Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Marana schreef:
11-09-2019 10:31
Ik denk dat je het woordje 'dan' verkeerd interpreteert in deze tekst:

De regel voor bruiloftsgasten om niet net als de bruid in het wit te verschijnen diende ervoor om elk misverstand te voorkomen over de vraag wie hier nu eigenlijk de bruid was. Niet alle genodigden kennen immers beide trouwenden en het moet in één oogopslag duidelijk zijn wie de hoofdrol speelt. Met de klassieke bruidsjurk (hagelwit, lang, sleep en sluier) is dat niet moeilijk. Maar soms hebben bruiden een wat minder formele bruidsjurk aan, die nog steeds wit is, maar kort en bloot, zonder sluier of sleep. Als er nog andere vrouwen in hagelwitte feestkledij rondlopen (die wellicht mooier zijn dan de bruid zelf), zouden gasten zich kunnen vergissen. De bruid moet ravissant zijn, en als ze dat niet van zichzelf is dan moet haar kleding die taak vervullen. Vandaar het verbod op wit voor gasten. Op haar trouwdag moet een bruid niet hoeven te concurreren om de aandacht.

Dit geldt alleen voor wit. Mocht de bruid besluiten om in het hemelsblauw te trouwen, dan gaat er geen bericht uit naar alle vrouwelijke genodigden om geen hemelsblauw aan te trekken. Als de ene conventie wordt verlaten, sneuvelt degene die daar aan zit vastgekoppeld eveneens.

Uw outfit mag dan voor de helft roomkleurig zijn – het is geen bruidstenue. Bovendien lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat medegasten u, ondanks uw ongetwijfeld aantrekkelijke verschijning, op uw leeftijd met de bruid zullen verwisselen. Trek gerust uw roomwitte jasje plus cognackleurige broek aan! Het klinkt als een smaakvolle combi
.


Het gaat om de dan in de vetgedrukte zin toch? Deze dan slaat niet terug op het hemelsblauwe voorbeeld. Beatrijs (en de briefschrijver) gaan er vanuit dat de bruid in het wit trouwt volgens mij. Dan in de zin 'Uw outfit mag dan voor de helft...' is geen voegwoord maar een bijwoord.

:facepalm: Waar is pejeka als je 'm nodig hebt, die weet heel goed hoe 't heurt.

TO, blijf je wel meelezen? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:33
Bedankt allemaal. Ik doe wel gewoon mijn beige vestje erover. Dan moet het maar zo.

Ik snap verder ook niks van die bruiloft. Maar mijn collega heeft voor mij meegelezen. En er is inderdaad geen avondfeest voor zever wij kunnen zien. Het betreft ook een jong stel. Dus ze hebben ook geen gigantisch budget.

Tevens ken ik deze jongen van de kunstacademie. Dus ik verwacht dat er wel mensen in excentrieke kleding binnenkomen. Of gewoon in spijkerbroek en t-shirt.

:thumbsup:
Je hebt een leuke outfit die wat mij betreft ook prima kan voor de gelegenheid.
Veel plezier vanmiddag!
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:33
Bedankt allemaal. Ik doe wel gewoon mijn beige vestje erover. Dan moet het maar zo.

Ik snap verder ook niks van die bruiloft. Maar mijn collega heeft voor mij meegelezen. En er is inderdaad geen avondfeest voor zever wij kunnen zien. Het betreft ook een jong stel. Dus ze hebben ook geen gigantisch budget.

Tevens ken ik deze jongen van de kunstacademie. Dus ik verwacht dat er wel mensen in excentrieke kleding binnenkomen. Of gewoon in spijkerbroek en t-shirt.

Doe even kort verslag als je bent geweest, ben wel benieuwd inmiddels.
En veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste kerken waar ik bruiloften of begrafenissen heb gehad, is dit een prima outfit. Waarschijnlijk wel een beetje koud, dus ik raad je aan om toch een jasje of vestje te ritselen. Qua kleur kan eigenlijk alles prima.

Nu kom ik zelf niet in heel strenge kerken, maar in mijn ervaring zijn de meeste christelijke kerken niet vreselijk streng in kledingvoorschriften. Spaghettibandjes en minirok zou ik niet gauw doen, de rest is al gauw goed genoeg. Ik vind het een prima outfit, alleen beetje frisjes.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:33
Bedankt allemaal. Ik doe wel gewoon mijn beige vestje erover. Dan moet het maar zo.

Ik snap verder ook niks van die bruiloft. Maar mijn collega heeft voor mij meegelezen. En er is inderdaad geen avondfeest voor zever wij kunnen zien. Het betreft ook een jong stel. Dus ze hebben ook geen gigantisch budget.

Tevens ken ik deze jongen van de kunstacademie. Dus ik verwacht dat er wel mensen in excentrieke kleding binnenkomen. Of gewoon in spijkerbroek en t-shirt.

Prima toch? Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
11-09-2019 10:31


Uw outfit mag dan voor de helft roomkleurig zijn – het is geen bruidstenue. Bovendien lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat medegasten u, ondanks uw ongetwijfeld aantrekkelijke verschijning, op uw leeftijd met de bruid zullen verwisselen. Trek gerust uw roomwitte jasje plus cognackleurige broek aan! Het klinkt als een smaakvolle combi[/i].


Het gaat om de dan in de vetgedrukte zin toch? Deze dan slaat niet terug op het hemelsblauwe voorbeeld. Beatrijs (en de briefschrijver) gaan er vanuit dat de bruid in het wit trouwt volgens mij. Dan in de zin 'Uw outfit mag dan voor de helft...' is geen voegwoord maar een bijwoord.

Mijn kennis van wat bijwoorden zijn is een beetje sleets geworden. ;-D Ik lees het de 'dan-zin' zo: Het mag zo zijn dat uw outfit voor de helft roomkleurig is, het wordt daardoor geen bruidstenue.
Zo bedoel jij het ook Marana?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat ik het sneu vind dat TO voor één simpele vraag, nu helemaal onzeker gemaakt wordt over alles. Voor wat het waard is: ik vind de outfit mooi en goed voor de gelegenheid. De rok is juist heel mooi voor in een kerk, wit topje kan prima. Inderdaad alleen sjaal/vestje en klaar.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien als ik zo nog tijd heb dat ik nog een donkerblauw vestje ga kopen. Bedankt allemaal. Zal het wel laten weten zo. Ik had ook al geen tasje dus die heb ik gisterenavond nog besteld bij de Wehkamp die moet ik zo ook nog ophalen bij het afhaalpunt. Normaal ben ik zo goed voorbereid ook.
Marana schreef:
11-09-2019 10:31
Ik denk dat je het woordje 'dan' verkeerd interpreteert in deze tekst:

De regel voor bruiloftsgasten om niet net als de bruid in het wit te verschijnen diende ervoor om elk misverstand te voorkomen over de vraag wie hier nu eigenlijk de bruid was. Niet alle genodigden kennen immers beide trouwenden en het moet in één oogopslag duidelijk zijn wie de hoofdrol speelt. Met de klassieke bruidsjurk (hagelwit, lang, sleep en sluier) is dat niet moeilijk. Maar soms hebben bruiden een wat minder formele bruidsjurk aan, die nog steeds wit is, maar kort en bloot, zonder sluier of sleep. Als er nog andere vrouwen in hagelwitte feestkledij rondlopen (die wellicht mooier zijn dan de bruid zelf), zouden gasten zich kunnen vergissen. De bruid moet ravissant zijn, en als ze dat niet van zichzelf is dan moet haar kleding die taak vervullen. Vandaar het verbod op wit voor gasten. Op haar trouwdag moet een bruid niet hoeven te concurreren om de aandacht.

Dit geldt alleen voor wit. Mocht de bruid besluiten om in het hemelsblauw te trouwen, dan gaat er geen bericht uit naar alle vrouwelijke genodigden om geen hemelsblauw aan te trekken. Als de ene conventie wordt verlaten, sneuvelt degene die daar aan zit vastgekoppeld eveneens.

Uw outfit mag dan voor de helft roomkleurig zijn – het is geen bruidstenue. Bovendien lijkt het me uiterst onwaarschijnlijk dat medegasten u, ondanks uw ongetwijfeld aantrekkelijke verschijning, op uw leeftijd met de bruid zullen verwisselen. Trek gerust uw roomwitte jasje plus cognackleurige broek aan! Het klinkt als een smaakvolle combi
.


Het gaat om de dan in de vetgedrukte zin toch? Deze dan slaat niet terug op het hemelsblauwe voorbeeld. Beatrijs (en de briefschrijver) gaan er vanuit dat de bruid in het wit trouwt volgens mij. Dan in de zin 'Uw outfit mag dan voor de helft...' is geen voegwoord maar een bijwoord.
Het is een vervolg op het verlaten van de conventies. Ik zou ook niet weten hoe je dan anders moet interpreteren of hoe je dit als bijwoord kunt zien, maar leg vooral uit.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:42
Misschien als ik zo nog tijd heb dat ik nog een donkerblauw vestje ga kopen. Bedankt allemaal. Zal het wel laten weten zo. Ik had ook al geen tasje dus die heb ik gisterenavond nog besteld bij de Wehkamp die moet ik zo ook nog ophalen bij het afhaalpunt. Normaal ben ik zo goed voorbereid ook.
Veel plezier op je eerste bruiloft!
Coerage schreef:
11-09-2019 10:42
Mijn kennis van wat bijwoorden zijn is een beetje sleets geworden. ;-D Ik lees het de 'dan-zin' zo: Het mag zo zijn dat uw outfit voor de helft roomkleurig is, het wordt daardoor geen bruidstenue.
Zo bedoel jij het ook Marana?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat ik het sneu vind dat TO voor één simpele vraag, nu helemaal onzeker gemaakt wordt over alles. Voor wat het waard is: ik vind de outfit mooi en goed voor de gelegenheid. De rok is juist heel mooi voor in een kerk, wit topje kan prima. Inderdaad alleen sjaal/vestje en klaar.


Ja zo bedoel ik het, jij verduidelijkt het fijn :D
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
safrat schreef:
11-09-2019 10:43
Het is een vervolg op het verlaten van de conventies. Ik zou ook niet weten hoe je dan anders moet interpreteren of hoe je dit als bijwoord kunt zien, maar leg vooral uit.


Zie de uitleg van Coerage. Beter kan ik niet niet verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
11-09-2019 10:44
Ja zo bedoel ik het, jij verduidelijkt het fijn :D

Ah, mooi. Ben ik toch nog helder vandaag. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
De rok vind ik ook heel leuk hoor TO! Heel netjes qua lengte, mooie kleur, toch feestelijk door wat glans als ik het goed zie. Bij mij zou deze lengte totaal niet staan, maar dat ligt aan mij en mijn lijf, niet aan de rok. Die vind ik hartstikke leuk.
TO geeft zelf aan dat ze nog nooit naar een bruiloften geweest is, en het spannend vindt. Dan is het toch juist handig als mensen hier er op wijzen dat wit over het algemeen als ongepast wordt gezien. Kan Beatrijs wel vinden dat dat niet meer zo is, de algemene wereld vindt toch grotendeels nog van wel. Beter dan TO dat nu weet dan als ze daar staat en er niks meer aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn kerk mag je gewoon met blote schouders of korte broek of wat dan ook binnenlopen. Gelukkig maar, dat daar niet allemaal van die kledingvoorschriften zijn. Ik ken ook een ger.gem kerk en daar lijkt het wel alsof iedereen elke zondag naar een bruiloft gaat. Mannen in pak, vrouwen en kinderen super netjes gekleed. Echt hun zondagse kleding. Daar gaan ze ook niet met blote schouders en sowieso altijd in rok. Ik vind het altijd erg overdreven. Doordeweeks loop je gewoon casual en dan op zondag moet je er zo chique uit zien, hoezo? Mag je niet gewoon komen zoals je bent? Maar ok, daar gaat het nu niet om, is meer mijn verbazing en ook wel beetje frustratie (heb veel met die mensen te maken).
Dat het koud is, dat hoeft absoluut niet. Bij ons in de kerk is het juist vaak behoorlijk warm. Veel mensen in zo'n ruimte. In de winter kan het er wel koud zijn inderdaad.
Vandaag is het sowieso al fris, dus een vestje of jasje lijkt me prima.
Ik vind de rok best leuk, alleen zoals dat model 'm draagt op de foto, met zo'n wijde bloes erop. Vreselijk, of ligt dat aan mij? Inderdaad betere keuze van TO om er iets straks op te dragen.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:48
14.37% gewijzigd
nausicaa schreef:
11-09-2019 10:46
De rok vind ik ook heel leuk hoor TO! Heel netjes qua lengte, mooie kleur, toch feestelijk door wat glans als ik het goed zie. Bij mij zou deze lengte totaal niet staan, maar dat ligt aan mij en mijn lijf, niet aan de rok. Die vind ik hartstikke leuk.
TO geeft zelf aan dat ze nog nooit naar een bruiloften geweest is, en het spannend vindt. Dan is het toch juist handig als mensen hier er op wijzen dat wit over het algemeen als ongepast wordt gezien. Kan Beatrijs wel vinden dat dat niet meer zo is, de algemene wereld vindt toch grotendeels nog van wel. Beter dan TO dat nu weet dan als ze daar staat en er niks meer aan kan doen.


Beatrijs vindt dus juist dat wit op deze manier niet ongepast is ;-) TO heeft echt een prima outfit (hooguit een beetje koud).
safrat schreef:
11-09-2019 10:43
Het is een vervolg op het verlaten van de conventies. Ik zou ook niet weten hoe je dan anders moet interpreteren of hoe je dit als bijwoord kunt zien, maar leg vooral uit.

Dan is in deze niet 'in dat geval'. Zie gelijkenis onder 3:

1dan (bijwoord)
1
(van tijd) op die tijd; = daarna: eerst ik en dan jij
2
(van voorwaarde) in dat geval: dan is het geoorloofd
3
om een gevoel uit te drukken: ga dan toch weg!; Jan is gezakt, hij heeft dan ook niet gewerkt immers
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:50
31.80% gewijzigd
tulpje21 schreef:
11-09-2019 10:46
Ik vind de rok best leuk, alleen zoals dat model 'm draagt op de foto, met zo'n wijde bloes erop. Vreselijk, of ligt dat aan mij? Inderdaad betere keuze van TO om er iets straks op te dragen.


Ben ik helemaal met je eens, vond het ook een rare keuze die wijde bloes erop. Strak topje is veel mooier als je daar het figuur voor hebt.
Christus wat lelijk, bovendien is het heel de dag 16 graden met buien, de winkels hangen vol met leuke najaars-kleding, ook bij H&M hebben ze zeker een feestelijker en gekleder jurkje in een mooie passende kleur (wit en lichtgroen, half september?), met mouwen en die je de rest van het najaar ook nog kan dragen.
anoniem_637d22206bda6 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 10:51
6.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, Aardvarkentje heeft prima smaak. :) Topje is veel beter dan zo'n wijde bloes.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
clemance schreef:
11-09-2019 10:50
Christus wat lelijk, bovendien is het heel de dag 16 graden met buien, de winkels hangen vol met leuke najaars-kleding, ook bij H&M hebben ze vast een leuk jurkje in een mooie kleur (wit en lichtgroen, half september?), met mouwen en die je de rest van het najaar ook nog kan dragen.

Of anders doe je even normaal.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:42
Misschien als ik zo nog tijd heb dat ik nog een donkerblauw vestje ga kopen. Bedankt allemaal. Zal het wel laten weten zo. Ik had ook al geen tasje dus die heb ik gisterenavond nog besteld bij de Wehkamp die moet ik zo ook nog ophalen bij het afhaalpunt. Normaal ben ik zo goed voorbereid ook.
Ben je nu ook. Doe wat kleingeld voor de collecte in je tasje en vergeet het traditionele rolletje pepermunt niet. Veel plezier!
Star² schreef:
11-09-2019 10:51
Of anders doe je even normaal.
Nou, wat thermo ondergoed is wel op zijn plek natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
En dit is dat vestje wat er dan nog enigszins bij zou kunnen.

Afbeelding
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:14
Reden: Foto van mezelf even weer verwijderd wegens herkenbaarheid enzo.
42.93% gewijzigd
Met zo'n figuur zou ik naakt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven