Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:11
Iedereen die ik dit heb gevraagd zei dat een wit shirt prima kon. Ik zou niet weten wat voor andere kleur bij die rok staat?
Ik zou meteen een nettere rok kopen. Een die past bij het type shirt dat je graag aan wil.
Bij de kleur van de rok kunnen zoveel kleuren!
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:11
Iedereen die ik dit heb gevraagd zei dat een wit shirt prima kon. Ik zou niet weten wat voor andere kleur bij die rok staat?
Donkerblauw, misschien zelfs geel.
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:10
Ik geloof dat ik een mening verkondigde, dat jij hem onzin vindt staat je vrij, maar dat zegt niet dat het onzin is. Ik vind een gehele witte bovenkant anders dan een man die een wit overhemd aan heeft onder een colbert.

Wit is vanwege vergissen met de bruid dacht ik, niemand zal zich met de outfit van TO vergissen.
Alle reacties Link kopieren
Vind het eigenlijk niet zo feestelijk?

En hoe koud het in de kerk is, hangt vaak af van de bouwperiode.
Alle oude grote, hoge kerken zijn vaak koud.

Alles wat vanaf ongeveer de jaren '70 is gebouwd is een stuk warmer.
Star² schreef:
11-09-2019 10:13
Wit is vanwege vergissen met de bruid dacht ik, niemand zal zich met de outfit van TO vergissen.

Mocht TO naast de bruid staan, dan zal de bruid er waarschijnlijk smoezelig uitzien als ze champagne/ivoor/blush aan heeft.
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:10
Ik geloof dat ik een mening verkondigde, dat jij hem onzin vindt staat je vrij, maar dat zegt niet dat het onzin is. Ik vind een gehele witte bovenkant anders dan een man die een wit overhemd aan heeft onder een colbert.


Het is wel onzin dat de trouwjurk zal afsteken tegen dit topje. Omdat ze niet naast elkaar zitten. Dat is geen mening maar een feit.


De 'geen-wit'-regel is er volgens Beatrijs van de etiquette-regels om te voorkomen dat je verward wordt met de bruid. Met deze outfit zal er niemand zijn die denkt dat TO de bruid is.
https://www.beatrijs.com/geen-roomwit-op-bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:12
Oh jeetje zeg. Nu al spijt van dit topic. Ik heb verder echt niks anders om aan te doen. O_O
Ik had al zoveel mensen gevraagd en iedereen vond het erg leuk en gepast.
Je echte leven met echte mensen is meer waard dat mensen die je niet kent en die hun mening verkondigen op een anoniem forum he?
Jij bent de genodigde, je kent het bruidspaar en twijfelt enkel aan je blote schouders.
Die twijfel is gerechtvaardigd en verder hou je het gewoon bij de outfit die je hebt uitgezocht. Kom op to, beetje ruggengraat kweken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Rokje is wel heel glanzend en oogt chique. Komt op de foto niet zo lekker uit de verf vind ik. Ik had hem in de winkel zelf gekocht.
Maar toch, wit op een bruiloft is gewoon not done. Ik zou het nooit aantrekken iig.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
11-09-2019 10:15
Je echte leven met echte mensen is meer waard dat mensen die je niet kent en die hun mening verkondigen op een anoniem forum he?
Jij bent de genodigde, je kent het bruidspaar en twijfelt enkel aan je blote schouders.
Die twijfel is gerechtvaardigd en verder hou je het gewoon bij de outfit die je hebt uitgezocht. Kom op to, beetje ruggengraat kweken.
Nouja het bruidspaar ken ik niet zo heel goed en ik ben dus nog nooit naar een bruiloft geweest. Dus ik vind dat wel een beetje spannend.
*TanteSjaan* schreef:
11-09-2019 10:14
Mocht TO naast de bruid staan, dan zal de bruid er waarschijnlijk smoezelig uitzien als ze champagne/ivoor/blush aan heeft.


TO is geen moeder of zus of beste vriendin van de bruid (want dan had ze wel geweten of dit gepast is in haar kerk), dus de kans dat ze direct naast de bruid staat is miniem. En verder, zie mijn linkje naar etiquette-koningin Beatrijs, Star heeft gelijk met de reden mbt 'geen wit naar een bruiloft'.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:16
Rokje is wel heel glanzend en oogt chique. Komt op de foto niet zo lekker uit de verf vind ik. Ik had hem in de winkel zelf gekocht.

Nou doek/spijkerjasje erbij en klaar.
Marana schreef:
11-09-2019 10:15
Het is wel onzin dat de trouwjurk zal afsteken tegen dit topje. Omdat ze niet naast elkaar zitten. Dat is geen mening maar een feit.


De 'geen-wit'-regel is er volgens Beatrijs van de etiquette-regels om te voorkomen dat je verward wordt met de bruid. Met deze outfit zal er niemand zijn die denkt dat TO de bruid is.
https://www.beatrijs.com/geen-roomwit-op-bruiloft
Is goed joh :lijstje: .
Waarom stap je nu niet snel op de fiets en rij je even naar de H&M? Ze hebben daar momenteel leuke kleding die prima geschikt is voor een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Trek wat over dat bloessie heen tijdens de dienst en het is helemaal prima.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:16
Rokje is wel heel glanzend en oogt chique. Komt op de foto niet zo lekker uit de verf vind ik. Ik had hem in de winkel zelf gekocht.


Het is een prima outfit. Je bent jong denk ik? Dan kan dit echt heel goed naar een bruiloft. Maar ik zou wel kijken naar een leuke sjaal of zo, ook omdat het koud kan zijn in een kerk.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:12
Oh jeetje zeg. Nu al spijt van dit topic. Ik heb verder echt niks anders om aan te doen. O_O
Ik had al zoveel mensen gevraagd en iedereen vond het erg leuk en gepast.
dan trek je toch gewoon je oorspronkelijke outfit aan?
maakt voor ons allemaal niet echt uit hoor..
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:17
Is goed joh :lijstje: .



Linkje wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
11-09-2019 10:17
Waarom stap je nu niet snel op de fiets en rij je even naar de H&M? Ze hebben daar momenteel leuke kleding die prima geschikt is voor een bruiloft.
Ik ben nu nog aan het werk. Vandaar.
Tja, dan is het rijkelijk laat en niets meer aan te doen.

Is het bij jou mooi weer dat je kiest voor blote armen? Ik heb het een beetje koud momenteel.
ClumsyNinja schreef:
11-09-2019 10:16
Maar toch, wit op een bruiloft is gewoon not done. Ik zou het nooit aantrekken iig.

In die link die Marana plaatst wordt geschreven dat half wel kan (in dat geval, ik vind in dit geval ook).
Marana schreef:
11-09-2019 10:19
Linkje wel gelezen?
Ja, ik ken Beatrijs' standpunt op dit vlak. Ik ben het er niet mee eens. TO vroeg om meningen, die heb ik gegeven. Een discussie over welke mening het beste/relevantste is lijkt me onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Shuri schreef:
11-09-2019 10:21
Tja, dan is het rijkelijk laat en niets meer aan te doen.

Is het bij jou mooi weer dat je kiest voor blote armen? Ik heb het een beetje koud momenteel.
Nee het is hier koud. Maar dit is nu eenmaal wat ik had bedacht. Weet je van te voren ook niet.
Star² schreef:
11-09-2019 10:17
Nou doek/spijkerjasje erbij en klaar.
Dit.
Maak je niet zo druk TO.
Bedek je schouders tijdens de dienst en klaar. Tijdens de koffie kun je de sjaal af doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven