Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-10-2019 23:36
In mijn herinnering bevat de aveda be curly spray siliconen. Ik heb hem ook gehad (en weggedaan).

Sta op het punt om een hele collectie aura botanica te bestellen. Wil sowieso de shampoo want ik krijg mijn haar op de een of andere manier niet meer goed schoon met de boucleme.
Nee, Peg-12 Dimethicone, dat is wel een silicoon maar wateroplosbaar.
Ik mis gewoon wat volume bij de roots. Er is een Bouncecurl spray zonder alcohol/siliconen maar ik lees daar niet heel veel positieve verhalen over.

Als mijn Boucleme op is switch ik naar de Aura shampoo. Op zich werkt de Boucleme nog wel bij mij maar ik vind dat ik er idioot veel van nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
dit weekend is er een pop-up store van boucleme in Amsterdam, met 20% korting. Ik was van plan om misschien een heel setje te kopen maar gezien de reviews hier en op Facebook twijfel ik nu. Ik wil sowieso de tube gel halen, en misschien de crème ... moeilijk hoor keuzes maken met de CG producten @(
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik ben zelf echt wel fan van sommige Boucleme producten. De gel (ik heb de gele) is fijn en de krullencreme en de olie vind ik ook goede producten.

De hydrating hair cleanser (die blauwe) vind ik een beetje vreemd spul. Het maakt op zich mijn haar wel goed schoon maar het is een heel dun goedje en ik vind het lastig aan te brengen waardoor ik er vrij veel van nodig heb. En dan heb ik halflang, dun, fijn haar. Ik kan mij niet voorstellen dat dit zou werken voor iemand met een dikke bos. Ik koop em in ieder geval niet weer.

De cowash (de groene) vind ik een stuk beter. Daar ben ik wel tevreden over. Jammer dat ie niet schuimt maar verder prima product. Van de As I Am cowash wordt mijn haar slap. Van deze niet. Zou deze wel weer opnieuw kopen.

De conditioner is prima. Ik geef wel de voorkeur aan de Aura Botanica conditioner. Daar heb ik maar een heel klein beetje van nodig en die ruikt heerlijk!

Ze hebben ook van die probeer/reissets he? Volgens mij 100 ml verpakkingen. Ik vind deze lijn zeker wel de moeite waard om uit te proberen.
Gruffalo, haal inderdaad een testsetje. Heb ik ook. Ben vooral tevreden over de gel en crème. De cowash en shampoo vond ik eerst wel lekker maar lijken nu niet meer goed te werken. De gel blijf ik gebruiken en ik ga ook de extra hold gel aanschaffen (die paarse tube).

Ben ook fan van de aura botanica, heerlijke geur en de conditioner is heel cremig en geeft veel slip. Heb gisteravond ook de shampoo, deepco en spray besteld (geen haarlak maar een soort leave in). Aura botanica heeft ook kleine verpakkingen. Die vind ik sowieso altijd wel handig voor naar de sportschool en op vakantie.

Lady, oh gelukkig geen zware siliconen dan in die aveda. Vond die spray zelf niet fijn, mijn haar werd er zo kleverig en droog van. Ik reageer heel slecht op alcohol dus gebruik het echt niet meer (in mijn haar :biggrin: ).
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben benieuwd Sally. Ik vind de Aura conditioner echt top spul. Het ruikt lekker, het is goed 'romig' en ik heb er maar een heel klein beetje van nodig.

De paarse Boucleme wil ik ook nog graag een keer proberen. Ik zoek echt nog iets met een beetje meer 'hold' bij de wortels. Ik hoop dat ie niet zo'n sterke cast geeft.

W.b. Aveda spray... ik spuit het eerst in mijn hand, dan wrijf ik mijn handen samen en dan pas breng ik het aan. Als ik het direct op mijn haar spuit wordt het ook plakkerig.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
10-10-2019 23:46
Nee, Peg-12 Dimethicone, dat is wel een silicoon maar wateroplosbaar.
Ik mis gewoon wat volume bij de roots. Er is een Bouncecurl spray zonder alcohol/siliconen maar ik lees daar niet heel veel positieve verhalen over.

Als mijn Boucleme op is switch ik naar de Aura shampoo. Op zich werkt de Boucleme nog wel bij mij maar ik vind dat ik er idioot veel van nodig heb.
De Texture Tonic van Aveda is ook CG proof. Nog niet geprpbeerd.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
De Pure Abundance volumizing hairspray trouwens ook!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
OMG, ik ga het meteen checken. Had het idee dat al mijn Aveda producten vol met crap zaten en heb zowat alles weggegooid.

Ik heb het vanochtend alleen uitgespoeld, krullencreme er in en een klein beetje spray toen het bijna droog was. Het droogde binnen een uur en ik heb veel krullen. Niet van die hele grote, maar het zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
11-10-2019 12:09
De Pure Abundance volumizing hairspray trouwens ook!
Nee, die niet... helaas. 1e ingredient is alcohol denat.
Vandaag heel tevreden. Gewassen en in de lucht opgedroogd en nu luchtig vallend haar zonder pluis😃 Mijn truck is veel minder stylingproducten te gebruiken.

Wassen ( erwtje shampoo)
Conditioner
Leave in en deze beetje uitspoelen om te verdunnen.
Erwtje crème
Likje aloë Vera gel
Ploppen
En daarna niks.
Toen het helemaal droog was minuscuul argan olie. Smeer ik op mijn gezicht en wat er op mijn bijna schone handen zat voorzichtig in de punten geplopt.

Het ziet er nu ook veel gezonder uit. Bij mij is het echt zoeken naar de balans. Teveel spul maakt mijn haar zwaar en pluizig en te weinig maakt te licht en pluizig😅
Tussen slag en stijl maakt het ook niet makkelijk om de goeie keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog steeds heel erg zoekende naar de juiste balans en ook pluisbestrijding. Ik kan ook 2x hetzelfde doen en toch een ander resultaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-10-2019 12:21
Nee, die niet... helaas. 1e ingredient is alcohol denat.
Vreemd. Mijn ingrediëntenlijst (Zalando) geeft geen alcohol denat aan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
11-10-2019 13:54
Vreemd. Mijn ingrediëntenlijst (Zalando) geeft geen alcohol denat aan.
Ik kijk altijd op de site van de maker tegenwoordig:

https://www.aveda.com/product/5386/1696 ... %2F_200_ml

Ik had laatst een spray gekocht van Aphogee en die leek CG volgens de site waar ik em kocht maar toen ik em in mijn haar gespoten had voelde mijn haar zo heerlijk siliconenzacht. En ja hoor... op het label stond het wel. Dat gaat me niet weer gebeuren! Als ik een product binnenkrijg check ik het alsnog 2x.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-10-2019 14:29
Ik kijk altijd op de site van de maker tegenwoordig:

https://www.aveda.com/product/5386/1696 ... %2F_200_ml

Ik had laatst een spray gekocht van Aphogee en die leek CG volgens de site waar ik em kocht maar toen ik em in mijn haar gespoten had voelde mijn haar zo heerlijk siliconenzacht. En ja hoor... op het label stond het wel. Dat gaat me niet weer gebeuren! Als ik een product binnenkrijg check ik het alsnog 2x.
Op de Aveda site geven ze n waarschuwing dat de ingredienten kunnen afwijken.
Ik vertrouw altijd maar t meest op het flesje ;-)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dus morgen naar de pop up store van Boucleme maar nu zie ik een filmpje er van op Facebook en er is geen paarse tube gel daar te koop. IN het filmpje zie je alles op tafels staan, maar die gel niet. en dat is nu net de reden om er heen te gaan.
Ik kan deze gel ook niet op internet vinden, het lijkt overal uitverkocht. 1 site lijkt hem te hebben maar als je het in het winkelmandje gooit, staat er in het winkelmandje *** bij wat betekent dat het niet uit voorraad leverbaar is. Hebben jullie tips waar het te kopen?

Voor de overige boucleme producten ga ik niet speciaal Amsterdam in rijden, dan wacht ik wel tot een internet site 20% korting heeft. Jammer. ik had op basis van jullie verhalen bedacht dat ik de crème en superheld wilde halen. die zitten beide overigens niet in het reissetje, ik twijfel of ik het reissetje er nog bij wil.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@gruffalo Ik heb mijn paarse Bouclème gel besteld op curlsshop.nl
Volgens mij is hij daar ook nog te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik heb er ook al naar gezocht maar kan het ook niet vinden. Bij Curlsshop hebben ze het in het assortiment maar uitverkocht en ook op de Boucleme site is het niet verkrijgbaar in 250ml. Op de Boucleme site hebben ze wel de mini's dus en ook de krullencreme in een mini (beiden 14 euro voor 100 ml). Misschien dat dat het proberen waard is?

Ik heb vandaag alleen krullencreme erin gedaan (geen gel). Minder goede kruldefinitie (2b/2c) maar het voelt heerlijk zacht en weinig pluis.
Gruffalo, in mijn reissetje zit de boucleme crème wel.

Zit nu met mijn haar in het aura botanica masker, net ook gewassen met de shampoo. De shampoo wast fijn, heb er niet teveel van nodig. Masker lijkt ook fijn; geeft nog meer slip dan de conditioner (klitten verdwijnen echt meteen) en is nog een stuk dikker. Ruikt wel iets minder (iets minder fris, niet vies ofzo) dan de conditioner. Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Sally, welke shampoo heb jij - de Bain Micellaire of de Riche variant? Als mijn Boucleme op is wil ik een van deze 2 gebruiken.

Masker klinkt ook heel fijn hoewel ik de conditioner ook al heel erg voedend vind. Fijn spul is het.
Alle reacties Link kopieren
In de uitgebreidere travel kit zit de creme en ook de gel:

https://www.haarpro.nl/boucleme-giftset ... gKMV_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik heb net even dat FB filmpje bekeken van Boucleme Pop Up en de hard hold gel stond er wel tussen hoor - in de reisvariant. De 240ml knijpfles lijkt overal uitverkocht te zijn.
Lady_Day schreef:
13-10-2019 01:04
Sally, welke shampoo heb jij - de Bain Micellaire of de Riche variant? Als mijn Boucleme op is wil ik een van deze 2 gebruiken.

Masker klinkt ook heel fijn hoewel ik de conditioner ook al heel erg voedend vind. Fijn spul is het.
Ik heb de riche variant.
Ben tevreden hoor. Haren zijn zacht en glanzen (is voor mijn bos stro best bijzonder). Maar ben met kletsnat haar gaan slapen dus qua model enzo kan ik niet teveel verwachten. Hoewel dat ook meevalt. Haar voelt stevig en zit best oké.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-10-2019 10:08
Gruffalo, ik heb net even dat FB filmpje bekeken van Boucleme Pop Up en de hard hold gel stond er wel tussen hoor - in de reisvariant. De 240ml knijpfles lijkt overal uitverkocht te zijn.
Klopt, ik ben er gister geweest en de Super hold styler hadden ze wel, in de kleine verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Zit er aan te denken om zo'n mini te bestellen want ga over een paar weken een weekje weg. Denk dat ik voor de gewone variant ga want ik ben bang voor overvoeding. Heb behalve die pluk geen last meer van stro. En zelfs die pluk gedraagt zich beter nu ik wat van die conditioner als leave gebruik.

Hoe kom jij eigenlijk bij deze lijn? Ik ben em nog nergens tegen gekomen op CG groepen etc. Dankzij jou heb ik em gevonden :)
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen waar de Boucleme pop up store zit? Klinkt interessant. Thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven