Mode & Beauty alle pijlers

Tips handmade jewelry (edelsmids)

04-09-2019 23:55 22 berichten
Hoi dames,

Ik ben op zoek naar tips voor handmade jewelry en dan specifiek edelsmids.
Ik hou van een dun ringetje met een mooie edelsteen. Best minimalistisch dus...

Op het internet en Instagram vind ik veel juweliers maar niet echt iets wat bij mij past.
Misschien hebben jullie goede tips voor me?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ga de stad in, loop bij een goudsmid naar binnen en zeg wat je zoekt. In het Nederlands. Succes!
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
05-09-2019 00:02
Ga de stad in, loop bij een goudsmid naar binnen en zeg wat je zoekt. In het Nederlands. Succes!
Gaat ook niet meevallen als je niet weet dat meervoud van smid smeden is.

Maar OT ga ook eens kijken op kunstmarkten, hoewel de meesten wel afgelopen zullen zijn nu, of google op zilversmid, of kunstsmeden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bedankt voor de spellingscorrectie. Sorry he.
Ik wil echter een op maat gemaakte ring. Goudsmeden hebben allemaal een eigen stijl, daarom vraag ik hier of jullie er kennen met een minimalistische stijl/ringen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Edelsteenslijperij de Sprong in Soest kun je precies laten maken wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af waarom je zoekt (op instagram?) naar een juwelier die bij je past?

Beter zoeken naar een ring die bij je past.

Google gewoon op ring, edelsteen ('afbeeldingen') en kijk wat je wil.
En als het perse handgemaakt moet zijn, ga je met dat plaatje naar de plaatselijke juwelier/goudsmid en vraagt of hij zo'n ring voor je na kan maken.

Heb je al een bepaalde edelsteen uitgekozen? Of wensen qua kleur? Goud of zilver? Dikte van de ring in mm?
Wat voor tips hoop je eigenlijk te krijgen?
Fleur_caroline op instagram.
Supermooi, precies wat jij omschrijft
Alle reacties Link kopieren
Als je nog even kan wachten is het best leuk om in November naar de sieraad art fair te gaan. Daar staan allerlei edelsmeden met hun werk: https://www.sieraadartfair.com/nl/

Ik denk dat Toon Elsten precies heeft wat je zoekt. Minimalistisch ontwerp waarbij het draait om de steen. Op zijn Facebook staan mooie voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel van de ontwerpen van Vincent van Hees mooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik dacht dat minimalistisch inhield dat je zo min mogelijk spullen wilt hebben en daarom ook minder uitgeeft.

Kennelijk betekent het dus ook dat je veel geld besteedt aan overbodige sieraden?
Vast een vrouwengek, die Vincent. ;)
Emma95 schreef:
05-09-2019 01:23
Bij Edelsteenslijperij de Sprong in Soest kun je precies laten maken wat je wilt.
Top, ik ga eens kijken! Dankjewel!
Gebruna schreef:
05-09-2019 02:43
Ik vraag mij af waarom je zoekt (op instagram?) naar een juwelier die bij je past?

Beter zoeken naar een ring die bij je past.

Google gewoon op ring, edelsteen ('afbeeldingen') en kijk wat je wil.
En als het perse handgemaakt moet zijn, ga je met dat plaatje naar de plaatselijke juwelier/goudsmid en vraagt of hij zo'n ring voor je na kan maken.

Heb je al een bepaalde edelsteen uitgekozen? Of wensen qua kleur? Goud of zilver? Dikte van de ring in mm?
Wat voor tips hoop je eigenlijk te krijgen?
Er zijn veel mensen die hun werk bijvoorbeeld op Instagram posten i.p.v. een website/webshop, vandaar.
Ik heb zeker al een voorkeur voor kleur, goud en de dikte van een ring.
Ik probeer namen van kleine bedrijven/edelsmeden te krijgen. Dit is het mode-gedeelte op het forum dus wellicht dat hier suggesties worden gegeven die ik zelf niet ben tegengekomen.
Als ik dan echt geen juwelier of goudsmid tegenkom die ringen maakt die ik mooi vind, dan zal ik zeker zelf naar de goudsmid gaan.
lady_lovelylocks schreef:
05-09-2019 06:37
Fleur_caroline op instagram.
Supermooi, precies wat jij omschrijft
Dankjewel! Ik heb helaas een slechte ervaring met haar, waar ik uit fatsoen geen verdere uitleg over geef.
Daarom ben ik op zoek naar andere bedrijven/edelsmeden :)
Maar dit is inderdaad precies wat ik bedoel!
madamecannibale schreef:
05-09-2019 07:45
Als je nog even kan wachten is het best leuk om in November naar de sieraad art fair te gaan. Daar staan allerlei edelsmeden met hun werk: https://www.sieraadartfair.com/nl/

Ik denk dat Toon Elsten precies heeft wat je zoekt. Minimalistisch ontwerp waarbij het draait om de steen. Op zijn Facebook staan mooie voorbeelden.
Top, ik ga eens kijken. Dankjewel!
[quote=Tickel post_id=30353866 time=1567665174 user_id=112730]
Ik vind veel van de ontwerpen van Vincent van Hees mooi.

Dankjewel Tickel, ik ga zijn werk eens bekijken!
anoniem_63f256bdc9e74 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 13:08
Reden: Tekst niet meegenomen in vorig bericht.
16.44% gewijzigd
Dymphnatam schreef:
05-09-2019 08:39
Ik dacht dat minimalistisch inhield dat je zo min mogelijk spullen wilt hebben en daarom ook minder uitgeeft.

Kennelijk betekent het dus ook dat je veel geld besteedt aan overbodige sieraden?
In deze context betekent minimalistisch zo simpel mogelijk, maar wel met een mooie edelsteen.

"Kennelijk betekent het dus ook dat je veel geld besteedt aan overbodige sieraden?"
Veel geld uitgeven aan overbodige sieraden is jouw invulling, niet die van mij. Ik wil een op maat gemaakte ring omdat ik deze ga doorgeven aan mijn kinderen en dus emotionele waarde heeft. Een ring van 20 euro gaat hem om deze reden niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god...vragen staat vrij toch?
Sommige antwoorden.....
cemile schreef:
05-09-2019 13:13
Mijn god...vragen staat vrij toch?
Sommige antwoorden.....
Haha, de toon van sommigen verbaasden mij ook wel inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in welke buurt je woont. Maar kijk eens op de site van Flirt Jewels. Zij maakt prachtige dingen. Maar ook dingen op verzoek en van oud goud etc. Edelsmeden is echt haar passie maar luistert ook goed naar de klant.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je het werk van 'Minouche en Rûne' ook wel kunt waarderen
Sorry, ik ben enigszins vermoeid door omstandigheden. En niet te genieten. Veel succes met je zoektocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven