Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop, marktplaats,facebook, ruilmarkt of....?

12-08-2019 23:14 10 berichten
Ik heb in de laatste 15 jaar verschillende maten gehad waardoor ik nu nog best een aantal dozen en oude koffers heb met kleding die niet meer past. Er zijn wat kledingstukken die ik wil bewaren omdat ik verwacht dat ik ze nog ga passen maar ook kleding die ik eigenlijk niet meer zo leuk vind of niet meer echt bij me past. Er zijn dingen bij waar de kaartjes nog aan hangen of die ik uiteindelijk hooguit 5 keer heb aangehad. Het gaat voornamelijk om merk kleding zoals Esprit, Bien Blue, Mexx etc.

Ik wil het echt eens een keer gaan uitzoeken maar ik zit er dus mee wat ga ik met al het nog goede spul doen? Dacht eerst aan de kringloop maar het staat me een beetje tegen om het gratis weg te geven terwijl ik het beetje geld wat ik ervoor zou kunnen krijgen ook goed zelf kan gebruiken. Marktplaats lijkt me ook weer geen goed idee als ik het ergernissen topic hier lees en via Facebook, heb geen zin in zielige verhaaltjes. En ook geen zin om de hele dag op een rommelmarkt te staan. Ben daar echt de persoon niet voor.

Iemand toevallig nog tips en suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Weggeefwinkel in de buurt? Of organiseer met vriendinnen een kledingruil-feestje
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De plaatselijke fb groep?
Een goede 2e hands kledingwinkel zoeken en vragen of ze inkopen. Krijg je 1 derde volgens mij.
Wel merkkleding
In mijn woonplaats heb je een ruilhoek op Facebook, ik neem aan dat dat in meer plaatsen bestaat.

En dan ruil ik voor een product wat ik vaak gebruik, yoghurt of toilet papier oid.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een Appel en Ei winkel in de buurt? Die nemen deze gewone merken in. Het moet er wel goed uit zien, wassen en strijk etc... Ze nemen momenteel herfst en winterkleding in en het is zo gepiept. Of misschien ben je binnenkort eens een keer in een stad die een winkel heeft. Zo woon ik in Amsterdam maar breng het altijd naar Zwolle op weg naar.. De designer merken gaan de boetieken in van Amsterdam bij mij.

De meeste 2e hands zaken zitten in een hoger segment dus bespaar je de moeite daar mee met genoemde merken.

Kledingmarkt kan ook maar dan moet je kraamhuur betalen en zit je daar de hele dag voor 2 euro per kledingstuk.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats is gratis en je krijgt er nog iets voor. Ik zou het er een jaar opzetten: een uurtje foto's maken, uploaden en klaar. Af en toe vernieuw je je post zodat het weer bovenaan komt. En daarna leg je het op zolder en leun je achterover.

Zelf knikker ik alles weg. Dat doe ik nog liever dan al die richtlijnen te aanhoren waaraan je moet voldoen om het te kunnen laten ophalen door de kringloop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
...
turquasi wijzigde dit bericht op 13-08-2019 16:34
94.29% gewijzigd
Lorem Ipsum
Bedankt voor de tips, zal eens verder op onderzoek uit gaan wat de mogelijkheden zijn. Hoor wel eens van Kringlopen waarbij je iets gratis kan krijgen als je iets inlevert enzo maar geen idee of een kringloop hier zoiets heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met MP, het gezeik dat het oplevert, weegt niet op tegen die paar euro's.

Mijn kleding geef ik weg: Humana-bak of Vluchtelingenwerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven