Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Die roze Boucleme is al in de aanbieding bij LookFantastic. Iets van 18 euro. Bij Curlsshop is ie 26.
Alle reacties Link kopieren
lady lovely locks, ik had eergister 20% korting op de gel en cleanser, de gel kostte maar 13,96. De creme voor 17.95, is ook relatief goedkoop.

ik had deze week een baakweek, voelde me nog niet lekker en mijn haar zat voor geen meter, bijna stijl bovenop. Maar mijn motivatie was ook wat weg, ik heb maar wat in mijn haar gegooid.
Eergisteren de nieuwe spullen gekocht, maar die moeten nog geleverd worden. Vanmiddag lekker in bad, met een proteine masker dat ik bij de Etos had gekocht.
wat ik heb gedaan:
- as i am cowash
- Hask coconut oil masker
- Novex leave-in
- een flinke lik camille rose butter cream
- een redelijke hoeveelheid camille rose curl maker gel

Daarna ben ik gaan diffusen. Ik begon met de koude stand maar na een minuut of 10 had ik het idee dat ik geen meter opschoot. Daarom 5 minuten op de middelste stand gedaan en toen was het binnen een paar minute voor 80% droog. De rest gewoon laten opdrogen, en net SOTC gedaan. En nu.... een hoofd vol mooie krullen!! alle haren krullen, geen pluis, ziet er niet dof uit maar echt mooi! helemaal blij!!!

alleen jammer dat we vanavond geen afspraken hebben staan ;-D
The past may be in tatters
But today is all that matters
Toen ik de creme de eerste keer bestelde zat daar ook korting op, bovenop de 17,95. Dus ik dacht als er nu weer een korting op die prijs is wil ik die ook 🤑

Maar helaas...

Gruffalo, balen he, dat je haar altijd het beste zit als je nergens heen moet (behalve naar bed) maar sowieso lekker, een beetje self care.

Ik ben deze week naar de kapper geweest, deel van mijn balayage eruit geknipt en er zitten meteen zo veel meer krullen in. Nou ja, mijn haar krult sterker.
Nu mousse gel mousse geprobeerd (taft mousse en boucleme gele gel) maar dat geeft me niet genoeg hold. Volgende keer met een andere gel proberen, en anders gewoon niet meer doen...

En misschien moet ik weer een beetje proteine gaan toevoegen. Mijn haar is nu wel glanzend, maar het wordt een beetje slap (kan ook zijn omdat ik niet genoeg hold heb van de mousse gel mousse)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, Lookfantastic doet nu ook mee aan cashbackxl. Kun je max 10% van de aankoopprijs van je spulletjes terug krijgen.
Alle reacties Link kopieren
na een goede avond ben ik vanmorgen wakker geworden met ontzettend vet haar. echt niet leuk, en nog nooit mee gemaakt. Meestal is mijn haar droog.Dus net shampoo-conditioner gedaan. En nu leave-in alleen bovenop en in de punten, net als een minibeetje butter-gel en gewone gel. Weer diffusen, hopelijk gaat het nu beter. Balen :-(
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk gruffalo maar herkenbaar. Die ‘mislukkingen’ worden steeds minder gelukkig.

Ik heb net de Bouclème crème besteld en de gele gel. Puur uit nieuwsgierigheid.
Wat betreft de crème heb ik al reviews gelezen dat dat nogal snel te vet wordt op laag poreus haar - zoals dat van mij - maar ik ben toch reuze benieuwd naar het effect van crème zonder gel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort ook gaan starten... nu zie ik er ook wel een beetje tegenop omdat ik heel lang haar heb, tot over mijn middel en ik ben bang dat het niet helemaal in mijn leven past qua tijd. Maar goed, ik ben nu op vakantie en we zitten vlakbij een Holland en Barret en daar staat erg veel zag ik. Tweede product nu 50% korting.

Welke producten zijn fijn van H&B?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent.... met zulk lang haar zou ik sowieso investeren in een heel goede föhn met diffuser. Mijn halflange, dunne fijne haar doet er 3 uur over om te drogen als ik er gel in doe.

Spul van H&B ben ik niet bekend mee. Er is een FB groep met veel info. Curl's Cult heet het volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
21-10-2019 14:08
Ik wil binnenkort ook gaan starten... nu zie ik er ook wel een beetje tegenop omdat ik heel lang haar heb, tot over mijn middel en ik ben bang dat het niet helemaal in mijn leven past qua tijd. Maar goed, ik ben nu op vakantie en we zitten vlakbij een Holland en Barret en daar staat erg veel zag ik. Tweede product nu 50% korting.

Welke producten zijn fijn van H&B?
Ha Male, ik vind de rood witte tube HairWonder cream heel fijn als leave in. Daar zit wel glycerine in, wat mogelijk voor pluis zorgt bij nat/ vochtig weer. Maar goed, er zijn gelukkig ook wel eens droge dagen :)
Verder niet zo bekend met produkten van H&B. Ik gebruik wel eens Petal Fresh shampoo en conditioner, dat hebben ze daar ook geloof ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier weer nieuwe producten. En nu ben ik echt klaar met kopen (haha).

Aura Botanica shampoo... de gewone, niet de riche, ter vervanging van de blauwe Boucleme. Heel fijn spul. Hier kan ik wel wat mee. En ik heb de texture spray gekocht van Aura Botanica. Het is niet CG want er zit net als bij de Aveda Pure Abundance alcohol denat. in. Krullencreme er in, beetje spray bij de wortels. Gewoon aan de lucht laten drogen. Nice hair, don't care.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch ook nog steeds erg blij met de conditioner van andrelon puur en zen.
Na de boucleme (groen) voor mij tot nu toe de fijnste om te cowashen. En voor conditioning.
Even als tegengeluid voor al die dure producten (die ook een enorme aantrekkingskracht op me hebben....)
Alle reacties Link kopieren
O, en ik gebruik ook soms de haarlak van elnett. Wordt tenminste niet zo hard.
Ook niet cg, maar als het erg vochtig is en het zit goed, dan wil ik dat graag zo houden ;-)
Maar zit ook alcohol in.
Alle reacties Link kopieren
Helena, ik ga die Andrelon co-wash denk ik ook proberen -- als mijn groene Boucleme op is. Ik ben wel tevreden over die groene hoor. Ik heb er ook niet veel van nodig. Die blauwe... daar ging ik echt zo door heen. Hij werkt wel maar ik vond het dunnige er aan niet fijn.

Ik ben dus niet de enige die wat sjoemelt... siliconen daar kan ik prima zonder trouwens maar die texture sprays (haarlak dus eigenlijk) geven me net wat meer volume bij de aanzet.
Maleficent schreef:
21-10-2019 14:08
Ik wil binnenkort ook gaan starten... nu zie ik er ook wel een beetje tegenop omdat ik heel lang haar heb, tot over mijn middel en ik ben bang dat het niet helemaal in mijn leven past qua tijd. Maar goed, ik ben nu op vakantie en we zitten vlakbij een Holland en Barret en daar staat erg veel zag ik. Tweede product nu 50% korting.

Welke producten zijn fijn van H&B?
Het hoeft niet meer tijd te kosten als je alleen de producten die je nu gebruikt vervangt door cg producten. Je haalt dan misschien niet het maximale uit je haar, maar dan heb je iig een makkelijke verandering en kun je evt langzaam meer dingen veranderen als je zou willen.

Voor ik cg was gebruikte ik een shampoo en conditioner, en daarna een leavein.
Nu gebruik ik een cowash en een deepco, kost evenveel tijd als de shampoo en conditioner. En ik gebruik naast een leavein ook een gel voor extra hold. Kost niet echt extra tijd.

Ook andere technieken hoeven geen extra tijd te kosten. Voorheen gebruikte ik al een microvezel handdoek, maar sloeg ik gewoon om mijn hoofd. Nu plop ik, kost evenveel tijd, maar zorgt wel voor betere krullen.

Het enige wat iets meer tijd kost is het doorborstelen van de leavein. Voorheen verdeelde ik de leavein met mijn handen door mijn haar. Maar dat hoeft natuurlijk niet, en het kost ook niet heeeel veel meer tijd.

Ik ben het meeste tijd kwijt aan internetten naar nieuwe producten en methodes :hyper:
Je kunt het zo gek maken als je wilt, maar dat hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen mijn haar gewassen volgens een techniek van Janelle (Youtube).
Heb mijn haar niet ondersteboven uitgespoeld om clumps te vormen maar gewoon rechtop. Niet geplopt en na de leave - in effe ondersteboven mijn haar wat los gemaakt van mijn hoofdhuid en dan pas gel erin. (Zij deed het op half droog haar maar dat durfde ik niet.)
Eindelijk geen warboel meer op mijn achterhoofd! En het was stukken sneller droog.
Ik had veel meer volume en het zat geweldig! Deze techniek hou ik erin :lol:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-10-2019 17:58
Helena, ik ga die Andrelon co-wash denk ik ook proberen -- als mijn groene Boucleme op is. Ik ben wel tevreden over die groene hoor. Ik heb er ook niet veel van nodig. Die blauwe... daar ging ik echt zo door heen. Hij werkt wel maar ik vond het dunnige er aan niet fijn.
Ik ben benieuwd wat je er dan van vindt. Volgens mij reageert ons haar een beetje hetzelfde. Als ik zie hoe jij die boucleme beschrijft en dat kokos het ook niet is. Laat maar weten als je besluit hem uit te proberen!
Ik heb wel best veel van de groene nodig vind ik. Verdeelt gewoon niet zo lekker. Maar mijn haar doet het er zo lekker op!
Alle reacties Link kopieren
FFA, ik ga me daar ook even in verdiepen. Gel op halfdroog haar vind ik ook een spannende... morgen maar even proberen want ik hoef toch de deur niet uit.

Helena, ik gebruik van die groene Boucleme wel meer dan de AB shampoo, puur omdat het niet schuimt maar bij de blauwe viel de helft van de shampoo gewoon op de vloer omdat het zo dun was. Ik zie dat de Puur & Zen gewoon bij de Appie te koop is.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
21-10-2019 19:35
Vanmorgen mijn haar gewassen volgens een techniek van Janelle (Youtube).
Heb mijn haar niet ondersteboven uitgespoeld om clumps te vormen maar gewoon rechtop. Niet geplopt en na de leave - in effe ondersteboven mijn haar wat los gemaakt van mijn hoofdhuid en dan pas gel erin. (Zij deed het op half droog haar maar dat durfde ik niet.)
Eindelijk geen warboel meer op mijn achterhoofd! En het was stukken sneller droog.
Ik had veel meer volume en het zat geweldig! Deze techniek hou ik erin :lol:
Dus wat ik al jaren ongeveer doe is gewoon een techniek :lol: gewoon wassen, leave-in, (hydrofiel) handdoek eromheen en daarna een keer je stylingproducten erin. Fijn dat je haar er zo goed mee zat!

Even een vraag qua ploppen: ik zie verschillende verhalen over met je haar in de plop gaan slapen en de volgende ochtend met fantastische krullen wakker worden. Ik heb t ook geprobeerd: mijn haar was nog hartstikke nat en zat voor geen meter. En het slaapt ook niet lekker met die tulband op. Doe ik nou iets echt mis, of word ik voorgelogen door alle volgelingen?

Afgelopen weekend mijn haar gewassen met petal fresh gevolgd door paar minuten kokosboost masker. Daarna, op handdoekdroog haar, de cantu krullencrème en aunt jackie lijnzaadgel. Aan de lucht laten drogen (had geen föhn bij me en het was lekker weer waar ik was). Geen vette plukken en weinig pluis, heel fijn!

@maleficent: de petal fresh rozemarijn- mint shampoo heb ik van H&B. Maakt mn haar schoon, zoals t hoort. Wassen en stylen kost weinig extra tijd, inlezen en googlen echter des te meer....

De puur&zen conditioner ga ik eens proberen als mijn as I am cowash op is!
Aija, voor zover ik heb begrepen wordt ploppend slapen niet echt ‘aangemoedigd’ over het algemeen. Het is geen echt cg-ding ofzo, al zullen sommigen het ongetwijfeld wel doen. Mijn haar wordt (1) niet droog en (2) daarnaast blijft die doek gewoon niet zitten als ik in bed lig.
Alle reacties Link kopieren
dat lijkt me niets, met een tulband slapen. Ik gebruik mijn zijden kussensloop ook niet meer, misschien doet het mijn haar wel goed, maar vind het niet lekker liggen (en het is zo zweterig!)

Ik ben de laatste week zo blij met mijn haar :-)
Heb het idee dat heen deep co het haar juist niet echt goed doet. Maar de bounce curl cleansing conditioner is een blijvertje.
Enige dat ik nog zoek (iemand de gouden tip?) is een fijne creme. Voor evt onder de gel als ik het heb gewassen en het wat touwig is.. en voor een refresh om evt pluizende plukken weer op te kalefateren. Ik had eerst die van de Nivea lijn voor stijl maar daar wordt het echt futloos van.

Routine nu:
co wash: bounce curl cleansing conditioner
gel: Curls botanical Gel. daarna OM.

even ploppen (tijdens afdrogen/opmaken), dan paar minuten koud fohnen en wachten maar.

Deed als deep co de andrelon cocos (en daarvoor dan vaak wassen met een CG-shampoo)

Pijpenkrullen en vandaag zelfs wat volume! Jammer dat ik donderdag naar de kapper ga (die is niet CG)
Alle reacties Link kopieren
ik doe OM trouwens niet in de koelkast, vind ik echt te veel gedoe. Maar zag dat het zelfs op de verpakking staat dat het moet... Ruik ik het als het niet meer goed is? Misschien een klein flesje in de douche zetten, rest koud...
Alle reacties Link kopieren
Crea, ik gebruik zelf de Boucleme krullencreme en vind die erg fijn. Niet zo vettig, ruikt lekker (i.t.t. de gel en shampoo) en nu in de aanbieding bij lookfantastic.

De OM had ik ook nooit in de koelkast onder het mom van 'ik woon niet in Texas' maar nadat ik wat horrorverhalen op FB had gezien en het hier ook 30 graden was, wel in de koelkast gezet. Ik heb ook met opzet de miniflesjes gekocht want een halve liter gel kom ik nooit doorheen. Als het niet goed meer is zul je het ongetwijfeld ruiken (schimmelig vermoed ik).

Omdat ik nogal vaak niet thuis slaap heb ik van die kleine flesjes gekocht. Als ik jou was zou ik wat OM overgieten in zo'n kleintje en de grote fles in de koelkast bewaren. Het is duur (en goed) spul. Zou zonde zijn als het kapot gaat.

In het kader van dingen opmaken ben ik nu bezig met mijn Bouncecurl gel. Heb het vanochtend in handdoekdroog haar gedaan en ondanks dat ik nu niet een heel goede definitie heb zit het toch goed. Ik vind het toch wel een fijne gel. Ik krijg er geen cast mee, en dat stond me tegen maar eigenlijk vind ik het wel prettig dat het zacht blijft. Omdat ik het in halfdroog haar heb gedaan duurde het drogen ook niet lang.
He dames!

Even een korte vraag: vinden jullie de Orange Marmelade echt zn geld waard? Ik gebruik momenteel de Olive Gel. Ben er op zich tevreden over, alleen ik vind de gel vrij snel volledig verdwijnen uit het haar
Alle reacties Link kopieren
Hi Diana, OM - ja en nee.

Van de OM krijg ik wel de allermooiste krullen alleen duurt het zo godsgruwelijk lang voordat het helemaal droog is. Als ik te ongeduldig ben en ik knijp de zeer harde cast eruit voordat mijn haar helemaal droog is krijg ik pluis. Als ik wel wacht krijg ik echt heel mooie krullen.

Maar... refreshen de volgende dag lukt mij niet goed. Als ik het maar een beetje nat maak dan wordt die OM weer helemaal geactiveerd. Heel fijn zou je zeggen, ware het niet dat ik dan de cast niet uit de punten krijg.

Verder vind ik de verpakking niet handig. Die halve literflessen zijn mij veel te groot, zeker omdat ik lang niet elke dag gel gebruik. Die kleine probeerflesjes zijn 15 euro plus verzendkosten. Duur spul dus.

Ik heb nog een klein beetje maar als het op is ga ik het voorlopig niet meer vervangen. Ik geef zelf de voorkeur aan een niet zo'n harde cast en een kortere droogtijd.
Lady_Day schreef:
22-10-2019 18:11
Hi Diana, OM - ja en nee.

Van de OM krijg ik wel de allermooiste krullen alleen duurt het zo godsgruwelijk lang voordat het helemaal droog is. Als ik te ongeduldig ben en ik knijp de zeer harde cast eruit voordat mijn haar helemaal droog is krijg ik pluis. Als ik wel wacht krijg ik echt heel mooie krullen.

Maar... refreshen de volgende dag lukt mij niet goed. Als ik het maar een beetje nat maak dan wordt die OM weer helemaal geactiveerd. Heel fijn zou je zeggen, ware het niet dat ik dan de cast niet uit de punten krijg.

Verder vind ik de verpakking niet handig. Die halve literflessen zijn mij veel te groot, zeker omdat ik lang niet elke dag gel gebruik. Die kleine probeerflesjes zijn 15 euro plus verzendkosten. Duur spul dus.

Ik heb nog een klein beetje maar als het op is ga ik het voorlopig niet meer vervangen. Ik geef zelf de voorkeur aan een niet zo'n harde cast en een kortere droogtijd.
Wauw dankjewel voor je uitgebreide antwoord. De relatief hoge prijs van een probeerflesje houdt mij inderdaad tegen. Harde cast vind ik niet zo erg, maar lange droogtijd wel.

Wat gaat jouw nieuwe vervanger worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven