Mode & Beauty alle pijlers

Vet haar

25-11-2019 23:44 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb lang stijl haar dat na een dag al vet is en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik was nu al jaren om de dag met wisselende shampoos maar de laatste tijd is het resultaat dat ik er op dag 2 als een slons bij loop.

Help!
Wat nu?

Ik laat het aan de lucht opdrogen en stijl het niet, omdat ik denk dat het daar minder vet van wordt (en het is makkelijk).

Waar moet ik op letten (ingrediënten) bij shampoo en crème spoeling om te zorgen dat het niet zo vet is?

Kan ik m’n haar beter los/in een knotje/ met een clip in m’n haar doen om het minder erg te laten lijken?

Ik heb talkpoeder geprobeerd maar ik heb donker haar dus dan ziet het er grijs uit.

Mijn haren zijn jullie dankbaar!
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een ander kussen in je bed! En/of een ander kussensloop. Dit kan ook al een hoop schelen
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik nog nooit over nagedacht! Wat voor kussen & sloop moeten het dan zijn?
Laat de cremespoeling eens staan.
Alle reacties Link kopieren
Haar verfen. Nooit meer vet haar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-11-2019 23:55
Haar verfen. Nooit meer vet haar.
How werkt dat?
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
25-11-2019 23:54
Laat de cremespoeling eens staan.
Dat doe ik altijd alleen in mijn ‘staart’ maar: ik ga het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dun blond stijl haal en ben sinds kort over gegaan naar L' Oreal paris botanicals.
Geen siliconen en parabenen enz.

Wat een verademing is dat!

Ik was het zeker niet iedere dag. Hangt een beetje af van werk en sport.

Af en toe doe ik er een herstellend masker in van garnier loving blends.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-11-2019 23:55
Haar verfen. Nooit meer vet haar.
Verven.

On topic, inderdaad siliconen en parabenen vermijden. En droogshampoo werkt ook vaak.
https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-shampoo/

Ik heb veel aan dit soort (verhelderende) info.

Ik gebruik neutral max 2 x per week. 1 x in de week anti-roos, als sterke reiniger (zeker niet vaker!!). Ik heb een cremespoeling van nature box die gebruik ik alleen in de puntjes.

Als het echt nodig is: droogshampoo. Enkel en alleen van Batiste. Voor de rest werkt niks bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-11-2019 23:55
Haar verfen. Nooit meer vet haar.
Werkt niet, ik verf het al 20 jaar en ook mijn haar is na 1 dag direct vet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon elke dag wassen.
Dat doe ik al zo'n 40 jaar. Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien, en dat begint bij mijn haar.
Ik was het 's avonds en ga dan met nat haar slapen, zodat het 's morgens droog is en ik niet hoef te föhnen. Het is lang, en ik hoef er niet veel aan te doen om het in model te brengen.

Het zal best anders kunnen, maar ik vind het wel prima zo.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik al 10+ jaar dit probleem (en het kwam echt opeens uit het niets), heb echt ALLES ALLES ALLES geprobeerd, en uiteindelijk geconcludeerd dat het bij mij echt gewoon hormonaal is, en daar valt niets aan te doen. Ik heb me erbij neergelegd dat ik mijn haar elke dag moet wassen, zucht.
Ik lees wel mee, misschien is er iets dat ik nog niet heb geprobeerd (tot nu toe alles wat hierboven gepost is, heb ik al geprobeerd...)
Alle reacties Link kopieren
Wat Dionne36 zegt. Ik was het wanneer het nodig is. Vaak om de dag maar dan is het de 2e dag al erg vet en het ruikt ook minder fris. Elke dag wassen voelt een stuk beter en dat doe ik ook als ik zin heb.
Ik gebruik sinds een tijdje die witte flessen shampoo van Andrelon: zuiver en zen. Dat scheelt wel iets maar lost het probleem niet op.
tadelief wijzigde dit bericht op 26-11-2019 20:27
3.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit probleem vroeger ook en nu was ik m'n nog maar 2 keer in de week. Hoe? Gewoon m'n haar hieraan laten wennen. Hoe vaker je je haar wast hoe vaker je je haar moet wassen. Op de derde dag gebruik ik een beetje droogshampoo (ik mix arrowroot poeder (gewoon van de AH) met cacaopoeder en dat breng ik aan met een kwastje, daarna goed doorfluffen met je vingers).
Het heeft bij mij in eerste instantie denk ik een maand of twee doorbijten gekost. Maar m'n haar is er veel gezonder van geworden :)
Alle reacties Link kopieren
Plantenknuffelaar schreef:
26-11-2019 06:19
Ik had dit probleem vroeger ook en nu was ik m'n nog maar 2 keer in de week. Hoe? Gewoon m'n haar hieraan laten wennen. Hoe vaker je je haar wast hoe vaker je je haar moet wassen. Op de derde dag gebruik ik een beetje droogshampoo (ik mix arrowroot poeder (gewoon van de AH) met cacaopoeder en dat breng ik aan met een kwastje, daarna goed doorfluffen met je vingers).
Het heeft bij mij in eerste instantie denk ik een maand of twee doorbijten gekost. Maar m'n haar is er veel gezonder van geworden :)
makkelijk gezegd maar ik kan echt niet met een vet hoofd naar mijn werk...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij werkte is zo min mogelijk je haar aanraken, iedere dag op een schoon kussensloop slapen (nacht 1 ene kant, nacht 2 kussen omdraaien en nacht 3 helemaal nieuwe sloop), droogshampoo uitproberen die bij jou werkt en trainen en doorbijten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dat ook en droogshampoo helpt heel goed. Als je het goed met je vingers verdeelt, is het grijze weg. Ze hoeft het daardoor minder vaak te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook op de ene andere dag heel vet haar. Rond mijn pubertijd.
En dramatisch want ik heb heel dik, veel en lang haar.
Heb echt jaaaren iedere dag mijn haren moeten wassen. Baalde er ontzettend van, kost zoveel tijd.
De laatste jaren ben ik wat minder gaan werken en nu doe ik gewoon op de dagen dat ik thuis ben niet mijn haar wassen.
Het lijkt minder vet, kan ook zijn dat ik me er minder aan stoor.
Wat bij mij wel helpt is afspoelen met koud water, geen cremespoeling, en Lush big shampoo.
Als ik het fohn dan op de koude stand. En een heel minimaal klein beetje shampoo.
Ik kam mijn haar uit voordat ik het ga wassen dan heb ik meestal geen cremespoeling nodig.
En als het toch wat droog of klitterig is begin ik met cremespoeling en was het daarna met shampoo.
Hier op het forum heb ik ooit gelezen dat Andrelon Iedere Dag perfect werkt tegen vet puberhaar. Toen gekocht en inderdaad, dochters haar was echt veel minder vet. Misschien werkt het bij jou ook. Een simpele en goedkope oplossing!
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
26-11-2019 06:44
makkelijk gezegd maar ik kan echt niet met een vet hoofd naar mijn werk...
Dan begin je met op donderdag je haar wassen, vrijdag als het echt moet droogshampoo, zaterdag je haar in een knot, sjaaltje of petje als je anders echt de deur niet uit durft en zondag wassen. Als je niks probeert verandert er ook niks :)
Alle reacties Link kopieren
De curly girl method proberen? Ook al heb je geen krullend haar, je haar wordt sowieso gezonder en minder snel vet.
Veel shampoos bevatten sulfaten en/ of siliconen, sulfaten zijn agressieve reinigers die ook je natuurlijke olien wegwassen. Vervolgens wordt er opnieuw talk aangemaakt en op gegeven moment kan je daar snel vet haar van krijgen.
Siliconen leggen een laagje om je haar en kunnen er alleen worden uitgewassen door sulfaten.
De shampoos van Petal fresh zijn misschien een optie, mn zusje had altijd heel erg vet haar en gebruikt nu de tea tree variant daarvan
Alle reacties Link kopieren
Ik vond herbal essence shampoo fijn, die maakt goed schoon. En de olie shampoo van 'l oreal. Van deze shampoos blijft mijn haar langer fris. Maar moet het wel elke dag wassen. Het is zoals het is. Ik was mijn haar liever elke dag dan dat ik met een vette coupe rondloop. Dat vind ik niet mooi en onfris.
Alle reacties Link kopieren
Mega bedankt voor alle reacties! Ik ga va alles proberen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon elke dag wassen onder de douche met beetje iedere dag shampoo, 5 min werk .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven