Mode & Beauty alle pijlers

Van highlights naar donkerblond

01-09-2019 17:44 28 berichten
Hallo. Ik heb al een paar keer eerder forums gemaakt over het verven van mijn haar maar toen was het van donker naar licht. Dit keer is het andersom.

Nu is het zo dat ik vorige maand highlights in mijn haar had laten verven. Daarvoor had ik mijn haar lichtbruin geverfd wat eerst ook weer highlights waren. Nu ben ik erachter gekomen dat ik het donkere haarkleur toch wel leuker vind staan, ook omdat het dan mijn hele haar is. Nu wil ik dus over een tijdje (over een maandje o.i.d.) mijn haar weer donkerder verven maar dit keer donkerblond omdat daar (denk ik, ik ben geen haarexpert) minder roodtinten inzitten en omdat dat ook mijn originele haarkleur is.

Nu weet ik dat mensen zeggen dat het ook moeilijk is om van licht naar donker te gaan, ook al is het mij al een keer eerder gelukt, maar vroeg ik mij dus af of dat goed te doen is om dat zelf te verven.
Die lichte plukken zullen wel lichter blijven dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
niet zelf aankloten, ga alsjeblieft naar een kapper
na de kapper en laat je haar dan in hemelsnaam even met rust
depster schreef:
01-09-2019 18:30
na de kapper en laat je haar dan in hemelsnaam even met rust
Ik ben ook niet van plan om het nu al meteen te gaan doen. Ik was sowieso al van plan om een tijdje te gaan wachten aangezien ik ook pasgeleden highlights heb laten verven.
Alle reacties Link kopieren
Haarverf uit een pakje is ontzettend slecht voor je haar. Je frituurt je haar hiermee. Gebruik kappersverf als je het zelf wil doen. Niets zo lelijk als beschadigd haar namelijk.
Spaar voor de kapper...want ook kapper is een vak. Een huis bouw je toch ook niet zomaar zelf.
Polsjef schreef:
01-09-2019 18:41
Spaar voor de kapper...want ook kapper is een vak. Een huis bouw je toch ook niet zomaar zelf.
Dan doe ik dat wel. Het zou inderdaad een zonde zijn als het groen o.i.d zou uitpakken.
NBaas schreef:
01-09-2019 19:04
Dan doe ik dat wel. Het zou inderdaad een zonde zijn als het groen o.i.d zou uitpakken.
Bel eens rond...bij ons in de regio zit een keten van kappers en dat scheelt zo €7 per behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik van iets zelf geklungelds wilde overgaan op een kapsel dat geschikt was voor een bruiloft waar ik daggast was, heb ik eerst advies gevraagd bij de kapper. Hoe zij het zou aanpakken en hoe lang de behandeling zou gaan duren en wat het zou kosten.

De behandeling kostte uiteindelijk een vermogen en duurde een hele middag maar daarna heb ik het ook zo gelaten. Juist omdat ik niet elke zes weken daar geld voor heb.

Dat zou ik doen als ik jou was. Kapper bellen of je een keer binnen kunt lopen voor advies.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
met de snelheid waarmee jij van gedachten verandert zit je gebakken als je een spoeling neemt... :proud:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dit kun je zeker zelf proberen! Naar de kapper gaan kan altijd nog, toch?

Mag ik vragen welke basistoonhoogte je nu in je haar hebt? En welke toonhoogte hebben je highlights op dit moment? Ow ja, en wat is je natuurlijke haarkleur?
Puz_n_Boots schreef:
02-09-2019 15:06
Ja hoor, dit kun je zeker zelf proberen! Naar de kapper gaan kan altijd nog, toch?

Mag ik vragen welke basistoonhoogte je nu in je haar hebt? En welke toonhoogte hebben je highlights op dit moment? Ow ja, en wat is je natuurlijke haarkleur?
Hoi, ik weet niet echt wat mijn basistoonhoogte etc nu is. Mijn natuurlijk haarkleur is donkerblond.
turquasi schreef:
02-09-2019 15:01
met de snelheid waarmee jij van gedachten verandert zit je gebakken als je een spoeling neemt... :proud:
Haha, het is zo dat ik toch niet echt van de highlights ben. Ik vind blond haar wel echt mooi maar dan zou ik liever een overgang willen (aan de onderkant helemaal blond en aan de bovenkant ook nog met donker er bij), verder vind ik het ook mooi om wat donkerder te hebben. Het was gewoon zo dat toen ik mijn haar lichtbruin had geverfd er na een aantal maanden een oranjegegloed overheen kwam wat ik echt niet mooi vond.

Wat bedoel je trouwens met gebakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er dan een spoeling over heen gaan zetten. Dan krijg je het gelijk ook wat donkerder, en even goed kijken wat je toonhoogte nu is een 8 of een 9 want dat is wel belangrijk voor de kleur die je erover heen gaat doen
Alle reacties Link kopieren
Doe anders een toner in je haar, dat kan het donkerder en assiger maken.
Babette2017 schreef:
02-09-2019 23:13
Doe anders een toner in je haar, dat kan het donkerder en assiger maken.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Wat jij beschrijft met boven wat donkerder en onder wat blonder, kun je volgens mij ook krijgen als je het nu een stukje laat uitgroeien.

Iig als je nu naar donker gaat, is wat jij beschrijft daarna weer heel lastig.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
ik bedoel dat je met een spoeling goed zit voor een week of twee, wat mijn verwachting is van de gewenste duur van de kleur :-P

je kunt die donkerblonde spoeling ook eerst alleen op de haaraanzet aanbrengen tien minuten laten inwerken, en dan langzaam naar beneden toe uitkammen tijdens de rest van de inwerktijd voor een balayage/ombre-effect
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
NBaas schreef:
02-09-2019 21:23
Hoi, ik weet niet echt wat mijn basistoonhoogte etc nu is. Mijn natuurlijk haarkleur is donkerblond.
In dat geval wordt het heel lastig om je advies te geven. Het is namelijk afhankelijk van je huidige basistoon en je huidige nuance (koper, as, beige, goud). Het verkeerde pakje verf kiezen kan al gauw groen, grijs of rood uitslaan. Misschien een geanonimiseerde foto van hoe het nu is en een foto van welke kleur je graag wilt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-09-2019 18:34
Haarverf uit een pakje is ontzettend slecht voor je haar. Je frituurt je haar hiermee. Gebruik kappersverf als je het zelf wil doen. Niets zo lelijk als beschadigd haar namelijk.
Kappersverf is ook slecht hoor. De enige manier om geen beschadigd haar te krijgen is:

- maar 1 keer verven op je natuurlijk haar, verder alleen nog maar de uitgroei.
- altijd goede producten, afgestemd op jouw haar, gebruiken
- zo min mogelijk hitte gebruiken
- elke 4 weken een dusting toepassen op je haar op gespleten punten af te trimmen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt lowlights laten zetten. Of het zelf donkerder verven. Dit laatste heb ik zelf ook een keer gedaan van blond naar bruin. Maar dan moet er wel een roodtint in de donkerdere verf zitten (dat was bij mij tenminste), anders kan het groen worden.
turquasi schreef:
03-09-2019 11:02
ik bedoel dat je met een spoeling goed zit voor een week of twee, wat mijn verwachting is van de gewenste duur van de kleur :-P

je kunt die donkerblonde spoeling ook eerst alleen op de haaraanzet aanbrengen tien minuten laten inwerken, en dan langzaam naar beneden toe uitkammen tijdens de rest van de inwerktijd voor een balayage/ombre-effect
Toen ik de eerste keer mijn haar donkerder wou verven, had ik eerst ook een spoeling over mijn haar heen gedaan. Dat zag er echt voor geen meter uit. Mijn haar was toen helemaal oranje geworden door die spoeling.

Weet jij anders toevallig een goed merk voor een spoeling?
Puz_n_Boots schreef:
03-09-2019 12:09
In dat geval wordt het heel lastig om je advies te geven. Het is namelijk afhankelijk van je huidige basistoon en je huidige nuance (koper, as, beige, goud). Het verkeerde pakje verf kiezen kan al gauw groen, grijs of rood uitslaan. Misschien een geanonimiseerde foto van hoe het nu is en een foto van welke kleur je graag wilt hebben?
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een afbeelding hierin te zetten maar telkens komt de link er dan niet te staan.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat niet zozeer het merk als je kleurkeuze gaat bepalen hoe 'oranje' je wordt. Als je een roodbruine spoeling op pas geblondeerd haar doet gaat geen merk je helpen namelijk....

koop een donkerblonde, desnoods zo'n wash out van de Kruidvat van 2 euro en probeer die uit op een lichte pluk die een beetje verstopt zit onder de bovenste laag, dan kun je meteen kijken welke inwerktijd goed werkt bij jou want dat is niet voor iedereen helemaal hetzelfde... misschien wil je wel een lichter resultaat
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven