Mode & Beauty alle pijlers

Welke laarzen meisjes zijn “in”?

05-09-2019 09:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft de leeftijd (9 jaar) bereikt waarin het belangrijk wordt om de “juiste” kleding te dragen. Zo hadden we dit voorjaar de fout gemaakt om leuke nieuwe Adidas sneakers te kopen, toen een paar weken later bleek dat ze toch eigenlijk echt Fila’s moest hebben. Drama :facepalm:
Dat wil ik nu dus even voorkomen bij de aanschaf van winterschoenen.
Hebben jullie enig idee wat het dit winterseizoen moet worden bij die meiden? Zat zelf te denken aan laarsjes a la dr Martins ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet je dochter wellicht?
Zo leuk die prepubers ;-)
Als ze wist dat ze Fila's moest hebben, weet ze dit waarschijnlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-09-2019 09:42
Dat weet je dochter wellicht?
Nope, nu loopt iedereen nog met die Fila’s, maar ik neem aan dat er straks toch ook winterschoenen gedragen gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (9) gaat tegenwoordig mee kleren kopen, haar schoenen/laarzen kan ze dan ook zelf uitzoeken. Je dochter kan ook op internet kijken. Ik denk dat zij het beter weet dan wij.

Bij mijn dochter in de klas speelt dat merkengedoe trouwens volgens mij helemaal niet, ik heb haar er nog nooit over gehoord dat iemand de verkeerde schoenen zou dragen o.i.d.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jip-en-Janneke schreef:
05-09-2019 09:45
Nope, nu loopt iedereen nog met die Fila’s, maar ik neem aan dat er straks toch ook winterschoenen gedragen gaan worden.

Hoezo? Op die dingen kom je prima de winter door.
Het wereldprobleem van de tieners word blijkbaar goed gekeurd door moeders want dochter moet persé met de mode mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-09-2019 09:46
Hoezo? Op die dingen kom je prima de winter door.
Ja, op zich wel. Met die zool blijf je in ieder geval lekker boven de sneeuw. :lol: Vind zelf een paar winterlaarzen erbij wel mooi en handig, maar als dat helemaal “fout” blijkt, dan trekt ze die toch niet aan. Ze is tot nu toe meer een volger van de mode dan dat ze echt vooruit loopt, dus ze heeft zelf ook nog niet echt een idee. Vandaar dat ik hier hoopte wat mode-experts te treffen die weten wat hét helemaal gaat worden deze winter.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
05-09-2019 09:47
Het wereldprobleem van de tieners word blijkbaar goed gekeurd door moeders want dochter moet persé met de mode mee gaan.
Nou die Fila’s heeft ze mooi van d’r eigen geld mogen kopen deze zomer, omdat ze dus al andere goede had. Maar ik weet zelf ook nog wel dat het leuk is om de goede kleren te dragen, ja.
Jip-en-Janneke schreef:
05-09-2019 09:51
Ja, op zich wel. Met die zool blijf je in ieder geval lekker boven de sneeuw. :lol: Vind zelf een paar winterlaarzen erbij wel mooi en handig, maar als dat helemaal “fout” blijkt, dan trekt ze die toch niet aan. Ze is tot nu toe meer een volger van de mode dan dat ze echt vooruit loopt, dus ze heeft zelf ook nog niet echt een idee. Vandaar dat ik hier hoopte wat mode-experts te treffen die weten wat hét helemaal gaat worden deze winter.

Hier op school voornamelijk Dr. Martens en bikerboots.
Volgens mij gaan de biker boots nog wel een winter mee in de mode.
Grappig, mijn kinderen willen juist absoluut geen Fila´s.

En wat betreft laarzen: ik zou nog even wachten tot je dochter zelf aangeeft welke ze wil. Anders zit je er straks weer naast.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem dochter van 9 jaar altijd mee en die wijst aan wat ze mooi vindt. Gelukkig speelt dit gesodemieter (nog) niet in haar klas of boeit het haar in ieder geval niet. Ik zou ook erg veel moeite hebben om hierin mee te gaan.
Dr Martens zijn altijd goed.
Volgens mij boots zoals dr Martens.

Maar hier gaan we naar de winkel en kiezen ze wat ze leuk vinden. Hier zijn ze niet zo gevoelig voor de modegrillen.
Hier zowel geen fila's als dr Martens. Wel zijn de laarzen aan de kant geschoven voor sneakers en blackstones. De uitgangspositie hier thuis is comfortabel en in de winter graag waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Hier speelt het gelukkig ook nog helemaal niet, maar als ik in de winkels kijk dan zie ik op de kinderafdeling sneakers, sneakers en sneakers. En Doc Martens. Dat is het wel zo'n beetje.
Bullboxer boots, Dr. martens en Biker boots.
Alle reacties Link kopieren
Of je wacht af, om te kijken wat de rest vd klas aan gaat trekken, of je laat haar nu al zelf kiezen wat ze mooi vindt, met de uitleg dat ongeacht wat de rest doet, haar keuze goed is, omdat zij ze zelf mooi vindt.

Maar goed, ik snap sowieso niet het idee van mee 'moeten' doen met modetrends.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
05-09-2019 10:23
Of je wacht af, om te kijken wat de rest vd klas aan gaat trekken, of je laat haar nu al zelf kiezen wat ze mooi vindt, met de uitleg dat ongeacht wat de rest doet, haar keuze goed is, omdat zij ze zelf mooi vindt.

Maar goed, ik snap sowieso niet het idee van mee 'moeten' doen met modetrends.
Dit inderdaad. Als ze absoluut niet het risico wil lopen andere laarzen te dragen dan de rest dan lijkt afwachten wat de rest koopt me de enige optie. Ik denk sowieso niet dat overal exact dezelfde laarzen in zijn.

Maar gewoon durven dragen wat je zelf mooi vindt lijkt mij het allerfijnste.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier gelukkig ook geen fila's. Die vind ik zo lelijk. Oudste dochter vind Adidas mooier dus die heeft ze. Laarzen draagt ze niet. Heel de winter op sneakers. Geen idee of klasgenoten die wel dragen.
Middelste van 10 is nog helemaal niet bezig met merken. En die wil in de winter heel graag laarzen.

TO, worden er kinderen in de klas buiten gesloten als ze niet de "juiste" kleding dragen?
Hier speelt dat helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Thanks. Ik ga eens kijken of de dr Martins/bikerboots haar aanspreken.

En natuurlijk probeer ik haar op te voeden met het idee dat ze vooral haar eigen pad moet trekken, en haar pad is voorlopig dat ze graag met de mode mee wilt doen.

@watdachtjehiervan, mijn dochter kwam dit voorjaar inderdaad thuis met verhalen dat ze werd “gepest” met haar adidasjes. Of in ieder geval, dat haar werd duidelijk gemaakt dat die schoenen echt niet meer konden. Daar vond ik wel wat van natuurlijk. Heb m’n dochter ook laten weten dat ik dat belachelijk vond en dat de schoenen haar juist superleuk stonden. Toch wilde ze aan de Fila’s. Tja..
Poeszie schreef:
05-09-2019 10:23

Maar goed, ik snap sowieso niet het idee van mee 'moeten' doen met modetrends.

Zijweggetje; grappig, ik lees dit nu al een aantal keer hier, toch zie ik op het schoolplein ook bij de ouders telkens dezelfde dingen voorbij komen. Een uitzondering die niet in een hokje past.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu een paar maanden 9 en gelukkig speelt dit nog niet echt. Ook mijn zoon van 12 boeit dit totaal niet, gelukkig. Eerder kocht ik veel online, maar omdat ze steeds kritischer wordt, gaan we nu samen de stad in. Kan ze het ook meteen passen, zeker schoenen. Vorig jaar had ze van die nep dr. Martens boots (maar dan wel lak en een leuk printje). En ik vermoed dat het weer zoiets wordt. Hoe leuk ik laarsjes ook vind, zij moet het dragen.
ghost79 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 11:14
8.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven