Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Lady_Day schreef:
16-11-2019 09:17
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Sally gebruikt het en was er blij mee geloof ik. De krullencreme schijnt ook wat hold te hebben wat fijn is.
De supercream is heel fijn, zeker voor mijn strohaar. En ben ook heel enthousiast over de mister right, hoewel ik die wel waanzinnig duur vind (de cream is ook duur maar veel zuiniger in gebruik). Conditioner (one condition) geeft lekker veel slip. Verder heb ik de light hold (ofzo) gel. Die vind ik met name fijn op droog of vochtig haar, om te refreshen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
16-11-2019 11:27
De supercream is heel fijn, zeker voor mijn strohaar. En ben ook heel enthousiast over de mister right, hoewel ik die wel waanzinnig duur vind (de cream is ook duur maar veel zuiniger in gebruik). Conditioner (one condition) geeft lekker veel slip. Verder heb ik de light hold (ofzo) gel. Die vind ik met name fijn op droog of vochtig haar, om te refreshen.
Ik heb de styling cream (niet de supercream) en de ultra defining gel gekocht.
Kwam als advies na het beanwoorden van aantal vragen op de Devacurl site.
Shampoo en conditioner heb ik nog genoeg van een ander merk dus die nu niet aangeschaft.
En de Devafuser ook gekocht. Kijken of die ook echt zorgt voor minder pluis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Boucleme Super Hold geld binnen. Fijn spul. Het voelt iets minder glibberig dan de gele en heeft inderdaad meer hold. Mijn haar wordt er niet hard van dus dat is fijn.

De laatste paar dagen zit het sowieso weer wat beter, ondanks het gekke weer. Ik doe er niet zoveel mee. Beetje conditioner of krullencreme er in, als het half droog is pas de gel en dan een minuutje föhnen a la Manes by Mell en klaar om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken terug mijn haar laten verven bij de krullen kapper en ik dacht dat er ook geknipt moest worden. Dat laatste dus niet. Kapster zei dat er 3 maanden tussen knipbeurten moest zitten, anders knip je de krullen kapot.

Ze raadde mij orange marmalade aan. Die dus maar besteld, zal van de week binnenkomen. Ben benieuwd.

Nu eerst wat spul dat ik nog heb opgebruiken voor ik weer nieuwe aankopen ga doen. (Deepco is bijna op, mag van mezelf wel al ' orienterend' rondkijken.)

Gisteren geexpirimenteerd met haar spoelen met appelazijn en 'squish in the condish' methode. Moet zeggen, meer glans en minder pluis. Volgende keer maar 1 nieuw iets proberen want nu weet ik niet wat welk effect geeft. Ben nog steeds alleen proteine aan het doen, hydratatie geeft geen goed resultaat (slap, snel vettig, weinig krul).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu eindelijk gevonden wat goed werkt voor mij: (veel haar, wel dun en type 2 slag/krul en her en der een verdwaalde 3 krul, halflang haar, weinig elasticiteit)
Novex black shampoo + conditioner (dus geen cowash meer)
Dan een beetje novex conditioner erin als leave inn, vermengd met een paar druppels jojoba olie, stc
Dan cantu twist en lock gel, een beetje maar
En ik sluit af met salon gel van de action, in een opwelling meegenomen , maar dat werkt voor mij super!

Verder gebruik ik veel minder van alles, droog ik na het douchen eerst alvast een beetje mijn haar met een shirt. Daarna de producten erin knijpen, terwijl ik rechtop sta. Daarna een half uur ploppen met een hydrofiele doek. Klaar!

Soms wissel ik de shampoo+conditiones af met de shea moisture co wash voor poreus haar. En af en toe een novex black masker erin.
Ik hoef nu ook bijna geen final wash meer te doen, eerder wel elke 2 a 3 weken door alle build up.

Alleen de refresh momenten gaan nog niet top, daar hou ik vaak nog wel harde krullen aan over. Maarja, dit is al zoooon verbetering! Blij dat ik heb doorgezet.
Mijn haar is veel gezonder, heeft meer slag/krul (krullen worden ook steeds meer nog) en weinig pluis :)
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
21-11-2019 14:35
Alleen de refresh momenten gaan nog niet top, daar hou ik vaak nog wel harde krullen aan over. Maarja, dit is al zoooon verbetering! Blij dat ik heb doorgezet.
Mijn haar is veel gezonder, heeft meer slag/krul (krullen worden ook steeds meer nog) en weinig pluis :)

Dat heb ik ook wel op dag 2 en 3, dat mijn krullen ruwer aanvoelen. Dat hele zachte is alleen op wasdag helaas.

Moest er iemand de gouden tip hebben hiervoor :worship:
Alle reacties Link kopieren
Wel stilletjes hier de laatste tijd... uitgeluld over onze krullen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
23-11-2019 17:44
Wel stilletjes hier de laatste tijd... uitgeluld over onze krullen :hyper:
Ja, alle producten al gekocht en geprobeerd. Nog steeds pluis... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
FFA, een goede refresh lukt mij ook niet. Of ik heb veel pluis, of de puntjes worden keihard wat ik er niet uit krijg. Het zit gewoon niet fijn.

Ik spoel het nu elke ochtend uit en om de dag doe ik een co-wash en 1x per week was ik het met shampoo en doe ik er conditioner in.

Het zit redelijk maar ik ben er niet zo obsessief meer mee bezig. Ook eerst alle producten maar eens opmaken.

Wel net de paarse Boucleme gel binnen. Ja, dat is wel fijn spul. Meer hold dan de gele maar niet zo idioot veel als Orange Marmalade.

Wel net voor het eerst (!) een tube/fles leeg en die heb ik vervangen. De Aura Botanica conditioner is een blijvertje.

Voor de rest heb ik genoeg spul om 2020 mee door te komen. Dat is ook het jaar dat ik eens naar de krullenkapper ga. Eerst maar even een paar maandjes niet zelf gaan knippen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-11-2019 17:52
Ja, alle producten al gekocht en geprobeerd. Nog steeds pluis... :facepalm:

Daar gaat mijn hoop ;-D


Die harde punten heb ik ook meestal. Uitborstelen helpt vaak wel wat.
Iedere dag helemaal natmaken vind ik echt teveel werk, het duurt ook zooooo lang eer het weer droog is.

De paarse Bouclème gel is goed ja, de mijne is bijna op en dat is tot nu toe het enige wat ik opnieuw zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben wel begonnen met de producten te gebruiken, maar fohn mijn haar nog wel stijl :facepalm: ik durf het nog niet goed aan. maar goed, ik wil ook gewoon dat mijn haar minder droog is en dat lukt al beter. Mijn zoontje heeft voor een jongetje vrij lang haar en dat staat in de winter meestal alle kanten op, en ik merk dat het bij hem al zo goed werkt! Het is dus niet alleen maar voor krullen goed om natuurlijke producten te gebruiken. Ik doe bij hem shampoo van petal fresh, daarna de blauwe conditioner van Action als masker en dan scrunch ik er een klein beetje leave-in van Aunt Jacky er in en zijn haar is zo lekker zacht en het ruikt zalig!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-11-2019 17:56

Wel net de paarse Boucleme gel binnen. Ja, dat is wel fijn spul. Meer hold dan de gele maar niet zo idioot veel als Orange Marmalade.

En ik wilde net heel enthousiast over de Orange Marmalade schrijven. Zacht haar, geen pluis, refresh werkt ook goed. Heb deze keer alleen cowash gedaan (proteine) gevolgd door leave in ( proteine) toen schuim van nivea en toen de marmalde, geplopt en daarna met diffuser gefohnd. Beste resultaat tot nu toe mbt pluis.
Krullen zijn wel wat 'losser' dus de hoeveelheid marmalade misschien wat aanpassen.

Ik denk dat ik wel raar haar heb, Fijn haar maar veel, 2b/c en wat 3a. En eigenlijk zou ik meer moeten hydrateren maar dat leidt iedere keer tot slap vettig haar zonder krul. Dus blijf ik maar proteine erin gooien. Er zal toch een moment komen dat er een omslag komt?
Alle reacties Link kopieren
Ennogwat, met OM heb ik zo goed als geen pluis. Wat dat betreft is het een wondermiddel. Wat mij tegenstaat bij OM is dat het letterlijk uren duurt voordat mijn haar droog is (ik probeer de föhn zo min mogelijk te gebruiken). Ik heb halflang, dun, fijn haar en als dat al 3 uur duurt kan ik me niet voorstellen wat dat voor iemand met dik, lang haar betekent!

Een ander probleem met OM is dat als ik de volgende dag een snelle refresh wil doen dat de punten hard blijven. Ik krijg die cast er gewoon niet uit en als ik als een malle ga knijpen dan ben ik bang dat ik weer pluis krijg.

Ik vind het wel heel bijzonder spul. Er is eigenlijk niets echt vergelijkbaars. Zelfgemaakte lijnzaad komt er nog het beste bij in de buurt (ook goed tegen pluis maar ik ben er tegenwoordig te lui voor).
Alle reacties Link kopieren
Ah, harde punten houden is niet fijn. Mijn haar absobeert alle producten die ik erin smeer als een malle. Weet niet of ik hierdoor geen hele harde cast krijg, het lijkt net of gel niet 'op' het haar blijft liggen maar 'opgevreten' wordt door het haar. (als je snapt wat ik bedoel) Heb ook nauwelijks last van built up. Kan gerust 2 weken alleen refreshen als ik zou willen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag alleen een heel klein beetje Aura Botanica conditioner als leave-in gebruikt en een pompje Boucleme krullencreme. Ik heb mooie, gladde krullen en bijna geen pluis. Geen gel gebruikt vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Voor de wanhopigen; de Boucleme super hold styler is weer verkrijgbaar. Nu ook met kortingscode.
https://www.lookfantastic.nl/elysium.se ... h=Boucleme
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
26-11-2019 12:00
Voor de wanhopigen; de Boucleme super hold styler is weer verkrijgbaar. Nu ook met kortingscode.
https://www.lookfantastic.nl/elysium.se ... h=Boucleme
Wat goed! Ik heb net een kleine uit de UK over laten komen en daar kan ik wel een paar maanden mee vooruit maar fijn dat ie er weer is.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-11-2019 12:03
Wat goed! Ik heb net een kleine uit de UK over laten komen en daar kan ik wel een paar maanden mee vooruit maar fijn dat ie er weer is.
Ja, nu met een herfstcode 18% korting, maar wellicht op Black Friday nog meer!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog wat aan het ‘rommelen’. Merk dat hoe minder ik in m’n haar smeer hoe beter het gaat.
Ik doe na het wassen/cowassen wat krullencreme (nivea of cantu) erin, beetje mousse of gel en dan ploppen. Laten drogen of föhnen, waar ik de tijd maar voor heb.

Zonder mousse of gel zit het toch minder. Maar met mousse of geld moet ik het na twee of drie dagen echt weer wassen.

Ik doe s ochtends óf niks óf een beetje leave in met water in m’n haar. Vooral niet te nat, want dan droogt het stom op.
Alle reacties Link kopieren
Toch heb ik meer moisture nodig, want m’n haar voelt snel touwig. Daar moet ik nog wat op vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week was ik met een vriendin bij een heuse krullenkapper, hier in de Grote Stad. We gingen voor haar, ik wilde graag meeloeren. Man, ik was zo opgewonden alsof we op schoolreisje gingen!
Wat ik vooral leuk vond, was het "in het wild" zien hoe de technieken er aan toe gaan. Ik zag ook letterlijk al mijn spulletjes daar op de kar staan :-$
Voor 80% wist ik het al eigenlijk wel. De stokpaardjes zijn en blijven toch echt het aanbrengen van produkten (leave in en gel) op drijfnat haar, letterlijk in de wasbak. Dan knijpen/ scrunchen met hydrofiel doek en opnieuw bevochtigen met een plantenspuitje met (jaja lekker goedkoop) 75% Loreal Invisible studio fix gel ( de rode) en 25% water, totdat het weer drijfnat is, dan scrunchen met handen en doek, en dan diffusen. De gedeeltes die tijdens het diffusen gaan pluizen, werden verholpen met Boucleme gel vermengd met water.
Het resultaat loog er niet om. Van pluizige slag ging ze naar bouncy grote krullen o_o
De fotos van voor & na leverden ons bijna 500 likes op in de fb groep.
Ze is onhandig (en hierdoor wat laks) met refreshen, en heeft een hekel aan diffusen. Hierdoor is het nu wel weer wat pluiziger. Maar nog steeds mooi. Dus ik zit er bovenop! :hamer:
very__cherry wijzigde dit bericht op 26-11-2019 19:33
4.47% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om bij te zijn, VC! Ja, leave in en gel op drijfnat haar werkt bij mij ook heel goed alleen duurt het dan godsgruwelijk lang voor het droog is. Na 2 minuten diffusen ben ik daar ook wel weer klaar mee. Ik heb het geduld er niet voor.

Nu doe ik een beetje krullencreme er in en Eau des Vagues of Texture Tonic, laat het gewoon drogen en halverwege een beetje Boucleme met water tegen de pluis en als ik echt zin heb om uit te pakken de diffuser erop en anders laat ik het gewoon drogen. Het zit niet heel fantastisch maar ik heb de laatste tijd niet zo veel pluis.

Hertje, ik heb dat ook met refreshen. Het moet niet te nat worden want dan eindig ik met een ragebol.
Alle reacties Link kopieren
Devacurl getest.
De cream is een blijvertje. De gel vind ik niet bijzonder.
Gebruik nu de cream met de orange marmalade. Goede combi.
Refreshen blijft hier echter ook een probleem.

Devafuser terug gestuurd. Was geen succes.
Volgende maand eindejaarsuitkering. Dan ga ik denk ik mezelf verwennen met de Dyson fohn.
Alle reacties Link kopieren
fretra schreef:
26-11-2019 21:00
Devacurl getest.
De cream is een blijvertje. De gel vind ik niet bijzonder.
Gebruik nu de cream met de orange marmalade. Goede combi.
Refreshen blijft hier echter ook een probleem.

Devafuser terug gestuurd. Was geen succes.
Volgende maand eindejaarsuitkering. Dan ga ik denk ik mezelf verwennen met de Dyson fohn.
De Supercream is een van de weinige echt fijne refreshers! Meng hem in je handen met water en dan met praying hands, en hier en daar losse plukken pakken die frizzy zijn.
Zit jij ook in de fb groep? Daar is een nieuwe hype, namelijk iemand (die de Dyson goed kent) heeft ontdekt dat de Dyson replica van Wish (a 30-40 euro) net zo goed werkt als the Real Thing. Nu is iedereen als een gek aan het bestellen. Ali Express heeft m dacht ik ook.
very__cherry wijzigde dit bericht op 26-11-2019 21:16
0.24% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Lady Day,van krullencreme krijg ik meestal toch wel wat kleinere clumps, heb jij dat niet?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven