Mode & Beauty alle pijlers

Sponsje voor gezichtspoeder

05-08-2019 22:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een sponsje om mijn gezichtspoeder aan te brengen. Ik gebruik niet veel, alleen wat tegen het glimmen, maar de laatste tijd krijg ik uitslag en jeuk hiervan. Vermoedelijk komt dit door het sponsje.

Ik heb heel lang een sponsje gebruikt wat er ooit bij zat (L'oreal), maar dat ding ben ik kwijt. Nu heb ik al een paar verschillende gekocht en sindsdien heb ik dus de jeuk en de uitslag.

Van het weekend deze gekocht: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-beauty ... /p/3695665

Maar ook hier: uitslag.

Nu zie ik overal wel wat duurdere sponsjes, maar het lijkt qua materiaal allemaal op dit soort sponsjes.

Wie kan me adviseren over wat voor soort spons ik het beste kan gebruiken? Ik gebruik dus géén foundation. Het is alleen maar voor hier en daar wat te poederen tegen het glimmen.
Alle reacties Link kopieren
Mail naar l,' Oreal.
Ik gebruik een poederdons, ander materiaal dan de sponsjes die je als voorbeeld geeft en niet duur (vind ik). Zoiets: https://www.etos.nl/producten/etos-powd ... gJvlfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Gek idee misschien, maar zou het niet aan de poeder kunnen liggen? Meeste make-up wordt slechter na een tijdje. Zeker als er huidvetten bijkomen
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit er latex in en kan je daar niet tegen?
Je kan bijvoorbeeld een kabuki brush gebruiken om je gezicht licht af te poederen. Die zijn niet duur bij de Hema en Etos.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kwast proberen. Geeft dat ook reactie dan ben je waarschijnlijk overgevoelig geworden voor het poeder.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
05-08-2019 23:09
Gek idee misschien, maar zou het niet aan de poeder kunnen liggen? Meeste make-up wordt slechter na een tijdje. Zeker als er huidvetten bijkomen
Nee, ik koop regelmatig een nieuwe en heb net weer een nieuwe gekocht en daar heb ik het ook van. Ik vermoed dus echt het sponsje.
Ik had voor de vakantie zo'n soort spons bij de Primark gekocht en dat ding begon te stinken op vakantie. Rook heel erg naar rubber.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
05-08-2019 23:14
Misschien een kwast proberen. Geeft dat ook reactie dan ben je waarschijnlijk overgevoelig geworden voor het poeder.
Heb ik geprobeerd en daar heb ik geen uitslag door. Geeft alleen niet het resultaat wat ik wil ;-)
Dus echt op zoek naar een sponsje.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
05-08-2019 23:12
Misschien zit er latex in en kan je daar niet tegen?
Je kan bijvoorbeeld een kabuki brush gebruiken om je gezicht licht af te poederen. Die zijn niet duur bij de Hema en Etos.
Ja, zoiets vermoed ik inderdaad. Op de verpakking staat verder niets.
Zo'n soort borstel heb ik, maar dat geeft niet het gewenste resultaat :)
Alle reacties Link kopieren
MaJorum schreef:
05-08-2019 23:09
Ik gebruik een poederdons, ander materiaal dan de sponsjes die je als voorbeeld geeft en niet duur (vind ik). Zoiets: https://www.etos.nl/producten/etos-powd ... gJvlfD_BwE
Die had ik idd ook gezien. Heb die een paar jaar geleden eens gebruikt en toen vond ik het niet fijn.
Dekt het bij jou wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Probeer die van real techniques.

https://www.kruidvat.nl/real-techniques ... /p/4308025
Prrrr, mauw miawwwww.
De beauty blender is latex-vrij.

Of is het misschien de zeep waarmee je het sponsje wast?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:19
48.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik denk toch aan het poeder zelf, soms verandert de samenstelling namelijk een beetje na een tijd ookal heb je hetzelfde product gekocht in dezelfde verpakking en staat er niets op over 'nieuw/verbeterd' ... en soms wordt je zelf na een tijdje overgevoelig voor bepaalde bestanddelen. Het is wel handig om uit te zoeken om wat het gaat, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
Lorem Ipsum
minnimouse schreef:
05-08-2019 23:21
Die had ik idd ook gezien. Heb die een paar jaar geleden eens gebruikt en toen vond ik het niet fijn.
Dekt het bij jou wel goed?
Ik vind poeder aangebracht met poederdons beter dekken dan poeder aangebracht met eenkwast. Nu gebruik ik er wel vaak foundation onder, dus ik kan het niet helemaal goed vergelijken. Voor zo een klein bedrag zou je het misschien nog eens een tijdje kunnen proberen. En anders de genoemde kwast of desnoods gewoon met je vingers aanbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
06-08-2019 00:10
Probeer die van real techniques.

https://www.kruidvat.nl/real-techniques ... /p/4308025

Yesyes, deze moet je hebben, echt de perfecte dupe van de echte beautyblender :worship:
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn (minerale) poeders altijd met een kwast. En ik heb verschillende soorten kwasten.
Alleen voor je neus zou ik een stevige veerkrachtige kleine kwast gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
DivaMommy94 schreef:
06-08-2019 11:23
Yesyes, deze moet je hebben, echt de perfecte dupe van de echte beautyblender :worship:

Mee eens :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Een kwast werkt beter en is mooier dan een sponsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven