Mode & Beauty alle pijlers

Hydraterende gezichtscrème voor een droge/allergische huid

18-11-2019 08:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben midden 40 en heb een gevoelige huid. Ik kan tegen veel gezichtcrèmes niet. Ik krijg dan jeukende galbultjes in mijn gezicht. En als de jeuk weggetrokken is blijven er droge en vlekkerige plekken over. Niet heel mooi dus.

Ik ben al mijn hele leven op zoek geweest naar crèmes waar ik niet op reageer maar dat is niet zo gemakkelijk te vinden. Zelfs merken als Biodermal en Eucerin reageer ik op.

Nu had ik de afgelopen 10 jaar ofzo een creme gevonden die het altijd goed deed bij me en dat was van Boots No 7. Maar die blijkt nu opeens vervangen door een andere variant en helaas reageer ik daar op.

Wie heeft er tips voor een alternatief?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb hetzelfde probleem en ik gebruik een aftersun. Van Vision zonder parfum om precies te zijn. Werkt als een tierelier en ik reageer er niet op. Fijne van aftersun is dat het extra hydraterend is. Zeker met weer als nu kun je dat extra gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Cin88 schreef:
18-11-2019 10:31
Ik heb hetzelfde probleem en ik gebruik een aftersun. Van Vision zonder parfum om precies te zijn. Werkt als een tierelier en ik reageer er niet op. Fijne van aftersun is dat het extra hydraterend is. Zeker met weer als nu kun je dat extra gebruiken.
Oh dat is een bijzondere. Altijd goed om eens te proberen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Heb je Bepanthen al geprobeerd?
Zijn verschillende soorten van. Voor babietjes en speciaal voor eczeemhuid.

Of pure aloe vera misschien.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
18-11-2019 10:54
Heb je Bepanthen al geprobeerd?
Zijn verschillende soorten van. Voor babietjes en speciaal voor eczeemhuid.

Of pure aloe vera misschien.
Nee Bepanthen associeerde ik idd met baby's. Ga eens kijken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
vaseline cetomacrogol werkt goed voor mij.

Ik reageer op alles waar lanoline in zit (wolvet) dus dat is ook eentje om op te letten.

En deze website geeft aan wat voor allergenen er in cremes zitten: https://www.skinsafeproducts.com/

Cetaphil is de enige bodylotion die mijn huid lang hydrateert.
Alle reacties Link kopieren
Van aloe vera kreeg ik zo'n heftige reactie dat ik een cortisonen injectie moest hebben!
Alle reacties Link kopieren
lime222 schreef:
18-11-2019 11:45
Van aloe vera kreeg ik zo'n heftige reactie dat ik een cortisonen injectie moest hebben!
Oef, dat is wel heel ernstig. Ik heb ook ooit een vreselijke reactie gehad op pure aloe vera en ik ben daar ook geen fan van. Denk je ook 'natuurlijk is goed' :)
Hee, ik heb ook een hele droge huid bij/na acné behandeling met tabletten (isotretinoïne). Mijn dermatoloog adviseerde me als vochtinbrengende crème La Roche hydreane riche, bij de apotheek te koop. Daar krijg je ook proef monstertjes. Ik ben er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Als je op skinsafe kijkt, zie je dat la roche posay heel veel producten heeft met weinig allergenen maar in sommige producten zit toch wel het een en ander. Dus je kunt ws niet zomaar alles van een merk gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-11-2019 11:47
Oef, dat is wel heel ernstig. Ik heb ook ooit een vreselijke reactie gehad op pure aloe vera en ik ben daar ook geen fan van. Denk je ook 'natuurlijk is goed' :)

Ik denk eigenlijk nooit "natuurlijk is goed". Berenklauw is ook natuurlijk, dat is ook niet goed voor je huid. Iedereen weet dat er giftige planten zijn, daarom snap ik nooit de opmerking "het is 100% natuurlijk, dus het kan geen kwaad"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-11-2019 12:10
Ik denk eigenlijk nooit "natuurlijk is goed". Berenklauw is ook natuurlijk, dat is ook niet goed voor je huid. Iedereen weet dat er giftige planten zijn, daarom snap ik nooit de opmerking "het is 100% natuurlijk, dus het kan geen kwaad"
Ik snap die opmerking ook niet meer ;)
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
18-11-2019 10:21
Ik heb weleens zo'n allergie test gedaan maar dat is op je rug en die huid reageert heel anders dan die in mijn gezicht. Op mijn lijf kan ik alles smeren. Best gek. Maar daar kwam wel uit allergisch voor katten (ik heb een kat) en huisstofmijt en ook iets wat in cosmeticaproducten zit met parfum. Ik weet niet meer hoe dat heet maar was makkelijk te onthouden dat ik gewoon geen geparfumeerde producten meer moet kopen.
Ojee, dan is Lush ook niet geschikt voor jou. De squalane van the ordinary is parfumvrij en bevat echt maar 1 ingrediënt: squalane. Ik vind het heel fijn hydrateren en betaalbaar.

Succes met zoeken! En uitproberen, pfff lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
En loveli?
100%troepvrij
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
18-11-2019 11:03
Nee Bepanthen associeerde ik idd met baby's. Ga eens kijken.
ik heb ook zo'n velletje maar Bepanthen kan ik goed hebben. Maar nog een vraag: welke Boots No. 7 gebruikte jij die veranderd is? Ik gebruik al jaren diverse crèmes van No. 7 maar kan ze goed verdragen.
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
18-11-2019 14:15
En loveli?
100%troepvrij
Absoluut oneens. Loveli (net opgezocht wat de ingrediënten van de gezichtscreme zijn) bevat parfum, Linalool, Citral, en Limonene, allemaal geurstoffen uit essentiële oliën. Erg irriterend voor de huid. Voor élke huid, dus te vermijden als de pest. Valt voor mij dus absoluut onder 'troep'.
Alle reacties Link kopieren
La Roche Posay Nutritic Intense bij de apotheek.
Doet het heel goed op mijn eczeemvelletje.
Ik gebruik het alleen overdag. 's Nachts heb ik niets op mn gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Denk niet in termen als "natuurlijk is goed". Dat is een fabel! De ultieme, vaak ten onrechte gebruikte publieksvernachelaar.

Sommige natuurlijke stoffen zijn heel prikkelend en sommige synthetische juist heel zacht voor de huid.

Als iemand met de kreet "100 % natuurlijk dus onschadelijk" schermt antwoord ik altijd: "net als arsenicum of nachtschade?"
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-11-2019 14:32
Absoluut oneens. Loveli (net opgezocht wat de ingrediënten van de gezichtscreme zijn) bevat parfum, Linalool, Citral, en Limonene, allemaal geurstoffen uit essentiële oliën. Erg irriterend voor de huid. Voor élke huid, dus te vermijden als de pest. Valt voor mij dus absoluut onder 'troep'.
Huh weet je het zeker?
Ik dacht zeker geen parfum!
Ze adverteren zelf met troepvrij
Ikkan tegen weinig maar wel tegen loveli
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Zie maar de comments hierboven over 'natuurlijk'. Limonene etc. zijn geurstoffen, parfums dus en die kunnen irritatie veroorzaken. Weleda maakt ook gretig gebruik van dit soort geurstoffen.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh sorry dan voor mn tip...
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn lichaam maakt het me niet zoveel uit. Op mijn gezicht heb ik ze i.h.a. liever niet hoewel Weleda Skin Food in de winter heel prettig kan zijn. Maar goed, ik heb zelf niet zo'n gevoelige huid maar het is wel zo dat als je het wel hebt je parfums beter kunt ontwijken, ook die afkomstig zijn uit essentiële oliën.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-11-2019 08:40
Heb je weleens de crèmes van Zarqa of Weleda geprobeerd?
Je kopt het bij van die reformwinkels. Ik gebruik al jaren de amandelcreme van Weleda en die bevalt me goed.
Mijn extreem alergische huid doet t ook erg goed op deze 2: anti age dagcrème van Zarqa en als nachtcrème de amandel van Weleda. Koop ze beiden bij Holland en Barret, maar Etos verkoopt ook Weleda.
Ik krijg ook de kriebels van verschillende gezichtscrèmes. Nadat ik weer eens een creme in de prullenbak had gegooid heb ik de pot uiercrème die ik als handcrème gebruikte gepakt. Het werkt. Ik vind hem eigenlijk een beetje vettig en hij heeft geen spf. Daarentegen is ie wel hardstikke goedkoop, maakt ie geïrriteerde huid altijd kalmer, zelfs verbrande huid en werkt ie dus ook als handcrème.
Alle reacties Link kopieren
Lees hierboven goede dingen over Paula's Choice; even naar gekeken maar daar zit phenoxyethanol in (conserveermiddel) waar ik extreem alergisch voor ben. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
En idd ook een goede tip: pure druivenpitolie of amandelolie. Van De Tuinen, zonder toevoegingen. Hydrateert als een malle en zeker de druivenpitolie is niet dik en vettig dus kan goed op het gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven