Mode & Beauty alle pijlers

Kleurtype? Kleuranalyse?

31-08-2019 23:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie hier heeft er weleens een kleuranalyse laten doen? Heb je er wat aan gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ja, was niet mijn keus.
Niks aan gehad
lilalinda schreef:
31-08-2019 23:49
Ja, was niet mijn keus.
Niks aan gehad
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's hebben dat samen gedaan. De ene was een herfsttype die wél rood moest dragen, de ander herfsttype die dat niet moest doen.

Het kan heel verhelderend zijn.
Je kunt ook naar een winkel gaan en dingen proberen, als er een goede medewerker staat weet je daarna ook wat er goed staat.

Je hebt dan niet zo'n kleurenwaaier, maar ik vraag me af wie er nou bepaalt: de waaier of de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
31-08-2019 23:56
Waarom niet?
Omdat ik de uitkomst niet vertrouwde

Het is natuurlijk geen wetenschap en niet meetbaar
Gewoon iemand die pretendeert te weten hoe het zit
Alle reacties Link kopieren
Ja hier eens in een kleding winkel nav zoveel jaar bestaan van de zaak. En was er gratis kleuranalyse.
Aan je haarkleur en huidskleur en daarbij de verschillende kleuren stoffen in warme en koele kleuren . Laten ze je zien welke kleuren je goed kunt hebben.
Meestal weet je dat van jezelf ook wel wat mooi bij je staat.
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 01-09-2019 00:12
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het heel leuk. Ik ben het koele wintertype, dus vrolijke heldere kleuren. Maar dat droeg ik dus al vaak, omdat me dat idd het leukst staat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden had ik dat cadeau gekregen en ik heb er nog dagelijks plezier van. Voordat je iets aantrekt, weet je al of het gaat staan.

Een kleur én stijlanalyse zijn wel handig samen. Waterval-, ronde of v-hals, kraagje of niet, blazer/vest tot in de taille of de heup, mooiste roklengte enzovoort. Hoog of laag contrast is ook belangrijk, kun je patronen hebben of beter effen enz.

Daarnaast kun je natuurlijk nog steeds kiezen voor je eigen stijl en favoriete kleuren, staan ze je niet, dan draag je ze als accentkleur (tas, riem, schoenen) of in ieder geval weg van je gezicht. Voor je make-up kleuren is het ook heel handig.

Ik zie het nu zelf ook bij anderen als ze een “foute” kleur/tint dragen. Soms doe ik dat zelf ook al weet ik beter. Dan vragen mensen wel eens of ik ziek ben.
.
anoniem_388702 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 09:35
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Warm, zomer, goud, heldere kleuren.

5 euro op een tuinbeurs. Ik ging er in elk geval niet failliet aan.

Okee, ik heb dan geen kleurenwaaier, maar ik zie nu wel aan een kleur of die bij mij past. Ik houd gewoon mijn arm er tegen aan. Geen poederkleuren voor mij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Fuchsia maakt me jonger, en rood maakt me ouder en toch zijn het beide heldere kleuren.

Heb nooit zoiets laten doen, maar als ik er eens tegenaan loop, dan doe ik het wel. Lijkt me leuk.
Jaren geleden mocht iedereen op mijn werk dat laten doen.

Welk type ik was weet ik niet meer, maar heldere kleuren stonden mij het best. En nog steeds natuurlijk. Tijdens de analyse snapte ik ook meteen waarom sommige kleding favoriet was en andere niet. 's Winters kan ik vaak lastig kleding vinden, nu ook al weer gezien dat er veel oker in de winkels hangt. Dat is nou echt een kleur die weinig oer Hollandse vrouwen goed staat.

Pas gaven ze in een herenmodezaak wat man iets wilde kopen ook zulk advies. Die vrouw noemde mij een herfsttype en kwam met oker en brique . En terwijl ik vond dat ik er ziek uitzag werd zij steeds enthousiaster. :rofl:
Cateautje schreef:
01-09-2019 01:32
Fuchsia maakt me jonger, en rood maakt me ouder en toch zijn het beide heldere kleuren.

Heb nooit zoiets laten doen, maar als ik er eens tegenaan loop, dan doe ik het wel. Lijkt me leuk.

Er zijn heel veel kleuren en tinten rood. Er is voor iedereen wel een soort rood dat wel staat.

Fuchsia is ook mijn kleur, maar het hoeft maar net iets meer naar paars te gaan (een iets te blauwe ondertoon te hebben) of het staat me niet.

Met zo'n advies leer je de verschillen zien. In het begin ging ik ook echt met mijn waaier op stap. Nu ruim 20 jaar later niet meer.
lilalinda schreef:
01-09-2019 00:00
Omdat ik de uitkomst niet vertrouwde

Het is natuurlijk geen wetenschap en niet meetbaar
Gewoon iemand die pretendeert te weten hoe het zit

Er zijn ook veel slechte adviseurs. Voor mij werd duidelijk waarom ik sommige kleuren vanzelf altijd al koos en andere niet. En waarom sommige dingen in mijn kast niet heel favoriet waren.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog een puber was had je die analyses al; ik haalde wat boeken uit de bieb en deed dan een zelfanalyse. Ze waren niet allemaal hetzelfde. In het herfst- en lentetypes was het aandeel geeloranje meer geprononceerd en bij het winter- en zomertype de kleur cyclaam/ultramarijn.

Maar als je erover nadenkt dan weet je eigenlijk al uit ervaring waar je mooier en lelijker van wordt. En in lila, pink of koningsblauw zie ik eruit als een spook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-09-2019 07:33
Er zijn heel veel kleuren en tinten rood. Er is voor iedereen wel een soort rood dat wel staat.

Fuchsia is ook mijn kleur, maar het hoeft maar net iets meer naar paars te gaan (een iets te blauwe ondertoon te hebben) of het staat me niet.

Het gaat inderdaad niet om kleuren maar om tinten. Zo staat de kleur paars mij vrijwel nooit, terwijl de kleur die mij het allermooist staat ook als paars zou kunnen worden omschreven (maar dat is dan een hele specifieke tint/kleur dat op het randje van paars/blauw/grijs ligt).
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je zelf toch wel in de spiegel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Om van de winter- en zomerkleuren herfst- en lentekleuren te maken voeg je naar verhouding een klodder oranjegeel toe, in schildertermen gesproken. Bij spierwit heel weinig zodat je room of ivoor krijgt en bij fuchsiarood heel veel; meer dan de helft. Bij ultramarijn weinig omdat het anders al snel turquoise wordt. Plus wat vergrijzing natuurlijk anders krijg je knalkleuren. Maar als je de juiste kleur hebt gevonden komt de kleur van je huid mooi uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om de kleur maar ook om de structuur van de stoffen. De schaduwen van het weefsel beïnvloeden de kleur. Tevens beinvloedt de structuur jouw gevoel hoe stoer of lief je bent: in donzig angora zie je er schattig uit en in glanzend leer als een dominatrix. Met een bepaalde persoonlijkheid zie je er beter uit in bepaalde structuren. Een baby'tje ziet er het liefste uit in iets pluizigs.

Verder heb je nog ronde en rechte vormen; heb je rondachtige vormen dan staat het vaak het beste om ook je kleding en haren van glooiende lijnen te voorzien. Bijvoorbeeld als je een rond gezicht hebt staat een bot afgesneden rechte pony raar.

Als je een puber bent doe je vaak het tegenovergestelde om er apart uit te zien. Je hebt dan nog geen idee wat je staat, zolang het een schrikeffect geeft is het dan goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
01-09-2019 07:45
Dat zie je zelf toch wel in de spiegel?
Juist
Gedaan en zeker iets aan gehad. Ik heb bepaalde kleuren verbannen uit mijn kast en andere kleuren waar ik zelf nooit op was gekomen toegevoegd. Ik ben daardoor veel meer kleur gaan dragen. Weg met dat eeuwige zwart en grijs.
Ik heb nu een collectie die goed staat en eindeloos te combineren is.
Nouschi schreef:
01-09-2019 07:45
Dat zie je zelf toch wel in de spiegel?
ach natuurlijk
Voor kleding of je personaliteit?? Nogal een verschil.

Al vind ik beiden bullshit.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-09-2019 01:24
Warm, zomer, goud, heldere kleuren.

5 euro op een tuinbeurs. Ik ging er in elk geval niet failliet aan.

Okee, ik heb dan geen kleurenwaaier, maar ik zie nu wel aan een kleur of die bij mij past. Ik houd gewoon mijn arm er tegen aan. Geen poederkleuren voor mij.
Die poederkleuren... als ik dat aantrek lijk ik wel dood... echt geen gezicht..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
,
anoniem_388702 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 09:34
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven