Mode & Beauty alle pijlers

Welke trouwjurk voor de oudere bruid 50+

10-09-2019 17:49 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames mag ik jullie (ongezouten) mening?

Mijn nicht gaat volgend jaar voor het eerst trouwen, tegen die tijd is ze 51 jaar oud, zij is dus een oudere bruid, wij zijn altijd aan het zwijmelen bij de film Sisi, en wij zijn fan van die Gypsywedding jurken ( ja ik weet het) haar motto was altijd dat wanneer ze ooit in het huwelijksbootje zou stappen dat zij dan een Sisi jurk aan zou trekken, en nu is het eindelijk zover, en ja het is veel later dan gemiddeld, maar het gaat eindelijk gebeuren, maar nu krabbelt ze terug, die felbegeerde Sisi jurk kan volgens haar niet meer, dat is een jurk die je draagt tot je 35e, daarna is het not done, ze wil de jurk wel, maar ze durft niet zo goed omdat ze niet meer de frisse uitstraling heeft van een twintiger, maar ik als made of honour die ook mee gaat als de jurk gekozen word, vind het nonsens , ok op je 70e in een Sisi jurk hoeft nou ook weer niet, maar 51 kan toch best???
Het word trouwens geen maagdelijk witte jurk, maar een mooie wijd uitlopende jurk met wat tierelantijntjes moet kunnen vind ik.

Wat vinden jullie van deze stelling ? En het gaat er even niet om wat je persoonlijk van een Sisi jurk vind, maar puur of zo een jurk nog kan na je 50e.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Trouwen in een Sisi jurk na je 50e

Totaal aantal stemmen: 130

Ja hoor dat kan nog best (56%)
Nou neuh, doe maar niet (22%)
Het kan wel zolang het geen slagroomtaart is (22%)
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat of een jurk kan niet afhangt van leeftijd, maar of de bruid er blij van wordt. Als dat haar droom is, moet ze het vooral doen :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind een op en top trouwjurk niet mooi op deze leeftijd, staat gewoon niet.
Ze kan toch gewoon verschillende modellen trouwjurken passen, waaronder deze jurk? Volgens mij is de kans best groot dat de droomjurk dan niet staat of niet bij je past, ongeacht je leeftijd. Geen bruid wil volgens mij bijvoorbeeld in een jurk lopen die dikker maakt, die je minpunten benadrukt etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat nou uit?
De meeste jongere bruiden zien er ook uit als een rollade in de gemiddelde trouwjurk.
Alle reacties Link kopieren
Als ze haar hele leven al droomt van een Sisi jurk dan moet ze dat doen. Ja er zullen een hoop mensen zijn die gaan vinden dat ze in een gestevend mantelpakje had moeten komen, maar ik denk dat je eerder spijt krijgt van het feit dat je niet je droomjurk uit hebt gekozen, dan van de mening van die mensen.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan natuurlijk, maar of je het dan ook moet doen.
De meeste vrouwen van die leeftijd die ik ken kunnen echt prima een echte trouwjurk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar maid of honour. Niet made. :proud:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verschillende soorten jurken passen en diegene kiezen die haar het mooiste staat. Dat heeft over het algemeen niet zo veel met je leeftijd te maken, maar met je figuur, je uitstraling, je persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
10-09-2019 17:57
Sorry, maar maid of honour. Niet made. :proud:
Bij een Sisi trouwjurk hoort een made!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bij een wat oudere bruid een A-lijn mooier dan de prinsessenlijn als ze voor een wijde rok kiest (er even vanuit gaand dat een wijde rok sowieso past bij de bruid).

En ik vind voor elke bruid dat minder meer is. Tegenwoordig hebben de jurken vaak en een decolleté en een split, en stukjes mesh en stukjes kant, verschillende stoffen, verschillende soorten bling, rushes, enz. Ik vind het vaak veel te veel, terwijl een jurk waarbij keuzes zijn gemaakt 9 van de 10 keer veel chicer is.
Echt?
SombraOnline schreef:
10-09-2019 17:57
Sorry, maar maid of honour. Niet made. :proud:
Ik zie nu dus echte maden voor me :(
SombraOnline schreef:
10-09-2019 17:57
Sorry, maar maid of honour. Niet made. :proud:
Of gewoon bruidsmeisje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die jurken afschuwelijk, maar ik ben een groot voorstander dat een bruid aantrekt waarin zij zich de bruid voelt. Dat zal voor de een een Australian Joggingspak zijn, voor de ander een My Gypsy Wedding jurk en voor weer een ander een wit broekpak. Er zijn vast prima My Gypsy Wedding jurken te vinden die bij het figuur van je nicht passen en dan hoop ik dat ze een heerlijke dag heeft en zich helemaal de bruid voelt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-09-2019 18:06
Er zijn vast prima My Gypsy Wedding jurken te vinden die bij het figuur van je nicht passen

Nou, dat durf ik toch wel te betwijfelen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hoor.


Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als ik de OP lees, zie ik vooral een "maid of honour" (*kuch*) die haar eigen idee over de droomjurk aan haar vriendin probeert te verkopen.

Ja, ik vind een "Sisi"-jurk op elke leeftijd kunnen als de bruid dat zelf wil, maar ik ken heel veel vrouwen die dat niet meer vinden kunnen na een bepaalde leeftijd, en dat is hun goed recht. (Bron: dit jaar getrouwd op ongeveer dezelfde leeftijd, dus gesprekken zat over gevoerd)

Mijn haren gaan recht overeind staan van die vriendin die er hele enquetes bij gaat houden om haar eigen idee van de juiste jurk aan de bruid op te dringen. Het doet er namelijk geen reet toe wat jij, wij of de wereld vinden van de jurk, de bruid moet zich er goed in voelen. Praat haar alsjeblieft niet in de Sisi-jurk.
Waarom zou dat niet kunnen? Leeftijd is helemaal niet boeiend voor een jurk. Als ze een Sisi jurk wil, dan kan dat gewoon.
Maar ik snap ook wel dat het spannend voor haar is.

Een mooie wijde A-lijn kan ook tot de Sisi look komen, maar dan minder 'extreem'.

Ben heel benieuwd wat het gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
10-09-2019 18:10
Gezellig hoor.


Afbeelding

Volgens mij hadden deze dames hun jurken al een poosje in huis :rofl:
Nouschi schreef:
10-09-2019 18:10
Gezellig hoor.


Afbeelding

Ik vind dit echt een heel schattige foto :rofl:
Nouschi schreef:
10-09-2019 18:10
Gezellig hoor.


Afbeelding
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou voor n hele mooie jurk gaan.niet speciaal n trouwjurk.
Maar ja .wie ben ik?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Waar ligt de grens dan volgens de mensen die het niet vinden kunnen? Ik heb recent bruiden van 50, 47 en 40 gezien, allemaal in een echte trouwjurk. Ze zagen er prachtig uit, echt niet raar of zo.
Met zo’n mantelpakje of als je gaat voor gewone nette jurk ben je net de moeder van de bruid. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet moet trouwen in wat je wilt, al ga je in bikini of witte legging met tuniek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven