Mode & Beauty alle pijlers

Kapper heeft haar verpest..

21-10-2019 19:22 49 berichten
Hi Viva,

Ik heb altijd al lastig haar gehad. Kappers geven bijna altijd aan dat ik moeilijk te knippen ben, omdat ik heel veel haar heb (dus niet per se dik, maar veel in aantal)

Ik ben onlangs verhuisd en woon hier nog niet zo lang dus dit was de eerste keer dat ik naar een nieuwe kapper ging. En wat heb ik spijt..

Super vriendelijke kapsalon, zag er netjes uit en de kapster dacht echt met me mee. Ik gaf duidelijk aan dat ik het niet bot geknipt wil en liet ook een foto zien van hoe het er de vorige keer uit zag (na een goede knipbeurt) en dat ik dat graag weer wil. Laagjes, de puntjes wat ‘piekerig’/speels en dus niet bot of recht afgeknipt, en van de achterkant wat ronder. Zo ben ik eerder ook geknipt en was ik zeer tevreden over, maar bij een andere kapper is het wel eens gigantisch mis
gegaan. Zo ook vandaag weer.

Kapster knipte me en het eindresultaat zag er half nat nog wel redelijk okay uit, maar eenmaal thuis schrok ik me kapot. Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.

Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik heel tevreden was over de service/vriendelijke kapster, maar echt niet blij ben met het eindresultaat. Morgen mag ik opnieuw langskomen.

Is het gek om te verwachten dat ik niet nog een keer betaal? Of is het normaal dat als je teruggaat, je nog wel een keer betaalt?

Ben erg bang dat de kapster het alleen maar erger maakt, al kom ik deze keer gelukkig bij haar collega en niet bij haar. Maar om nog een keer 30 euro neer te leggen bij een andere kapper vind ik nog al wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht niet dat je nog eens moet betalen. Dat het herstel is en meer niet.

En als je tevreden was over die ene kapster, dan zou ik ervoor gaan reizen eens per 6-8 weken om mooi geknipt haar te houden.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je mag er vanuit gaan dat je niet hoeft te betalen maar wil je het zeker weten vraag dit dan voor je geknipt word.
Doreia* schreef:
21-10-2019 19:24
Ik verwacht niet dat je nog eens moet betalen. Dat het herstel is en meer niet.

En als je tevreden was over die ene kapster, dan zou ik ervoor gaan reizen eens per 6-8 weken om mooi geknipt haar te houden.
Ik ben daar 1 keer keurig geknipt maar de keer daarna zat er dus daar ook een hak in en veel te bot. Dus durf het daar ook niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet men een kapsel wat verknipt is oplossen (voor niets).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
21-10-2019 19:25
Ik ben daar 1 keer keurig geknipt maar de keer daarna zat er dus daar ook een hak in en veel te bot. Dus durf het daar ook niet meer aan.
Kan je dan niet aangeven dat je door dezelfde waarbij het wel geslaagd was geknipt wil worden? Hier kan je altijd je voorkeur voor een kapster aangeven.
Maartje2016 schreef:
21-10-2019 19:27
Kan je dan niet aangeven dat je door dezelfde waarbij het wel geslaagd was geknipt wil worden? Hier kan je altijd je voorkeur voor een kapster aangeven.
Klopt, het was dezelfde vrouw, had juist aangegeven dat ik weer door haar geknipt wilde worden. Ik was toen wat jonger en veeeel te bang om er iets van te zeggen. Ben gewoon nooit meer terug gegaan toen. Achteraf had ik er natuurlijk gewoon wat van moeten zeggen.
Ik ben een paar keer terug gegaan bij verschillende kappers om een probleem op te lossen en daar heb ik nooit voor hoeven te betalen. 2x had de kleur niet goed gepakt en 2x was m'n haar wat scheef geknipt en waren plukjes wat langer dan de rest, heb slag dus ik zag dat niet meteen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 19:38
16.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook de laatste keer, ben een dag later teruggegaan en toen heeft ze er nog iets van geprobeerd te maken. Nog steeds niet tevreden maar ik hoefde de tweede keer niet te betalen. Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.
Staat er niks over op hun website?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet teruggaan naar iemand die nieteens doorhad dat ze fouten had gemaakt. Ook niet gratis, want ze kan er alleen maar afknippen hè en niet erbij!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is in hemelsnaam bot geknipt?
Ik heb dat ook weleens gehad. Heb ook niet zulk dik haar maar wel veel en fijn en lastig te knippen. Ben gewoon teruggegaan en is netjes geknipt (door een andere kapster). Ik hoefde niks te betalen. Die 'andere kapster' knipt nu altijd mijn haar, want die doet het wel mooi 😊. Succes!
retrostar schreef:
21-10-2019 19:41
Ik zou zeker niet teruggaan naar iemand die nieteens doorhad dat ze fouten had gemaakt. Ook niet gratis, want ze kan er alleen maar afknippen hè en niet erbij!
Morgen word ik dan bij een collega gezet zei ze want ze was er zelf niet. Heb op het moment (ben student) gewoon echt geen geld om ergens anders heen te gaan maar heb morgenavond een diner en een feest, zou het echt jammer vinden om met zo’n kapsel aan te komen. Al m’n vriendinnen zeggen ook “Jezus, even eerlijk, het ziet er belachelijk uit”
COtweepuntnul schreef:
21-10-2019 19:47
Wat is in hemelsnaam bot geknipt?
Dan is het recht afgeknipt. Dus de onderkant is zegmaar “vierkant” alsof de schaar er in een rechte lijn van links naar rechts langs is gegaan. Je haar houdt “ineens” op aan de onderkant.
Naniene schreef:
21-10-2019 19:50
Ik heb dat ook weleens gehad. Heb ook niet zulk dik haar maar wel veel en fijn en lastig te knippen. Ben gewoon teruggegaan en is netjes geknipt (door een andere kapster). Ik hoefde niks te betalen. Die 'andere kapster' knipt nu altijd mijn haar, want die doet het wel mooi 😊. Succes!
Oh dat klinkt fijn en doet me wel goed om te horen! Ben nu nog erg bang dat zelfs die collega het alsnog verpest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weleens in de supermarkt op mijn schouder getikt door de eigenaar van de kapsalon. ‘Jij bent toch gister bij ons geknipt? Heb je tijd om even mee te komen? Het zit niet zoals het zou moeten’, en in de salon de kapster erbij en herstel door hemzelf. Kostte niets 😬...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Van achteren is het zó bot dat het vierkant is, er mist een hak uit en als ik het over m’n schouders naar voren doe is de linkerkant een hele cm langer dan de rechterkant. Ik had dit in de kapsalon nog niet gezien.

Dat is wel heel bijzonder.

Bespreek van te voren hoe/wat, dat je niet achteraf alsnog moet betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Poeh ik zou niet meer terug durven naar dezelfde salon eigenlijk. Zou geld terug eisen en naar een ander gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kappersleerlingen moeten toch supervisie krijgen met kapsels die ze nog niet kennen! En als je als chef daarvoor geen tijd hebt dan laat je ze door een ervaren kracht doen.

Je komt daar als klant niet voor een kluns die nog niet knippen kan om dan de volledige prijs te betalen. Als je niet zo nauw kijkt dan laat je je knippen als knipmodel in een kappersschool; dat is gratis.

Overigens gefeliciteerd met je dichte haarinplant. Dat is makkelijker te verhelpen dan een te schaarse haardos. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat!
Hopelijk is de andere kapster wel competent :)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
21-10-2019 19:47
Wat is in hemelsnaam bot geknipt?
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die hak...
Laatst ook ontevreden na een knipbeurt. Ook gebeld en aangegeven dat ik graag weer bij dezelfde wil zitten om wat dingen te laten aanpassen. Ik was niet bereid om weer te betalen en daar werd ook niks over gezegd. De herstelbeurt was goed, en ik ben niet achterna gerend toen ik bedankte en wegging :)
retrostar schreef:
21-10-2019 20:33
Kappersleerlingen moeten toch supervisie krijgen met kapsels die ze nog niet kennen! En als je als chef daarvoor geen tijd hebt dan laat je ze door een ervaren kracht doen.

Je komt daar als klant niet voor een kluns die nog niet knippen kan om dan de volledige prijs te betalen. Als je niet zo nauw kijkt dan laat je je knippen als knipmodel in een kappersschool; dat is gratis.

Overigens gefeliciteerd met je dichte haarinplant. Dat is makkelijker te verhelpen dan een te schaarse haardos. :proud:
Het was geen leerling. Dat is nog eens het ergste. Toen ik in de stoel zat was het nog half nat en zag het er redelijk okay uit. Tien minuten later thuis, toen ik het even had gefohnd en geborsteld kon ik echt wel janken.

Ja het is lastig knippen maar ben wel erg blij met m’n haardichtheid idd :biggrin:
Froezel schreef:
21-10-2019 20:57
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar die hak...
Ik had gevraagd of ze van voren wat laagjes aan wilde brengen want die waren er wat uitgegroeid. Als ik nu mijn haar los langs mijn gezicht laat hangen heb ik een mooie korte pluk (dus wel een laagje) en dat gaat uit het niets over in het langste gedeelte van m’n haar. Ze heeft het ook niet gesneden (dat ben ik gewend van andere kappers) maar gewoon geknipt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 keer terug gegaan naar een salon omdat ik niet tevreden was. Hoefde er niks voor te betalen en het was wel iets beter maar was toch niet echt blij, had echt het gevoel dat rechts heel ongelijk was maar dat was volgens die kapster niet.
Nagevraagd aan collega nee zat goed.

Keer erop naar een andere salon en die zei direct: jeetje waar laat jij je haar normaal doen het zit helemaal ongelijk!
Toen zei ze dat ze het eenmalig korter moest knippen dan gewenst om het letterlijk recht te zetten. Dat heeft ze gedaan en sindsdien ga ik daar heen. Mijn haar zit altijd goed als ik daar ben geweest, redelijke/eerlijke prijzen, een eenmanszaak, vriendelijk en heel eerlijk.
Van de week laten knippen/high lights, low lights laten zetten en epileren met een touwtje en was 88 kwijt en ik ben weer super blij met mijn look!

Het is soms even zoeken een goede kapper/kapster te vinden inderdaad. Ik zou ervan uit gaan dat het morgen gratis hersteld wordt. Ben je dan nog niet tevreden op zoek naar een andere salon.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven