Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Ik vind uberhaupt dat je niet zo'n effen witte top aan kan naar een bruiloft. Als de bruid heeft gekozen voor ivoor of blush (of welke kleur dan ook, anders dan spierwit), steekt dat onwijs af op de foto's. Blote schouders in een kerk vind ik ook een no go.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-09-2019 10:03
Je hebt toch wel een spijkerjasje?
Nee dat heb ik niet. Ik heb een beige vestje. Die zou er dan eventueel nog bij kunnen. Dun lang dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij, ik vind het in een kerk altijd verschrikkelijk koud!
En ik weet niet waar je woont, maar hier is het vandaag nou niet echt blote schouders weer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
In kerken kan het nogal fris/koud zijn, een vestje of jasje meenemen zou ik wel doen, maar puur tegen de kou.

Het is wat mij betreft een nette top, en een nette rok, ik zie het probleem niet.
Star² schreef:
11-09-2019 10:01
Dit.
Nog een ‘dit’.

Vast wel iemand die een vestje/jasje/omslagdoek/sjaal/theedoek te leen heeft.
Ik zou dit absoluut niet aandoen in de kerk. Je kunt het simpel oplossen met een vestje erover. Tsja, misschien heb je niks bijpassends.. Dan zou ik eerder gaan voor een niet-bijpassend jasje of vestje, dan niks. Je trekt het gewoon aan zodra je binnenloopt en trekt het weer uit als je buiten komt. Of fiets even langs H&M op de heenweg (of desnoods wibra).
Alle reacties Link kopieren
Hangt heel erg van de kerk af. Wat draagt de bruid normaal gesproken in het dagelijks leven? Wanneer zij geen broek mag dragen en zelf altijd de schouders bedekt heeft, dan kan het waarschijnlijk net.

In een kerk, zeker wanneer deze niet helemaal vol zit, kan het tijdens deze tijd van het jaar best koud zijn. Ik zou het jasje/vest/omslagdoek dus sowieso aantrekken naar de kerk. Na afloop kan je deze gewoon af doen.

De kerk is geen modeshow, je zal de grootste tijd van de dienst ook zitten, dus zoveel afbreuk zal het niet doen wanneer je in de kerkbanken zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als de bruid het prima vindt, dan is het goed.

Christelijk gereformeerd zegt niet zoveel, want daar zijn zoveel stromingen in. Als het een hele 'lichte' stroming is, kan het prima met blote armen. Is het wat zwaarder, dan zou ik toch overwegen om een colbertje aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:05
Nee dat heb ik niet. Ik heb een beige vestje. Die zou er dan eventueel nog bij kunnen. Dun lang dingetje.
Je kunt ook je jas aanhouden. Doen veel mensen in de kerk, zelfs op zondagochtend.
Wat heb je nog meer voor jasjes of vestjes in je kast hangen? Ook geen blazer oid?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een vestje meenemen, kan je nog kijken wat de rest aanheeft en fijn als het koud is. Als je in die kerk zit ziet verder dan toch niemand je outfit.
Alle reacties Link kopieren
Alles vind plaats in de kerk? De receptie en diner zal wel in het bijgebouwtje zijn hoor, daar kan je wel met blote schouders.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-09-2019 10:06
Je kunt ook je jas aanhouden. Doen veel mensen in de kerk, zelfs op zondagochtend.
Wat heb je nog meer voor jasjes of vestjes in je kast hangen? Ook geen blazer oid?
Hmm ga ik even kijken.
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:04
Ik vind uberhaupt dat je niet zo'n effen witte top aan kan naar een bruiloft. Als de bruid heeft gekozen voor ivoor of blush (of welke kleur dan ook, anders dan spierwit), steekt dat onwijs af op de foto's.


Onzin, TO zal niet direct naast de bruid zitten. En genoeg mannen met witte overhemden, dat steekt ook niet af toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog snel naar de stad kunnen fietsen zo en een wit strak langmouw truitje kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je perse zelf wil shinen op de bruiloft en dit outfit aan wil trekken moet je dat vooral doen.

Ik zou mij aanpassen aan de gelegenheid en gewoon een vestje of sjaal om doen al doet het afbreuk aan jouw outfit, wie zijn bruiloft is het nu eigenlijk? Niet die van jouw toch?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 10:05
Nog een ‘dit’.

Vast wel iemand die een vestje/jasje/omslagdoek/sjaal/theedoek te leen heeft.
Daar ga je toch niet vanuit op de bruiloft van een ander alsof iedereen twee jasjes bij zich heeft. Armoedig om je eigen kleren niet op orde te hebben terwijl sjaaltjes al voor <10 bij de etos hangen. Of je leentje een sjaal van je moeder, de buur of een vriendin...dit verzin je toch niet op de ochtend van.....
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:10
12.99% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het kan toch prima? Als die collega zei dat het kon is het toch helemaal goed? Maar als je je echt onzeker voelt kun je toch een sjaal erover heen gooien?
Marana schreef:
11-09-2019 10:07
Onzin, TO zal niet direct naast de bruid zitten. En genoeg mannen met witte overhemden, dat steekt ook niet af toch.
Ik geloof dat ik een mening verkondigde, dat jij hem onzin vindt staat je vrij, maar dat zegt niet dat het onzin is. Ik vind een gehele witte bovenkant anders dan een man die een wit overhemd aan heeft onder een colbert.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:11
14.25% gewijzigd
Ik vind het sowieso niet echt een geschikte bruiloftsoutfit. Heb je geen net jurkje of een nette pantalon?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de top qua model vrij bedekt, denk dat dat alleen in vrij strenge omgevingen een probleem zou zijn. Maar heb je ook echt een witte? Want in het wit naar een bruiloft gaan is echt wel heel erg not-done (tenzij duidelijk aangegeven als dresscode of zo). Iets met wit er in kan vaak nog wel, maar echt helemaal wit zou ik nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-09-2019 10:07
Alles vind plaats in de kerk? De receptie en diner zal wel in het bijgebouwtje zijn hoor, daar kan je wel met blote schouders.
Er is geen dinner of iets. Alleen een kopje koffie of thee naderhand. Maar alles in de kerk.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:08
Ik zou nog snel naar de stad kunnen fietsen zo en een wit strak langmouw truitje kunnen kopen.
als je dan toch een ander shirt gaat kopen doe dan geen wit
geeft eigenlijk geen pas.
Ik zou geen wit shirt aantrekken naar een bruiloft. Sowieso vind ik de combinatie die je hebt uitgezocht meer een outfit om naar de stad te gaan en niet leuk/feestelijk/mooi voor een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
11-09-2019 10:11
als je dan toch een ander shirt gaat kopen doe dan geen wit
geeft eigenlijk geen pas.
Iedereen die ik dit heb gevraagd zei dat een wit shirt prima kon. Ik zou niet weten wat voor andere kleur bij die rok staat?
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
11-09-2019 10:11
Ik zou geen wit shirt aantrekken naar een bruiloft. Sowieso vind ik de combinatie die je hebt uitgezocht meer een outfit om naar de stad te gaan en niet leuk/feestelijk/mooi voor een bruiloft.
Oh jeetje zeg. Nu al spijt van dit topic. Ik heb verder echt niks anders om aan te doen. O_O
Ik had al zoveel mensen gevraagd en iedereen vond het erg leuk en gepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven