Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel paar sokken heb je?

30-08-2019 09:28 42 berichten
In een ander topic noemt iemand dat ze 12 paar goede sokken heeft. Ik kan uit de context niet opmaken of ze dat veel of weinig vindt.
Hoeveel paar hebben jullie?
TO trapt af. Ik heb ca 5 paar sokken. Die draag ik alleen in de winter onder broeken. Ik kom er prima mee uit, want ik heb zeker geen vijf keer per week een broek aan.
Alle reacties Link kopieren
30
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel 3o paar of zo. De lade ligt in ieder geval vol. Ik draag ze vaak en voor verschillende dingen.
Zeker 8-10 paar sportsokken, voornamelijk enkel modellen. 3 paar dikke skisok-achtiger (ik loop liever op sokken dan pantoffels), 15-16 paar gekleurde sokken, 5 paar kniekousen, een heel aantal van die witte ouderwetse sportsokken, en meer. Meer dan ik dacht dus.

Ik draag nu vaak sandalen, dus daarin draag ik geen sokken. Maar in al mijn andere schoenen wel en ook vaak gewoon thuis (behalve met dit weer).
Er kan best wel wat weg, zoals die witte sportsokken, die zijn totaal niet geschikt om mee hard te lopen. En verder draag ik ze toch niet...

Maarrrr... ze hebben geen gaten. Of ik stop ze of ik gooi ze weg. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 6 paar wat dunne (100% katoenen) sokken. Daarnaast nog ergens tussen de 10 en 15 paar iets dikkere sokken (die wandelsokken van de Xenos) Helaas geen 100% katoen, dus krijg er wel echt hele warme voeten in....
Helaas lijkt het bijna onmogelijk 100% katoenen sokken te vinden... (dus als iemand nog een tip heeft? Gut, wat mis ik de V&D met hun fijne sokken en ondergoed :cry: )

Maar ik draag alleen dichte schoenen (en dus sokken) als het kouder is dan ongeveer 12 graden, dus eind herfst tot ergens eind maart. Ik doe dus jaren met m'n sokken :proud:

Oh, ik heb ook drie paar van die echte wollen sokken. Voor thuis op de bank, of voor in m'n Docs, als het echt koud is.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 30-08-2019 09:39
9.54% gewijzigd
Echte sokken heb ik niet want ik heb een hekel aan warme voeten. Als ik een broek draag dan draag ik pantysokjes en zo lang het kan blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik denk toch wel bijna 40 paar sokken.
Alle reacties Link kopieren
25 paar of zo. Van enkelsokjes voor het sporten en van die voetjes voor in sneakers tot dikke sokken die ik in mijn Dr. Martens draag.
Alle reacties Link kopieren
geen idee, maar ik denk dat ik minder dan 10x per jaar sokken aan heb. Ik ben een echt bloten voeten mens.

Edit; tijdens het sporten heb ik wel sokken aan in mijn sportschoenen. En dan van die hele hele dunne Falke sokken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ik laarzen draag onder een lange broek dan ga ik daar met blote voeten in.
Alle reacties Link kopieren
30-40? Het zijn enkelsokjes van de Primark. Kosten niets, maar je raakt altijd wel een aantal kwijt of gaat stuk ofzo. Ik heb liever 10 paar sokken teveel dan te weinig.
Wie wat wil die moet wat.
Ik draag niets anders dan zwarte dunne enkelsokken. Hiervan heb ik ongeveer 10-15 paar. Wel draag ik elke dag sokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch wel 30-50 paar. Sportsokken, footies (van die lage voor in sneakers), hoge sokken voor paardrijden, gewone effen sokken, met printje voor de leuk. paar dikke sokken en skisokken (maar die liggen niet in mijn sokkenla)
Alle reacties Link kopieren
toch ook zeker 30-50 paar sokken in verschillende lengtes, kleuren, sport, ski, ...
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik bij voorkeur geen sokken aan heb, heb ik er zeker 20. Man draagt wel altijd sokken en Dochter bij voorkeur 2x per dag schone. Nooit geteld, maar véél in elk geval.

Dochter gooit ook nooit sokken weg. Soms heb ik ze in de was en zijn ze zo dun dat ik me afvraag of ze geen nieuwe nodig heeft. Maar als we in de stad zijn en ik houd een pakketje omhoog heeft ze er naar eigen zeggen altijd meer dan genoeg.
Als ik moet gokken heeft ze zeker 80 paar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Veel, maar hoe veel durf ik niet te zeggen. Vooral veel enkelsokjes, die draag ik dagelijks in mijn sneakers en met sporten. Ik verschoon vaak, want dat vind ik lekker. Ik draag dus meestal 2 paar op een dag. Daarnaast skisokken, flodderige dikke sokken voor thuis, sokken voor in mijn wandelschoenen en wat lange dunne voor nette schoenen.

Ik kan geen hakken meer dragen, dus ik heb eigenlijk altijd sokken aan.
Alle reacties Link kopieren
30 ofzo?
Allemaal hetzelfde, heerlijk overzichtelijk. Heb nog een paar of 10 van dezelfde nieuw liggen om aan te vullen indien nodig.

En dan nog een stuk of 30 panty kousjes en een stuk of 10 gewone panty.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoeveel precies, maar denk toch wel een paar of 20. Als het straks weer herfst wordt en ik weer dagelijks lange broeken draag heb ik iedere dag een paar schone nodig. De was waar de sokken in gaan draait ongeveer 1 keer per week (om de 5-6 dagen) en ik heb een hekel aan misgrijpen, er zijn dus zeker een paar of 8 in gebruik daarnaast heb ik nog sokken voor 's avonds op de bank en enkel/sneakersokken die ik bij een korte broek en dichte schoenen draag. Dat is in de zomer niet dagelijks dus dat zal iets minder zijn.

Ook ligt er altijd wel een bundeltje nieuwe sokken in de kast. Aangezien ik meestal een bundel met minstens 3 paar koop is er altijd wel wat over. 12 paar gewone sokken zou voor mij voldoende zijn, daar kom ik de tijd wel mee door tot de volgende wasronde. 5 paar zou voor mij te weinig zijn in de winter.
Alle reacties Link kopieren
30 of 40? Voornamelijk zwart, paar witte gympen sokjes en ook wek grijs/beige.

Oh en dikke fluffy huissokken met nopjes aan de onderkant
:cheer2:
Ik draag alleen sokken in de winter. Ik denk zo'n 25 tot 30 paar zoiets?
Diediear schreef:
30-08-2019 10:34
Oh en dikke fluffy huissokken met nopjes aan de onderkant
:cheer2:

Ja, die heb ik ook. En ook dikke kerstsokken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tig paar exact dezelfde zwarte sokken. Ideaal. nooit gedoe met halve paren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
een bak vol
Sokken voor in laarsjes
sokken voor in sneakers
Sportsokken
Dikke slofsokken
Pantysokjes
Netkousjes
etcetc
Een stuk of 50 paar, en ik ben altijd wel iets kwijt,
Meestal komen ze na een tijdje wel weer ergens te voorschijn, maar dan heb ik meestal de overgebleven sok al weggedaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter vragen hoeveel "sokken singularis" je hebt. Eenzame sokken die geen stelletje meer wil vormen komen mij iets te vaak voor ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
12 paar sokken. :-D
Waarvan de korte sportsokken van Xenos echt de lekkerste zijn, die van R en L opstaat

Slechtste sokken die ik ooit heb gehad waren van de Action, na een paar keer dragen gaten erin

Als ik een jurk aan heb met panty en laarzen, draag ik daar ook nog altijd sokken bij. Anders is het zo glad en koud in mijn laars

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven