Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
29-11-2019 21:41
Inderdaad, je ziet het altijd wanneer vrouwen hun haar verven. Er is altijd wel iets van uitgroei te zien of de kleur is verkeerd gekozen. Het ziet er vaak ook onnatuurlijk uit, ook bij mezelf. Mijn moeder van 73zweert bij verven, maar haar haar is dof en droog en ik vind het behoorlijk lelijk. Het maakt haar eerder ouder. Maarja, alles beter dan grijs worden hè..

Grappig dat jij juist grijs wil worden. Ik zou graag met je ruilen :)

Bij mij niet hoor. Goede kapper ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
29-11-2019 23:11
Mijn eigen haarkleur is nu grijs, ik zit nu dicht bij mijn oorspronkelijke haarkleur (lichtbruin of donkerblond) en dan valt de uitgroei erg op.

Fashion victim, je mag natuurlijk je mening geven al vroeg ik daar niet om. Interessanter vind ik het om ervaringen te lezen van vrouwen dit het proces naar grijs worden al hebben doorgemaakt of er nog middenin zitten.
Dan is je OP wat ongelukkig geformuleerd. Je stelt namelijk allemaal vragen die impliceren dat je nog twijfelt over wel of niet grijs worden en vraagt letterlijk of grijs oud maakt en waarom. Dus ik gaf daar braaf antwoord op.

Maar eigenlijk wilde je dat dus helemaal niet weten?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder begon pas rond haar 75e grijze plukken in haar haar te krijgen.

Daarvoor vroegen heel veel mensen wat voor kleur verf ze gebruikte omdat het zo mooi natuurlijk donkerblond leek.

Pas in de 80 begon ze echt grijs te worden.

Moeder van klasgenoot van mijn kind tegen mij x heeft een hele oude moeder. Vindt ik echt niet kunnen dat iemand zo oud nog kinderen krijgt.

Ik: ik ben net zo oud als die moeder.

Die moeder met rood hoofd: echt jij ziet er veel jonger uit. Zij lijkt echt een omaatje.

Grijs haar maakt dus echt wel veel ouder.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
29-11-2019 23:14
Dan is je OP wat ongelukkig geformuleerd. Je stelt namelijk allemaal vragen die impliceren dat je nog twijfelt over wel of niet grijs worden en vraagt letterlijk of grijs oud maakt en waarom. Dus ik gaf daar braaf antwoord op.

Maar eigenlijk wilde je dat dus helemaal niet weten?
Had mijn reactie al aangepast :)
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
29-11-2019 23:16
Had mijn reactie al aangepast :)
Maar waarom wil je het zo graag? Ook je nick, is het een soort fetisj ofzo?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
29-11-2019 21:58
Nou, dat is natuurlijk ook niet altijd waar. Zo'n beetje alle vrouwen die je regelmatig ziet op de Nederlandse tv zijn 40+ en zullen dus zo ongeveer allemaal onder hun verf grijze haren hebben, maar de meeste van hen hebben echt goed geverfd en naturel ogend haar.

Sommige vrouwen dragen zelfs een pruik op tv.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
29-11-2019 22:30
https://modernekapsels.info/grijs-haar ... psels/


Mijn kleur (in de zomer dus witter). En ook het kapsel waar ik naartoe wil. Duurt nog een half jaartje ongeveer. De kleur heb ik, de krullen ook. Alleen de lengte nog niet.

Dan heb je makkelijk praten, vind ik. Hier zou ik ook wel voor tekenen! (Over een jaar of 10).
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
29-11-2019 21:42
Was meer bedoeld voor als je het geleidelijk aan wilde veranderen naar uiteindelijk je eigen haar kleur. ;)
Hoe gaat dat dan? Want ook al is het natuurlijke verf, het is een permanente haarkleuring. Hoe heb je op een dag natuurlijk, ongeverfd haar als je die verf gebruikt? Ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening: grijs maakt simpelweg ouder. Tenzij je echt wat ouder bent (zeg 65) dan frist het weer op, vind ik zelf. Er zullen best wel uitzonderingen zijn bij wie grijs niet ouder oogt, maar dat zijn zoals ik al zeg uitzonderingen, mijn mening he. De maatschappij koppelt grijs, in zijn algemeen, helaas aan oud. Of dat eerlijk is is een tweede. Punt daarnaast is mi, dat je vaak nog niet helemaal grijs bent en dat het wat onverzorgd kan staan. Maar zolang dat jou dat niet boeit is er toch geen probleem? Misschien heb je wel scheit aan de maatschappij en dan trek je je er gewoon niets van aan.

Ik zeg trouwens niet dat grijs niet heel mooi kan staan, wel ouder vind ik zelf.
fashionvictim schreef:
29-11-2019 21:25
Maar grijs haar staat alleen hip en fris als het gezicht eronder jong en de huid fris is. Bij vrouwen boven de 40 staat het gewoon oud. Het maakt echt direct tientallen jaren ouder, vooral omdat we met zijn allen niet meer gewend zijn aan grijs haar. Grijs haar is voor zestigers, zeventigers en tachtigplussers. Alles daaronder verft, dus zodra je een beetje rimpels en een niet meer zo jeugdige huid hebt en ook nog eens natuurlijk grijs haar, denkt iedereen echt dat je ver in de zestig bent.

Een vriendin van mij heeft haar haar ook uit laten groeien en gaat al jaren volledig grijs door het leven maar die wordt ook door elk kind dat ze tegenkomt "oma" genoemd en ziet er echt veel ouder uit dan toen ze nog verfde. Terwijl het haar wel echt mooi staat, hoor.

Ik ben ouder dan jullie (62) maar ben er enorm van opgeknapt :-D .
Ik verfde mijn haar in mijn oorspronkelijke kleur (bruin) maar dat maakte mijn gezicht op den duur ouder. Het past niet meer bij je huid.

Ik vind echt niet dat grijs haar perse ouder maakt. Ook niet bij jongere vrouwen.
De manier waarop je je kleedt, je kapsel en stijl hebben veel meer invloed.

Ik voel me heel goed bij het grijs. Ik heb het gevoel mezelf te accepteren zoals ik ben en ik vind het een bevrijding dat ik niet meer elke 3/4 weken hoef te verven.
pejeka schreef:
29-11-2019 22:55
Met grijs haar hoef je er niet meteen als "moeke" uit te zien (alhoewel ik me afvraag wat er mis is met moeke). Genoeg vrouwen die er met grijs haar fantastisch uitzien. J-Lo is gewoon een soort Marijke Helwegen aan het worden. Plastic jeugd op een veel ouder lichaam geplakt.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
29-11-2019 23:14
Bij mij niet hoor. Goede kapper ;)
Heeft meer te maken met dusdanig grijs zijn dat je na een week alweer uitgroei ziet, niet met het hebben van een goede kapper.
Oh en TO: het uitgroeiproces was niet leuk maar ook weer niet verschrikkelijk erg hoor.
Ik heb een kapsel in laagjes tot ongeveer kin-lengte en had dus bruin geverfd haar.
Ik ben toen begonnen met het elke keer een tintje lichter te verven.

Toen werd het zomer en na mijn vakantie was het erg gebleekt door het vele fietsen en wandelen in de zon. Toen heb ik besloten het cold-turkey te laten uitgroeien.
Door de laagjes werd het geverfde deel er vrij snel uitgeknipt. Het hele proces heeft ongeveer 3/4 jaar geduurd.

Mijn haar is nu gemeleerd grijs. Mijn "pony" is zilvergrijs en op mijn achterhoofd heb ik nog donkere stukken.

Een keer in de week was ik het met zilvershampoo om de kleur fris te houden. Niet vaker want dan krijg ik een paarse gloed.

Succes, ik denk niet dat je spijt krijgt.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 07:50
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je nooit begint aan verven dan heb je ook niet zo een grijze uitgroei landingsbaan want dat vind ik zo ongeveer het lelijkste wat er is.
Je grijze haren vermengen zich met je eigen haarkleur.
De meeste vrouwen van mijn leeftijd zeg rond de 50 hebben echt wel wat grijze haren, maar ik zie wel aan het gezicht dat ze 50 zijn. Ik vind het gewoon niet jonger maken want het hoofd blijft hetzelfde. Ik vind jeugdig ogen in zoveel andere aspecten zitten. Je oogt jeugdig als je sportief bent, want dat heb je vaak een mooie rechtop houding. niet zeurt over de overgang, niet je rimpeltjes verbergt onder een dikke laag make up, het zit hem in je kleding, je houding en ik let altijd op gebit.
Ik baal ontzettend dat ik door mijn eigen mooie haar grijze strepen heb maar om nou te vinden dat dat hetgeen is wat mij ouder doet ogen...nee dat geloof ik zelf niet.
Zelden zie ik goed geverfd mooi, ik vind het echt alleen mooi als de kapster het heeft gedaan.
MarindaH schreef:
29-11-2019 23:14
Bij mij niet hoor. Goede kapper ;)

Dat denk je maar :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind grijs haar vreselijk en heel oud maken. Ik heb er highlights in, valt het veel minder op en je hebt minder uitgroei.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 07:49
Oh en TO: het uitgroeiproces was niet leuk maar ook weer niet verschrikkelijk erg hoor.
Ik heb een kapsel in laagjes tot ongeveer kin-lengte en had dus bruin geverfd haar.
Ik ben toen begonnen met het elke keer een tintje lichter te verven.

Toen werd het zomer en na mijn vakantie was het erg gebleekt door het vele fietsen en wandelen in de zon. Toen heb ik besloten het cold-turkey te laten uitgroeien.
Door de laagjes werd het geverfde deel er vrij snel uitgeknipt. Het hele proces heeft ongeveer 3/4 jaar geduurd.

Mijn haar is nu gemeleerd grijs. Mijn "pony" is zilvergrijs en op mijn achterhoofd heb ik nog donkere stukken.

Een keer in de week was ik het met zilvershampoo om de kleur fris te houden. Niet vaker want dan krijg ik een paarse gloed.

Succes, ik denk niet dat je spijt krijgt.
Dank je! Ik ben erg nieuwsgierig naar welke kleur er uiteindelijk tevoorschijn komt en hoe het me gaat staan.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
29-11-2019 23:02
Je vraagt toch om eerlijke meningen? Ik ben inderdaad een vrouw, word ook grijs, maar heb ook vriendinnen en collega's die niet verven en natuurlijk grijs zijn en hoe leuk verzorgd en gekapt en aangekleed en in de make up ze ook zitten, ze lijken veeeeeeel ouder dan de eind dertig, halverwege de veertig en begin 50 die ze in werkelijkheid zijn. Grijs haar maakt je automatisch moeke of oma.

Ik ben halverwege 40 en geen moeke of oma.

Sorry, las je post verkeerd..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Laten uitgroeien gaat een tijd moeilijk zijn, afhankelijk van de lengte van je haar maar ik geef je gelijk. Geverfd haar om grijs weg te stoppen is vaak niet mooi, vooral niet als het zelf gedaan is. Veel te egaal.
Baléage (Weet niet hoe dat in NL heet) in verschillende tinten oogt veel natuurlijker, je ziet minder uitgroei maar dat is een dure en tijdrovende bahandeling waarvoor je om de 6-8 weken weer naar de kapper moet.
Ik heb natuurlijk haar, tegen de 50 en amper grijs haar, niet 1%. Maar ga zeker niet beginnen verven als het meer wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gestopt met verven sinds een paar maanden. Allerlei redenen, voornamelijk dat ik gék werd van steeds naar de kapper gaan. Het kostte steeds een smak tijd en geld, en m’n haar werd steeds droger. 2 dagen na het kappersbezoek zat het prima, daarna werd het gauw minder. Ik heb nu dus zo’n afgrijselijke grijze baan want ik heb besloten maar meteen helemaal te gaan want anders moet ik nog steeds zo vaak naar de kapper. Maar ik werk die baan bij met zo’n spray en het ziet er eigenlijk prima uit vind ik zelf. Veel minder droog. Gisteren kreeg ik m’n eerste compliment: wat zit je haar goed. Ik hou dus voorlopig vol en als het echt lelijk wordt, nou ja, dan kan ik altijd terug naar verven.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 08:06
Dat denk je maar :biggrin:

Voorspelbare reactie, maar nee hoor. Mensen hebben doorgaans geen idee dat ik mijn haar laat verven.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Welke spray gebruik je voor je uitgroei? Inderdaad is die grijze baan in het begin afschuwelijk en ik zoek een oplossing daarvoor. Dacht zelf al aan sjaaltjes en van die vrolijke haarbanden, de h&m ligt er vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook het haar met zilvershampoo en conditioner wassen zodat het op de lange termijn mooi zilver wordt.
Alle reacties Link kopieren
Van L’Oréal en hij heet Magic Retouch. Je hebt hem in een aantal kleuren. Ik koop het gewoon bij Etos, het zit in een klein spuitbusje. Ik heb er een in m’n tas, altijd bij me en een in de badkamer. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven