Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-01-2020 13:38
Hoi dames,

Hoe doen jullie dat met je haren wassen? Met shampoo of alleen conditioner?


Dat hangt ervan af. Meestal zo eens in de week met shampoo, als het echt vies aanvoelt soms ook met 5 of 6 dagen al. En dan inderdaad tussendoor nog met conditioner als het nodig is, soms ook alleen uitspoelen met water.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar ongeveer 1x per week met sulfaatvrije shampoo en om de dag met een co-wash (dat is wat anders dan een conditioner trouwens, een co-wash reinigt ook, op milde wijze). Op de andere dagen spoel ik het uit onder de douche.
roosje1976 schreef:
13-01-2020 13:38
Hoi dames,

Hoe doen jullie dat met je haren wassen? Met shampoo of alleen conditioner?
Nooit met conditioner. Ongeveer 1 keer per week met cg-shampoo (daarna deepco) en tussendoor 1-2 keer met cowash (daarna eventueel nog wat conditioner voor de verzorging).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die milde haver van Garnier. Die is toch ook CC?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil dan met cowash en conditioner?
roosje1976 schreef:
13-01-2020 14:44
Wat is het verschil dan met cowash en conditioner?
Een cowash bevat reinigende ingrediënten. Een conditioner over het algemeen niet.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-01-2020 14:43
Ik heb die milde haver van Garnier. Die is toch ook CC?
De conditioner is CG maar de shampoo niet
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor jullie reacties. Kan iemand mij vertellen met welke conditioner ik nog meer kan co wassen?
roosje1976 schreef:
13-01-2020 20:09
Dankje voor jullie reacties. Kan iemand mij vertellen met welke conditioner ik nog meer kan co wassen?
Ik zou voor een echte cowash kiezen. Bijvoorbeeld van as i am, shea moisture of Boucleme.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 20:11
Ik zou voor een echte cowash kiezen. Bijvoorbeeld van as i am, shea moisture of Boucleme.
Ik gebruik de groene Boucleme en de coconut co-wash van As I Am.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-01-2020 20:18
Ik gebruik de groene Boucleme en de coconut co-wash van As I Am.
Ik zie niet op internet welke je bedoelt. Ik zie wel een bruine pot als eerste naar voren komen als ik Google. Foto misschien?
roosje1976 schreef:
13-01-2020 20:33
Ik zie niet op internet welke je bedoelt. Ik zie wel een bruine pot als eerste naar voren komen als ik Google. Foto misschien?
Boucleme heeft een cowash in een groene fles. As i am heeft verschillende, onder andere in een bruine pot. Shea moisture heeft ook verschillende cowashes.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 20:36
Boucleme heeft een cowash in een groene fles. As i am heeft verschillende, onder andere in een bruine pot. Shea moisture heeft ook verschillende cowashes.
Zijn die van As i am allemaal CG dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen de coconut co-wash van As I Am. Die is CG.

Staat hier ook tussen:

https://www.haarpro.nl/curly-girl-produ ... -wash.html
Ik was alleen nog maar met conditioner. Ik vind dat het goed reinigt. Af en toe smeer ik heel mijn hoofdhuid en haar in met castor oil en laat dat een paar uur intrekken, dat was ik er met conditioner zo uit. Nou scheelt het ook dat ik al nooit vet haar had en in/na de overgang al helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Maar wat een keus :-o . Hoe moet je nou weten wat de juiste is :-(
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-01-2020 20:45
Dankjewel voor jullie reacties. Maar wat een keus :-o . Hoe moet je nou weten wat de juiste is :-(
Door heel veel te proberen. Haha! Ik heb een plank vol staan met shampoo, conditioner, co-wash, maskers, gel, leave-in, texture spray, olie, creme, mousse.....
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-01-2020 20:18
Ik gebruik de groene Boucleme en de coconut co-wash van As I Am.
deze twee gebruik ik ook, bevallen allebei prima. Ik zou aanraden om te beginnen met As I Am cowash, niet gruwelijk duur en fijn in gebruik.

Ik ben erg tevreden over de boucleme producten (met name masker en gel) in combinatie de Camille Rose producten. Deze laatste ruiken ook nog heerlijk, dat mis ik bij boucleme. Dat is zo'n chemische citroen reinigingsmiddel geur, jammer.

Ik ben op dit moment een tijdje ziek thuis, en heb mijn haar overdag vooral in een staart. Daarom ben ik nu die stapel producten aan het opmaken die niet-favoriet zijn. Als ze op zijn ga ik ze niet vervangen, zoals garnier hair foods, novex, shea moisture. Mijn haar heeft meer proteïne nodig dan ik dacht, dus nu de producten zonder proteine maar wat opmaken en daarna alleen de boucleme en camille rose gaan gebruiken.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-01-2020 14:43
Ik heb die milde haver van Garnier. Die is toch ook CC?
Nope. Staat wel op lijstjes, maar is niet CG.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nog steeds de andrelon zijdeglans en zen conditioner, soms om te wassen, soms alleen als conditioner.
Mijn haar doet het er goed op. En lekker goedkoop.
helena2 schreef:
13-01-2020 21:26
Nope. Staat wel op lijstjes, maar is niet CG.
De conditioner is volgens de curls cult (facebook) wel cg.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 21:30
De conditioner is volgens de curls cult (facebook) wel cg.
Volgens ‘isitCG?’ niet. Maar goed, ik vond hem ook niet fijn. Dus probleem voor mij opgelost :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen voor het eerst zelf flaxseed gel maken. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit eens olaplex gebruikt. Ik vond dat helemaal niets voor m’n haar doen. Maar dat kwam waarschijnlijk door alle producten die ik ervoor en erna gebruikte. Zijn hier dames die er wel plezier van hebben?
Ik vond Olaplex ook niks. M'n haar werd er stug van. Bovendien houd ik sowieso niet van leave in spul in m'n haar, van een hoop spullen krijg ik jeuk en ik vind het vies voelen. Het liefst zou ik niks meer in mijn haar doen maar da's niet echt een optie. Ik spoel dus gewoon mijn cremespoeling niet helemaal uit en doe op kletsnat haar wat gel er in zodat de boel gaat clumpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven