Mode & Beauty alle pijlers

Welke Chanel geur?

06-09-2019 21:23 199 berichten
Ik droeg nooit parfum maar de laatste tijd soms wel en ik wil een klassiek geurtje kopen. Ik dacht aan Chanel maar alleen daar al zijn er zoveel van dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik houd niet van zoet en bloemig en wel van hout en kruiden en het mag best heel sexy zijn zodat ik er een makelaar mee kan versieren als het moet.
Mademoiselle van Chanel, mijn lievelingsgeur!
loisnvt schreef:
06-09-2019 21:25
Mademoiselle van Chanel, mijn lievelingsgeur!
Maar ik las ergens dat die ruikt alsof je net door een bloemenveld hebt gelopen!
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
06-09-2019 21:25
Mademoiselle van Chanel, mijn lievelingsgeur!
Ja! Ook die van mij!
Gewoon de nr.5
Alle reacties Link kopieren
Moet het Chanel zijn? Bij Chanel denk ik niet aan kruidig/houtig en sexy.
Lady_Day schreef:
06-09-2019 21:29
Moet het Chanel zijn? Bij Chanel denk ik niet aan kruidig/houtig en sexy.
Bij wat dan wel? Is dark opium iets?
Alle reacties Link kopieren
Eeh, ga naar een parfumerie, geef aan wat je zoekt en ga uitproberen? Je gaat toch niet op alleen een merk af?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook geen kruidig/houtige geur van Chanel.
Ik heb Chance van Chanel, de eau tendre, die is niet zo zoet.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:30
Bij wat dan wel? Is dark opium iets?
Black Opium vind ik zelf wel heel lekker. Is wel een geurtje wat vele anderen ook hebben.

Histoires de Parfums Fidelis vind ik zelf echt superlekker maar het is nogal aanwezig (en ook heel lang) en ik heb em nog nooit bij iemand anders geroken. Je kunt em volgens mij ook niet bij de Douglas kopen maar zo lekker:

https://www.fragrantica.com/perfume/His ... 32290.html
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik iets een klassieke sexy geur vind is het wel coco chanel.
patchouli_ schreef:
06-09-2019 21:34
Eeh, ga naar een parfumerie, geef aan wat je zoekt en ga uitproberen? Je gaat toch niet op alleen een merk af?
Ik kan toch niet alles uitproberen
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, als ik deze van Rituals opheb krijg ik heel vaak opmerkingen dat het zo lekker ruikt. Ik houd van zware geuren. Geurtjes als La vie est Belle word ik niet blij van.

https://www.rituals.com/nl-nl/eau-dorie ... lsrc=aw.ds
Lady_Day schreef:
06-09-2019 21:39
Trouwens, als ik deze van Rituals opheb krijg ik heel vaak opmerkingen dat het zo lekker ruikt. Ik houd van zware geuren. Geurtjes als La vie est Belle word ik niet blij van.

https://www.rituals.com/nl-nl/eau-dorie ... lsrc=aw.ds
Klinkt interessant, iets oriëntaals zie ik ook wel zitten
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:38
Ik kan toch niet alles uitproberen
Nee, je kan je laten adviseren. Als jij je wensen laat weten, weet een goede medewerker daar er echt wel een selectie van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Moet het echt per se Chanel zijn? Anders is L’Interdit van Givenchy misschien wel iets voor jou. Dat is echt in 1 klap mijn favoriet geworden. Bij Chanel denk ik ook niet aan kruidig. Ik wilde je Mademoiselle of Chanel Chance Eau Vive aanraden maar die komen niet echt overeen met de geurnoten die je beschrijft. YSL heeft ook wel goede geuren die aan jouw eisen voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:40
Klinkt interessant, iets oriëntaals zie ik ook wel zitten
Sowieso vind ik dat Rituals goede geuren heeft. Ik vind ze niet altijd lekker maar er zitten wel heel goede tussen (die Marrakech is ook heerlijk) en ze zijn niet duur.
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:38
Ik kan toch niet alles uitproberen
Je kan wat testers vragen

Wat bij de een lekker ruikt, ruikt op een andere huid weer heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:38
Ik kan toch niet alles uitproberen
Nee, Je loopt de parfumerie binnen, geeft aan wat je zoekt, ruikt en paar parfummetjes en vraagt dan van een paar die je lekker lijken een testertje mee.
Hele belangrijke tip! Eerst even een paar keer een testertje gebruiken, dan weet je pass zeker of je t luchtje lekker vindt en wilt kopen.
puck-en-hans wijzigde dit bericht op 06-09-2019 21:45
0.12% gewijzigd
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Rosebloom schreef:
06-09-2019 21:41
Moet het echt per se Chanel zijn? Anders is L’Interdit van Givenchy misschien wel iets voor jou. Dat is echt in 1 klap mijn favoriet geworden. Bij Chanel denk ik ook niet aan kruidig. Ik wilde je Mademoiselle of Chanel Chance Eau Vive aanraden maar die komen niet echt overeen met de geurnoten die je beschrijft. YSL heeft ook wel goede geuren die aan jouw eisen voldoen.
L'interdit neem ik ook mee in mijn overpeinzingen! Klinkt heel interessant
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:40
Klinkt interessant, iets oriëntaals zie ik ook wel zitten
Rituele heeft heerlijke oriëntaalse parfums, met houtnoten. Zoals de Fleurs de l’Himalaya of de Nuit de Oriënt. Beiden met houtnoten maar heel verschillend.
Ik zal er ook heus wel een half uurtje voor uittrekken morgen om wat te proberen maar was gewoon benieuwd naar jullie favorieten (en ik zou eigenlijk iets van werk af moeten maken)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-09-2019 21:41
Sowieso vind ik dat Rituals goede geuren heeft. Ik vind ze niet altijd lekker maar er zitten wel heel goede tussen (die Marrakech is ook heerlijk) en ze zijn niet duur.
Ik heb er meerdere, en vind ze heerlijk. Fleurs de l’Himalaya is een van mijn standaard parfums.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-09-2019 21:44
L'interdit neem ik ook mee in mijn overpeinzingen! Klinkt heel interessant
Doen hoor! Hele aparte geur. You either love it or hate it, ik vind hem fantastisch. Wel erg aanwezig, zelfs na een grondige douche ruik ik hem nog. Misschien ook even bij Paco Rabane kijken? Thierry Mugler? Decadence van Marc Jacobs? Heb je weer wat nieuwe suggesties erbij!
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
06-09-2019 21:44
Rituele heeft heerlijke oriëntaalse parfums, met houtnoten. Zoals de Fleurs de l’Himalaya of de Nuit de Oriënt. Beiden met houtnoten maar heel verschillend.
Nuit à Marrakech of Elixir d'Orient :)

Staan beiden in mijn top 10. Zit nog wel iets zoetigs aan hoor maar de echt hout/kruidige parfums zijn toch vaak wat manlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven