Mode & Beauty alle pijlers

BH-maat

06-09-2019 22:30 51 berichten
Ik kwam net een artikel tegen waarin stond dat de meest verkochte BH-maat 70G is. Erg verrassend aangezien je bij de winkels op de hoek (Hema, H&M) meestal pas vanaf omvang 75 slaagt. Ik heb zelf 65 en die kan ik over het algemeen alleen online vinden.
Wat is jullie omvangsmaat?

Welke maat BH?

Totaal aantal stemmen: 150

60-65 (3%)
70 (19%)
75 (27%)
80 (24%)
85 (12%)
90 (9%)
95+ (6%)
70G??
Dat geloof ik niet hoor..
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van het merk draag ik 60F (Freya) of 65E (Marie Jo).
Alle reacties Link kopieren
Hangt van t merk af
Ik heb meestal 85C maar ook een 80E heb ik. Ligt ook aan t model van de cup.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
70G geloof ik ook echt niet. Ik dacht dat een D-cup gemiddeld was of zo, in ieder geval niet groter. En degenen met grote borsten (cup G) zijn ook over het algemeen wat forser en hebben dan geen omtrek van 70.
Zelf heb ik 75B en ik pas 70C meestal ook.
Alle reacties Link kopieren
70G? Welk artikel was dit dan? Vraag me namelijk sterk af of dat klopt. Een paar jaar terug was 75B de meest gangbare maat. Ik geloof best dat de cupmaat nu hoger ligt, C of misschien zelfs D. Maar G lijkt mij stug, denk dat ze dan niet hun research goed hebben gedaan.
Ik heb meestal 95C, soms D.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Bijenkorf slaagt mijn dochter trouwens altijd goed voor omvang 65.
Panda1987 schreef:
06-09-2019 22:44
70G? Welk artikel was dit dan? Vraag me namelijk sterk af of dat klopt. Een paar jaar terug was 75B de meest gangbare maat. Ik geloof best dat de cupmaat nu hoger ligt, C of misschien zelfs D. Maar G lijkt mij stug, denk dat ze dan niet hun research goed hebben gedaan.
Het eerste artikel dat ik kreeg toen ik googelde op meest verkochte BH-maat. 75B kwam ik ook tegen, maar dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk. Wij hebben in ons vrouwengezin allemaal een grotere maat en hebben geen bovengemiddeld grote boezem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang de verkeerde maat bh gedragen.
Een keer goed laten opmeten bij een speciaalzaak en nu weet ik hoe een bh moet zitten!
Ik had een veel grotere cupmaat en een veel kleinere omvangmaat dan ik dacht.
Ik weet niet of ik de 70G moet geloven maar ik geloof wel dat de meeste vrouwen de verkeerde bh dragen.
Dat kun je namelijk ook echt zien vaak.
En voelen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-09-2019 22:47
Het eerste artikel dat ik kreeg toen ik googelde op meest verkochte BH-maat. 75B kwam ik ook tegen, maar dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk. Wij hebben in ons vrouwengezin allemaal een grotere maat en hebben geen bovengemiddeld grote boezem.
Ja 75B lijkt me nu ook absoluut niet correct, maar vind G wel erg groot voor een meest verkochte maat. Hoewel steeds meer winkels grotere maten gaan verkopen, zijn de meest gangbare maten in winkels nog steeds A, B, C en D. Cup G vind je lang niet overal, daarom lijkt het me sterk dat dit de meest verkochte maat is
Alle reacties Link kopieren
70G geloof ik ook niet zo snel.

Heb zelf een omvang van 75 of 80, dat wisselt per merk.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Meest verkocht is nogal afhankelijk aan wie.je het vraagt..... H&M verkoopt aan 15 to 25 (als doelgroep) twtwijl een LiChérie zich presenteert als "de betere kwaliteitszaak" en daarmee, mede door de prijs een oudere meer spenderende doelgroep aanspreekt, en Livera speelt erg in op medisch zoals bh's voor voeding, zwangerschappen en borstamputatie. Die zal weer een heel andere doelgroep en daarmee een andere "meestverkochte" zijn.....

Ik weet Otto vroeger altijd in de zomer (komkommertijd) met een persbericht van de "meestvoorkomende bh-maat per provincie publiceerde. Zegt geen drol. Zegt alleen wat over Otto-klanten, en dat zijn er eem stuk mibder dan bij bv. Zalando of Wehkamp.... maar wel 3 dagen gratis reclame want elke roddel-, nieuws-, en koffietijd-rubriek vam de NL tv pikt het op en praat er 5 minuten over....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
06-09-2019 22:49
Ik heb jarenlang de verkeerde maat bh gedragen.
Een keer goed laten opmeten bij een speciaalzaak en nu weet ik hoe een bh moet zitten!
Ik had een veel grotere cupmaat en een veel kleinere omvangmaat dan ik dacht.
Ik weet niet of ik de 70G moet geloven maar ik geloof wel dat de meeste vrouwen de verkeerde bh dragen.
Dat kun je namelijk ook echt zien vaak.
En voelen...
Was bij mij ook! Kleinere omvang en grotere cupmaat.
Christiana schreef:
06-09-2019 23:17
Was bij mij ook! Kleinere omvang en grotere cupmaat.
Bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als bijbaan in een lingeriezaak ( hogere segment) gewerkt en een 70 g is geen aparte maat. Heel veel vrouwen dragen de verkeerde maat. Je kunt een omvang 70 ongeveer vergelijken met een maat 38 dus reken maar uit.

Zelf heb ik een 70f en dat hangt soms ook van het merk af. Freya rekt niet echt mee, maar Aubade is enorm rekbaar en daar kun je makkelijk een kleinere omvang en grotere cupmaat van nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bij HEMA, H&M, C&A etc. verkopen ze überhaupt geen 'G', ze gaan meestal tot 'E' af en toe tot 'F'. Maar 'G' is in dergelijke zaken gewoon niet te koop.
Loohala schreef:
06-09-2019 23:35
Ik heb als bijbaan in een lingeriezaak ( hogere segment) gewerkt en een 70 g is geen aparte maat. Heel veel vrouwen dragen de verkeerde maat. Je kunt een omvang 70 ongeveer vergelijken met een maat 38 dus reken maar uit.

Zelf heb ik een 70f en dat hangt soms ook van het merk af. Freya rekt niet echt mee, maar Aubade is enorm rekbaar en daar kun je makkelijk een kleinere omvang en grotere cupmaat van nemen.
Als omvang 70 maat 38 is, is het toch wel heel bijzonder dat ze niet verkocht worden bij bijv de Hema. Ik ben niet heel smal of mager, maar kan een 70 alleen aan op het strakste haakje, en dan zitten ze na drie maanden al niet meer prettig. Hier in de poll zitten de meesten ook groter, dus dat lijkt dan ook niet te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-09-2019 22:43
70G geloof ik ook echt niet. Ik dacht dat een D-cup gemiddeld was of zo, in ieder geval niet groter. En degenen met grote borsten (cup G) zijn ook over het algemeen wat forser en hebben dan geen omtrek van 70.
Zelf heb ik 75B en ik pas 70C meestal ook.
De cupmaat heeft niet alleen met de 'grootte' van je borst te maken maar zeker ook met de 'stand' van je borsten. Mijn 'grootte' is een kleine B. Maar dan snijdt de beugel in de zijkant van mijn borst bij de oksel. Dus draag ik een C cup met een kleinere omvang (65). Meestal Marie Jo of La Perla.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg altijd 75B, maar dat zat toch aktijd net niet. Ik deed de schouderbandjes steeds strakker om support te krijgen.

Dus een aantal jaar geleden eens goed gaan passen nadat ik had gelezen hoe een BH eigenlijk moet zitten....wat best strak is om het lijf.
Wanneer je aan de achterkant van de band trekt, mag deze niet meer dan 1 of 2 cm ver komen. Dit op het uiterste haakje, zodat je bij uitlubbering de band weer strakker kunt doen.

Band mag aan de achterkant niet omhoog getrokken worden door de schouderbandjes.
En even voorover hangen en met je handen elke borst wat naar voren brengen, zodat de beugel eromheen valt.

Ik kwam niet uit op een eenduidige maat en ik pas daarom altijd de 70C en 70D wanneer ik een BH uitkies. Dan zal één van de twee passen. Hangt nogal van het merk af.
"I love not Man the less, but Nature more..."
MinkeDeWit schreef:
07-09-2019 00:08
Als omvang 70 maat 38 is, is het toch wel heel bijzonder dat ze niet verkocht worden bij bijv de Hema. Ik ben niet heel smal of mager, maar kan een 70 alleen aan op het strakste haakje, en dan zitten ze na drie maanden al niet meer prettig. Hier in de poll zitten de meesten ook groter, dus dat lijkt dan ook niet te kloppen.
Het publiek dat bij de HEMA bh’s koopt heeft gemiddeld genomen misschien een wat grotere maat.

Daarbij is de meest verkochte maat niet hetzelfde als de meest voorkomende maat, omdat mensen blijkbaar nog steeds de verkeerde maat kopen.
Alle reacties Link kopieren
Maat 70 is eerder een maat 36. Ik heb maat 36 en mijn omtrek is toch echt 70. Toen ik was aankomen in Mn zwangerschap had ik omtrek 75.

Uit onderzoek blijkt trouwens dat vrouwen vaak een te kleine bhmaat dragen. Te kleine cups en te grote omvang.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niks van. Het kan simpelweg niet de meest verkochte maat zijn, omdat een groot deel van de merken niet eens 70G verkoopt. Weet ik uit ervaring. Ik heb maat 70G (soms F) en kan deze maat in mijn eigen stad niet eens vinden.
Ik heb verder confectiemaat 38, dus die bewering klopt wat mij betreft wel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-09-2019 02:21
Het publiek dat bij de HEMA bh’s koopt heeft gemiddeld genomen misschien een wat grotere maat.

Daarbij is de meest verkochte maat niet hetzelfde als de meest voorkomende maat, omdat mensen blijkbaar nog steeds de verkeerde maat kopen.
Veel belangrijker;

Meest voorkomend zijn vrouwen 30+ mèt kinderen, en een eigen inkomen. Die kopen vaak duurdere kwaliteits BH's om hun 85 E of F te stallen, maar wel minder. Liever 3 Goeie dan 12 keer net niet.....

Meest verkocht: meisjes van 14-16 die hun 75 B of C ophangen in iets leuks van H&M of Primark. 33 BH's in de kast..... veel voor weinig, maar ruzie met de zwaartekracht....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
70 omvang met een gemiddelde kledingmaat van 42 in NL.
Lijkt me sterk.
Zelf 70 omvang, maar inderdaad lastiger te verkrijgen bij ‘goedkopere’ winkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven