Mode & Beauty alle pijlers

Wat draag jij 's nachts in bed?

08-10-2019 23:20 267 berichten
Een forumster vond het vreemd dat mensen 's nachts kleding aan hun lijf hebben.

Bij deze dus de vraag ... Wat heb jij 's nachts (of overdag - als je nachtwerk doet) aan als je in je bed ligt?
Op een doorsnee herfst- of lente-nacht.

Wat draag jij 's nachts in bed?

Totaal aantal stemmen: 294

Een pyjama (22%)
Een nachtjapon / big shirt / t-shirt (24%)
Ik slaap naakt (37%)
Iets anders (17%)
TO begint? ;-)
Nix of string.
Waarom staat ondergoed niet bij de opties?
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 08-10-2019 23:23
90.00% gewijzigd
Soms naakt en soms een hemdje met spaghettibandjes en een onderbroek
COtweepuntnul schreef:
08-10-2019 23:21
TO begint? ;-)
TO slaapt in een nachtpon annex big shirt.
Ligt aan de temperatuur. Varieert van hemdje en onderbroek tot pyjama met sokken en lange mouwen.
Nachtpon. Wat een lekker archaïsch woord.
Chanel no. 5
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap naakt.
Als ik mijn string of hipster aanhoud ben ik hem 's morgens toch altijd kwijt.
Alleen de eerste twee dagen met de cyclus heb ik een broekje aan.
Mijn onderbewustzijn zorgt dan dat ik hem 's nachts niet uit lig te woelen.
De laatste dagen slaap ik alweer naakt.
Alle reacties Link kopieren
Hemdje en onderbroek. Maar wordt gek van het hemd dat niet met me meedraait. Vannacht nog zonder geprobeerd maar dat was te koud. Lastig, ben ooit hierom overgestapt van t-shirt naar hemd en nu weer hetzelfde probleem. Gedoe hoor dat slapen!
Een lang slaapshirt (of in de zomer een hemdje), zónder ondergoed. Ik vind het zo raar als mensen 's nachts een onderbroek aanhebben, dat ligt toch niet fijn, en de boel moet toch ook lekker kunnen luchten.
Alle reacties Link kopieren
NIks. Ik vind kleding in bed echt niet fijn.
Dat je je dan omdraait, maar je shirt/broek/whatever niet meedraait. Zo irritant.
Als ik het echt koud vind (zelden) dan doe ik liever een extra deken over het dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Kaatjuhhh schreef:
08-10-2019 23:28
Hemdje en onderbroek. Maar wordt gek van het hemd dat niet met me meedraait. Vannacht nog zonder geprobeerd maar dat was te koud. Lastig, ben ooit hierom overgestapt van t-shirt naar hemd en nu weer hetzelfde probleem. Gedoe hoor dat slapen!
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een hemdje het verschil maakt?

Extra deken over je dekbed? Of een fleecedekentje?
Alle reacties Link kopieren
Een kanten neglige natuurlijk met een bijpassende kimono voor als ik in mijn boudoir aan mijn kaptafeltje nog even mijn haren borstel. En aan mijn poezelige voetjes hooggehakte muiltjes met een pompon er op. :P
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
RégineFilange schreef:
08-10-2019 23:29
Een lang slaapshirt (of in de zomer een hemdje), zónder ondergoed. Ik vind het zo raar als mensen 's nachts een onderbroek aanhebben, dat ligt toch niet fijn, en de boel moet toch ook lekker kunnen luchten.
Hangt natuurlijk ook af van welk materiaal je ondergoed is.

Ik kan me voorstellen dat een string alleen maar irritant is.
Met een degelijke grote katoenen onderbroek weinig last van.
Alle reacties Link kopieren
Hier een vrij lange singlet (tot over mijn kont i.v.m. warm te houden onderrug en buik) met, als het kouder wordt een longsleve erover. Ik slaap namelijks met mijn arm onder mijn hoofd, dus deels buiten het dekbed. Ook hier never nooit ondergoed. Ben van team 'luchten die boel'.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Kaatjuhhh schreef:
08-10-2019 23:28
Hemdje en onderbroek. Maar wordt gek van het hemd dat niet met me meedraait. Vannacht nog zonder geprobeerd maar dat was te koud. Lastig, ben ooit hierom overgestapt van t-shirt naar hemd en nu weer hetzelfde probleem. Gedoe hoor dat slapen!
Heb je weleens een aansluitend hemdje geprobeerd? Ik ben ook, vanwege hetzelfde probleem, overgegaan op aansluitende T-shirtjes
.
Alle reacties Link kopieren
Een legging en t-shirt.

Naakt slapen kan ik echt niet. Het voelt te kaal. Ik baal ook van hittegolven, want dan zijn mijn legging en shirt te warm.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Wat lucht je dan precies? Je ligt toch onder de deken? Heel veel luchtcirculatie zal daar niet plaatsvinden.
Afhankelijk van de temperatuur en de omstandigheden: niks, boxer, boxer + t-shirt, pyama, boxer + t-shirt + pyama.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk naakt. Vind dat veel fijner slapen met partner.
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:37
Wat lucht je dan precies? Je ligt toch onder de deken? Heel veel luchtcirculatie zal daar niet plaatsvinden.

Het is toch beter voor je flora en fauna aldaar als er niet 24/7 stof tegenaan zit. Dus in bed mag de boel gewoon bloot, vind ik gezonder voelen. Waarom zou je ondergoed aandoen uberhaupt.
RégineFilange schreef:
08-10-2019 23:42
Het is toch beter voor je flora en fauna aldaar als er niet 24/7 stof tegenaan zit. Dus in bed mag de boel gewoon bloot, vind ik gezonder voelen. Waarom zou je ondergoed aandoen uberhaupt.
Is dat zo?
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:24
Ligt aan de temperatuur. Varieert van hemdje en onderbroek tot pyjama met sokken en lange mouwen.
Dit.
Op dit moment slaap ik in een longsleeve met ondergoed en sokken. Het liefst slaap ik naakt want dat vind ik het meest comfortabel, maar het wordt nu kouder en mijn dekbed gaat niet hoger dan m'n middel ivm een dreumes aan m'n zij. Dus heel temperatuurs afhankelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven