Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Marana schreef:
11-09-2019 10:19
Linkje wel gelezen?

Nee, dit is een makkelijkere reactie.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:00
Dat heb ik wel, maar vind ik wel erg afbreuk doen aan het outfit zeg maar.
Mag je dan alleen maar naar de kerk komen?.
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... 9247141339!

Zoiets TO?

Wat voor kleur zijn je schoenen?
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:23
5.03% gewijzigd
Heb je nog een pauze waarin je bv. naar de H&M kan? Donkerblauw vestje erover en je bent klaar voor de kerk. Ze hebben vestjes voor 10 euro al.
Star² schreef:
11-09-2019 10:21
Nee, dit is een makkelijkere reactie.
Nouja, alleen omdat ik het er niet mee eens ben?
:P je vraagt hier of blote armen wel kunnen en uiteindelijk is je hele outfit niet goed genoeg....

Laat je niet gek maken en trek gewoon aan wat je bedacht had, er is niks mis mee hoor. Hooguit iets erover vanwege kou, zo'n mooi weer is het vandaag niet.
Oh bah, geen bolero!

Kan je in de pauze niet een winkel in wippen en een mooie sjaal kopen? Dan heb je er straks in de winter ook nog plezier van!
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:22
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... 9247141339!

Zoiets TO?

Wat voor kleur zijn je schoenen?

Een bolero, TO is geen drie he?
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:22
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... 9247141339!

Zoiets TO?

Wat voor kleur zijn je schoenen?
Ik vermoed dat TO daar niet in past.
:proud:
Oh oeps :facepalm: . Ik had het kindermaatje en het hartje even gemist. Nouja, donkerblauw was dus mijn suggestie :proud: :facepalm: .
Marana schreef:
11-09-2019 10:19
Linkje wel gelezen?
Maar heb jij alles goed gelezen wat daar staat?

Er staat namelijk “dan” en dat heeft betrekking of het loslaten van wit door de bruid. In dat geval zou je deels wit mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niks van die bruiloft. Je zegt, alles is in de kerk, en vervolgens zeg je, alleen na afloop feliciteren en een kopje koffie.
Iedereen gaat daarna naar huis? Of ben jij geen daggast en gaat de rest elders feest vieren?
In dat geval zou ik me helemaal niey druk maken om mn outfit en gewoon een nette broek en blouse.
ik geef mn bek ook maar een douw
*TanteSjaan* schreef:
11-09-2019 10:24
Oh bah, geen bolero!

Kan je in de pauze niet een winkel in wippen en een mooie sjaal kopen? Dan heb je er straks in de winter ook nog plezier van!
Dit. En verder is het gewoon een prima outfit.
*Kettricken* schreef:
11-09-2019 10:23
:P je vraagt hier of blote armen wel kunnen en uiteindelijk is je hele outfit niet goed genoeg....

Laat je niet gek maken en trek gewoon aan wat je bedacht had, er is niks mis mee hoor. Hooguit iets erover vanwege kou, zo'n mooi weer is het vandaag niet.


Dit. Ik vind het echt sneu dat TO zo onzeker wordt gemaakt.


Ze vraagt een mening over blote armen, en ze krijgt een berg meningen over de kleur en of de rek wel netjes genoeg is. Zo wordt ze nog veel meer onzeker dan ze al was.

Terwijl de outfit gewoon prima is, maar een jasje of sjaal erbij prettig is tegen die onzekerheid over de armen en tegen de kou. Klaar.
Kokoro schreef:
11-09-2019 10:23
Nouja, alleen omdat ik het er niet mee eens ben?

Nee, om je kinderachtige plaatje.
*Kettricken* schreef:
11-09-2019 10:23
:P je vraagt hier of blote armen wel kunnen en uiteindelijk is je hele outfit niet goed genoeg....

Laat je niet gek maken en trek gewoon aan wat je bedacht had, er is niks mis mee hoor. Hooguit iets erover vanwege kou, zo'n mooi weer is het vandaag niet.
ja precies :-D
Trek gewoon lekker aan wat je hebt uitgezocht TO, helemaal niks mis mee hoor.
Star² schreef:
11-09-2019 10:26
Nee, om je kinderachtige plaatje.
Oh ja, die is uiteraar direct gelinkt met het niet lezen van Marana's link :lightbulb: .
Outfit is prima, het is hier nu koud en regenachtig. Neem aan dat je wel een jasje/mantel oid hebt? Dan hou je die eventueel aan in de kerk (als het een oude kerk is, verga je toch wel van de kou)


Een spijkerjackje zoals is genoemd vind ik dan weer geen porem op een bruiloft trouwens.

Niet druk maken je wordt de toegang echt niet geweigerd. Mensen zijn echt niet met jouw outfit bezig maar met hoe de bruid eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel meningen heb je eigenlijk nodig om een besluit te maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moeten we de geschikte panty nog bespreken?
safrat schreef:
11-09-2019 10:25
Maar heb jij alles goed gelezen wat daar staat?

Er staat namelijk “dan” en dat heeft betrekking of het loslaten van wit door de bruid. In dat geval zou je deels wit mogen dragen.


Ik denk dat je het woordje 'dan' verkeerd interpreteert in deze tekst:

De regel voor bruiloftsgasten om niet net als de bruid in het wit te verschijnen diende ervoor om elk misverstand te voorkomen over de vraag wie hier nu eigenlijk de bruid was. Niet alle genodigden kennen immers beide trouwenden en het moet in één oogopslag duidelijk zijn wie de hoofdrol speelt. Met de klassieke bruidsjurk (hagelwit, lang, sleep en sluier) is dat niet moeilijk. Maar soms hebben bruiden een wat minder formele bruidsjurk aan, die nog steeds wit is, maar kort en bloot, zonder sluier of sleep. Als er nog andere vrouwen in hagelwitte feestkledij rondlopen (die wellicht mooier zijn dan de bruid zelf), zouden gasten zich kunnen vergissen. De bruid moet ravissant zijn, en als ze dat niet van zichzelf is dan moet haar kleding die taak vervullen. Vandaar het verbod op wit voor gasten. Op haar trouwdag moet een bruid niet hoeven te concurreren om de aandacht.

Dit geldt alleen voor wit. Mocht de bruid besluiten om in het hemelsblauw te trouwen, dan gaat er geen bericht uit naar alle vrouwelijke genodigden om geen hemelsblauw aan te trekken. Als de ene conventie wordt verlaten, sneuvelt degene die daar aan zit vastgekoppeld eveneens.

Uw outfit mag dan voor de helft roomkleurig zijn – het is geen bruidstenue. Bovendien lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat medegasten u, ondanks uw ongetwijfeld aantrekkelijke verschijning, op uw leeftijd met de bruid zullen verwisselen. Trek gerust uw roomwitte jasje plus cognackleurige broek aan! Het klinkt als een smaakvolle combi
.


Het gaat om de dan in de vetgedrukte zin toch? Deze dan slaat niet terug op het hemelsblauwe voorbeeld. Beatrijs (en de briefschrijver) gaan er vanuit dat de bruid in het wit trouwt volgens mij. Dan in de zin 'Uw outfit mag dan voor de helft...' is geen voegwoord maar een bijwoord.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Ik doe wel gewoon mijn beige vestje erover. Dan moet het maar zo.

Ik snap verder ook niks van die bruiloft. Maar mijn collega heeft voor mij meegelezen. En er is inderdaad geen avondfeest voor zever wij kunnen zien. Het betreft ook een jong stel. Dus ze hebben ook geen gigantisch budget.

Tevens ken ik deze jongen van de kunstacademie. Dus ik verwacht dat er wel mensen in excentrieke kleding binnenkomen. Of gewoon in spijkerbroek en t-shirt.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:33
Bedankt allemaal. Ik doe wel gewoon mijn beige vestje erover. Dan moet het maar zo.

Ik snap verder ook niks van die bruiloft. Maar mijn collega heeft voor mij meegelezen. En er is inderdaad geen avondfeest voor zever wij kunnen zien. Het betreft ook een jong stel. Dus ze hebben ook geen gigantisch budget.

Tevens ken ik deze jongen van de kunstacademie. Dus ik verwacht dat er wel mensen in excentrieke kleding binnenkomen. Of gewoon in spijkerbroek en t-shirt.


Prima oplossing. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De keer dat ik in een kerk heb gezeten (hoogzomer) had ik het stervenskoud. Dus als het je verder niet boeit dat je nogal opvalt in het wit op een bruiloft van een kennis/collega, zou ik sowieso je jas aanhouden, anders zit je door de dienst te klappertanden. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Je kent het bruidspaar niet heel erg goed, dus de rest van de gasten waarschijnlijk ook niet.

Het gaat dus totaal niet om jou, maar om het bruidspaar. Dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit wat je aantrekt. Zorg er vooral voor dat je niet te opvallend gekleed bent en te veel aandacht vraagt.

Grote kans dat de rest van de bruiloftsgasten (als ouders, familie, vrienden) een stuk degelijker gekleed zijn. En niet echt lijken op de mooie plaatjes die je op social media tegen komt. Waarschijnlijk gewoon nette degelijke kleding wat in hun ogen feestelijk is, maar in jouw ogen saai.

Wat je uitgekozen hebt kan prima in een kerk. Maar wanneer ik hoor dat alles in de kerk plaats vindt en daarna alleen koffie met gebak, dan zegt dit meer over de bruiloft dan de kerk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven