dan duurt het hele proces wel lang. Het drogen lijkt trouwens wel steeds langer te duren. Ik ga komend weekend eens experimenteren met styling op half-nat haar. Ik doe het nu op kleddernat haar. Dat scheelt misschien in de droogtijd.
Ik heb zeker geexperimenteerd met styling op kletsnat haar of half droog. Op half droog haar scheelt het inderdaad enorm in droogtijd maar op kletsnat haar krijg ik veel meer en mooiere krullen. Het is het verschil tussen 2b/2c of 2c/3a krullen.
Ik heb 2b/3a. Ik vermoed dat op kletsnat haar voor mij dan ook beter is. Ik zal het laten weten!
Alle reacties Link kopieren
Het duurt hier ook uuuuuren voordat mijn haar droog is. En lang niet altijd zin om te diffusen. Maar gisteren weer met vochtige haren gaan slapen en daar heb ik de volgende ochtend altijd spijt van...
*Judy* schreef:
09-10-2019 13:32

Vandaag heb ik mijn haar gewassen en gedeep-cood. Dan duurt het hele proces wel lang. Het drogen lijkt trouwens wel steeds langer te duren. Ik ga komend weekend eens experimenteren met styling op half-nat haar. Ik doe het nu op kleddernat haar. Dat scheelt misschien in de droogtijd.
dit idee heb ik ook! laatst even met mijn oude vertrouwde fohn zonder diffuser gedroogd, omdat ik heimwee had naar het 'ff snel drogen'. maar ook dat duurde veel langer dan voordat ik CG was. zou ons haar steeds gezonder worden en dus beter vocht vasthouden? iets met gesloten schubben ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het echt de gel. Vooral als ik iets met een harde cast gebruik (Orange Marmalade bijv.)
oh ja, ik was even vergeten dat ik dat ook anders doe nu. jammer... daar gaat mijn theorie van mijn oh zo gezonde haar ;-D
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook benieuwd naar Judy, gel op iets droger haar.
Ik vind de droogtijd ook echt belachelijk lang. Ik droog trouwens ook met warme lucht (niet heet, middelste stand) want anders is het echt een dagtaak.

Vanmorgen tegen beter weten in willen refreshen met product omdat ik pluis had, beetje leave in en minimum aan gel maar weer een no go :'(
Nu doe ik het écht niet meer. Alleen nog refreshen met water. Geen idee hoe andere het voor elkaar krijgen maar ik krijg alleen vette slierten van de leave in en/of karton van de extra gel...

Deze week ook weer Bounce Curl gebruikt als gel omdat ik daar tenslotte nog 1,5 fles van heb staan maar het resultaat is niet zoals de paarse Bouclème.
Volgende week eens combinatie proberen want het moet toch op dat spul :roll:
Alle reacties Link kopieren
FFA, refreshen met gel of leave in is bij mij ook drama. Refreshen is sowieso bijna nooit een groot succes maar met nog meer spul er in is het meestal drama.

Ik heb nog een kwart fles Bouncecurl gel staan. Die 'moet' ik ook opmaken. Op zich niks mis met dat spul maar ik geef de voorkeur aan Boucleme. Als mijn gele Boucleme op is ga ik die paarse proberen. Ik ben wel erg tevreden over die gele hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn refresh met de paarse Bouclème begon te lukken, had ook alleen water nodig met dat spul.
Nu met die Bounce te gebruiken pluist het weer meer op dag 2 en 3...
En water alleen werkt niet met die gel.

Dus jammerdebammer dat ie op moet :mrgreen:
Ik krijg juist heel goede resultaten van de combi boucleme-bouncecurl.
Alle reacties Link kopieren
ik heb inmiddels een beetje een status quo bereikt met mijn haar ;-)
Alleen die bovenste laag blijft wat pluizig, en met gel krijg ik daar vaak kleine strengetjes ipv dikkere krullen zoals onderin.
Maskers lijken niet veel uit te maken, gebruik nu de Andrelon cocos, maar heb juist het idee dat het beter zit na een wasbeurt met conditioner dan na een deepco.
Het zit niet slecht hoor.. maar echt beter gaat het ook niet. Weet het even niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gebruik ik nu alleen gel. Geen creme of leave in. Misschien dat weer toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Crea... zelfde hier. Onderin en aan de zijkanten mooie dikke, glanzende, pluisvrije krullen en bovenop een frizz fest. Een krullencreme alleen op die pluizige gedeeltes lijkt iets te helpen bij mij. Nog beter: een gel met harde cast die ik er pas uitknijp als mijn haar helemaal droog is. En dat moet er in als het haar kletsnat is. En dan 'finger coil' ik een paar plukken en dan moet ik 6 uur wachten tot het droog is. En daar heb ik vaak het geduld niet voor.
Alle reacties Link kopieren
ga vrijdag na t wassen maar eens een creme gebruiken voor de gel. En proberen idd dikke strengen te creeeren in de bovenste laag. Goeie tip, thanks
Alle reacties Link kopieren
creabea2punt0 schreef:
09-10-2019 20:25
ga vrijdag na t wassen maar eens een creme gebruiken voor de gel. En proberen idd dikke strengen te creeeren in de bovenste laag. Goeie tip, thanks
En heb je al eens met een Denman brush geprobeerd de bovenste lokken te kammen, met weinig tanden in die borstel? En dan scrunchen met een microvezel handdoek? Dat helpt bij mij soms voor strengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nu gaan douchen en mijn haar wassen. Heb er soms echt geen zin in, maar als ik het hele gedoetje niet doe, dan vind ik het helemaal hopeloos zitten. Nu ik weet hoe het kan zijn, vind ik plat en slap echt niet mooi meer.
Ik ben juist erg ongeduldig en wil nu te vaak mijn haar wassen ( en dat staat haaks aan de metode😅) om een aanpassing in producten te kunnen maken en een verbeterden routine. Het voelt als leren koken incl mislukte recepten hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik was 1 a 2x per week mijn haar met shampoo en 1 a 2x per week met co-wash. Inderdaad ook om dingen uit te proberen maar alleen op wasdag zit mijn haar goed. Ik heb wel geprobeerd om 2 of 3 dagen te wachten en een refresh te doen maar dan zit het gewoon niet en voelt het niet goed. Als ik lang haar had zou ik het dan vast dragen maar dat lukt bij mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet thuis en wilde toch mijn haar wassen maar niet al mijn spul mee. Wel CG shampoo en conditioner hier maar geen CG styling. Dus toch maar mijn eerder zo geliefde Aveda Be Curly Spray en Confixor gel (in beiden zit alcohol denat.) en het zit beter dan ooit en dan heb ik nog niet eens de diffuser er op gehad.

Grote krullen, veel krullen, glans, geen pluis. Niet CG. AAARGGH.
Lady hoe “schadelijk” is alcohol debat dan echt? Hoe strikt moet je eigenlijk zijn. Het doel is mooi gezond vallend haar ( en dat heb je nu😃)
Mij lijkt vooral belangrijk dat er geen silicone in zit zodat je geen agressieve shampoo/wassing hoeft te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, nou die alcohol schijnt uitdrogend te zijn. Het is niet dat ik nu een final wash moet doen of zo.

Siliconen wil ik absoluut niet gebruiken, hoewel ik die soms ook wel mis ;)

Misschien is het wel okay om af en toe te gebruiken zonder het haar heel erg uit te drogen. Ik weet het niet. Nou ja, vandaag geniet ik er maar even van.
Met al die deep-co’s en voedende verzorgingsproducten zou ik er niet zo bang voor zijn.
Hoe dan ook , geniet van je dansende krullen vandaag😄
Lady_Day schreef:
10-10-2019 12:17
Ben niet thuis en wilde toch mijn haar wassen maar niet al mijn spul mee. Wel CG shampoo en conditioner hier maar geen CG styling. Dus toch maar mijn eerder zo geliefde Aveda Be Curly Spray en Confixor gel (in beiden zit alcohol denat.) en het zit beter dan ooit en dan heb ik nog niet eens de diffuser er op gehad.

Grote krullen, veel krullen, glans, geen pluis. Niet CG. AAARGGH.
In mijn herinnering bevat de aveda be curly spray siliconen. Ik heb hem ook gehad (en weggedaan).

Sta op het punt om een hele collectie aura botanica te bestellen. Wil sowieso de shampoo want ik krijg mijn haar op de een of andere manier niet meer goed schoon met de boucleme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven