Mode & Beauty alle pijlers

Hydraterende gezichtscrème voor een droge/allergische huid

18-11-2019 08:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben midden 40 en heb een gevoelige huid. Ik kan tegen veel gezichtcrèmes niet. Ik krijg dan jeukende galbultjes in mijn gezicht. En als de jeuk weggetrokken is blijven er droge en vlekkerige plekken over. Niet heel mooi dus.

Ik ben al mijn hele leven op zoek geweest naar crèmes waar ik niet op reageer maar dat is niet zo gemakkelijk te vinden. Zelfs merken als Biodermal en Eucerin reageer ik op.

Nu had ik de afgelopen 10 jaar ofzo een creme gevonden die het altijd goed deed bij me en dat was van Boots No 7. Maar die blijkt nu opeens vervangen door een andere variant en helaas reageer ik daar op.

Wie heeft er tips voor een alternatief?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Alchemilla schreef:
18-11-2019 16:08
Ik krijg ook de kriebels van verschillende gezichtscrèmes. Nadat ik weer eens een creme in de prullenbak had gegooid heb ik de pot uiercrème die ik als handcrème gebruikte gepakt. Het werkt. Ik vind hem eigenlijk een beetje vettig en hij heeft geen spf. Daarentegen is ie wel hardstikke goedkoop, maakt ie geïrriteerde huid altijd kalmer, zelfs verbrande huid en werkt ie dus ook als handcrème.

Altijd bij jou. Niet altijd bij iedereen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb zelf ook een jarenlange zoektocht gehad. Heel veel dingen uitgeprobeerd, van duur tot goedkoop. Wat bleek de uitkomst te zijn? Een goedkope etos eigen merk creme haha. Ben nu dus al een jaar heel tevreden met de Etos Hypoallergeen Day Cream SPF15. Is vrij van parfum, kleurstoffen en conserveermiddelen en ook fijn: zit in een luchtdichte pompflacon. Ook niet duur, 6,50 per flesje geloof ik. Je hebt er ook een wasgel, oogcrème, nachtcrème etc van, ook vrij van parfum, kleurstoffen en conserveermiddelen.
Ook al vaak aangeraden aan mensen, en eigenlijk alleen maar positieve feedback gehad.

Wat voor mij altijd een trigger is voor huidirritatie is parfum of siliconen in een hoge dosering. Parfumvrij is dus voor mij echt een vereiste. En ik probeer dus ook cremes te vermijden die siliconen hoog in de ingrediëntenlijst hebben staan.

Succes, ik hoop dat je iets vindt dat voor je werkt!
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
18-11-2019 15:12
Huh weet je het zeker?
Ik dacht zeker geen parfum!
Ze adverteren zelf met troepvrij
Ikkan tegen weinig maar wel tegen loveli
Er staat in de ingrediënten lijst gewoon fragrance. Plus nog eens wat ik straks al noemde.

https://shop.loveli.care/product/facewash/

Ziehier, ander voorbeeld, de facewash. In hun woorden 'met de essentiële oliën van sinaasappel en citroen voor een verslavend lekkere geur'.
Nee dank je, hoe durf je jezelf als merk dan toch in godsnaam 'troepvrij' te noemen, als je blijkbaar geen flauw idee hebt van wat voor je huid troep ís.

Pipje, je tip is ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar trap er niet in. De hele filosofie van dit merk is totaal bullshit en gewoon onzin. Ik kan me er echt kwaad over maken, maar ik begrijp waarom de argeloze klant hier in trapt.

De sleutel blijft je écht verdiepen in wat bewezen werkt, ondersteund door onderzoek, en ingrediënten checken. Maar dan moet je er wel wat van weten.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
18-11-2019 14:30
ik heb ook zo'n velletje maar Bepanthen kan ik goed hebben. Maar nog een vraag: welke Boots No. 7 gebruikte jij die veranderd is? Ik gebruik al jaren diverse crèmes van No. 7 maar kan ze goed verdragen.
Ik had Beautiful Skin en dan voornamelijk de nacht (zonder factor). Die is dus niet meer :cry:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
De Etos hypoallergene dagcreme is de enige die ik verdraag.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
18-11-2019 17:59
Ik had Beautiful Skin en dan voornamelijk de nacht (zonder factor). Die is dus niet meer :cry:
Die staat nog gewoon op de site van Boots toch? Zelfs voor de helft van de prijs momenteel. Ik heb even gekeken omdat ik zelf afwissel met de No. 7 crèmes. De Beautiful Skin is lekker maar ook de Lift & Luminate.
Ik geloof dat je hier geen links mag plakken anders had ik het gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
19-11-2019 14:47
Die staat nog gewoon op de site van Boots toch? Zelfs voor de helft van de prijs momenteel. Ik heb even gekeken omdat ik zelf afwissel met de No. 7 crèmes. De Beautiful Skin is lekker maar ook de Lift & Luminate.
Ik geloof dat je hier geen links mag plakken anders had ik het gedaan.
Ja ik zie het idd. Ik ga altijd naar de apotheek en daar vertelden ze me dat deze vervangen is door de Hydraluminous serie en daar reageer ik dus op. Ik heb nu nog 4 potjes online besteld maar dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing want eens is het op. Dus een alternatief zoek ik nog steeds.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nog zoveel kon bestellen. Ik heb geen berichten gezien over het verdwijnen van Beautiful Skin uit de collectie. En ik bestel altijd online want geen Boots hier in de buurt. Ik sla wel altijd in als ik in Engeland op vakantie ben, eens per jaar. Het is normaliter niet goedkoper maar ze hebben soms acties die hier niet te krijgen zijn. Overigens vind ik het spul helemaal niet duur; ik doe 2 maanden met een potje. De Hydraluminous gebruik ik nu want ik wilde dat even testen maar het gaat ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mijn dochter werkt:
Natural Moisturising Factors van The Ordinary
Embryolisse Lait Creme
Cerave

Alledrie ook niet erg duur. Weet niet of het in NL verkrijgbaar is, maar Lookfantastic bijvoorbeeld verzendt gratis (UK).
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben erg fan van Paula's Choice.
Wetenschappelijk bewezen ingrediënten. En een goed klanten beleid.
Je kan proefjes en ook mini varianten bestellen. Geven goed advies en als en toch iets is waar je slecht op reageert helpen ze je met iets anders. Ze hebben verschillende lijnen met verschillende stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Williewop schreef:
20-11-2019 10:26
Ook ik ben erg fan van Paula's Choice.
Wetenschappelijk bewezen ingrediënten. En een goed klanten beleid.
Je kan proefjes en ook mini varianten bestellen. Geven goed advies en als en toch iets is waar je slecht op reageert helpen ze je met iets anders. Ze hebben verschillende lijnen met verschillende stoffen.
@(

Wat zegt dat volgens jou precies?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha TO, herkenbaar! Hier ook een (pokke) huid. Ik heb rosacea dus super gevoelig. Mij helpt de locobase repair creme. Je kunt het online bestellen maar ook kun je het halen bij de apotheek en anders kunnen ze het daar ook voor je bestellen? Altijd vervelend als ze er weer eens wat uitgooien wat voor jou nou net het goede cremmetje is. De hele zoektocht kan overnieuw! (6)
''Geen woorden maar daden''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven