Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Nou volgens mij is het harstikke trendy grijs haar, ik zie hier meiden van in de 20 met grijs geverfd haar lopen. :-D Gewoon lekker uitlaten groeien, is ook beter voor je haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, oud hoef je er allerminst uit te zien met grijs haar. Ik ken aantrekkelijke vrouwen waar het hartstikke hip staat. Het uitgroeien is misschien inderdaad wel lastig. Kappers advies lijkt me goed. Succes!
Ik moet er ook een keer aan geloven, maar nu nog niet. Ik zou inderdaad iets met een lichte kleur erin proberen. Wat is jouw eigen haarkleur?
Alle reacties Link kopieren
Bij jonge meiden ziet het er inderdaad hip uit. Maar ik ben geen jonge meid meer :)

Ik ben nu donkerblond.
Alle reacties Link kopieren
Mij ook nog niet gezien (45)! Het ligt ook aan je haar. Met blond haar valt het doorgaans wel mee. Krullen zien er eogenlijk ook altijd wel mooi uit, vind ik. Mijn haar wordt niet mooi grijs, ben ik bang, zo donker/grijs/yak.
marindah wijzigde dit bericht op 29-11-2019 21:25
15.38% gewijzigd
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik werd op mijn 25e al grijs. Ook krullen. Verf het al 21 jaar. Vind me nog te jong voor grijs haar. Al heb ik het dus wel. Ben er nog niet aan toe.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
29-11-2019 21:17
Nou volgens mij is het harstikke trendy grijs haar, ik zie hier meiden van in de 20 met grijs geverfd haar lopen. :-D Gewoon lekker uitlaten groeien, is ook beter voor je haar.
Maar grijs haar staat alleen hip en fris als het gezicht eronder jong en de huid fris is. Bij vrouwen boven de 40 staat het gewoon oud. Het maakt echt direct tientallen jaren ouder, vooral omdat we met zijn allen niet meer gewend zijn aan grijs haar. Grijs haar is voor zestigers, zeventigers en tachtigplussers. Alles daaronder verft, dus zodra je een beetje rimpels en een niet meer zo jeugdige huid hebt en ook nog eens natuurlijk grijs haar, denkt iedereen echt dat je ver in de zestig bent.

Een vriendin van mij heeft haar haar ook uit laten groeien en gaat al jaren volledig grijs door het leven maar die wordt ook door elk kind dat ze tegenkomt "oma" genoemd en ziet er echt veel ouder uit dan toen ze nog verfde. Terwijl het haar wel echt mooi staat, hoor.
Am Yisrael Chai!
Vanaf 40 maakt grijs haar in mijn ogen altijd oud. In ieder geval veel ouder. Ik vind het nooit mooi......Ik wacht tot m'n 80e... (ben nu 60:)
MarindaH schreef:
29-11-2019 21:24
Mij ook nog niet gezien (45)! Het ligt ook aan je haar. Met blond haar valt het doorgaans wel mee. Krullen zien er eogenlijk ook altijd wel mooi uit, vind ik. Mijn haar wordt niet mooi grijs, ben ik bang, zo donker/grijs/yak.
Ik ook niet (48)
Heb ook donker langer haar, vind het grijs afschuwelijk. Ik kan echt geen jaar tegen een grijze landingsbaan aankijken
Heb je de haarkleuring van Herbatint weleens geprobeerd? Is een stuk minder schadelijk dan vele andere haarverf;

Herbatint haarverf is een natuurlijke permanente haarkleuring op basis van kruidenextracten en natuurlijke eiwitten. Deze AMMONIAK VRIJE permanente haarkleuringsgel, welke een zeer laag percentage waterstofperoxide bevat, dekt effectief het grijze haar vanaf de eerste toepassing met inachtneming van de haarstructuur. Een zachte en geurloze formule, gemakkelijk te mengen en toe te passen, biedt een perfect kleurresultaat in slechts 40 minuten. Door de zachte formule van Herbatint kunt u een resultaat bereiken tot 2 tinten lichter/donkerder dan uw natuurlijke haarkleur. De 36 tinten uit de HERBATINT® lijn zijn allemaal perfect mengbaar om uw unieke kleurtoon te creëren. Dermatologisch getest op de gevoelige huid, verrijkt met 8 biologische kruidenextracten. Geschikt voor veganisten. Belangrijk: Wanneer u grijze haren wilt dekken, geven de natuurlijke kleuren 1N t/m 8N 100% dekking. Om totale grijsdekking (meer dan 30% grijs) te garanderen met een kleur uit de gamma R, D, M of C dient u een deel N te mengen met uw gekozen kleur om een consistente kleur te realiseren door het hele haar. U kiest dan hetzelfde nummer. Bijvoorbeeld: Bij 5D gebruikt u 5N. En bij 4C gebruikt u 4N.
Alle reacties Link kopieren
Mens maak je niet druk! Je bent mooi zoals je bent. Ik ben 35+ maar heb nog nooit mijn haar geverfd, ik ben overal grijs of zoals mijn man zegt; erotisch blond. Ik ben gewoon lui en zou nooit elke drie weken mijn uitgroei willen verven, het idee alleen al! Daarnaast al die chemicaliën op je hoofd. En ja misschien zie ik er dan ouder uit dan met verf, jammer dan. Bekijk het van de positieve kant! Hoeveel tijd ga je hiermee winnen en wat ga je daar mee doen? Ik wens je alle succes met het accepteren van je eigen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet wachten tot ik grijs word. Ik vind dat zó mooi! Helaas wordt mijn haar alleen donkerder blond. Grijs is wat lichter en dat zou ik wel mooi vinden. Maar helaas, nog niets te bekennen, misschien na mijn vijftigste?

Dat geverfde haar vind ik meestal “hard” overkomen, vaak is de kleur te donker in verhouding tot de huidskleur. Ik vind het niet altijd even smaakvol gecamoufleerd.

Ik houd er ook niet speciaal van om jonger geschat te worden, ik ben oud en wijs en dat wil ik niet afgezwakt zien met complimenten over mijn zogenaamde ‘jeugdigheid’, dat komt op mij eerder over alsof ik in categorie ‘huppeltuttigheid’ wordt geplaatst. Ik mag toch hopen dat ik er naar mijn ‘senioriteit’ uitzie.

Kom maar, grijs haar!
Alle reacties Link kopieren
Maar juist dat idee, dat grijs haar vrouwen er ouder uit laat zien. Is dat ook niet omdat de meeste vrouwen bij de eerste grijze haren direct beginnen te verven en daar doorgaans niet meer mee ophouden? Ik ben eens om me heen gaan kijken en ik zie toch best veel vrouwen van rond mijn leeftijd met grijze uitgroei. Waarom wordt grijs meteen met oud en bejaard geassocieerd, terwijl veel vrouwen op jonge leeftijd al grijs worden? En nee, ik vind het ook niet altijd mooi, maar dat heeft ook te maken met verkeerde kledingkeuzes of een slechte coupe. ik weet zeker dat ik dat grijs kan gaan "rocken" met behulp van een mooie coupe, mooie subtiele make-up en hippe kleding. Dat wil niet zeggen dat ik er niet onzeker over ben, zeker nu ik bepaalde reacties lees. Want dat is toch hoe de maatschappij er over het algemeen over denkt.

Ik vraag trouwens niet om tips voor natuurlijke haarverf, ik wil juist stoppen met verven dank je wel :)
jongengrijs wijzigde dit bericht op 29-11-2019 21:45
4.86% gewijzigd
Hier zie ik wel meer grijze vrouwen van in de 40 in de omgeving en ik vind het ze goed staan, bij sommige zelfs beter dan een andere kleur geverfd haar. Ik ben zelf begin 30 en moet er nog even niet aan denken hoor ;) Maar ik meen het wel, dat ik sommige vrouwen (van in de 40) er beter uit vind zien met hun eigen grijze haar kleur dan geverfd haar. Ligt misschien ook aan welk kapsel je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
29-11-2019 21:35
Ik kan niet wachten tot ik grijs word. Ik vind dat zó mooi! Helaas wordt mijn haar alleen donkerder blond. Grijs is wat lichter en dat zou ik wel mooi vinden. Maar helaas, nog niets te bekennen, misschien na mijn vijftigste?

Dat geverfde haar vind ik meestal “hard” overkomen, vaak is de kleur te donker in verhouding tot de huidskleur. Ik vind het niet altijd even smaakvol gecamoufleerd.

Ik houd er ook niet speciaal van om jonger geschat te worden, ik ben oud en wijs en dat wil ik niet afgezwakt zien met complimenten over mijn zogenaamde ‘jeugdigheid’, dat komt op mij eerder over alsof ik in categorie ‘huppeltuttigheid’ wordt geplaatst. Ik mag toch hopen dat ik er naar mijn ‘senioriteit’ uitzie.

Kom maar, grijs haar!
Inderdaad, je ziet het altijd wanneer vrouwen hun haar verven. Er is altijd wel iets van uitgroei te zien of de kleur is verkeerd gekozen. Het ziet er vaak ook onnatuurlijk uit, ook bij mezelf. Mijn moeder van 73zweert bij verven, maar haar haar is dof en droog en ik vind het behoorlijk lelijk. Het maakt haar eerder ouder. Maarja, alles beter dan grijs worden hè..

Grappig dat jij juist grijs wil worden. Ik zou graag met je ruilen :)
jongengrijs wijzigde dit bericht op 29-11-2019 21:46
4.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, kort knippen en pittig rood laten verven, naar goed Nederlands gebruik. Dit volhouden tot je 65-70 bent en er vooral kleding bij blijven dragen die je op je 30e droeg. Gegarandeerd dat je dan op je 60e er nog geen dág ouder uitziet dan 30...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
jongengrijs schreef:
29-11-2019 21:38
Maar juist dat idee, dat grijs haar vrouwen er ouder uit laat zien. Is dat ook niet omdat de meeste vrouwen bij de eerste grijze haren direct beginnen te verven en daar doorgaans niet meer mee ophouden? Ik ben eens om me heen gaan kijken en ik zie toch best veel vrouwen van rond mijn leeftijd met grijze uitgroei. Waarom wordt grijs meteen met oud en bejaard geassocieerd, terwijl veel vrouwen op jonge leeftijd al grijs worden? En nee, ik vind het ook niet altijd mooi, maar ik weet zeker dat ik dat grijs kan gaan "rocken" met behulp van een mooie coupe, mooie subtiele make-up en hippe kleding. Dat wil niet zeggen dat ik er niet onzeker ben, zeker nu ik bepaalde reacties lees. Want dat is toch hoe de maatschappij er over het algemeen over denkt.

Ik vraag trouwens niet om tips voor natuurlijke haarverf, ik wil juist stoppen met verven dank je wel :)
Was meer bedoeld voor als je het geleidelijk aan wilde veranderen naar uiteindelijk je eigen haar kleur. ;)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-11-2019 21:42
Gewoon, kort knippen en pittig rood laten verven, naar goed Nederlands gebruik. Dit volhouden tot je 65-70 bent en er vooral kleding bij blijven dragen die je op je 30e droeg. Gegarandeerd dat je dan op je 60e er nog geen dág ouder uitziet dan 30...
Precies dat
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
29-11-2019 21:42
Was meer bedoeld voor als je het geleidelijk aan wilde veranderen naar uiteindelijk je eigen haar kleur. ;)
Ah ok, ik was al wat verbaasd :)
Ben 54 en behoorlijk grijs onder mijn verf maar hell no dat ik nu al grijs door het leven zou moeten gaan . Dus ik blijf verven.
Alle reacties Link kopieren
Ik verzorg mij haar extra goed, juist omdat ik krullen heb en verf.
Het is niet dof en droog. Mijn grijze haar juist wel.

De kleur is mijn originele kleur, die past goed bij mij.
I wanna live my life with the volume full!
Ik ben sinds september bezig mijn grijs te laten uitgroeien. Ben 48 en geloof het of niet, echt ijdel. Het continue verven begin mij tegen te staan, de jeuk op mijn hoofd door het verven zat, en ik vind de haarkleur niet meer bij mijn gezicht passen.
Nu heb ik wat high en low lights door mijn haar laten weven waardoor het grijs uitgroeien iets ‘minder’ zichtbaar is. Minder tussen haakjes idd, wat wat is dit moeilijk.... ik ben ontzettend onzeker over hoe mijn haar zit, of je het erg ziet, wat anderen er van vinden en ga zo maar door...
positief punt is dat ik voel dat mijn haar gezonder voelt. Minder snel vet, minder jeuk. Maar het is doorbijten. Dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Vind je het leuk om hier mee te komen schrijven, capslock? Misschien kunnen we elkaar steunen op moeilijke momenten. Want ik weet dat die er gaan komen.
Oh, en mijn man vind het prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven