Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het fijne van grijs haar en niet meer verven, is dat ik mn haar kan dragen zo ik wil.
Toen ik nog verfde en veel te gauw langs mn voorhoofd en slapen het grijs/wit en weer doorkwam, 'moesten' er plukjes in mn gezicht. Altijd een gedoe na t fietsen ( met tegenwind). Nu mag t gewoon ook achterover, achter de oren enzo.
:)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Zo ongeveer dus. t Zit soms wel wat 'netter'. ;-) Dit is buiten en niet speciaal in model gebracht , gekamd e.d. Zo valt t vaak.


Afbeelding

Afbeelding
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Overigens ben ik wel gemakkelijker van mijn door de kapper gekleurde haren af gekomen doordat ik kleurspoeling gebruikte in plaats van verf. Grijze haren pakken kleurspoeling minder goed op dan de haren die nog kleur hebben, dus om precies te zijn ben ik gestopt met kleurspoeling voordat ik over moest gaan naar verf omdat de spoeling niet meer pakt.

Verder vraag ik me ook af voor wie ik het deed, dat kleuren. :blond:
Collega's van mijn leeftijd zijn meestal ook niet superknap om te zien, maar de meeste zijn wel superknap in hun werk.
De studenten waarmee ik werk vinden volgens mij iedereen van 30+ oud, dus daar doe ik het ook niet voor. Mijn vrienden/vrienden vinden dat ik moet doen waar ik me goed bij voel. Mijn man is kalend, dus als ik naast hem sta wordt hij hooguit niet meer jonger geschat, hij vindt het ook prima.
Het scheelt me jeuk op het hoofd en aardig wat tijd en geld. Als ik in de spiegel kijk, denk ik, dat valt wel mee.
Als ik buiten rondloop, houden d'r meeste mensen zich bezig met zichzelf of hun mobiel.
Voor het Viva forum ga ik niet kleuren! :lmao:
consuelabananahammok schreef:
03-12-2019 16:18
“ Dat gaat gewoon zijn gang “

Nietes!
Ik ontken het :D

Natuurlijk is ouder worden en wat daarbij komt kijken niet compleet te beïnvloeden.
Maar ik bedoel er ook mee om mijzelf er wel zo leuk mogelijk uit te laten zien, en voor mij betekent dat vooralsnog ook mijn haar verven.
Later wil ik wel een sophisticated lady zijn in mooie jurkjes, parelketting en mooi gekapt grijs haar.
Zoals mijn oma was :heart:

:-D
@Simbalabimba: Leuk! Zie ik nog wat gekleurde streepjes in je haar? Of is dat natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
0,0 verf al jaaaren niet meer.

Foto is misschien niet 100% kleurbetrouwbaar.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
03-12-2019 18:45
0,0 verf al jaaaren niet meer.

Foto is misschien niet 100% kleurbetrouwbaar.
Lekker nonchalant koppie! Houd ik van!
simbalabimba schreef:
03-12-2019 18:45
0,0 verf al jaaaren niet meer.

Foto is misschien niet 100% kleurbetrouwbaar.

Ik vind dit een heel leuk kapsel..zoals Amara ook zegt: lekker nonchalant. Ik heb zelf ook zoiets. Mooi dat witte. Bij mij is het minder wit, wel aan de slapen en mijn "pony" verder nog veel antraciet erdoor.
Ik hoop dat het steeds witter wordt, vind ik leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleur maar kapsel zou ook op een mannenhoofd kunnen.
Tuttuttut schreef:
03-12-2019 19:15
Mooie kleur maar kapsel zou ook op een mannenhoofd kunnen.

Alleen bij Matthijs Van Nieuwkerk :rofl:

Overigens kunnen alle kapsels bij mannen. Van lange krullen, tot gemillimeterd.
Alle reacties Link kopieren
@simbalabimba, lekkere bos haar! Ik hoop ook zo grijs te worden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Simbalabimba ik vind dat mooi, die kleuren bij jou. Ik vind het ‘warrige’ ook leuk. Ben zo benieuwd hoe het bij mij wordt.
Alle reacties Link kopieren
Die man van mij zou zo'n kapsel wel willen inderdaad! #kaal
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk hoor, Simba.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit echt lang haar gehad. Wilde ik vroeger wel natuurlijk, maar duurde een eeuwigheid voor t wat was. En gauw dooie punten dr in.
Als het nu te lang wordt, wordt t onderaan sprieterig en bovenop gaat t dan zo hangen. Dan wordt t lijzig vind ik. Dan zakt de slag er uit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:13
Omdat jij grijs haar ziet en denk "ieuw, oud!", in plaats van verder te kijken. Tenminste, die indruk wekken FV en jij bij me.
Nee, helemaal niet. Maar ik vind het gewoon zonde om voordat je daadwerkelijk oud bent er al zo oud te gaan zien. Misschien word ik wel 92, dan heb ik tientallen jaren waarin ik hoogbejaard ben terwijl ik maar heel kort nog relatief jong ben. Dus waarom zou ik er nu al als een bejaarde uit willen zien?

en ja, ik vind elke grijze vrouw er als een bejaarde uit zien. Ook de knappe die hier zijn gepost. Ze zien er in ieder geval geen van allen als levenslustige, frisse, vruchtbare vrouwen uit.
Am Yisrael Chai!
Leuk kapsel en mooie kleur simsalabimba!
Ik gooi d'r even eentje in: Wat vinden jullie van het puur natuur haar van Dieuwertje Blok?

Ook een dame van (?) eind vijftig, zoiets.
Die vind ik nu toch echt geen ouwelijke oma uitstraling hebben.

Edit: ik lees net dat ze 62 is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t werkelijk kolder van de bovenste plank om van alle vd geposte vrouwen te zeggen dat ze geen levenslustige uitstraling hebben.

Nee ook deze niet natuurlijk https://www.google.nl/search?q=jonge+vr ... NKYjlUN3_M

Edit: ikdacht dat ikbij 1 zou uitkomen. K zoek nog ff hoe ik haar hier post.
Blondie niet schrikken, ze heeft nog sproeten ook.

Ik wil dr tanden.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 03-12-2019 20:10
7.13% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook sinds 2 jaar gestopt met verven en ben nu peper en zout. Heb lang haar (meestal opgestoken) en heel blij dat ik ben gestopt met verven.
Vind zelf al die boven de 50 vrouwen met geverfd haar er zelden op vooruit gaan. Haar oogt als een helm en kleur en oud hoofd komen niet met elkaar overeen.

Vond mezelf 10 jaar geleden met bruin haar en vrijwel geen rimpels beslist knapper maar vind mezelf nu leuker om te zien met grijs in mijn haar dan met geverfd haar.
mieke1966 schreef:
03-12-2019 20:04
Ik ben ook sinds 2 jaar gestopt met verven en ben nu peper en zout. Heb lang haar (meestal opgestoken) en heel blij dat ik ben gestopt met verven.
Vind zelf al die boven de 50 vrouwen met geverfd haar er zelden op vooruit gaan. Haar oogt als een helm en kleur en oud hoofd komen niet met elkaar overeen.

Vond mezelf 10 jaar geleden met bruin haar en vrijwel geen rimpels beslist knapper maar vind mezelf nu leuker om te zien met grijs in mijn haar dan met geverfd haar.
Haar geverfd als een helm is nooit mooi, ongeacht leeftijd. Ouder hoofd krijg je toch, of je nu een grijs peper- en zoutbosje hebt of prachtig gekleurd haar.
Alle reacties Link kopieren
Ladies, vergeten jullie je puntkin niet te laten verbouwen bij de plastisch chirurg. Als je ouder wordt kan je wel je grijze haar verdoezelen, maar je heksenkin vertelt je echte leeftijd . :rofl:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Bij voorbaat al niet levenslustig dus .... maakt niet uit hoe je kijkt, of je lacht. Vergeet t maar, kijk maar altijd Sacherijnig t maakt toch niet meer uit.

:-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Zij ziet er best leuk uit. Kun je nagaan hoe goed ze eruit zou zien met goed verzorgd en mooi gekleurd haar!
Alle reacties Link kopieren
Levenslustig is misschien niet het juiste woord, maar het ziet er gewoon niet fris uit. Het ziet er oud uit en we associeren met zijn allen nu eenmaal oud niet met sportief, levenslustig, levendig, gezond, vruchtbaar, en dat soort begrippen. Oud is gewoon... ja, oud.

En begrijp me niet verkeerd, ik hoop erg oud te worden. Maar dat is het punt: te worden. Ik heb nog een peutertje, ben net uit de luiers en mijn jongste gaat nog niet eens naar school. Ik moet nog meer dan 20 jaar werken en ik ga nota bene binnenkort met een opleiding beginnen. Nou, dan wil ik er zelf in ieder geval niet uitzien als iemand die met pensioen is.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven