Mode & Beauty alle pijlers

Welke trouwjurk voor de oudere bruid 50+

10-09-2019 17:49 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames mag ik jullie (ongezouten) mening?

Mijn nicht gaat volgend jaar voor het eerst trouwen, tegen die tijd is ze 51 jaar oud, zij is dus een oudere bruid, wij zijn altijd aan het zwijmelen bij de film Sisi, en wij zijn fan van die Gypsywedding jurken ( ja ik weet het) haar motto was altijd dat wanneer ze ooit in het huwelijksbootje zou stappen dat zij dan een Sisi jurk aan zou trekken, en nu is het eindelijk zover, en ja het is veel later dan gemiddeld, maar het gaat eindelijk gebeuren, maar nu krabbelt ze terug, die felbegeerde Sisi jurk kan volgens haar niet meer, dat is een jurk die je draagt tot je 35e, daarna is het not done, ze wil de jurk wel, maar ze durft niet zo goed omdat ze niet meer de frisse uitstraling heeft van een twintiger, maar ik als made of honour die ook mee gaat als de jurk gekozen word, vind het nonsens , ok op je 70e in een Sisi jurk hoeft nou ook weer niet, maar 51 kan toch best???
Het word trouwens geen maagdelijk witte jurk, maar een mooie wijd uitlopende jurk met wat tierelantijntjes moet kunnen vind ik.

Wat vinden jullie van deze stelling ? En het gaat er even niet om wat je persoonlijk van een Sisi jurk vind, maar puur of zo een jurk nog kan na je 50e.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Trouwen in een Sisi jurk na je 50e

Totaal aantal stemmen: 130

Ja hoor dat kan nog best (56%)
Nou neuh, doe maar niet (22%)
Het kan wel zolang het geen slagroomtaart is (22%)
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ze moet aantrekken waar ze zichzelf goed in voelt.
Ik zou wel een pas sessie eraan wijden, dat kun je zelfs gewoon zo boeken
(een dolle oude meid met wie ik werk doet dat soort dingen altijd en het ziet er altijd heel leuk en gezellig uit. Niet dat ik mee wil maar in dit geval is het best leuk om met je crew te doen).
Gewoon passen die handel.

Staat ze er niet (meer) mee dan is het ook zo, maar dan heeft ze het toch geprobeerd.

Anders zal ze zich later altijd afvragen "had ik maar ...".
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-09-2019 18:20
Waar ligt de grens dan volgens de mensen die het niet vinden kunnen? Ik heb recent bruiden van 50, 47 en 40 gezien, allemaal in een echte trouwjurk. Ze zagen er prachtig uit, echt niet raar of zo.
Met zo’n mantelpakje of als je gaat voor gewone nette jurk ben je net de moeder van de bruid. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet moet trouwen in wat je wilt, al ga je in bikini of witte legging met tuniek.
Ik vind een “echte trouwjurk” prima. En ieder alternatief trouwens ook.

Maar een “sissiejurk” vind ik vaak meer op een verkleedpartijtje uitdraaien en daarom niet meer zo passen bij een bruid die de pubertijd lang achter zich heeft gelaten.
Soms moet iemand ook tegen zichzelf beschermd worden. Je kan een Sissi-jurk het einde vinden, maar of hij aan het lijf van een 51-jarige ook nog het einde is, I doubt. Er zullen (zat) jurken zijn die een 51-jarige bruid beeldig staan, dus waarom zo krampachtig vasthouden aan die jurk die ze al 35 jaar het einde vindt?

Alles heeft zijn tijd, ook een bruidsjurk.

Maar mijn negatieve inzending moet niemand weerhouden om toch in een Sissi-jurk te trouwen, zelfs op 80-jarige leeftijd.

Ik wens iedereen die van ver of dichtbij bij het huwelijk betrokken is een leuke dag en het bruidspaar daar bovenop veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn 51-jarige moeder is afgelopen weekend getrouwd in een prachtige jurk met lage rug en hoge split, en ze zag er écht geweldig uit! Alles kan, zou ik zeggen.
The eyes are useless when the mind is blind.
Ligt ook aan de 51 jarige

Maar als ik zoek op gekleurde trouwjurken dan zitten daar wijde modellen tussen die best kunnen voor een oudere bruid.
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
10-09-2019 18:10
Als ik de OP lees, zie ik vooral een "maid of honour" (*kuch*) die haar eigen idee over de droomjurk aan haar vriendin probeert te verkopen.

Ja, ik vind een "Sisi"-jurk op elke leeftijd kunnen als de bruid dat zelf wil, maar ik ken heel veel vrouwen die dat niet meer vinden kunnen na een bepaalde leeftijd, en dat is hun goed recht. (Bron: dit jaar getrouwd op ongeveer dezelfde leeftijd, dus gesprekken zat over gevoerd)

Mijn haren gaan recht overeind staan van die vriendin die er hele enquetes bij gaat houden om haar eigen idee van de juiste jurk aan de bruid op te dringen. Het doet er namelijk geen reet toe wat jij, wij of de wereld vinden van de jurk, de bruid moet zich er goed in voelen. Praat haar alsjeblieft niet in de Sisi-jurk.
Heel slordig van me sorry dames.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Marnamai schreef:
10-09-2019 18:23
Gewoon passen die handel.

Staat ze er niet (meer) mee dan is het ook zo, maar dan heeft ze het toch geprobeerd.

Anders zal ze zich later altijd afvragen "had ik maar ...".
Inderdaad. Gewoon alles eens passen. Ik ben vorig jaar getrouwd, ben midden 40 en had een a_lijn zwarte tule jurk aan. Alleen omdat het kan.
Al ben je 95, trek in godsnaam op je eigen bruiloft aan wat je zelf wilt. Je bent toch geen 51 geworden om je nog wat aan te trekken van de mening van de goegemeente.

Ik ben op mijn 35e getrouwd in een prachtige niet trouwjurk. Er waren mensen die het eeuwig zonde vonden dat ik geen echte trouwjurk had. Ik trok me alleen wat aan van de mening van de gom. Die ook niet van trouwjurken houdt.
mammezel schreef:
10-09-2019 18:29
Soms moet iemand ook tegen zichzelf beschermd worden. Je kan een Sissi-jurk het einde vinden, maar of hij aan het lijf van een 51-jarige ook nog het einde is, I doubt. Er zullen (zat) jurken zijn die een 51-jarige bruid beeldig staan, dus waarom zo krampachtig vasthouden aan die jurk die ze al 35 jaar het einde vindt?

Alles heeft zijn tijd, ook een bruidsjurk.

Maar mijn negatieve inzending moet niemand weerhouden om toch in een Sissi-jurk te trouwen, zelfs op 80-jarige leeftijd.

Ik wens iedereen die van ver of dichtbij bij het huwelijk betrokken is een leuke dag en het bruidspaar daar bovenop veel geluk!
Tja.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-09-2019 18:09
Nou, dat durf ik toch wel te betwijfelen ;-D

:proud:

Ik probeerde het nog zo aardig te brengen!
Alle reacties Link kopieren
ze moet gewoon gaan passen, dan ziet ze vanzelf wat wel en niet staat. Kijk maar een avondje say yess to the dress. Lekker suf programma waarin bruiden perse iets willen passen en dan zien dat het echt niet staat, of andersom.
Om eerlijk te blijven, ik zie ook genoeg dat ik denk, hoe kun je het aandoen, maar goed, zij voelen zich blij er mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval proberen. Wie weet is het helemaal te gek. Of is iets anders helemaal te gek. Gewoon gaan proberen.

En het is maid of honour/honor. En officieel matron of honor/honour als die persoon zelf al getrouwd is.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-09-2019 18:52
Om eerlijk te blijven, ik zie ook genoeg dat ik denk, hoe kun je het aandoen, maar goed, zij voelen zich blij er mee

Eens. Ik ben ook vaak verbaasd bij “Say yes” dat dan zowel de bruid als entourage kiezen voor de jurk die echt het minst mooi staat van alles wat gepast is. En dan heb ik het dus niet over de jurk op zich, maar echt over hoe deze bij de bruid “valt”.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-09-2019 18:45
:proud:

Ik probeerde het nog zo aardig te brengen!
Dat vind ik echt heel aardig van je en was best goed gelukt.

Ik heb een gypsy bride gevonden die - voor het genre - nog wel OK is. http://weddingphotos-video.co.uk/blog/g ... yorkshire/
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties, mijn nicht doet al jaren aan volleybal, en dat zie je duidelijk aan haar lichaam, we gaan sowieso eerst van alles passen, mocht het uiteindelijk geen Sisi jurk worden, dan word het waarschijnlijk een zeermeermin of trompetmodel.
Iemand zei het al, dat je iets in gedachten kunt hebben wat bij nader inzien toch niet helemaal je van het is.
Maar al met al kan je dus wel gewoon een Sisi jurk aan als 50 plusser.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
10-09-2019 19:48
Dank voor alle reacties, mijn nicht doet al jaren aan volleybal, en dat zie je duidelijk aan haar lichaam, we gaan sowieso eerst van alles passen, mocht het uiteindelijk geen Sisi jurk worden, dan word het waarschijnlijk een zeermeermin of trompetmodel.
Iemand zei het al, dat je iets in gedachten kunt hebben wat bij nader inzien toch niet helemaal je van het is.
Maar al met al kan je dus wel gewoon een Sisi jurk aan als 50 plusser.

Het is jouw jurk niet, dus jij kan van alles in gedachten hebben. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Attawo schreef:
10-09-2019 17:54
Als ze haar hele leven al droomt van een Sisi jurk dan moet ze dat doen. Ja er zullen een hoop mensen zijn die gaan vinden dat ze in een gestevend mantelpakje had moeten komen, maar ik denk dat je eerder spijt krijgt van het feit dat je niet je droomjurk uit hebt gekozen, dan van de mening van die mensen.
Dit! Ze moet doen waar zij blij van wordt.
AnnabeldeDertiende schreef:
10-09-2019 18:44
Al ben je 95, trek in godsnaam op je eigen bruiloft aan wat je zelf wilt. Je bent toch geen 51 geworden om je nog wat aan te trekken van de mening van de goegemeente.
Ook waar!
(maar als je op je 95ste nog trouwt, dan doe je het voor het geld, tenzij hij echt hééééél knap is :hello: )

AnnabeldeDertiende schreef:
10-09-2019 18:44

Ik trok me alleen wat aan van de mening van de gom. Die ook niet van trouwjurken houdt.
:-D :-D
mammezel schreef:
10-09-2019 21:53
Ook waar!
(maar als je op je 95ste nog trouwt, dan doe je het voor het geld, tenzij hij echt hééééél knap is :hello: )


:-D :-D
Te gek toch! Dat je op die leeftijd denkt, nou ik heb wel zin in een knalfuif. Dus, Johannes, kom van die bank af, we gaan het nog een keer doen maar nu wel met veel te dure ringen, jurk, duiven, koetsen en alles wat ik toen niet wilde. Ik verheug me er nu al op :).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar in elk geval proberen over te halen om één of meer sissi-jurken te passen. Dan kan de reactie zijn ‘Nee, dit kan echt niet. Leuk op tv maar niet voor mij’. Of juist ‘Jaaaa dit is het helemaal!’

En de bruid zelf heeft dan het laatste woord, uiteraard.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus trouwde toen ze 50 was in een feestelijke (korte) witte jurk met rode rozenprint, gecombineerd met bruidsboeket met dezelfde rozen. Het viel niet over het hoofd te zien dat ze de bruid was.
Het is toch al een verkleedpartijtje. Trek lekker aan waar je vrolijk van word. Al staat het niet, ook goed. Weinig fotomodellen zien trouwen. Flaparmen en hangtieten, rimpels of doodgeverft haar. Die jurk maakt het grote verschil niet!
Gewoon passen en zij moet voor zichzelf bepalen of ze het mooi vindt.

Ik was eind 20 dat ik trouwde en een Sissi jurk had mij niet gestaan omdat dat sowieso niet bij me past. Daarnaast vind ik alle zeemeerminjurken uberhaupt lelijk, hoe jong, dun, knap de bruid ook is.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Haar feest, haar jurk.
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
11-09-2019 07:23
Ik zou haar in elk geval proberen over te halen om één of meer sissi-jurken te passen. Dan kan de reactie zijn ‘Nee, dit kan echt niet. Leuk op tv maar niet voor mij’. Of juist ‘Jaaaa dit is het helemaal!’

En de bruid zelf heeft dan het laatste woord, uiteraard.

Uiteraard :A:
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven