Mode & Beauty alle pijlers

Rode haarkleur houdt niet

05-09-2019 16:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Na eerst kleurshampoo te hebben geprobeerd heb ik een tijd geleden beslist om mijn haar in die kleur (roodbruin)te laten verven vanuit het idee dat de kleur dan beter zou houden.
Dit is echter niet zo. De eerste paar wasbeurten blijft de kleur mooi en dan begint het steeds lichter te worden, af te kleuren.
Ik vind dit echt jammer! Verven kost me dik 75 euro per keer en dus wil ik dat niet elke maand laten doen.
Ik gebruik al een speciale shampoo voor rood haar van de kapper, maakt geen verschil.
Is dit normaal bij zo'n kleur?
Of waaraan kan dit liggen?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Geen crèmespoeling gebruiken
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt je kapper ervan?

Ik had mijn haar laatst laten verven (doe ik iedere 5/6 weken, maar deze keer in 'nieuwe' kleur) en die kleur vervaagde echt heel snel. en de kapper heeft het toen gratis opnieuw gedaan.

Nou vervagen rood- en paarstinten wel sneller dan bruintinten, maar een paar wasbeurten is natuurlijk absurd.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
05-09-2019 16:25
Geen crèmespoeling gebruiken
Gebruik ik nooit...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Rood houdt heel slecht. In de tijden dat ik mijn haar rood heb verf ik het elke 3 tot 4 weken om de kleur echt rood te houden. Moeilijkste kleur voor je haar die er is.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Ik weet niet of je een anti roos shampoo gebruikt, maar die schijnen ook erg slecht te zijn voor de rode kleur.
Alle reacties Link kopieren
Kan je beter henna gebruiken!
Moet je alleen nog iemand vinden die het erin wil smeren met een kwast.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je eigen haarkleur? Het is handig om een roodtint te pakken die net iets donkerder is dan je eigen haar. Als je zelf heel donker haar hebt en dan naar rood wilt zou je het nog eerst kunnen laten ontkleuren (is wel heel slecht voor je haar) en dan pas verven.
Wat voor shampoo gebruik je ? Sulfaten zijn slecht voor de gekleurd haar . Maar rood is sowieso een kleur die snel terug loopt .
Mijn kapper zegt ook: hoe gezonder het haar, hoe langer je plezier hebt van je kleur. Dus mocht je veel kleuren en met hittebronnen aan je vaar zitten wil minderen ook veel doen voor je haar.

Ik merkte ook veel verschil met anders na mijn vakantie. Na al die zon en chloor was de kleur ook sneller vaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf een speciale cremespoeling die de kleur goed houdt! Als mijn haar rood is hoef ik nu nog nog maar één keer per twee maanden en dan alleen voor de uitgroei. Stuur even een PB als je het merk wil weten, ik hoef geen ban omdat ik een merk zou promoten ;-))
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
05-09-2019 17:17
Mijn kapper zegt ook: hoe gezonder het haar, hoe langer je plezier hebt van je kleur. Dus mocht je veel kleuren en met hittebronnen aan je vaar zitten wil minderen ook veel doen voor je haar.

Ik merkte ook veel verschil met anders na mijn vakantie. Na al die zon en chloor was de kleur ook sneller vaal.
Klopt helemaal. Goed verzorgen dus.
Verder eens met de reacties: rood vervaagt snel, maar zó snel hoort het niet te gaan. Was je voorheen blond? Dan hoort de kapper de eerste keer een speciale voorbehandeling te doen, anders houdt het slecht op de lichte ondergrond.
Sowieso, heb je erg lang haar? Want €75,- is wel heel erg veel. Daar mag je wel voor verwachten dat de kleur mooi blijft. Terug gaan dus met de klacht dat het niet blijft zitten. Dan lossen ze het maar op.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
05-09-2019 17:03
Wat is je eigen haarkleur? Het is handig om een roodtint te pakken die net iets donkerder is dan je eigen haar. Als je zelf heel donker haar hebt en dan naar rood wilt zou je het nog eerst kunnen laten ontkleuren (is wel heel slecht voor je haar) en dan pas verven.
Dit zou ik echt nooit doen.
Rood is een van de moeilijkste kleuren om mooi te houden omdat het zo nel vervaagd. Vind het zelf ook mooi maar om die reden neem ik het dus niet want ik wil niet iedere maand naar de kapper.

Ik heb wel eens tips gelezen als minder wassen en met koud/lauw water.
Alle reacties Link kopieren
Speciale shampoo voor gekleurd haar zou goed moeten werken. Bijvoorbeeld Andrélon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rood juist altijd een lastige kleur gevonden om uit je haar te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf middenbruin haar. Het is niet echt fel oranje of henna rood maar koper gloed en nu ziet het er na de vakantie echt gebleekt uit en is nog maar maand geleden.
Heb er dik spijt van dat ik het heb laten verven. Als het zo slecht houdt had ik jet beter op kleur shampoo gehouden want nu kan ik nog moeilijk terug naar mijn eigen kleur...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je veel gezwommen e.d. tijdens je vakantie? Want dat verklaard dan wel waarom het zo snel vaag is nu. Dan zou ik het nog een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Revlon nutricolor gebruikt een vriendin van mij en die heeft inmiddels al heel lang prachtig rood haar. Dit is de enige die er echt voor zorgt dat het mooi rood blijft. Het geeft wel heel erg af, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een vurige rode kleur en zij wast haar haar 1x in de 10 dagen ofzo. Het stinkt niet hoor haha. :) En inderdaad niet met het haar in het zwembad/zee.
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
05-09-2019 19:57
Ik heb van mezelf middenbruin haar. Het is niet echt fel oranje of henna rood maar koper gloed en nu ziet het er na de vakantie echt gebleekt uit en is nog maar maand geleden.
Heb er dik spijt van dat ik het heb laten verven. Als het zo slecht houdt had ik jet beter op kleur shampoo gehouden want nu kan ik nog moeilijk terug naar mijn eigen kleur...
Oké, dit geeft een ander beeld dan je OP. Dus we hebben het niet over 'een paar keer wassen' maar over een maand. Een maand waarin je ook nog eens op vakantie bent geweest. Dan is het wel te verwachten dat het al begint te vervagen.
Maar goed, je hebt ook kleurmaskers (collistar heeft een fijne) of kleurmousse voor tussen verfbehandelingen in.
Ik zou het nu, met het oog op het najaar, gewoon nog eens proberen. Kans dat met minder zon en chloor de kleur veel langer mooi blijft.

Zelf laat ik ze om de 8 weken verven (1x uitgroei, 1x helemaal) en de enige keer in het jaar dat mijn haar niet mooi donkerbruin blijft, maar richting een slap, vaal aftreksel van koper gaat (en die kleur staat me echt niet als wintertype) is in de zomer. Dan ben ik blij dat ik die 8 weken weer gehaald heb!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-09-2019 12:41
Oké, dit geeft een ander beeld dan je OP. Dus we hebben het niet over 'een paar keer wassen' maar over een maand. Een maand waarin je ook nog eens op vakantie bent geweest. Dan is het wel te verwachten dat het al begint te vervagen.
Maar goed, je hebt ook kleurmaskers (collistar heeft een fijne) of kleurmousse voor tussen verfbehandelingen in.
Het is niet de eerste keer dat ik het laat verven maar al de derde keer denk ik en telkens houdt het maar heel kort. Nu na een vakantie is het ergens nog logisch maar de andere keren niet.
Ik ga het eens proberen met kleurmousse shampoo ed ja.
Iedereen al bedankt voor de tips!
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren mijn haar rood geverfd, elke 5-6 weken heb ik het moeten kleuren. Ik was zat van het chemische spul en het geld wat ik eraan besteedde.
Is henna niet iets voor je? Stukken goedkoper en gezonder. En je moet de kleur mooi vinden.
Wel een hoop gedoe... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven