Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten discriminatie

09-10-2019 11:44 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een omzwerving gehad. Blijkbaar paste deze vraag niet op de sex-pijler.
Vandaar dat deze nu hier staat.
Ik heb zelf grote borsten. Zo beschouw ik ze zelf niet, maar een E/F cup valt volgens de modebranche onder groot. Als ik om mij heen kijk zie ik steeds meer jonge meiden met flinke borsten en van ik geeneens op.
En dan komt het probleem.
Een leuke bh. Ik kan niet lekker shoppen met vriendinnen en dan even snel de H&M of hema in en lekker annoniem een leuk setje scoren.
Nee, ik moet de dure, vaak degelijke winkels in.
Oke, de bh moet iets meer steun bieden, maar om dan gelijk 2, 3 of zelfs 4x zoveel te moeten betalen vind ik belachelijk.
In deze tijd, waar we dikkere fitnessmodellen op posters zetten, fattshaming taboe is en iemand anders behandelen op grond van zijn uiterlijk, taboe is, is het blijkbaar normasl dat je veel meer betaald voir een grotere bh.
En ik snap dat er meer stof nodig is. Betere ondersteuning enz. Net als bij grote maten schoenen zijn de grote bg's ook duurder.
Maar voor een grotere schoen betaal je ook niet 4x zoveel.
En dan roepen ze dat er minder vraag is naar grote bh's. Als ik om mij heen kijk zal het toch echt 50/50 zijn.
Is dit discriminatie?
Moet de modebranche hier in mee?

Wat vindt jij....

Totaal aantal stemmen: 135

Er is genoeg keuze, je moet beter zoeken (41%)
Grote Bh's zijn niet te duur (10%)
De mode-industrie moet ook grotete maten toegankelijker maken (50%)
thanx wijzigde dit bericht op 09-10-2019 14:43
Reden: Onder juiste pijler geplaatst
79.63% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Hm, als ze maar tot F gaan, is het voor mij niet nuttig te bekijken :P Ik ga even Google aan slingeren, dankje voor de tip!

Edit:
Ze gaan maar tot F. Nutteloos voor mij dus. :(
¡Apagando las luces!
Ik heb zelf 75GG. Erg blij mee, maar het is inderdaad wel iets meer zoeken. Ik heb mijn vaste adresjes, maar dat is inderdaad wel een stuk duurder dan de H&M of de Hema. Voor mij is het gewoon belangrijk dat een bh goed zit, denk dat dat bij een kleine cup ook iets minder een ding is, waardoor het product ook best wel iets minder van kwaliteit mag zijn. Bovendien werken in de boetiekjes waar ik kom ook gewoon mensen die er verstand van hebben en je goed kunnen helpen. Bij een grotere cup is ook dat wel iets belangrijker. Ook daar betaal ik graag een beetje extra voor:)
thanx schreef:
18-10-2019 09:03
Dit bedoel ik!
Gewoon ern leuk echt sexy setje kopen. Wat aan kan tijdens een date!
En niet meteen 150 euro lichtet zijn voor iets wat je niet zo vaak aan doet, want het is voor "speciale aangelegenheden, niet voor alledag"
En als ik iets koop wat wel alledag kan is het meteen weer tuttiger, netjes, degelijk.
Waar ik het van een beha heel goed snap, vind ik het met strings enzo wel een beetje anders. Wat ik zelf vaak doe is een beha met één of soms twee bijpassende strings (waar je dan stiekem wel echt veel te veel voor betaald) en dan ga ik ook nog even langs de Hunkemöller voor wat andere dingen die er goed bij matchen. Het alledaagse ondergoed hoeft niet 100% te matchen toch?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-10-2019 18:45
Ja hier hetzelfde. Heb verschillende modellen en merken geprobeerd. Van wat duurder tot goedkoop maar het werkt gewoon niet. En dan claimden sommigen ook nog onzichtbaar te zijn. Ehh nee.
Ha, dacht dat het aan mij lag dat ik niks met dat voorgevormde heb. Ik hou ook wat over in het midden, dan wordt door de lieve medewerker je borsten naar het midden gedirigeerd en dan past het...... Ik wil geen gefrommelde spleet decolloté. Passende BH en strakke hals past me beter.
Phoebemeaculpa schreef:
14-10-2019 07:54
Waar ik overigens wel moeite mee heb is dat ik, of liever gezegd mijn dames, erg veel aangestaart word. (Niet dat ik ze heel erg te kijk zet met blote shirtjes, liever niet want daar voel ik me niet prettig bij maar ik draag wel veel strakkere shirts met mijn zandloperfiguur. Tuurlijk kan ik ook wijde dingen dragen om gestaar te voorkomen maar dat vind ik zonde)
Ik denk niet dat je daar heel veel aan kunt doen en het dus een kwestie van accepteren is. Zelf vind ik het niet zo'n issue en zoals 2East ook zei: je kunt het ook prima in je voordeel gebruiken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ach.. de ene moet speciale schoenen kopen omdat ‘ie schoenmaat 43 plus heeft, de andere heeft speciale bh’s nodig. (Mijn moeder overigens allebei bedenk ik me nu.... arm mens)
Eén voordeel heb je; borsten kun je nog laten verkleinen als je dat zou willen, voeten niet.
Alle reacties Link kopieren
_Ellen_ schreef:
20-10-2019 14:06
Waar ik het van een beha heel goed snap, vind ik het met strings enzo wel een beetje anders. Wat ik zelf vaak doe is een beha met één of soms twee bijpassende strings (waar je dan stiekem wel echt veel te veel voor betaald) en dan ga ik ook nog even langs de Hunkemöller voor wat andere dingen die er goed bij matchen. Het alledaagse ondergoed hoeft niet 100% te matchen toch?
Bh's kunnen duur zijn, maar wat ze voor bijpassende strings vragen is ronduit schandalig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja, dat snap ik dus ook echt niet. Dan betaal je echt alleen maar extra omdat het matched. En tja, ik ben dan wel zo stom dat ik dat dan ik doe:) Overigens van de merken waar ik meestal bh's van koop zijn de kleinere maten nauwelijks goedkoper, dus wat dat betreft is het geen discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik ooit één setje heb gehad dat matchte, maar ik droeg het nooit samen omdat de onderbroeken echt niet lekker zaten ivm het kant.

Verder matcht het nooit, bh's zijn meestal zwart, onderbroek zijn vaak zwart of iets als donkerblauw, donkerpaars, rood. Ik koop meestal zo'n setje van drie bij de Hema. Die zaten altijd het lekkerst.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Loopeend schreef:
17-10-2019 23:48
Mens ben je gek. Die 2cm extra pijnlijke melklieren shizzle die uitsteekt irriteert me al zo vaak mét "bh", qua pijn, simpelweg gewoon in de weg zitten; dat ik ze liever helemaal niet had; en ik ontzettend medelijden heb met mensen die heel wat meer centimeters ongevraagd dag in dag uit moeten meezeulen en daar klachten van ondervinden! Als mijn 2cm al zo irritant zijn; brr.. hoe moet het dan wel niet zijn als je daar echt flinke kilo's hebt hangen?

Ik vind het hilarisch dat je denkt dat ik mijn inlevingsvermogen op een of andere manier een jaloezie is? Omdat ik me kan voorstellen dat extra gewicht die aan je borst hangt inderdaad rugproblemen kan opleveren; ben ik jaloers op grote borsten? :') Dat zegt meer over jouw haat en nijd naar en inlevingsvermogen naar andere mensen toen..

Ik zal het nog wat duidelijker maken;
Ik val op kleine borsten. Ik vind kleine borsten aantrekkelijk. Echter zou ik zélf het handig vinden om één maat groter te hebben zodat ik ook kan meedoen aan BH's en bepaalde kleding me zou passen. Ik herken me dus hoe het is om daar NIET aan mee te kunnen doen. Enkel heb ik het "geluk" dat er niet eens voor me gecaterd wordt om me even 80 euro uit de portomonnait te laten slaan.. wat vrouwen met grote borsten dus juist wél overkomt; terwijl zij juist degene zijn die de. lol. support nodig hebben. Zou ik dat echt willen? Nee. Want hoe groter; hoe meer ongemak. Zou ik een hele leuke vrouw met grote borsten niet daten; hell no; dat zijn de mooiste grote borsten ooit als ze op een mooie vrouw zitten. Ook al val ik in eerste instantie niet op grote borsten. Weet je waarom? Omdat hoe praktisch of aantrekkelijk borsten zijn; helemaal geen hol met elkaar te maken heeft. Op elk gebied niet. Het is complexe materie; zoals borsten ansich al zijn; het zijn niet gewoon twee hompjes vet die daar lopen te bungelen. Jij zit echter nog wel in een fase dat borsten eendimensionaal zijn.

Je kan nou gaan lopen zuurpruimen dat ik er niet bij mag horen met mijn kleine erwtjes op een plankje alsof we allemaal nog 12 zijn; ga je gang. Ik besteed mijn tijd liever aan opkomen voor vrouwen met grote borsten die daar fysieke last van ondervinden, en financiële, omdat ik vind dat iedereen gewoon prima trots moet kunnen leven met wat ze ongevraagd gegeven wordt zonder lichamelijke klachten en/of daar bovenmatig meer voor moet betalen dan een ander.

Sjongejonge, als je zo hard schreeuwt, vraag ik me af wie je probeert te overtuigen.... jezelf?
Ik zie dit topic nu pas. Heb van mezelf 80 C/D en geen problemen om beha's in een normale winkel te vinden. Meestal ga ik naar Hunkemöller of Middenbosch
(winkel in Schiedam). Ze zitten ook niet in de weg en bloesjes krijg ik gewoon dicht. Ik geef meestal tussen 20 en 40 Euro uit voor een beha.
Alle reacties Link kopieren
Maar 80 C of D is ook een vrij standaard maat, toch?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Loopeend schreef:
17-10-2019 23:48
Mens ben je gek. Die 2cm extra pijnlijke melklieren shizzle die uitsteekt irriteert me al zo vaak mét "bh", qua pijn, simpelweg gewoon in de weg zitten;dat ik ze liever helemaal niet had; en ik ontzettend medelijden heb met mensen die heel wat meer centimeters ongevraagd dag in dag uit moeten meezeulen en daar klachten van ondervinden! Als mijn 2cm al zo irritant zijn; brr.. hoe moet het dan wel niet zijn als je daar echt flinke kilo's hebt hangen?

Ik vind het hilarisch dat je denkt dat ik mijn inlevingsvermogen op een of andere manier een jaloezie is? Omdat ik me kan voorstellen dat extra gewicht die aan je borst hangt inderdaad rugproblemen kan opleveren; ben ik jaloers op grote borsten? :') Dat zegt meer over jouw haat en nijd naar en inlevingsvermogen naar andere mensen toen..

Ik zal het nog wat duidelijker maken;
Ik val op kleine borsten. Ik vind kleine borsten aantrekkelijk. Echter zou ik zélf het handig vinden om één maat groter te hebben zodat ik ook kan meedoen aan BH's en bepaalde kleding me zou passen. Ik herken me dus hoe het is om daar NIET aan mee te kunnen doen. Enkel heb ik het "geluk" dat er niet eens voor me gecaterd wordt om me even 80 euro uit de portomonnait te laten slaan.. wat vrouwen met grote borsten dus juist wél overkomt; terwijl zij juist degene zijn die de. lol. support nodig hebben. Zou ik dat echt willen? Nee. Want hoe groter; hoe meer ongemak. Zou ik een hele leuke vrouw met grote borsten niet daten; hell no; dat zijn de mooiste grote borsten ooit als ze op een mooie vrouw zitten. Ook al val ik in eerste instantie niet op grote borsten. Weet je waarom? Omdat hoe praktisch of aantrekkelijk borsten zijn; helemaal geen hol met elkaar te maken heeft. Op elk gebied niet. Het is complexe materie; zoals borsten ansich al zijn; het zijn niet gewoon twee hompjes vet die daar lopen te bungelen. Jij zit echter nog wel in een fase dat borsten eendimensionaal zijn.

Je kan nou gaan lopen zuurpruimen dat ik er niet bij mag horen met mijn kleine erwtjes op een plankje alsof we allemaal nog 12 zijn; ga je gang. Ik besteed mijn tijd liever aan opkomen voor vrouwen met grote borsten die daar fysieke last van ondervinden, en financiële, omdat ik vind dat iedereen gewoon prima trots moet kunnen leven met wat ze ongevraagd gegeven wordt zonder lichamelijke klachten en/of daar bovenmatig meer voor moet betalen dan een ander.

Je spreekt jezelf tegen en reageert nogal emotioneel voor iemand die het niets uitmaakt.
Hier een grotere cupmaat, maar geen lichamelijke klachten van hoor. Dus dat is geen synoniem.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 11:58
2.06% gewijzigd
Vind het ook nogal een negatief beeld van grote borsten. Zelf ondervind ik ook geen fysieke klachten van mijn borsten en de mijne zijn toch echt wel groot. Sommige dingen zijn wel minder comfortabel (slapen op mijn buik zit er niet in, push-ups zijn lastig, een strakke blouse wordt hem niet), maar ik ben echt blij met mijn tieten hoor. Je hebt natuurlijk een grotere kans op rugklachten, maar ik denk dat je door op je houding te letten, de juiste oefeningen doen en goede bh's dragen die kans alweer behoorlijk terug kunt dringen.
_Ellen_ schreef:
21-10-2019 08:10
Ik denk niet dat je daar heel veel aan kunt doen en het dus een kwestie van accepteren is. Zelf vind ik het niet zo'n issue en zoals 2East ook zei: je kunt het ook prima in je voordeel gebruiken ;-)
:-] Goed idee!
En waarom zou ik er niet blij mee zijn, dat ik gratis en voor niets mooie dames heb.
(Want het is gewoon mooi grotere borsten, vind ik)
Doornroosje75 schreef:
26-10-2019 08:14
Maar 80 C of D is ook een vrij standaard maat, toch?
Ja,dat klopt. De meeste winkels gaan tot maat F of G. Wat precies de gemiddelde cupmaat is en wat er als klein,middelgroot,groot en zeer groot wordt beschouwd,dat weet ik niet. Ik denk dat dit met postuur of verhoudingen te maken heeft.
Loopeend,ik weet niet wat je met je post wilt. Je komt nogal emotioneel over.

Ik heb ook geen fysieke klachten en kan gewoon op mijn buik liggen en ben tevreden met mijn C/D cup. Groter zou ik echt niet willen. Soms kunnen ze
doorgroeien als je ouder wordt. In mijn familie is het niet het geval. Maar mocht dit bij mij ooit gebeuren dan laat ik ze verkleinen omdat mijn rug niet meer dan een C of D cup kan dragen (ik was ooit zwaarder met een grotere cupmaat en wat rugklachten en ben toen ook afgevallen) en ik het bij mezelf ook niet mooi zou vinden. Dit is verder ook persoonlijk en iedere vrouw heeft het recht om trots op haar borsten te zijn.

Ik koop trouwens ook vaak beha's van Triumph. Vind deze erg mooi en ook heerlijk zitten.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 21:00
6.47% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
27-10-2019 06:35
:-] Goed idee!
En waarom zou ik er niet blij mee zijn, dat ik gratis en voor niets mooie dames heb.
(Want het is gewoon mooi grotere borsten, vind ik)
Mooi verwoord! :)
Geraldine schreef:
27-10-2019 20:40
Ja,dat klopt. De meeste winkels gaan tot maat F of G. Wat precies de gemiddelde cupmaat is en wat er als klein,middelgroot,groot en zeer groot wordt beschouwd,dat weet ik niet. Ik denk dat dit met postuur of verhoudingen te maken heeft.
De lingeriespeciaalzaak hier, heeft zelfs t/m cup K. Gemiddelde maat zal altijd een gok blijven, gezien de meeste vrouwen nog altijd de verkeede BH-maat dragen. Dus het is hooguit een gemiddelde maat die het meest verkocht wordt.
Tijdschriftenverslindster schreef:
27-10-2019 21:06
De lingeriespeciaalzaak hier, heeft zelfs t/m cup K. Gemiddelde maat zal altijd een gok blijven, gezien de meeste vrouwen nog altijd de verkeede BH-maat dragen. Dus het is hooguit een gemiddelde maat die het meest verkocht wordt.
Een tijd geleden zag ik een documentaire over vrouwen die een te kleine of te grote beha-maat droegen. Interessante uitzending! Aangezien ik een tussenmaat heb neem ik altijd 2 maten mee naar de kleedkamer. ik vind het belangrijk dat een beha overal goed aansluit,de borsten er niet uitvallen en dat de beha niet om je heen slobbert.
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
13-10-2019 15:50
Passionata gaat tot 60 en ook gewoon bij livera en Bijenkorf te verkrijgen. En ook ‘gewone’ beugelbh’s zonder vulling. :) regelmatig in de aanbieding ook bij zalando bijvoorbeeld.
Toevallig voor het eerst gepast vandaag na bij Hunkemöller weer niet echt gelukkig te zijn geworden van het aanbod en ik ben fan! Wat een fijne bh’s! En ze ogen ten minste ook niet zo kolossaal. In mijn maat (70E) zijn het vaak van die extra brede rugbanden met heul veul haakjes en cups met veel stof, maar ik heb dat helemaal niet nodig (mijn borsten ogen ook helemaal niet groot). Meteen eea aangeschaft bij Hudson’s Bay (nu met 30% korting omdat ze weggaan, gratis tip!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven