Mode & Beauty alle pijlers

Kapper die fijn en steil haar 'snapt' (Amsterdam)

09-08-2019 11:08 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Heeft iemand van jullie ervaring met een goede kapper in Amsterdam, die nu eens echt snapt wat je met fijn, steil haar aanmoet en wat daarbij past qua kapsel waardoor het er volumineuzer uitziet?

Ik woon al mijn hele leven in Amsterdam maar ik heb gewoon nog steeds niet een ECHT goede kapper gevonden voor mijn haar... : /


Alle tips zijn welkom! : )

groetjes
Wat gaat er tot dusver fout dan?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-08-2019 11:12
Wat gaat er tot dusver fout dan?
Ik ken het probleem. Te veel uitdunnen. Nat knippen.

To, ik ga altijd naar de kinki kapper. Weet niet hoe ze in Amsterdam knippen maar hier in de regio ben ik er al jaren tevreden over. Tijdje terug, omdat het even snel tussendoor kon, naar een reguliere kapper geweest en ik wist gelijk weer waarom ik dat niet meer deed.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem. Leuk hoor als je net bij de kapper vandaan komt en je haar is mooi geföhnd, met een beetje vochtig weer zit je haar bij thuiskomst al weer als een natte dweil.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook Kinki kappers!
Ik weet niet direct een kapper voor je maar wat bij mij helpt tussen de knipbeurten door: verschillende kleur tinten in mijn haar, mijn haar krullen, en van kevin murphy powder puff!

En ik heb van balmain een hairdress. Deze gebruik ik eigenlijk alleen op feestjes.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
09-08-2019 12:10
Ik weet niet direct een kapper voor je maar wat bij mij helpt tussen de knipbeurten door: verschillende kleur tinten in mijn haar, mijn haar krullen, en van kevin murphy powder puff!

En ik heb van balmain een hairdress. Deze gebruik ik eigenlijk alleen op feestjes.
Werkt die hairdress net zo goed als op het reclamefilmpje of zie je hem snel zitten?

Ik vraag mij wel eens af wat Maxima voor hulpstukken in haar haar heeft. Zelf heeft ze heel pierig haar wat je op sommige foto’s goed kunt zien, maar als het opgestoken zit of mooi gestyled is, dan zit het prachtig. Ik zou graag zo’n kapper willen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee tot nu toe geen kapper gevonden die dun steil haar kan knippen. Ja tuurlijk je gaat leuk geföhnd de deur uit. Thuis zie je de ravage pas.
Waarom föhn je het thuis dan ook niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ja nat knippen is echt niet te doen bij mijn haar, ook heel fijn en steil.
Het kapsel waar ik eigenlijk altijd weer naar terugkeer is een lange, iets wat schuine bob met laagjes (niet te kort beginnen). Met wat volume poeder (ik koop wat er in de aanbieding is en ze bevallen allemaal wel) is er in de lagen wel volume te creëren.

Helaas geen ervaring in Amsterdam, woon zelf in Rotterdam en kan daar ook niemand vinden waar ik tevreden over ben. Gelukkig knipt een vriendin het wel naar mijn zin.
Als je in Amsterdam al je hele leven lang geen kapper kan vinden, heb je dan geen onrealistische verwachtingen van je haar?
YellowLemon schreef:
09-08-2019 12:45
Als je in Amsterdam al je hele leven lang geen kapper kan vinden, heb je dan geen onrealistische verwachtingen van je haar?
Amen. Fijn, stijl haar gaat van zichzelf nooit volumineus zijn/worden. Daar zul je altijd iets mee moeten. Ik ken géén kapper die daar (veel) beweging in krijgt. Net zoals mijn wel volumineuze bos nooit stijl te knippen is. Lang leve een stijltang, zo af en toe dan.
Alle reacties Link kopieren
He! Dank jullie wel voor alle berichtjes al!

Ja kinki ben ik de laatste keer ook weer eens naartoe gegaan, maar ze heeft redelijk 'grove' lagen geknipt waardoor de onderste en langste laag er nu dun en piekerig uitziet.. zucht

Ik heb zelf nooit langer haar dan tot net over mijn schouders (meestal zelfs tot net boven mijn schouders). Een lange klein beetje schuinachtige bob met kleine laagjes werkt denk ik toch het best, maar alsnog wordt het vaak zo raar geknipt bij mij. Een schuine lokpony staat mij ook goed.

Ik lees ook dat nat knippen dus niet goed werkt voor fijn haar? Dat is nieuw voor mij! En ik lees op internet ook dat aan de onderkant bot knippen ook goed zou werken?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
09-08-2019 12:53
Amen. Fijn, stijl haar gaat van zichzelf nooit volumineus zijn/worden. Daar zul je altijd iets mee moeten. Ik ken géén kapper die daar (veel) beweging in krijgt. Net zoals mijn wel volumineuze bos nooit stijl te knippen is. Lang leve een stijltang, zo af en toe dan.
Haha, ja ik weet het hoor. Mijn haar zal nooit als een volle bos zitten, daar heb ik me al lang bij neergelegd.. ; )
Maar er zijn toch zeker wel kapsels die het iets lossiger, luchtiger kunnen laten zitten lijkt me.

Ik heb overigens niet weinig haar ofzo, het is gewoon heel fijn, zacht en steil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem - heb ook fijn, glad haar (maar wel veel en met een klein beetje slag). Ik heb inmiddels een fijne kapper die mijn haar begrijpt (niet in Amsterdam helaas). Zij knipt juist nadrukkelijk geen lagen omdat het daar te pierig van wordt.

Daarnaast is een product vinden dat werkt voor mij eigenlijk meer de sleutel dan de knipbeurt - de manier waarop ik het zelf style is anders dan de manier waarop de kapper het doet, en zorgt voor meer volume/body. Bij mij helpt het stroef maken van mijn haar goed. Ik gebruikte daarvoor altijd Garnier Surf Hair maar dat wordt niet meer verkocht in Nederland :'( Ik ben nu op zoek naar een goede vervanging (heb ik een topic over geopend een tijdje terug). Wat tot nu toe aardig lijkt te werken:

- shampoo met zeezout (Seanik en/of Big van Lush)
- zeezoutspray bij de haaraanzet sprayen en haar daarna droogföhnen
- daarna volumepoeder erin (maakt het wel wat statisch)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ik had een goede (wel dure) kapper in Den Haag maar in Amsterdam heb ik ook nog geen goede gevonden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
09-08-2019 12:31
Ja nat knippen is echt niet te doen bij mijn haar, ook heel fijn en steil.
Het kapsel waar ik eigenlijk altijd weer naar terugkeer is een lange, iets wat schuine bob met laagjes (niet te kort beginnen). Met wat volume poeder (ik koop wat er in de aanbieding is en ze bevallen allemaal wel) is er in de lagen wel volume te creëren.

Helaas geen ervaring in Amsterdam, woon zelf in Rotterdam en kan daar ook niemand vinden waar ik tevreden over ben. Gelukkig knipt een vriendin het wel naar mijn zin.
In Rotterdam had ik altijd goede ervaringen bij de Rob Peetoom. Met de kappers en ook met de (helaas wel dure) stylingproducten van Redken die ze daar verkochten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Zelf ben ik eerder kappergebonden dan ketengebonden. Als een kapper verkast ga ik vaak mee. Hoewel de wat luxere ketens wel wat meer criteria hebben om een kapper aan te nemen en intern verder op te leiden.

Ik heb zelf dik haar dat makkelijk valt, dus je moet van goeie huize komen om het écht te verprutsen. Maar die drang om uit te dunnen snap ik ook nooit, ook al heb ik dik haar.

Er was wel een tijd dat kappers veel haar sneden, en dat zei ik altijd wel vooraf dat ik dat absoluut niet wil hebben. Dat is echt de pest voor mijn haar.

Ik ga zelf naar Wild Romance in Amsterdam, ik vind ze erg goed, maar het is wel een wat meer rocker-achtige kapper en de meeste kappers daar zijn Engels sprekend met slechts basic Nederlands, dus dat moet je wel willen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 13:32
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ervoor kiezen om de laagjes niet meer te knippen. Helemaal met de lengte die jij omschrijft zou ik het recht laten knippen.
Ik gebruik Tigi bed head 3 in 1 en daar worden mijn fijne haren wel veel stugger van waardoor het meer body heeft.
Vervolgens een beetje serum om de sprieten plat te slaan. Op aanraden van mijn kapster gebruik ik geen mousse meer... voor iedereen persoonlijk maar zij gaf aan dat mousse je haar ontzettend uitdroogt en sinds ik ermee gestopt ben heb ik het geen seconde gemist.
Alle reacties Link kopieren
Ja Wild Romance / Oh You Pretty Things ging ik ook jarenlang heen Nitflex! En dan specifiek naar Heath (geweldige man). Was een tijdlang erg tevreden, maar de laatste paar keer toch minder en vond ze echt te duur worden helaas voor slechts een knipbeurt.. maar misschien moet ik het weer eens een kans geven.

Dank voor alle tips iedereen! Ik ga het eens uitpluizen.

Maar zoals ik dus al twee keer las hier is nat knippen dus geen goed idee??
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toevallig morgen weer naar mijn kapper waar ik supertevreden over ben (niet in de buurt van Amsterdam, dus daar heb je verder niets aan). Ik zal even opletten, ik heb namelijk het idee dat die wel nat knipt. Maar door jullie berichtjes twijfel ik of dat wel echt zo is. Oh en mijn kapper snijdt ook volgens mij. Voor mijn haar is dat juist fijn. Zo zie je maar weer dat wat voor de een werkt voor de ander juist weer niet geschikt is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Fizz schreef:
09-08-2019 12:14
Werkt die hairdress net zo goed als op het reclamefilmpje of zie je hem snel zitten?

Ik vraag mij wel eens af wat Maxima voor hulpstukken in haar haar heeft. Zelf heeft ze heel pierig haar wat je op sommige foto’s goed kunt zien, maar als het opgestoken zit of mooi gestyled is, dan zit het prachtig. Ik zou graag zo’n kapper willen!
Ja het werkt echt goed. Je ziet het echt niet zitten. Ik ben er heel blij mee!
Tistochwat schreef:
09-08-2019 12:57
Haha, ja ik weet het hoor. Mijn haar zal nooit als een volle bos zitten, daar heb ik me al lang bij neergelegd.. ; )
Maar er zijn toch zeker wel kapsels die het iets lossiger, luchtiger kunnen laten zitten lijkt me.

Ik heb overigens niet weinig haar ofzo, het is gewoon heel fijn, zacht en steil.
permanent?
YellowLemon schreef:
09-08-2019 12:45
Als je in Amsterdam al je hele leven lang geen kapper kan vinden, heb je dan geen onrealistische verwachtingen van je haar?
Ik heb het tegenovergestelde en een kapper kan echt veel voor je haar doen.
Ik had een tijdje een goede kapper en het zat toen zo dik en mooi.
Die kapper is geëmigreerd en pas toen ik zwanger werd en door de hormonen een mooie volle bos, zat mijn haar weer zoals in die tijd.
Nu heb ik weer een goede kapper gevonden maar ben al te lang niet geweest, en dan is het gelijk zo'n middelmatig krullenbosje.
Daarvoor een kapper die iedere krullenbol hetzelfde knipte en perse een soort pony deed en dan megaveel volume, totaal mijn look niet dus dat kan ook.
Ga ik trouw iedere 2 maanden dan zit het echt beter.
Dus ik kan me voorstellen dat er ook voor to's haartype zoiets mogelijk is.
Hoe iemand er bijvoorbeeld bijkomt om zulk haar nat te knippen, heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Tistochwat schreef:
09-08-2019 13:43
Maar zoals ik dus al twee keer las hier is nat knippen dus geen goed idee??
Ja, want als je haar opdroogt zie je ineens alles. Dus wat mijn eigen kapster doet is droog knippen, dan ziet ze meteen hoe het valt en hoeft er niet nog een cm af om alles weer netjes te krijgen.
Maar als ik ergens anders ga, dan knippen ze vaak eerst nat en dan gaan ze het drogen en volgt er nog een knipronde. Dat zorgt ervoor dat het eigenlijk altijd korter is dan ik zou willen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven