Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
runningmonster schreef:
13-10-2019 12:15
Wie kan mij vertellen waar de Boucleme pop up store zit? Klinkt interessant. Thanks
Elandsgracht 55 in Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-10-2019 12:18
Elandsgracht 55 in Amsterdam
Dank je wel!
Lady_Day schreef:
13-10-2019 10:35
Zit er aan te denken om zo'n mini te bestellen want ga over een paar weken een weekje weg. Denk dat ik voor de gewone variant ga want ik ben bang voor overvoeding. Heb behalve die pluk geen last meer van stro. En zelfs die pluk gedraagt zich beter nu ik wat van die conditioner als leave gebruik.

Hoe kom jij eigenlijk bij deze lijn? Ik ben em nog nergens tegen gekomen op CG groepen etc. Dankzij jou heb ik em gevonden :)
Hij staat er wel tussen hoor, op de lijsten op de fb pagina. Daar heb ik hem volgens mij ook gespot. En hij is goed verkrijgbaar, dat is met boucleme enzo helaas weleens anders.
Verder ben ik een beetje een snob en was ik ook op zoek naar dit soort merken :biggrin: . Gebruikte hiervoor eigenlijk ook vooral kappersproducten.

Heb wel het idee dat deze shampoo goed reinigt. Haar voelt goed schoon in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Sally, ah... dan heb ik em gewoon over het hoofd gezien. Ik ben ook een snob hoor. Hiervoor gebruikte ik ook voornamelijk spulletjes van merken als Davines, Kevin Murphy, Aveda, John Masters Organics.
Alle reacties Link kopieren
helaas geen bezoekje aan Boucleme in Amsterdam vandaag maar ziek op de bank.

ik heb besloten even te wachten tot de paarse boucleme weer te koop komt, heb een berichtje gestuurd naar curlsshop met de vraag wanneer het weer beschikbaar komt.

ondertussen word ik erg nieuwsgierig naar de merken die jullie nu hierboven noemen zoals de Aura botanica. Laten jullie je resultaten en bevindingen weten?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, oh balen... ik ben zelf ook al een week niet fit. Dat helpt niet echt want veel thuis is internetten en het is lastig me te beheersen. Sally heeft de shampoo, conditioner en masker van Aura Botanica en is er zeer tevreden over.

Vandaag wel weer een goede haardag. Ik had het uitgespoeld, beetje Aura Botanica in de punten. Haar met katoenen doek half-droog gedept. Wat Boucleme krullencreme in mijn probleemlok. Aveda spray met alcohol erin. Diffuser er op en daarna een grote bos krullen. Redelijk pluisvrij.

Als ik geen gel gebruik is het zo droog. Heerlijk. Ik zal altijd gel in huis willen hebben want ik krijg er echt wel mooie krullen mee maar gemakkelijk haar is ook wat voor te zeggen.

De Aveda spray is niet-CG (geen siliconen, wel alcohol) maar geeft me geweldig volume. Ik zit er wel aan te denken om die Texture Tonic van Aveda te bestellen. Die is wel CG en mijn huidige spray is bijna op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de pop up store geweest. Volgens mij heeft de verkoopster een foutje gemaakt met de prijs want uiteindelijk heb ik maar 31 euro betaald voor de gel en de cream samen. Ben benieuwd of het werkt.
Ben inderdaad blij met de aura botanica :blond:
Mooie golvende zachte haartjes met volume. Met wat verdwaalde echte krullen (ben met kletsnat haar gaan slapen gisteren). Geen gel of iets gebruikt.
runningmonster schreef:
13-10-2019 22:24
Ik ben naar de pop up store geweest. Volgens mij heeft de verkoopster een foutje gemaakt met de prijs want uiteindelijk heb ik maar 31 euro betaald voor de gel en de cream samen. Ben benieuwd of het werkt.
Heb je de gele of de paarse gel?
Alle reacties Link kopieren
@ Lady. Als je geen gel gebruikt, wat zorgt er dan voor de ‘hold’? En is het doordat je al een hele tijd cg doet dat je nu bijna geen pluis meer hebt in je krullen zonder gel?
Alle reacties Link kopieren
FFA, er is nog wel pluis hoor. Ik was gistermiddag even de stad in geweest en er zat veel vocht in de lucht. Dan merk ik het wel meteen.

Als ik geen gel gebruik is het niet zo dat mijn krullen uitzakken of zo alleen heb ik minder gedefinieerde krullen en zit het 'platter' bij de wortel. Ik heb een paar keer die Aveda spray gebruikt op handdoekdroog haar. Die zorgt zeker wel voor hold, maar niet zo zeer voor de krul maar voor de aanzet.

Bovendien, de paar keer dat ik geen gel heb gebruikt heb ik wel meer leave-in en krullencreme gebruikt dan normaal. Wellicht dat dat helpt om pluis tegen te gaan.

Voor mij is het grootste voordeel van geen gel dat mijn haar binnen een ongeveer een uur droog is. Met gel duurt het iets van 3 uur (en met een behoorlijke hoeveelheid Orange Marmalade nog langer). Ik heb daar niet altijd zin meer in. Geen gel cast betekent ook niet hoeven knijpen en dus minder kans op pluis.

Ik heb gisteravond een reisformaat van de wel CG Aveda spray besteld. Na 6 maanden bezig te zijn merk ik dat ik behoefte heb aan een wat minder high maintenance routine en als dat betekent dat ik 2c haar heb in plaats van 3a, dan is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Oh ok. Moet wel toegeven dat ik soms ook wel verlang naar gewoon ‘snel droog, geen gedoe’. Maar als ik zie hoe goed het zit met gel en blablabla vind ik het ook moeilijk om het te laten ;-D
Maar ik doe het nog maar twee maanden, wie weet als mijn haar nog meer geneest dat ik ook wel eens een ‘zonder gel weekje’ kan inlassen. Ben alleen bang dat als ik dat nu doe ik er compleet ontploft ga uitzien :biggrin:
even een vraagje om zeker te zijn.

Ik wil mijn uitgroei verven. Hoe pak ik dit het beste aan? Op welk moment was je met sulfaten shampoo? Vervaagd de kleur dan niet meteen?

Ik zie op internet haarverf ( WECOLOUR) zonder schadelijke stoffen hebben jullie hier toevallig ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, ik verf mijn haar met 'Naturtint'. Volgens mij is dat ook niet zo heel agressief. Als ik het geverfd heb wacht ik een paar dagen en dan doe ik een 'final wash' met daarna een deepco. Ik verf het altijd donkerbruin en het vervaagt nooit.

Ik doe sowieso elke 4 weken (of zo) een wasbeurt met sulfaten.
Bedankt voor je snelle antwoord😃

Dus na het verven het normale ritueel zoals wassen-conditioner etc. Of alleen uitspoelen en dan conditioner en de rest.

Waar koop je die natuurtint?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg van online shoppen:

https://www.biggreensmile.nl/brands/nat ... =Naturtint

Maar je kunt het ook bij Holland & Barrett kopen. Ze hebben nu een aanbieding zie ik:

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... _naturtint

Ik heb er niet heel veel onderzoek naar gedaan hoor, de ingredienten. Maar ik zag geen heel gekke dingen en mijn haar doet het er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de mousse gel mousse methode uitgeprobeerd. Tot nu toe tevreden.
Kijken of het eind van de dag nog goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, na het verven was ik het niet maar doe ik een deepco. Dan een paar dagen later was ik het met sulfaten en doe ik een Olaplex behandeling en deepco.
Alle reacties Link kopieren
Fretra, ik heb dat zelf 1x geprobeerd. Het duurde eeuwen voordat mijn haar droog was en ik kreeg de cast er niet uit. Hoe was dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ben me ook aan het verdiepen in deze cg methode,maar mssch rare vraag.

Als je conditioner in je haar doet; mag dit dan alleen aan de onderkant v je haar,of helemaal in je haar? Dus ook op je hoofdhuid masseren, net als shampoo? Dit vraag ik omdat conditioner normaal alleen onderin je haar mag...

En welke conditioner adviseren jullie?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
14-10-2019 12:13
Fretra, ik heb dat zelf 1x geprobeerd. Het duurde eeuwen voordat mijn haar droog was en ik kreeg de cast er niet uit. Hoe was dat bij jou?
Ik moest ietsjes langer diffusen. Cast viel mee.
Misschien hangt het van de producten af en hoe je ze aanbrengt?
Thx lady👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Rammie, heb je het over reguliere conditioner of over 'co-wash'?

Een reguliere conditioner gebruik ik zoals ik altijd al deed... alleen op het haar, niet op de hoofdhuid.

Een co-wash is een soort conditioner die naast voedend ook reinigend werkt. Die massseer ik wel in mijn hoofdhuid.

De co-wash is dus niet hetzelfde als een reguliere conditioner.

Fretra, ik had flink wat mousse en gel gebruikt maar deze methode vond ik te heftig.

Sowieso, alles wat een te heftige cast geeft ben ik van af. Orange Marmalade is nog het enige product wat ik gebruik wat een sterke cast geeft maar ik meng het nu.
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
14-10-2019 12:44
Hoi allen,

Ik ben me ook aan het verdiepen in deze cg methode,maar mssch rare vraag.

Als je conditioner in je haar doet; mag dit dan alleen aan de onderkant v je haar,of helemaal in je haar? Dus ook op je hoofdhuid masseren, net als shampoo? Dit vraag ik omdat conditioner normaal alleen onderin je haar mag...

En welke conditioner adviseren jullie?

Alvast bedankt.
Rammie, de conditioner doe ik alleen in de punten. Omdat ik mijn hoofdhuid was met een cowash, is de bovenkant al genoeg gevoed bij mij. Dan doe ik onderin nog wat conditioner.
Als ik mijn haar was met een CG- shampoo, dan doe ik het wel overal. Niet speciaal op mijn hoofdhuid, maar gewoon tot bovenin.
Maar ieder heeft zo zijn eigen manier. Dat hangt af van welke producten je gebruikt, van je haartype, schade aan je haar etc.
Dus gewoon proberen wat voor jou werkt.

Op de vraag welke conditioner goed is kan niemand een goed antwoord geven. Om dezelfde reden als hierboven. En ik weet inmiddels wel: de CG- methode is een eeuwige zoektocht naar het fijnste product en de fijnste combinaties voor jouw type haar. Dus succes.

Maar mocht je ook 2b/c waves hebben en fijn haar: mijn favorieten op het moment
* cowash: boucleme (de groene)
* conditioner: andrelon puur zuiver en zen
* shampoo: gebruik ik bijna nooit. Maar anders nature box avocado.
* gel: boucleme (de gele) en zelfgemaakte lijnzaadgel. Soms ook wella hard hold of de nivea gel in witte tube.
* leave-in : gebruik ik nooit meer
* deepco: doe ik ook niet vaak, maar wissel novex black af met blueberrybliss
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-10-2019 22:27
Heb je de gele of de paarse gel?
De gele ga ik eerst proberen. Ze hadden de paarse wel in het klein geloof ik. Ze drukten me op het hart om vooral contact op te nemen als de producten hun werk niet doen om tips te geven qua hoeveelheden aanpassen etc. Zo overtuigd van de werking zijn ze. Nou heb ik in de afgelopen 40 jaar al honderden euro's uitgeven dus ik blijf sceptisch.

Ik las gisteren overigens een Instagrammer met een aparte routine. Op dag 1 je haar wassen en laten drogen en dan op dag 2 natmaken en dan pas je producten erin doen. Ga het een keer proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven