Mode & Beauty alle pijlers

(Starters)set om zelf gellak mee aan te brengen?

11-11-2019 18:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, als ik zoek op gellak vind ik alleen hele oude topics.
Heeft iemand ervaring met de aanschaf van zo'n UV lamp en allerlei andere accessoires die je er bij nodig hebt? Een set?
Of bevelen jullie een losse lamp aan (met een minimaal wattage wellicht?) en merk X, Y of Z voor de lak (want veel keuze, makkelijk verkrijgbaar etc etc).

Ik lees jullie tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf superblij met deze set en gebruik het nu al 1,5 jaar. In die tijd geen Enkele keer meer gewone nagellak, omdat het zo fijn werkt. https://www.bol.com/nl/p/meanail-unic-u ... 085005557/

Gellaks van dit merk zijn ook goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon zo'n starterset en lamp bij Aliexpress gekocht. Werkt prima en een stuk goedkoper maar ik gebruik het alleen voor mezelf. Als je een eigen nagelstudio wil opstarten lijkt het mij beter als je bij een speciale winkel voor nagelspullen gaat kopen.
Creativity is intelligence having fun
Ik heb een set van pink gellac maar ben niet zo tevreden. Het blijft bij mij echt max 3 dagen zitten voordat het gaat chippen en ik vind het veel werk
Ik heb een set van Sensationail (te koop op bol.com)! Erg fijn en blijft zeker 2 weken zitten
Ik had de starterset van Lidl. Fijne lamp.
Alle reacties Link kopieren
Sensationail bevalt mij heel goed. En dan de nagellak van Pink Gellac.

Mijn man heeft de lamp opengemaakt en het snoertje van het *PIIIEEEP-alarm* verwijderd, daar werden we wel gek van, 16 keer PIIIEEEP per sessie.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 19:29
51.05% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Roos1228 schreef:
11-11-2019 18:12
Ben zelf superblij met deze set en gebruik het nu al 1,5 jaar. In die tijd geen Enkele keer meer gewone nagellak, omdat het zo fijn werkt. https://www.bol.com/nl/p/meanail-unic-u ... 085005557/

Gellaks van dit merk zijn ook goede kwaliteit.
Ik heb een andere lamp van dit merk en gebruik dit merk gellak erbij. Houdt echt tot twee weken https://www.blueskygellak.nl/?gclid=EAI ... gL17vD_BwE
Toch wel aantrekkelijk om het weer te proberen. Welke merken gebruiken jullie verder en welke producten?
Pink gellac fijn product en een grote fb pagina met heel veel tips en tutorials .
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
11-11-2019 18:35
Ik heb gewoon zo'n starterset en lamp bij Aliexpress gekocht. Werkt prima en een stuk goedkoper maar ik gebruik het alleen voor mezelf. Als je een eigen nagelstudio wil opstarten lijkt het mij beter als je bij een speciale winkel voor nagelspullen gaat kopen.
Nee gewoon voor mezelf hoor. Dank voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel mijn gellak en benodigdheden op Aliexpress. Scheelt echt heel veel geld in vergelijking met wat je betaalt in Nederland vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Alle andere dames ook bedankt. Met jullie tips ga ik me eens verder verdiepen.
Fijn, zo’n forum :)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de rubberbase en topcoat van anets beauty daar koop ik het.
De lakjes van Pink gellac. Blijft zo 4 weken zitten, tenminste als ik dat zou willen 😉
Op aliexpress moet je er wel zeker van zijn da ze een Europees keurmerk hebben en dat hebben ze lang niet allemaal .
Liever een paar euro meer voor veilige producten.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
11-11-2019 20:01
Ik bestel mijn gellak en benodigdheden op Aliexpress. Scheelt echt heel veel geld in vergelijking met wat je betaalt in Nederland vind ik.
Welke bijvoorbeeld? Linkje? Of merknaam?
Alle reacties Link kopieren
Geldbespaartip.

I.p.v. dure cleanser kun je bij de drogist voor twee euro een flesje "96% alcohol" kopen. Dat scheelt heel veel geld.

Ik gebruik het om mijn nagels voor te bereiden en om het kleverige laagje te verwijderen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoe maken jullie je nagels schoon voor het aanbrengen?
Yildizlar schreef:
11-11-2019 20:15
Op aliexpress moet je er wel zeker van zijn da ze een Europees keurmerk hebben en dat hebben ze lang niet allemaal .
Liever een paar euro meer voor veilige producten.
Inderdaad. Zit veel troep tussen met mogelijk kankerverwekkende stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lamp van Sensationails, gekocht bij Etos. De lak daarvan vind ik te goed blijven zitten, ik wil graag elke week een ander kleurtje. Dus ik gebruik pink gellac. Die haal je er makkelijk af zonder weken enzo.

En ik vind het fijn dat de lak echt droog is als je klaar bent. Ipv dat je nog een uur voorzichtig moet doen.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
11-11-2019 21:34
Ik heb een lamp van Sensationails, gekocht bij Etos. De lak daarvan vind ik te goed blijven zitten, ik wil graag elke week een ander kleurtje. Dus ik gebruik pink gellac. Die haal je er makkelijk af zonder weken enzo.

En ik vind het fijn dat de lak echt droog is als je klaar bent. Ipv dat je nog een uur voorzichtig moet doen.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
11-11-2019 20:41
Hoe maken jullie je nagels schoon voor het aanbrengen?
Alcohol 96% van de drogist.

Daarna sensationail primer.

Daarna base-coat.

Twee of drie laagjes kleur.

Top-coat.

Schoonpoetsen met alcohol 96%.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
11-11-2019 20:32
Welke bijvoorbeeld? Linkje? Of merknaam?
Ik heb verschillende merken gellak van Ali waar ik tevreden over ben. HNM, Venalisa en Mizhse bv.
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
11-11-2019 20:41
Hoe maken jullie je nagels schoon voor het aanbrengen?
Mijn stappen zijn
Nagelriemen naar achter duwen
Sommige ruwen hun nagels ook wat op voor betere hechting maar dat vinden mijn nagels niet fijn dus dat doe ik zelf niet
Ontvetten met alcohol 96% of pure aceton
Soms een primer voor betere hechting maar meestal niet
Basecoat
2 laagjes kleur
Topcoat (je hebt topcoat met plaklaag (die kun je verwijderen met alcohol 96%) of topcoat zonder plaklaag)
Alle laagjes uiteraard uitharden in de lamp

Verder nog wat tips
Probeer zoveel mogelijk om contact met de huid van je vingers en je nagelriemen te vermijden.
Lak bij alle laagjes ook het randje van je nagel mee (sealen) dus niet alleen de bovenkant van je nagel maar ook het randje aan de voorkant.
Lak altijd in dunne laagjes, dikke lagen hechten minder goed.
Verzorg je nagelriemen dagelijks met een voedende nagelriemolie om je nagelriemen mooi en soepel te houden.

Voor het verwijderen van de lak kun je het beste eerst de lak ‘openvijlen’ dwz vijlen tot de glans eraf is. Daarna een watje met aceton op je nagel leggen en dat afdekken met bv een stukje aluminiumfolie (soaken). En dat dan minimaal 10 minuten maar liefst langer laten intrekken. Daarna met een bokkepootje de lak eraf schrapen. Je kan de lak er ook helemaal af vijlen maar dat doe ik zelf niet omdat dat mijn nagels te veel beschadigt.

Ik heb tegenwoordig trouwens een steamer waarmee ik de lak er af ‘stoom’. Werkt erg fijn vind ik. Ook bij Ali vandaan. Kost ongeveer €20. Duurt ongeveer 5 a 10 minuten per hand en dan schraap je de lak er heel simpel zonder moeite af.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al je tips Aragog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven