Mode & Beauty alle pijlers

De perfecte spijkerbroek

15-11-2019 09:03 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind winkelen voor een spijkerbroek altijd een martelgang: 10 broeken aan en uit, verkoopsters die alles prachtig vinden en uiteindelijk zonder broek thuiskomen.

Spijkerbroeken die lekker zitten, doen te weinig voor mijn figuur. Spijkerbroeken waarin ik er best goed uitzie, zitten vaak te los of te strak bij mijn buik. En dat lijkt dan opnieuw niet mooi, want dat tekent of ik moet steeds 'hijsen'.

Ik heb korte benen (1.70 m.), ronde heupen en billen, bovenbenen die dikker zijn dan ik zou willen, een buikje en maat 40/42.

Wie heeft dé tip?
Ik kan je geen tips geven voor het model of merk maar wel: bestel online! Dan kun je lekker relaxt thuis passen. Doe ik altijd.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 09:05
Reden: per ongeluk OP gequote
71.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Internet

Ik heb, op papier, een ideale maat (jeans 27/34, ben slank en heb lange benen), maar in de ene broek zie ik eruit als een magere junk en in de andere heb ik een 'enorme' reet

Ik bestel dus een hele stapel, en houdt er hooguit eentje over. En dan heb je een paar favoriete merken. En dan een tijdje verandert het toch weer
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van veel passen en zorgen dat je een goede spiegel hebt zodat je het van alle kanten kunt bekijken. De tip om thuis te passen vind ik n goede.

Ik vind vaak de jeansstof te hard. Iemand n tip voor n jeans met zachtere dunnere stof?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
@herfstappeltaart en lilalinda, hebben jullie wel lievelingsmerken?
Ik heb een beetje hetzelfde lijf ik heb er nu een paar van mango , niet duur en zitten perfect bij mij . Hoge modellen .
Alle reacties Link kopieren
@noa, dat herken ik ook! En in die zachtere broeken zit vaak zoveel stretch dat je het geen jeans meer kunt noemen.

Ooit heb ik een broek gehad van Yaya. Die was echt fijn qua stof! Misschien kun je zoeken op een jogjeans? Mijn kinderen dragen die ook graag...
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
15-11-2019 09:12
Ik heb een beetje hetzelfde lijf ik heb er nu een paar van mango , niet duur en zitten perfect bij mij . Hoge modellen .
Dankjewel voor de tip! Hoe vallen die qua maat?
Mevrouw84 schreef:
15-11-2019 09:10
@herfstappeltaart en lilalinda, hebben jullie wel lievelingsmerken?

Ik heb zelf Levi's en Esprit. Esprit draag ik het meest.
Ruim vind ik
Even gekeken cropped jeans noa en cropped skinny sculpt zijn de modellen .
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft hetzelfde figuur als jij zo te lezen en heeft er ook altijd moeite mee. Ze heeft nu een paar broeken van Levi’s die mooi zitten, ik weet niet precies welk model maar ik geloof wel skinny.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het moment fan van de high waist skinnys van de h&m, heb zo te lezen dezelfde bouw to!
balderdash schreef:
15-11-2019 09:22
Ik ben op het moment fan van de high waist skinnys van de h&m, heb zo te lezen dezelfde bouw to!
Daar krijg je zo een lange reet van.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
15-11-2019 09:24
Daar krijg je zo een lange reet van.
Een beetje lengte heft de breedte misschien wat op ;-). Klinkt voor mij best goed.
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 09:28
7.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
15-11-2019 09:15
Ruim vind ik
Even gekeken cropped jeans noa en cropped skinny sculpt zijn de modellen .
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
15-11-2019 09:13
@noa, dat herken ik ook! En in die zachtere broeken zit vaak zoveel stretch dat je het geen jeans meer kunt noemen.

Ooit heb ik een broek gehad van Yaya. Die was echt fijn qua stof! Misschien kun je zoeken op een jogjeans? Mijn kinderen dragen die ook graag...
Dat ziet er comfortabel uit. Ga ik eens naar op zoek.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
En iemand nog dé tip wat betreft een mooie kont? De mijne is nogal plat en bij een skinny zie je dat extra goed.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
15-11-2019 09:39
En iemand nog dé tip wat betreft een mooie kont? De mijne is nogal plat en bij een skinny zie je dat extra goed.
skinny is echt uit de mode nu.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag voornamelijk jeans van Mac, veel soorten modellen dus er zit altijd wel iets tussen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
balderdash schreef:
15-11-2019 09:22
Ik ben op het moment fan van de high waist skinnys van de h&m, heb zo te lezen dezelfde bouw to!
High waist ankle en mom jeans van de H&m! Ik woon erin.
Zoveel verschillende ook en elk seizoen probeer ik wat nieuws zodat ik me een beetje hip voel.
Ik heb nu 2 mom jeans, een gewone en een strakker model, waarin ik me helemaal de bom voel.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
15-11-2019 09:39
En iemand nog dé tip wat betreft een mooie kont? De mijne is nogal plat en bij een skinny zie je dat extra goed.
Ooit gehoord dat de vorm van de achterzakken veel kunnen doen, optisch dan.

Aanvulling:
#2 Platte billen

Voor wie een kont heeft die minder rond is dan je zou willen, is de baggy jeans - met niet al te grote zakken - het antwoord. Maar ook een strakke spijkerbroek - met kleine zakken die wat lager zitten - kan je billen groter en ronder laten lijken.

Komt van fashionchick.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij nog bestaat, maar ik ging toen ik in Utrecht woonde altijd op een doordeweekse dag (dat is belangrijk!) naar de Rode Winkel. Daar moest je ook veel passen, maar verkopers zeiden ipv dat een broek prachtig stond, dat ze nog even door gingen zoeken want het kan nóg beter. Ik stond in het pashokje of bij de spiegel zij renden de winkel rond om een nóg betere pasvorm te zoeken.

Nu draag ik gewoon geen broeken meer, dat is ook een oplossing.
wat mij betreft : die bestaat niet.
Daarom draag ik al jaren geen spijkerbroeken meer en zoek ik er ook niet naar.
gizzmo-returns schreef:
15-11-2019 09:49
wat mij betreft : die bestaat niet.
Daarom draag ik al jaren geen spijkerbroeken meer en zoek ik er ook niet naar.
Wat draag je dan tijdens de wintermaanden?
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment Esprit, die zit echt heel lekker en is ook niet zo stug. En iemand noemde Yaya, heb ik ooit ook een spijkerbroek van gehad en dat was jarenlang mijn lievelingsbroek. Maar die heb ik daarna niet meer kunnen vinden.
Man en zoon hebben een spijkerbroek van jogdenim, die willen niet meer anders!
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven